خودتان به راحتی مشکل قطعی اینترنت را حل کنید!

شاید برایتان اتفاق افتاده باشد که وضعیت مودمتان نرمال باشد ولی نتوانسته باشید به اینترنت متصل شوید. در ادامه به رفع مشکل قطعی اینترنت می پرزادیم و همچنین قبل از اینکه به مطالعه این آموزش بپردازید از شما دوستان خواهش میکنم این آموزش را در سیستم خود نگه دارید تا در صورت بروز اینگونه مشکل ،خود حلال مشکلتان باشید و زیاد وقت خود را در صف انتظار پشتیبانی شرکت ارائه دهنده اینترنت خود صرف نکنید.

اگر دقت کرده باشید در سطر اول گفتیم وقتی وضعیت مودمتان نرمال باشد . منظور از وضعیت نرمال مودم این هست که چراغ ( DSL (adsl / link  برروی مودم ثابت باشد. وچراغ internet در حال چشمک زن یا ثابت باشد.

 توجه داشته باشید که کانفیگ یا تنظیمات مودمتان به صورت اتوکانکت تنظیم شده باشد. چون این آموزش به کاربرانی که بصورت کانکشن به اینترنت وصل می شوند کمک نخواهد کرد و طریقه رفع مشکل اینگونه کاربران به سبک و روش دیگری می باشد.

مرحله اول – پینگ گرفتن

اگر وضعیت مودم نرمال بود شما به قسمت run سیستم خود رفته (کلید ویندوز +R) و CMD را تایپ نمائید و اینتر را بزنید. در صفحه مشکی رنگی که باز شده تایپ کنید Ping 4.2.2.4  و اینتر را بزنید در صورتی که با پیغام reply from   و reguest timeout   طبق تصویر زیر روبه رو شدید.(البته در جریان باشید در باب این پیغام موارد دیگر هم شاید باعث ایجاد این مشکل بشوند که در آموزش Troubleshooting به رفع عیب دقیق تر این موضوع می پردازیم!)

مرحله دوم – تنظیمات شبکه

به سراغ منو Start و بعد control panel رفته اگر ویندوز ۷دارید به network and internet sharing center رفته و در دست چپ صفحه change adapter setting را انتخاب نمائید.

 

اگر ارتباط بین سیستم و مودم شما به صورت کابل هست برروی گزینه local are conection راست کلیک نمائید و در صورتی که از طریق وایرلس با مودم ارتباط دارید برروی گزینه wireless network  راست کلیک نمائید . ( “دقت داشته باشید در این مرحله کارت شبکه شما باید  فعال باشد با توجه به گزینه اول اگر Disable بود یعنی کارت شما فعال است  در غیر اینصورت گزینه enable را بزنید تا کارت شبکه فعال گردد. ”  ) به گزینه properties رفته و در کادر وسط گزینه internet protocol version 4  را دوبار کلیک نمائید. در پنجره باز  شده گزینه use the following ip address را کلیک نمائید.

در صورتی که برند یا اسم مودم شما Tp –Link و D-Link باشد می توانید به صورت زیر در تنظیمات کارت شبکه خود آی پی دهی نمائید. (طبق تصویر زیر)

طبق تصویر بالا در دو کادر پایانی که با کادر قرمز رنگ مشخص شده بایستی DNSهای مربوط به شرکت خود را وارد نمائید و از DNS های استفاده شده استفاده نکنید.

اگر DNS  مخصوص شرکت خود را نمی دانید می توانید از پشتیبانی شرکت خود سوال نمائید.

توجه داشته باشید در صورتی که مودم شما به غیر از این این برند ها می باشد و ای پی مودم را ندارید می توانید در قسمت “دیدگاه” سوال نمائید تا در این آموزش رفع مشکل قطعی اینترنت شما را راهنمایی کنیم.

بعد ای پی دهی تمامی مراحل را OK نمائید در صورتی که توانستید صفحه باز نمائید مشکل شما بر طرف شده . در غیر این صورت باز به “مرحله یک”  رفته و مرحله یک را تکرار نمائید در صورتی که پیغام Reply from… را دریاف کردید به مرحله زیر بروید.

بعد از دریافت پیغام …reply from  اگر از مرورگر firefox استفاده می نمائید، به گزینه Option > advanced > network > setting  و سپس No proxy را انتخاب نمائید. و در مرورگر های internet Explorer و google chrom  به قسمت tools > internet option > connection > lan setting  و تمامی تیک های موجود در این قسمت را بردارید. و مراحل را ok و یک بار مرورگر خود را ببندید و باز نمائید .در این مرحله احتمال زیاد مشکل بر طرف می شود.

در غیر اینصورت یکبار تاریخچه (History) مرورگر خود را پاک نمائید . و همچنین برای لحظاتی مودم خود را به حالت خاموش در بیاورید و بعد از گذشت ۱۰ دقیقه روشن نمائید تا مودم شما ای پی جدید دریافت نماید. و در این مرحله پایانی اگر مشکل اینترنت از سمت شرکت ارائه دهنده اینترنت نباشد مشکل شما بر طرف می شود. در غیر اینصورت با پشتیبان اینترنت خود تماس حاصل فرمائید.

در صورت داشتن هرگونه سوال در مورد مشکلات قطعی اینترنت می توانید از بخش ارسال دیدگاه نسبت به دریافت پاسخ سوال خود اقدام نمائید.

اگر در همین وضعیت نرمال با استفاده از مودم نتوانستید از طریق تلفن همراه، تبلت و ipad به اینترنت وصل شوید منتظر آموزش بعدی باشید.

مرتضی اعلم الهدی

دانشجوی مهندسی فناوری اطلاعات و ICT - مدیریت گروه فناوری اطلاعات و ارتباطات آرتین -کارشناس آموزش وفنی شرکت آسیاتک(تیام نت یزد) & پارس آنلاین- علاقه مند به مباحث نرم افزار و سخت افزار ،شبکه ، امنیت شبکه

View Comments

    • قربانتون.
      امیدوارم مفید بوده باشه

      • سلام من از مودم وایمکس ایرانی استفاده میکنم وقتی میخوام سیستم خودم رو با یه سیستم دیگه به صورت وستی شبکه کنم اینترنت قطع میشه لطفا راهنمایی کنید ممنون

      • سلام من از مودم وایمکس ایرانی استفاده میکنم وقتی میخوام سیستم خودم رو با یه سیستم دیگه به صورت دستیی شبکه کنم اینترنت قطع میشه مودم رو از طریق کابل به سیستم متصل میکنم در ضمن های هم دارم

    • با سلام
      مودم من روشن هست با گوشی به اینترنت وصل میشم ولی با کامپیوتر نمیتونم وصل بشم دلیلش چیه ؟؟
      در ضمن کابل هم بررسی کردم مشکل از کابل نیست

  • عالی بود...

    ولی خب ما خودمون ی داداش داریم...درستش کرد....خدا خیرت بده جوووون

    • ممنون
      خدا برادرگرامیتون رو حفظ کنه. (:

  • خب

    ممنون

    اما مشکل اساسی که این روزا داره اتفاق میفته

    خاموش شدن چراغ لینک و قطع شدن نت

    در صورتی که خط نه از طرف شرکت قطع شده نه مخابرات:|

    • خواهش میکنم.
      شما می بایست که داخلی منزل را چک کنید تا این مشکل رفع گردد. این مشکل بر اساس نویز داخلی می تواند باشه. اگر در سایت اموزشی در بابت رفع نویز در سایت ای تی پورت نمیبینید تا روزهای آتی حتما آموزش کاملی می دهم.

  • سلام

    آیا اگر استفاده از خطی که برای مودم داریم با استفاده از خط تلفن و فکس مشترک باشه در قطع و وصل شدن شبکه تاثیری داره ؟

    ما در شرکتمون از اینترنت صبانت استفاده می کنیم ( اسم مودم رو نمی دونم الان ) و مدام قطع و وصلی داریم و باید مودم رو خاموش روشن کنیم تا دوباره چند دقیقه ای وصل باشیم و دوباره قطع می شود با اینکه چراغ های مودم همشون روشن هستن

    از پشتیبانی که پرسیدن گفتن به دلیل اینکه خط 2 عدد تلفن و فکس به خط اینترنت وصل هست (با اینکه اسپیلیتر دارن) قطع و وصل پیش می آید .. می خواستم بدونم آیا این حرف واقعا درسته ؟

    • با سلام
      در صورت عدم صحیح وصل کردن اسپلیتر بله دچار نویز شدید و همچنین اختلال در ثابت بودن چراغ DSL ایجاد میکند.
      شما ی لطفی بکنید و اینکه بیایید قبل از تمامی دستگاه های فکس و کارتخوان و تلفن یک اسپلیتر قرار بدین طرف phone اسپلیتر را به سمت تلفن و کارتخوان و فکس ببرید و طرف Modem اسپلیتر را به سمت مودم و طرف Wall به دوشاخ وصل نمائید در صورت انجام این کار 99% مشکل بر طرف می شود.
      موفق باشید

  • ممنونم از راهنماییتون

    البته من یک مسئله ای رو فراموش کردم بگم و اینکه خودم یک بار سوکت تلفن رو مستقیما به مودم وصل کردم و از اسپلیتر کشیدم ولی بازم همچنان قطع و وصلی وجود داشت .

  • ممنونم آقای جاهدی

    عکسی که نشون دادید خیلی مفهومی تر بود چون من کاملا متوجه توضیحات آقای اعلم الهدی نشدم ...... یک مقداری پیشرفته بود توضیحاتشون و برای ما مبتدی ها درکش سخت بود

  • با خوندن این مطلب ناخوداگاه یاد آی اس پی ها یا خدمات دهنده های هاست ایرانی افتادم!

    هربار که تماس میگیری و اطلاع می دی که سرویستون قطعه یا هاست down هست، اگر واقعا هم مشکل از طرف اونها باشه بهرحال تو محکومی! یا مشکل از سیم کشی داخلی تلفن خونتونه! یا اینترنتت مشکل داره که نمی تونه وب سایتت رو ببینی!

    • با سلام

      واقعیتش دوست عزیز نمیشه گفت پشتیبان ها اطلاعات غلطی به شما میدهند! ولی تا آنجایی که خود بنده تو call center مشغول فعالیت هستم به این موارد زیاد بر میخورم که خطوط طرف دارای نویز می باشد و مراکز مخابراتی هیچگونه مشکل کندی سرعت ندارند که با راهنمایی هایی که خدمت مشترکین عرض میکنیم قابل حل هست.

  • سلام ممنون میشم راهنماییم کنید

    روی سیستم من ویندوز XP و آفیس 2007 نصب شده.

    حالا میخوام روی سیستمم آفیس 2010 نصب کنم پیغام زیر میده.

    چرا ؟؟؟؟؟؟ و باید چیکارکنم ؟؟؟؟؟؟؟؟

    The language of this installation package is not supported by your system

    • سلام

      خیال نکنم این سوال شما مربوط به این بخش باشه!

      ولی یکبار آفیس را حذف و زبان سیستمی را برروی en تنظیم نمائید و مجدد نصب نکنید احتمالا مشکلتان حل خواهد شد

  • سلام

    من یک بازی انلاین استراتزیکی به اسم red alert 1 بازی میکنم

    سرعت نتم هم 2 mg هستش

    اما وسط بازی هر 3 دقیقه 10 ثانیه اینترنتم قطع میشه!!!!!!!!!!!

    چیکار کنم اینترنتم فیکس بشه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    • با سلام

      دوست عزیز شما هنگام بازی سعی کن پینگ از ای پی سرور بازیت یا 4.2.2.4 داشته باشی! در صورتی که تایم اوت داشتی ای پی های دستی ست کن و اگر مجدد حل نشد بابت قطعی و وصلی حتما با خود شرکت ارائه دهنده سرویس اینترنت مشکلت بر طرف بکن که قابل حل می باشد. همچنین در بازی انلاین بیشتر نیاز به ارسال با سرعت بالا دارید ا اینکه بازی بهتری داشته باشید که در این باب خدمتتون عرض کنم که با پشتیبان شرکت تماس بگیرید و از آنها بخواهید آپلود سرویس شما را نسبت به فعلی بالاتر ببندند تا سرعت ارسال شما بیشتر شود.

      موفق باشید

  • سلام ، چطور میشه مودم tp link 8901 را آپدیت کنیم

    • با سلام و احترام
      از بخش دانلود سایت تی پی لینک مدل دستگاه خود را پیدا کرده و از زیر مودم ورژن دقیقا frimeare را پیدا کرده و از سایت دانلود کرده و طبق این آموزش http://www.itport.ir/1392/10/04/modem-fireware/ آپدیت نمائید.

Recent Posts

نکات ضروری برای دانلود ایمن؛ چگونه از ورود به دام سایت‌های مخرب جلوگیری کنیم؟

در دنیای بی‌پایان نرم‌افزارها و فایل‌های دیجیتال، امنیت در دانلود و استفاده از آنها یک…

9 ماه ago

معرفی و بررسی سری های لپ تاپ ایسوس

شرکت ایسوس یکی از پیشتازان در صنعت فناوری اطلاعات و الکترونیک است که در زمینه…

9 ماه ago

آموزش دستورات پاورشل به همراه فهرست کامل کد های ویندوز پاورشل

آیا شما هم به دنبال کار با کد های پاورشل برای هک هستید؟ در این…

10 ماه ago

شغل ادمین اینستاگرام چیست و چگونه ادمین اینستاگرام شویم؟

این روزها که همه افراد به دنبال یک شغل پردرآمد می گردند، مشغول به کار…

11 ماه ago

آموزش حل مشکل page isn’t available right now در اینستاگرام

خطای page isn’t available right now یکی از آزار دهنده ترین مشکلاتی است که کاربران…

11 ماه ago

ویندوز پاورشل چیست ؟ کاربرد ها و نحوه فعال سازی powershell

ویندوز پاورشل چیست؟ پاورشل ابزاری قدرتمند به حساب می آید که همه افراد علاقه مند…

11 ماه ago