اخبار

کم توجهی کاربران نسبت به خطرات امنیتی

امنیت - مجله اینترنتی آی تی پورت

مرکز تحقیقاتی O+K Research در برسی جدید نشان داد حدود دوسوم کاربران معمولی رایانه‌ای تاکنون حتی یک بار هم نام Stuxnet، Duqu و Zeus که خطرناک‌ترین تهدیدات آنلاین محسوب می‌شوند را نشنیده‌اند.

در این میان گفته می‌شود که ۲۸ درصد کاربران فقط نام این سه بوت‌نت مخرب را شنیده‌اند و اطلاعات بسیار کمی در مورد آن‌ها دارند.

مرکز O+K برای دریافت این نتایج نظرسنجی جامعی را در ۲۵ کشور جهان انجام داد. افرادی که در این نظرسنجی شرکت کردند همچنین هیچ اطلاعاتی در مورد مفهوم روز-صفر (Zerrro-Day) و خطرناک‌ترین بوت‌نت‌ها نداشتند.

امنیت

گزارش نهایی این مرکز نشان داد ۸.۵ درصد کاربران بر این باورند که رایانه شخصی آن‌ها نسبت به آنچه که روی آن نصب شده است به هیچ ابزار امنیتی مکمل نیاز ندارد و در این میان حدود نیمی از افراد هم گفتند که اطلاعات آن‌ها تقریبا ایمن است.

در بخش ابزار‌ها و دستگاه‌های الکترونیکی همراه ۱۶ درصد از صاحبان رایانه‌های لوحی و ۱۵ درصد صاحبان گوشی‌های هوشمند مدرن توضیح دادند که مطمئن هستند دستگاه الکترونیکی آن‌ها در معرض هیچ خطری نیست. این مطالعه نشان داد کمتر از نیمی از کاربران موبایلی بر این باورند که دستگاه‌های الکترونیکی آن‌ها کم و بیش ایمن‌سازی شده‌اند که البته این افراد از وجود نرم‌افزارهای امنیتی برای تقویت امنیت دستگاه الکترونیکی همراه خود مطلع بوده‌اند.

منبع: itp.net

گفتگو ها

    سلام دوست عزیز♥
    میشه بفرمایید چطوری باید از تگ canonical اسفاده کرد؟ منظورم اینه که کد رو چطوری باید وارد کرد تا طوری تنظیم بشه که ادرس همه ی صفحات یکسان نباشه؟
    منتظر لطفتون هستم دوست عزیز♥♥♥

    ممنون دوست عزیز از جوابتون♥
    مشکل من این نیست که نمیدونم این تگ چیه. مشکلم اینه که وقتی در قسمت href=”kamyabtarfand.blogfa.com” رو مینویسم توی همه ی صفحات حتی صفحات با ادرس متفاوت هم این تگ همون صفحه ی kamybtrfand.blogfa.com رو بهش اشاره می کنه. من میخوام این جوری نباشه و هر صفحه ادرس خودش رو در این تگ لحاظ کنه. ممنون میشم اگه جواب بدید. بازهم تشکر♥

      حسین جاهدی

      خواهش
      برسی می کنم به جواب که رسیدم بهتون میگم

      حسین جاهدی

      جواب دوست مون خوبه یا نه دیدگاه آخری ؟

    آرش انوشه

    سلام دوستان;
    وحید دقیقا چی میخوای ما متوجه نمیشیم. ولی اگه منظورت چیزی باشه که من فکر کنم فهمیدم چی میگی این کارو باید کنی:
    href=”#”

      ضمن تشکر از مدیر سایت و هم چنین آقا آرش انوشه متاسفانه باید بگم خیر این هم جواب نداد.
      به نظر خودم باید یه تکه کد با زبان جاوا یا احتمال زیاد پی اچ پی یا … که شما بلدید یا سایر دوستان نوشته بشه که بتونه آدرس صفحه فعلی رو بگیره. بعد این ادرس در مقدار href=”” قرار بگیره. حالا چطوری باید نوشته رو بلد نیستم. یه راه دیگه هم که به ذهن میرسه اینه که دوستانی که وردپرس دارند و از افزونه کنونیکال برای وردپرس استفاده می کنند اگه بتونن کد این افزونه رو ببینند احتمالا بشه کاری کرد.
      باز هم تشکر از مدیریت سایت جهت پیگیری قضیه و آقای انوشه. منم بیخودی از این بلاگفای _____ استفاده میکنم و دست و پاگیرش شدم. اگه وردپرس داشتم سر ۳ سوت OK بود. ♥♥♥

    آرش انوشه

    آهان فهمیدم چی میگین فکر کنم. شما از سیستم دیتالایف استفاده کنید مثل من. روی اشتراک لینک کلیک کنید آدرس صفحه رو میده:
    http://i.webcharkh.com/G