آموزشسیستم عامل

آموزش بکاپ گرفتن از پیامک در اندروید

بکاپ گیری

 امروزه محال است که در دست هر قشری از مردم (کودک تا سالمندان) وسیله ا به نام گوشی همراه ندیده باشید. بکاپ گیری از اطلاعات مهم داخل گوشی یکی از شیوه های حفظ پیامک ها، عکس و فیلم هاست. بدون شک عده ای از مردم به هیچ وجه مایل نیستند که برخی از پیامک های مهم خود را از دست بدهند. ما در این مقاله آی تی پورت قصد داریم که شما خوانندگان محترم را با روش های بکاپ گیری از پیامک  های داخل سیستم اندورید گوشی بیشتر آشنا کنیم؛ با ما همراه باشید.

هر چند که در این زمان استفاده از برنامه های پیام رسان در بین افراد رشد و گسترش یافته اما این دلیلی برای عدم استفاده از  برنامه پیامکی خود گوشی نبوده. و همچنان افراد تمایل دارند برخی از پیامک هایی که ارزش ذخیره دارند همچون پیامک های بانکی، پیامک های خاص و… خود را ذخیره کنند.

 بکاپ گیری

سیستم بکاپ گیری پیش‌فرض اندروید

در اندورید ۸٫۱، این امکان وجود دارد که داده هایی شامل پیامک ها به صورت پیش فرض بازگردانی شوند. حق انتخاب درباره این که کدام آیتم از داده های بکاپ گیری شده بازگردانی شوند، متأسفانه در حال حاضر وجود ندارد. اما اگر مایل هستید که از این مورد در اندروید ۸٫۱ استفاده کنید، می توانید پس از تکمیل تنظیمات اولیه و بعد از بالا آمدن دستگاه در نخستین مرتبه، به بخش تنظیمات بروید و روی گزینه Finish Setting up که اولین گزینه نیز می باشد، بزنید، این کار برای این است که دوباره به صفحه ای شبیه به صفحه تنظیمات اولیه وارد شوید. در این بخش این امکان در اختیار شما قرار دارد که پیامک هایی را که از آن ها در زمان گذشته بکاپ گیری کرده اید، را بازگردانی بفرمایید.

بازگردانی پیامک ها توسط سیستم پشتیبان‌گیری خودکار اندروید انجام می شود و اگر بخواهیم واضح تر بیان کنیم. پیامک ها در گوگل رادیو ذخیره می شوند. پس این امکان وجود دارد که پیامک ها را به صورت آنلاین مشاهده کنید؛ ولی این امکان وجود ندارد که بتوان محتوای آن را خواند یا آن را به جایی دیگر انتقال داد.

با تمام نکات و مزایای گفته شده در مورد بکاپ گرفتن این طور به نظر می رسد که بکاپ گیری و پشتیبان‌گیری اندروید از پیامک‌ها با وجود تمام مزایایش دارای محدودیت هایی نیز می باشد. برای بکاپ گیری و پشتیبان‌گیری از پیامک‌ها، جهت کنترل و پشتیبان‌گیری بهتر پیامک‌ها، ما برای شما دو نرم افزار مشهور را نام می بریم که قابلیت بکاپ گیری یسیار زیادی دارند:

  • + SMS Backup
  • SMS Backup & Restore

 بکاپ گیری

 SMS Backup+

اگر قصد دارید پیامک هایتان را در مکانی به غیر از حافظه موبایل خود ذخیره بفرمایید. مناسب ترین انتخاب برای شما می تواند اس ام اس بکاپ پلاس باشد. اپلیکیشن SMS Backup  متن باز اس ام اس ها و تاریخچه ی تماس هایتان را به طور خودکار و پیش فرض در حساب gmail شما ذخیره می کند. پیامک هایتان در mail G تحت قالب یک محاوره ایمیلی و با عنوان و برچسب SMS ذخیره می گردند. تا کاربران این اپلیکیشن بتوانند از هر مکانی و با استفاده از هر دستگاهی به پیامک های خود دسترسی داشته باشند.

راه اندازی تنظیم این برنامه خیلی ساده می باشد. بعد از نصب اپلیکیشن آن را اجرا نموده و وارد صفحه اصلی شوید. کلید مقابل Connect را بزنید. در خواست اپلیکیشن به مخاطبان خود را تأیید بفرمایید و در آخرحسابgmail  خود را انتخاب کنند.

SMS Backup & Restore

این اپلیکیشن رایگان می باشد و طی چند سال اخیر توسط شرکت های مختلف خریداری شده است و راه حل بسیار مناسبی برای بکاپ گیری و پشتیبان‌گیری از اس‌ام‌اس و ام‌ام‌اس‌ها و ذخیره‌ی آن‌ها در قالب یک فایل واحد می باشد.

مراحل بکاپ گیری در این اپلیکیشن بسیار آسان می باشد. تنها کافی است که گزینه Set Up A Backup لمس کنید و راهنمایی ها را دنبال بفرمایید.

بازگردانی بکاپ ها

 بکاپ گیری

اگر می خواهید بکاپ هایتان را در دستگاه دیگری بازگردانی بفرمایید، انگشتتان را از گوشه سمت چپ نمایشگر به میانه ی آن بکشید تا گزینه ها برای فرد شما به نمایش در بیایند. از میان گزینه ها گزینه Restore را انخاب بفرمایید. شما می توانید با انتخاب گزینه ی Transfer فایل بکاپ هایتان را با استفاده از قابلیت وای فای دایرکت به موبایل مقصد منتقل بفرمایید.

گفتگو ها
    شرکت طراحی سایت

    خیلی احتیاج داشتم بکاپ بگیرم واقعا کمکم کرد مرسی