آموزششبکه

بررسی دلایل قطع و وصل شدن کارت شبکه

قطع و وصل شدن کارت شبکه

کارت شبکه وسیله ای برای اتصال کامپیوتر به شبکه  می باشد. قطع و وصل شدن کارت شبکه در سیستم باعث بوجود آمدن مشکلاتی می گردد. این کارت شبکه ممکن است به شکل یک برد فیزیکی باشد یا به شکل آنبورد باشد. یعنی در قسمتی از مادربورد شامل یک یا دو عدد چیپ و مقاومت و خازن باشد. هسته مرکزی کارت شبکه یک چیپ کنترل کننده است که تمامی موارد ارسالی یا دریافتی به شبکه اینترنت را کنترل می کند و همه آنها را سینک می کند. گاها می بینیم که مشکلاتی در اتصال به شبکه وجود دارد که باعث قطع وصل شدن شبکه سیستم می شود. این مشکل می تواند به دلیل مشکلات شبکه اینترنت باشد یا به دلایل قطع و وصل شدن کارت شبکه کامپیوتر باشد.

نصب کارت شبکه در ویندوز کامپیوتر:

یکی از چیزهایی که گاهی دلیل قطع وصل شدن کارت شبکه می باشد این است که نرم افزار مخصوص آن به درستی بر روی کامپیوتر نصب نشده است یا اینکه به دلیل مشکلاتی که به صورت نرم افزاری در سیستم ایجاد می شود، برنامه راه انداز آن از روی ویندوز پاک شده است. در این حالت برای از بین بردن حالت قطع و وصل شدن کارت شبکه کامپیوتر یا لپ تاپ بهتر است که یک بار دیگر نرم افزار مخصوص به کارت شبکه را نصب کنید.

قطع و وصل شدن کارت شبکه

برای این کار برنامه قبلی را از قسمت اپلیکیشن های لب تاپ حذف کنید و یک بار دیگر برنامه جدید را نصب کنید در بیشتر اوقات این روش معمولا باعث جلوگیری از قطع و وصل شدن کارت شبکه می شود. بهتر است برای نصب کارت شبکه حتما از درایو کمپانی سازنده آن استفاده کنید. معمولا در زمانی که قطع و وصل شدن کارت شبکه به دلیل مشکلات درایو نصب شده آن باشد یک پیغام خطا حاوی اطلاعات درایور کارت شبکه از بخش device manager بر روی کامپیوتر نمایش داده می شود. گاهی بعضی از افراد درایور کارت شبکه را آپدیت می کنند که اگر این درایور به صورت ناقص آپدیت شود و یا از یک مرجع اصلی نباشد قطع و وصل شدن کارت شبکه بیشتر می شود.

قطع و وصل شدن کارت شبکه

مشکل اتصال دو کامپیوتر :

گاهی کابلی را که برای اتصال ۲ کامپیوتر به هم وصل می کنید و باز قطع و وصل می شود ولی کارت شبکه سالم است. در زمانی که قطع و وصل شدن کارت شبکه را دارید یک بار کابل های اتصالی را نگاه کنید و مطمئن شوید کابلی که استفاده کرده اید سالم است و همچنین بر روی هر ۲ کامپیوتر درایوهای کارت شبکه به درستی وصل شده است. اگر چراغ کارت شبکه خاموش و روشن می شود و باعث قطع و وصل شدن کارت شبکه می شود مطمئن باشید که مشکل از کارت شبکه شما می باشد.

قطع و وصل شدن کارت شبکه

قطع و وصل شدن فیزیکی کارت شبکه:

گاهی خود کارت شبکه به صورت فیزیکی بر روی مادربرد قطع شده است و دچار مشکل قطع و وصلی کارت شبکه به صورت مداوم می شود. در این حالت نیاز است که کامپیوتر و مادربرد خود را از نظر مشکلات سخت افزاری بررسی کنید تا مطمئن شوید که تمامی اتصالات کارت شبکه برقرار است. بهترین راه برای اینکه مطمئن شوید کارت شبکه شما سالم است پس از طی کردن تمامی مراحل بالا تنظیمات کارت شبکه را ریست کنید و دوباره آنها را وصل کنید. اگر مشکلات قطعی فیزیکی یا سوختن کارت شبکه وجود نداشته باشد پس از طی مراحل بالا و ریست شدن تنظیمات مشکل قطع و وصل شدن کارت شبکه از بین می رود.

گفتگو ها

    مرسی برای قطع و وصل شدن فیزیکی کارت شبکه