اخبار

چیپ نوری با سرعت انتقال اطلاعات ۱ ترابیت در ثانیه

IBM

IBM نمونه اولیه از یک چیپ مخصوص انتقال اطلاعات روی فیبر نوری را ساخته که می تواند سرعتی معادل ۱ ترابیت در ثانیه را برای انتقال اطلاعات در اختیار ما قرار بدهد.

به این معنی که با این سرعت می توانید ۵۰۰ فیلم اچ دی را تنها در یک ثانیه دانلود کنید. یا اینکه دانلود کل کتابخانه کنگره آمریکا در یک ساعت امکان پذیر است!

شرکت آی بی ام نام چیپ جدید اش را Holey Optochip گذاشته است. این چیپ شامل مجموعه ای از ارسال کننده و دریافت کننده های دیتا روی فیبر نوری است. این شرکت می گوید از این چیپ در دیتاسنترها و در سازمان های بزرگ که نیاز به انتقال اطلاعات با سرعت بسیار بالا دارند استفاده خواهد شد. مکان هایی که هم اکنون نیز از زیر ساخت های فیبر نوری برای انتقال اطلاعات استفاده می کنند.

IBM

شرکت آی بی ام معتقد است انتقال اطلاعات از طریق فیبر نوری مزیت های زیادی نسبت به انتقال از طریق کابل های مسی دارد، چرا که به جای ارسال الکترون ها از پالس های نوری استفاده می شود که بسیار سریع تر است و حالا چیپ جدید مرزهای جدیدی را برای سرعت در انتقال اطلاعات، برای ما گشوده است.

این چیپ از ۴۸ کانال موازی برای انتقال اطلاعات استفاده می کند که ۲۴ تای آنها برای ارسال و ۲۴ تای دیگر برای دریافت اطلاعات هستند. این شرکت می گوید برای ورود این چیپ به بازار هم محدودیت فنی ندارد و برنامه ریزی کرده تا طی سال های آینده آن را به صورت گسترده وارد بازار کند.

Story Source:http://arstechnica.com

گفتگو ها

    سلام

    این تکنواوژی با پالس هایلیزر کار میکنند که دارای سرعتی حدودا برابر ۲ به توان ۱۰۵۰۰۰۰ هستش که نسل آینده این تکنولوژی پالس های گوانتومی خواهند بود که با سرعتی بیش از ۱۰۰۰ برابر این سرعت کار خواهند کرد!!!

    ممنون بابت سایت عالی و مفیدتون

    ممنون از مطالب مفیدتون موفق باشید

    سلام ممنون از مطالبتون.

    سلام و خسته نباشید خدمت سایت مفیدتون.

    عالی بود ممنون.

    موفق و سربلند باشید

    خیلی ممنون از سایتتون.

    ممنون بابت به اشتراک گذاری مطالب

    سال نو مبارک متشکر از سایتتون

    سایتتون عالی بودش

    تشکر و قدردانی از نوشته هاتون

    ممنون از اطلاعات خوب سایتتون

    با ارزوی موفقیت روز افزون سایتتون

    خیلی ممنون از وب سایت بسیار خوبتون
    سربلند باشید.

    سایت خیلی خوبی دارید . سپاس