تجارت الکترونیکطراحی وب

می خواهم طراح وب شوم

طراحی وب

طی چند سالی که در حوزه طراحی وب فعالیت داشته ام زیاد پیش آمده که دوستانی در مورد شغل طراحی وب از من سوالاتی کردن که میشه تو چند مورد خلاصه شون کرد :

  •  از کجا باید شروع کنیم؟
  •  چقدر طول میکشه یاد بگیریم؟
  •  با چه نرم افزاری کار می کنید؟
  •  شنیدم درآمدش خیلی خوبه!درسته؟
  •  تضمین شغلی داره ؟

د ر این یادداشت سعی می کنم با پاسخ دادن این سوال ها دوستان علاقه مند به این گرایش را راهنمایی کنم.

به هر دلیلی شما با طراحی وب آشنا شده اید و من پیشنهاد میدهم قبل از سوال اول یک سوال دیگر هم مطرح نمایید :

             – یک طراح وب چه شرایط و روحیاتی باید داشته باشد ؟

اصلی ترین دلیلی که برای طرح سوال بالا و قرار دادن اون در اولویت اول سوالها دارم این است که بی شک افرادی که از راه مورد علاقه خود کسب درآمد دارند در طولانی مدت از موفق ترین افراد در زمینه کاری خود هستند. پس بهتر است قبل از اینکه سراغ شغل یا رشته خاصی بروید مطمئن شوید که به آن علاقه مند هستید و یا حداقل می توانید به راحتی با شرایط آن کنار بیایید و به آن علاقه مند شوید.

حال پاسخ سوالها را از دید من و تجربیاتم بخوانید:

سوال اول ) طراحی وب چه شرایط و روحیاتی نیاز دارد؟

می خواهم طراح وب شوم - شرایط کاری و روحیات

در جواب این سوال چند پیشنیاز را در خود بررسی کنید:

  • روزانه چند ساعت پشت کامپیوتر می نشینید؟
  • چقدر به مسائل فنی سخت افزاری و نرم افزاری کامپیوتر وارد شده اید؟
  • در کارهایی که انجام می دهید چقدر به جزییات توجه میکنید و برای آنها حوصله خرج میکنید؟

اولین و مهمترین ابزاری که در این شغل شما با آن اوقاتتان را خواهید گذراند کامپیوترتان خواهد بود پس اگر زیاد با این وسیله احساس راحتی نمیکنید و تا کنون اقبال زیادی به کار با آن (مداوم و طولانی) نداشته اید اندکی کار مشکل خواهد شد. اگر فکر میکنید که میتوانید این با این قضیه کنار بیایید یا به هر صورت آن را حل خواهید کرد می توانیم پیشنیاز بعدی را بررسی کنیم وگرنه از همین جا تکلیف روشن است و به احتمال زیاد این شغل مناسب شما نخواهد بود.

گاهی اوقات در مرحله ای از کدنویسی یا الگوریتم برنامه به مشکلی برمی خورید که باید بتوانید از عهده ی آن برآیید. باید بتوانید به راحتی از منابع مختلف آنلاین و یا آفلاین مانند فروم ها و یا کتب مربوطه جواب سوال خود را بیابید.این مرحله شاید چند روز هم وقت شما را بگیرد که البته در ازای آن یک تجربه ارزشمند و ناب به دست خواهید آورد ولی در هر سطحی که باشید غالباً به این گیرها خواهید رسید. شخصی می تواند از عهده ی این شرط برآید که روحیه و امید بالایی داشته باشد و از تلاش زیاد خسته نشود.

در حل مساله بالا غالباً نیاز خواهید داشت که در منابع لاتین به دنبال پاسخ باشید ، پس حتماً باید تسلط خوبی به زبان انگلیسی (حداقل در سطح خواندن) داشته باشید. اگر درحال حاضر با زبان انگلیسی مشکل دارید و همیشه درس زبان را با نمره پایینی گذرانده اید نگران نباشید با راه کارهایی که بزودی به شما ارائه خواهم داد و با اندکی پشتکار می توانید تسلط خود را بالا ببرید پس نگران نباشید ما و هزاران دوست دیگر با شماییم و یاریتان می کنیم تا این مرحله را پشت سر بگذارید.

بعداً اشاره خواهیم کرد که عنوان طراحی وب که عرفاً استفاده می شود در حقیقت به دو گرایش اصلی طراحی و برنامه نویسی تقسیم می شود. ورود به هر گرایش استعدادهای خاصی را می طلبد. به عنوان مثال کسی که وارد گرایش طراحی (در حوزه وب) می شود هر چه سلیقه گرافیکی بهتری داشته باشد و تسلط بیشتری روی مسائل روانشاسی رنگ ها و رابط ها و تجارب کاربری پیدا کند موفق تر خواهد بود. در گرایش برنامه نویسی شما با این مسائل کمتر سر و کار دارید و بیشتر باید روی الگوریتم و ساختارهای برنامه نویسی ، روش های بهینه سازی ، حفاظت از داده ها و در کل مهندسی های نرم افزار تمرکز کنید و آموزش ببینید.

شرایط دیگری هم هست که به دلیل اشتراک در غالب کارها آنها را مختص به طراحی وب نمی کنیم. به عبارتی هر کجا مشغول به کار شوید تا حدودی با آنها سر و کار دارید ، ذکر آنها از حوصله ی این یادداشت خارج است و بی جهت ذهن شما را درگیر خواهد ساخت.

سوال دوم ) از کجا و چگونه باید شروع کنیم ؟

می خواهم طراح وب شوم - از کجا شروع کنیم ؟

شروع همیشه سخت است. ولی یک شروع حساب شده ، درست و با انرژی بی شک شما را در مسیر موفقیت قرار خواهد داد. این وظیفه ماست که بهترین و سریع ترین راه را به شما نشان دهیم و در کنارتان باشیم تا در مسیر قرار بگیرد و به تنهایی بتوانید ادامه دهید.پس نگران نباشید شما را دقیق راهنمایی خواهم کرد.

به اختصار منابع آموزشی و مراحلی که باید طی کنید را ذکر می کنم و بزودی در یک یادداشت مجزا بصورت کامل تر به این مساله خواهیم پرداخت.

ابتدا شما باید با اصول وب آشنا شوید. یکسری مفاهیم و اصطلاحات را فرا بگیرید. مراحل ایجاد و اجرا و نمایش یک صفحه وب را بدانید تا یک دید کلی نسبت به مسیر حرکت داشته باشید . بعد از آن باید حداقل به دو زبان کدنویسی HTML و CSS رجوع کنید، آنها را فرابگیرید و با تکیه به تمریناتی که به شما معرفی میکنیم تسلط خود را بالا ببرید. پس از آن با دو زبان برنامه نویسی سمت سرور و سمت کاربر آشنا خواهید شد که با یک تصمیم گیری درست یکی از آنها را باید برگزینید و ادامه دهید تا به مراحل حرفه ای وارد شوید.

در این بین با چند نرم افزار گرافیکی و کدنویسی هم آشنا می شوید که باید تلاش کنید تسلط عمومی تان را روی آنها بالا برده و بصورت تخصصی در جهت فعالیت خود به کارشان گیرید.

در فراگیری عجول نباشید ، آهسته ولی پیوسته قدم بردارید تا حرفه ای شوید.

سوال سوم ) چقدر طول میکشه یاد بگیریم؟

می خواهم طراح وب شوم - مدت زمان یادگیری

فقط می توانم بگویم اگر بخواهید و تلاش کنید مدت زمان یادگیری شما کاهش می یابد. بسته به تعریفی که شما از یادگیری دارید و هدفی که دارید ممکن است یک روز تا ده سال و یا بیشتر زمان نیاز داشته باشید.

اگر بخواهید حرفه ای و تخصصی یاد بگیرید البته باید تلاش زیادی کنید و زمان زیادی را پشت سر بگذارید. زمان زیاد به این معنا نیست که حجم مطالب بالاست یا پیچیدگی مباحث زیاد است .بیشتر به این دلیل است که شما در طول زمان با مشکلات متفاوتی برخورد خواهید کرد که حل کردن هر کدام از آنها بر تجربیات ضروری مورد نیاز یک حرفه ای می افزاید. وگرنه زبانهای برنامه نویسی و کدنویسی تحت وب نیز مانند بقیه زبانهای سطح بالاست و اگر قبلاً هر نوع برنامه نویسی کار کرده باشید سریع پیشرفت خواهید کرد و فقط نیاز است که در طول زمان با ساختار و دسترسی های تحت وب آشنا شوید.

سوال چهارم ) با چه نرم افزاری کار می کنید؟

می خواهم طراح وب شوم - نرم افزارهای طراحی و برنامه نویسی وب

با نرم افزارهای متفاوتی آشنا خواهید شد و در هر کدام بسته به گرایش خاصی که به آن ورود نموده اید باید یک تسلط حداقلی داشته باشید و آن را افزایش دهید.

در یک دسته بندی کلی می توان نرم افزارها را در دو گروه مجزا قرار داد:

  1.  نرم افزارهای گرافیکی (برداری و پیکسلی) : مانند فتوشاپ ، ایلوستریتور ، کورل دراو و …
  2.  نرم افزارهای کدنویسی : مانند Dreamweaver , Aptana Studio , SublimeText , Notepad+  و…

در مورد نرم افزارهای برنامه نویسی این نکته را بدانید که گروه نرم افزارها فقط روند کدنویسی شما را سرع تر و مرتب تر می کنند و شما میتوانید تمام کدهای خود را حتی در یک فایل Notepad ساده بنویسید.

سوال پنجم ) شنیدم درآمدش خیلی خوبه!درسته؟

می خواهم طراح وب شوم - درآمد طراحی وب

مشاغل آی تی در کل دنیا در حال حاضر از لحاظ درآمد حاصله یا در صدر قرار دارند و یا با سرعت زیادی رو به رشد هستند. به قطع درآمد یک طراح وب در ایران و آمریکا و یا بسیاری از کشورهای دیگر (با فرض سطح یکسان برنامه نویس) اصلاً قابل مقایسه نیست .

یکی از اصلی ترین عواملی که تعیین کننده در آمد شماست توانایی شما در گرفتن تعداد پروژه های بیشتر است.هر چقدر شما فعال تر باشید و تیم قوی تری داشته باشید (و در صورتی که آزادکار و مستقل هستید توانایی های بیشتری را در خود ایجاد کرده باشید) تعداد پروژه های موفق بیشتری خواهید داشت و در گذشت زمان ، توانایی انجام پروژه های بزرگتری را خواهید داشت .پروژه های بزرگ و موفق خود یک عامل مهم در نشان دادن توانایی شما به دیگران و ایجاد حس اعتماد در مشتری است که بصورت تصاعدی هر مشتری راضی یک مشتری جدید به شما معرفی میکند. هر چند طی این روال به سادگی این چند خطی که خواندید نیست ولی دست نایافتنی هم نیست و رابطه مستقیمی با تلاش شما دارد.

 سوال ششم ) تضمین شغلی داره؟

مهمترین ضامن ثبات شغل شما در این قبیل کسب و کارها ، فقط و فقط تخصص شماست. هر چقدر تخصصی تر وارد یک حرفه شوید ضمانت کار خود را بالاتر برده اید. یک نکته مهم را همیشه مد نظر داشته باشید هر چقدر تخصص بالاتری داشته باشید در ازای زمان کمتر پول بیشتری دریافت خواهید کرد این مساله کاملاً طبیعی است ، چون شما رقیب کمتری دارید .

و چند نکته دیگر …

به روز باشید :

می خواهم طراح وب شوم - مطالعه و بروز بودن

یک خطر جدی همیشه شما را تهدید می کند. هیچ وقت به داشته هایتان بسنده نکنید. تخصص مقطعی است . با گذشت زمان مفهوم و جایگاه تخصص در هر زمینه ای تغییر می کند. به اطراف خود نگاه کنید! حدوداً تا ۲۰ سال پیش مقطع لیسانس نسبتاً مقطع تحصیلی بالایی بود. ولی در حال داشتن مقطع تحصیلی لیسانس در بسیاری از موقعیت های شغلی یک پیش نیاز حداقلی محسوب نمی شود. برخلاف عقیده ی عرف ، حجم معلومات و مطالب کسب شده توسط یک دانشجوی مثلاً مهندسی الکترونیک نسبت به ۲۰ سال پیش بسیار بیشتر است. ارتباطات و رسانه ها گسترش پیدا کرده اند ولی نیاز جامعه نیز افزایش پیدا کرده است. به عبارتی رشد نیازها بسیار بیشتر از رشد حجم معلوماتی یک دانش آموخته ی مقطع لیسانس شده است و به همین دلیل می باشد که به ظاهر لیسانس بی ارزش شده است.

به طراحی وب برمی گردیم. ۱۰ سال پیش اگر کسی کدنویسی HTML و استایل نویسی inline بلد بود و یا حداقل می توانست از طریق تب Design نرم افزارهایی مانند Frontpage یک صفحه وب استاتیک بسازد می شد نام طراح وب بر او گذاشت و چه درآمدهایی که می توانست داشته باشد. ولی بعد از گذشت چند سال و رشد سریع رایانه ها و ارتباطات ، امروزه حتی بسیاری از مدیران و سردبیران وب سایت ها هم به زبان HTML و CSS در حد نیاز خود تسلط دارند. امروز حداقل ها برای یک طراح وب متوسط (شاید هم معمولی) تسلط کامل بر HTML,CSS,javascript و آشنایی سطحی با زبانهای سمت سرور و توانایی کار با پلاگین ها و اسکریپت های سمت سرور و کاربر ، بهره گیری از سرویس های آنلاین (مانند درگاههای پرداخت و وب سرویس ها) ، آشنایی با متدهای طراحی روز ، رابط های کاربری و مفهوم تجربه کاربری می باشد. قاعدتاً باید مرتب خود را بروز نگه دارید و آخرین مقالات تخصصی را دنبال کنید تا همیشه متخصص باقی بمانید .

 صبر داشته باشید :

یک شبه پولدار شدن را فراموش کنید. در این مسیر صبر داشته باشید. شاید مجبور شوید مدت زیادی کار رایگان انجام دهید یا در پروژه ها مشارکت داشته باشید و یک دهم حق واقعی خود را دریافت کنید . این مراحل لازم است.چون علاوه بر کسب تجربه و آشنایی با بازار کار به شما اعتبار می بخشد و باعث می شود که شناخته شوید. در این مرحله هر چقدر انتظارات مالی خود را کم کنید و در عین حال توانایی های خود را معرض دید کارفرماها و یا مدیرپروژه قرار دهید و آنها را اثبات کنید بیشتر دیده می شوید و سریعتر وارد مراحل جدی  کار می شوید.خود را به دیگران اثبات کنید و مطمئن باشید که کم کم شناخته خواهید شد و به شما روی می آورند تا یک کار با کیفیت و تخصصی برایشان اجرا کنید. در این مرحله نوبت شماست که جانب انصاف را رعایت کنید تا این روال روی آوردن ها رو به زوال نرود.

امیدوارم تا حدودی توانسته باشم به دوستان علاقه مند کمک کنم. سوالات بیشتر را میتوانید از طریق کامنت های همین پست یا از طریق ایمیل با من در میان بگذارید.

گفتگو ها
    حسین جاهدی

    با اینکه طراحی وب رو شروع کردم ولی برخی مواردش بهم کمک کرد 🙂

    عالی بود 🙂

    واقعا عالی بود 🙂

    لطفا در مورد برنامه نویسی هم مطلب بذارید .

    مرسی

    بسیار عالی بود. مچکرم:D

    مطلبی خوبی بود (:

    خیلی هم عالی 😡 😀

    روشنایی

    سلام. عالی بود.

    فقط امیدوارم مطالبتون با نظم مشخصی ادامه داشته باشه و از ادامه ی آموزش دلسرد نشید. پیگیر ادامه ی مطلبتون هستیم.

    محمد

    مرسی حسین بابت ایمیلش …بابت اون پاسخ هاتون راجع برنامه نویسی ازتون کردم هم ممنونم

      حسین جاهدی

      خواهش می کنم
      امیدوارم این مطلب کمک تون کرده باشه 🙂

      برقرار باشید.

    سلام

    تشکر …

    عالی بود …

    محمد

    دمتون گرم خیلی با حال بود حال کردم 🙂 🙂

    میلاد حسن پور

    سلام من می خوام از همین حالا شروع کنم میشه کتاب ها،دوره های آموزشی،وبسایت ها{ بیشتر و اغلب کتاب و سایت بازبان ساده باشه}رو برام معرفی کنی در ضمن از صفر شروع می کنم ها؟؟؟؟؟؟؟ منتظر ایمیلت هستم

      میلاد عزیز سایت w3school.com رو باز کنید و ابتدا بخش HTML سپس بخش CSS رو بخونید و سعی کنید روی این دو مبحث تسلط پیدا کنید.
      این مرحله رو که پشت سر بگذارید خواه ناخواه با کلید واژه ها و نیاز های جدیدی آشنا خواهید شد که ادامه راه رو براتون روشن تر میکنه.
      موفق باشی.

    رضا

    سلام

    خیلی ممنون بابت مطلب مفیدتون واقعا جای خسته نباشید داره

    یه سوال » آدمی مثل من که زیاد توی ترکیب بندی رنگ ها مهارت نداره و از طراحی هم چیزه زیادی سر در نمیاره مثلا اگه طراح وبسایت بشم شاید بتونم یه سایتی با قالب معمولی درست کنم مثل قالب پیشفرض وبلاگ ها میشه راهنمایی کنید که چه مهارت هایی لازمه یاد بگیرم که هم توی رنگ بندی و هم توی طراحی مهارت پیدا کنم برای ساختن تبلیغات یادگیری flashmx کافیه؟ شرمنده بیشتر از یه سوال شد |: ممنون میشم راهنمایی کنید

      سلام رضا
      شما هر چی بیشتر سوال بپرسید من بیشتر خوشحال میشم 🙂
      در مورد سوال اول : شما یک سری مهارت هایی رو برای طراحی وب سایت ندارید ، قاعدتاً هیچ مشکلی نیست. باید یه برنامه ریزی برای یادگیری اونها انجام بدید. برای طراحی یک وبسایت شما مهارت های مختلفی رو باید فرا بگیرید. اگر طراحی رو به دو قسمت گرافیک و کدنویسی تقسیم کنیم، در بخش گرافیک لازم است با یک نرم افزار ویرایش گرافیک مانند فتوشاپ آشنا شوید روی آن تسلط پیدا کنید. بعد از آن باید با متدهای مختلف طراحی و ویژگی های آنها آشنا بشید ، روانشناسی و انتخاب رنگها رو خوب یاد بگیرید . پیشنهاد میدم برای گذراندن این قسمت پس از تسلط روی فتوشاپ سعی کنید نمونه کارهای گرافیکی موفق رو پیدا کنید و سعی کنید اونها رو خودتون انجام بدید.
      در مورد کد نویسی هم که باید به HTML و CSS در ابتدا و کم کم به javascript تسلط پیدا کنید. در این قسمت هم جزوه ها و سایتهای آموزشی زیاد هستند که به شما کمک کنند.
      در مورد سوال دوم : من تجربه زیادی در تبلیغات ندارم ولی برای ساخت بنرهای با فرمن GIF میتونید از فتوشاپ و برای بنرهای FLASH از نرم افزارهایی مثل adobe flash استفاده کنید.
      موفق باشید

        رضا

        سلام

        فکرنمیکردم که به این زودی به سوالم جواب بدید چون اکثرسایت ها وقتی ازشون سوال میپرسیم یا جواب نمیدن یا اگه بخوان جواب بدن آدم پیر میشه ممنون که به سوالم جواب دادید . گفتید که بعد از تسلط به فتوشاپ برم کارهای گرافیکی موفق رو پیدا کنم اونا که خیلی خیلی سخت هستن ! آخه اونارو یه گرافیست میتونه انجام بده . من واقعا به طراحی علاقه دارم هم وبسایت و هم چیزای دیگه ولی متاسفانه بلد نیستم درست طراحی کنم چه روی کاغذ چه توی فتوشاپ مشکل اساسی من اینه حالا من اگه بخوام توی فتوشاپ طراحی کنم به جز اینکه باید به فتوشاپ تسلط داشته باشم چه چیزی رو باید یاد بگیرم مثلا من بخوام یه ماشین طراحی کنم درحد یه بچه ۷ ساله فقط میتونم D: چون هیچ طرح خاصی توی ذهنم ندارم شاید اینجا جای پرسیدن این سوال نباشه به بزرگواری خودتون ببخشید

          سلام مجدد 🙂
          رضا جان به نظر من شیرین ترین قسمت وبلاگنویسی و کلا نویسندگی تعامل با مخاطبان هستش.پس مطمئن باش که با حوصله و علاقه تمام پاسخ خواهم داد.
          نحوه فراگیری یک علم و هنر رو میشه در دو دسته کلی قرار داد: ۱) خود آموزی ۲) فراگیری از دیگران
          در صورتی که بخواین بدون تکیه مستقیم به دیگران و شرکت کردن در کلاس های آموزشی آموزش ببینید قاعدتاً همونطور که خودتونم اشاره کردین راه نسبتاً سختی در پیش دارین. ولی در صورتی که بصورت مستقیم از تجریبات و آموزش یک استاد بهره ببرید قاعدتاً مشقت کمتری خواهید داشت و پله پله راه در جلوی شما مشخص و واضح هستش و فقط لازمه که تلاش کنید تا معلوماتی رو که بهتون ارائه شده فرا بگیرید.
          در حالت اول مثلاً وقتی با یک طرح حرفه ای روبرو میشید و تلاش میکنید که مشابه اون رو پیاده سازی کنید در هر قسمت به بن بستها و علامت سوالهایی بر خواهید خورد که راه حل دور زدن اونها جستجو، مطالعه و پرسش هستش . سخته ولی نشدنی نیست 🙂
          موفق باشی 🙂

    پریا

    باسلام

    من به طراحی سایت علاقه زیادی دارم و با زبانهای برنامه نویسی html, #c,asp.net ,php آشنایی دارم و کار کردم در برنامه نویسی تا حدودی ضعیف هستم آیا من با این شرایط میتونم دراین زمینه مهارت پیدا کنم؟ لطفا منو راهنمایی کنید

      پوزش بابت تاخیر در پاسخگویی
      اینکه به مباحث فوق آشنایی دارین خیلی بهتون کمک میکنه که سریع تر مسلط بشین. شما الان فقط باید دانسته هاتون رو تمرین کنید و سعی کنید یک پروژه ساده رو شروع کنید. در حین انجام پروژه تسلط تون افزایش پیدا میکنه.
      پیشنهاد میکنم در شبکه اجتماعی طراحان وب ایران http://ume.ir عضو شید و مرحله به مرحله از کمک دوستان استفاده ببرید.

    سلام.

    واقعا ممنون از شما که برای اولین بار راه رو نشون دادید

    milad boshagh

    سلام حامد جان

    خیلی ممنونم بابت این مطلب جامع و مفید

    واقعا هدفم رو با خوندنش پیدا کردم

    خیلی عالی بود!

    یک طراح وب تازه کار هستم امید وارم دوباره از این مطالب در وب سایت شما ببینم و استفاده کنم

    motaham

    سلام …ممنونم از مطلب خوبتون …..با اینکه قبلا طراحی رو شروع کردم ولی این مطلب شما یه روحیه خوبی بهم داد و علاقه م رو بیشتر کرد.

    tahereh

    عالی لطفا زبان های برنامه نویسی را هم بگذارید

    tahereh

    عالی بود

    میثم

    عالی بود با تشکر که روحیه برای یادگیری رو در من افزایش دادید. انصاف در مطالبتان به خوبی رعایت شده بود فکر نکنم کسی با خواندن این مطلب دلسرد شود.

    alireza jalilian

    سلام.میخوام شروع کنم ولی هیچ چیز خوبی پیدا نکردم جز سایت شما

    واقعا ممنونم .عالیه

    سعید

    سلام

    هم عالی بود هم اصولی . بهترین مطلبی بود که پیدا کردم

    یه سفارش دارم براتون.

    لطفا با آدرس ایمیلم تماس بگیرید

    متاسفانه دیروز یک کتاب اموزشی phpروخریداری کردم که به صورت اصولی طراحی وب روشروع کنم ولی باخوندن این مطلب فهمیدم که درابتدا باید html ,cc روشروع میکردم ای کاش بیشتر جستجو میکردم

      حسین جاهدی

      مشکل خاصی پیش نیامده که نگران باشید.

      شما می توانید فعلا از کتاب استفاده نکنید و اول HTML را یاد بگیرید که اگر مرتب کار کنید در کمتر از یک هفته HTML را یاد خواهید گرفت و سپس که قرار است CSS را یادبگیرید می توانید همراه با CSS شروع به یادگیری PHP هم کنید.

    سلام

    آقا به نظر شما من اول برم سراغ یادگیری فتوشاپ، بعد بیام سراغ کدنویسی و…؟

    برای آموزش اچ تی ام ال و… هم چه آموزشی سراغ دارید که (فارسی باشه)؟

      سلام
      ۱- شما برای شروع به آشنایی مقدماتی با فتوشاپ بیشتر نیاز ندارید. بعد از اون بهتره HTML و CSS رو فرا بگیرید. برای طراحی قالبهای گرافیکی وب در فتوشاپ باید اول به کدنویسی مسلط باشید تا دقیقا بدونید جزء به جزء گرافیکی که کار میکنید چطوری اجرا خواهد شد. به این ترتیب از طرح های رویایی فاصله خواهید گرفت و نتیجه قالب کدنویسی شده شباهت زیادی به طرح گرافیکی شما خواهد داشت.
      ۲- هر چند آموزش های به زبان فارسی در این زمینه زیاد هست ولی من توصیه میکنم در همین قدم اول به سراغ منابع لاتین برید تا اگر ضعفی در زبان انگلیسی دارید بتونید سریعا جبران کنید. طراحی که به زبان لاتین مسلط نباشه نمیتونه پیشرفت کنه.

      موفق باشید

    علی

    سلام خسته نباشید و ممنون از مقاله جالبتون ، چنتا سوال داشتم ممنون میشم که پاسخ بدید :

    من امسال انتخاب رشته می کنم و برای اینکه یه طراح وب بشم باید وارد چه رشته ای بشم ؟

    و اینکه میشه به عنوان یک کار دوم بهش نگاه کنیم ؟ یعنی در حالی که در یک رشته دیگه تحصلی می کنم ، طراحی وب رو هم جدا یاد بگیرم ؟ 🙂

      سلام
      برای طراح وب شدن الزام به خوندن هیچ رشته ی دانشگاهی ندارید ولی خوندن گرایشهای مهندسی نرم افزار یا فناوری اطلاعات نسبت به بقیه رشته ها کمک بیشتری به پیشرفتتون تو این حوزه میکنه ولی به صرف گذراندن دوره های تحصیلی در این رشته ها شما طراحی وب رو فرا نمیگیرید و فقط با این حوزه اندکی آشنا میشید.
      کلیه مباحث رو باید به موازات دروس دانشگاهی ،خودتون بخونید و تمرین کنید.

      میشه به عنوان شغل دوم و یا حتی اول هم نگاه کرد و میزان رشد و درآمدی هم که بدست خواهید آورد دقیقا به همین بستگی داره که به چه دیدی برید سراغش.

      میتونید در کنار هر رشته تحصیلی طراحی وب رو بصورت حرفه ایی فرا بگیرید. بنده طراح وب هستم (از جمله طراح همین آی تی پورت) مهندسی برق خوندم ولی حدوداً ۸ ساله که تو این حوزه دارم کار میکنم.

      موفق باشید دوست عزیز.

    علی

    دوستان کسی نیست پاسخ مارو بده ؟! 😐

    ahmad

    سلام ممنون از راهمییتون

    خیلی ممنون از راهنمایی مفید و کاملتون .

    بسیار عالی و کاربردی بود. مخصوصاً برای من که دارم تازه یاد میگیرم نه برای کسب درآمد بلکه برای طراحی سایت خودم.

    سپاس

    یونس

    سلام، بی تعارف بهترین مطلبی بود که پیدا کردم، بابت راهنماییتون تشکر میکنم، بنده کاردانی نرم افزار خوندم، الانم دانشجوی کارشناسی پیوسته ارتباط تصویری هستم، در مورد نرم افزارهای گرافیکی میشه گفت بد نیستم ،برای طراح وب شدن حتما باید کد نویسی هم بلد باشم؟ یا اینکه میتونم به طور تخصصی . طراحی گرافیکی وب. انجام بدم؟

      سلام دوست عزیز
      بله شما میتونید طراحی گرافیک وب رو به تنهایی دنبال کنید و مباحث طراحی UI و UX رو که طراحی تجربه کاربری و رابط کاربری هستند رو دنبال کنید.
      البته هرچه با تکنولوژی های وب و کدنویسی آشنایی بیشتری داشته باشید در طراحی گرافیک هم موفق تر خواهید بود.
      موفق باشید

    عرفان

    سلام من میخوام تغییر رشته بدم از مکانیک خودرو به طراحی سایت واینکه الان دیپلم مکانیک خودرو دارم وبرای وارد شدن به رشته طراحی سایت باید چیکار کنم ؟