بازاریابیتجارت الکترونیک

استفاده از تصاویر متحرک (Gif) در ایمیل مارکتینگ

مجله اینترنتی آی تی پورت

استفاده از تصاویر متحرک در ایمیل ها خیلی کار مرسومی نیست ، اما در برخی شرایط استفاده از آن ایمیل را بسیار جذاب تر و مفیدتر خواهد کرد ، پس می توانیم از آنها در شرایطی که در انتقال مطلب کمک می کنند ، استفاده کنیم .

۱ ) بیان یک موضوع داستانی :

بطور مثال محل دفتر و یا فروشگاه شما تغییر کرده است ، برای بیان این موضوع می توانید ، براحتی از یک تصویر متحرک استفاده کنید ، چرا که مخاطب با اولین نگاه متوجه مطلبی که می خواهید به او بیان کنید می شود .

moved

۲) جلب توجه بر روی یک مسئله مهم :

بطور مثال مانند تصویر زیر ، وقتی شما محصولاتی را نمایش می دهید و در نهایت می خواهید مشتری سریع متوجه شود که از تاریخی مشخص تخفیفی در نظر گرفته اید . در چنین مواردی نیز می توانید روی یک مسئله مهم از این طریق جلب توجه نمایید . البته در نظر داشته باشید که زیاده روی نکنید ، و به تبلیغات زرد تبدیل نشوید .

showproduct

20percent-off

۳) نمایش تعداد بیشتری محصول :

فضای ایمیل شما محدود است و گاها می خواهید مخاطب متوجه تنوع محصول شما شده و در صورتی که مشتاق اطلاعات بیشتر باشد به وب سایت شما مراجعه نماید ، برای اینکار چنانچه محصولات را در تصاویر جداگانه ای نمایش دهید ، تعداد زیادی عکس شده و مشتری بر روی هر کدام تمرکز کرده  و شاید به دلیل اطلاعات ناقصی که در فضای محدود ایمیل ارائه می شود ، اشتیاق کامل در ایشان صورت نگرفته و از کنار آن عبور نماید . استفاده از تصاویر محصول های مختلف بصورت گذرا ، یکی دیگر از کاربردهای تصاویر متحرک در ایمیل ها می باشد . همچنین این موضوع ، از طویل شدن ایمیل های شما جلوگیری می کند . مانند تصویر زیر :

product

نکات کلیدی :

  1. حتما و حتما انیمیشن یا Gif خود را ساده درست کنید ، تصاویر متحرک چشمک زنی که در  سایت های مختلف برای مخاطب مزاحمت ایجاد می کند ، کمک کننده نیستند . به نمونه تصاویر این مطلب توجه کنید ، سادگی در آنها کاملا حس می شود .
  2. مطئمن شوید که تصویر متحرک استفاده شده به هدف کمپین بازاریابی ایمیلی شما کمک می کند ، اینطور نباشد که این موضوع را صرفا برای زیبایی بکار برده باشید ، با آن مفهومی را  بیان کنید که از طریق متن بیان آن سخت و گاها غیر ممکن است .
  3. قبل از اینکه ایمیل تهیه شده را برای همه مشتریان ارسال کنید ، به سادگی اثربخشی آنرا امتحان کنید ،  و کمپین بازاریابی ایمیلی خود را آغاز کنید ، لازم است که به تعداد محدودی از آنها ارسال کرده و با توجه به عکس العمل ها کار خود را ادامه دهید .
  4. به اندازه فایل قطعا دقت کنید ، کم بودن حجم فایل سبب پشتیبانی اکثر سرویس های ایمیل می شود ، و اندازه بهینه برای چنین فایلی کمتر از ۴۰ کیلوبایت می باشد .

گفتگو ها
    الهام

    خیلی عالی بود ممنون از مقاله تون

    نکات آخری که ذکر شد واقعا مهم بودن چون برخی موارد اصلا رعایت نمی شود و باعث نارضایتی مخاطبین هست.

    مرتضی

    عالی بود

    پروفسور مسعود

    ممنون از مطللب جالبتون 🙂

    خسته نباشید واقعا بدرد بخور بود 🙂