استراتژی محتوا

آموزش کاربردی افزایش لایک و فالوور اینستاگرام

کدام اپلیکیشن به اشتراک گذاری عکس بیشتر از ۲۰۰ میلیون کاربر دارد؟ بله، اینستاگرام ! در حقیقت، تعداد کاربران اینستاگرام در حال نزدیک شدن به غول های شبکه های اجتماعی نظیر توییتر، فیسبوک و گوگل پلاس است. و این برای یک اپلیکیشن مخصوص عکس، ویدئو و سرگرمی بسیار عالی است!

در واقع در اینستاگرام مساله فقط بازی و سرگرمی نیست. کسب و کارهای بسیاری چه بزرگ و چه کوچک، از اینستاگرام برای بازاریابی استفاده می کنند. اما برای برخی این کار به این راحتی نیست.

یک از بزرگترین سوالات کاربران این است که چطور برای تجارتم بازاریابی کنم و لایک ها و فالوئرهای بیشتری در اینستاگرام به دست آورم؟

خب، در زمان طرح ریزی یک پست، همه ما موفقیت در اینستاگرام را می خواهیم. آرام باشید، نفس عمیقی بکشید و این ۷ راه بی نظیر برای بازاریابی کسب و کار خود در اینستاگرام را بخوانید. هر کدام روشی است که تازه واردان می توانند در عرض یک دقیقه آن را یاد بگیرند!

تازه واردان چطور لایک و فالوور بیشتری در اینستاگرام پیدا می کنند.

  1. زبان ویژه اینستاگرام را یاد بگیرید.

  photooftheday  #TBT  #Instagood  #picoftheday#  #love#

این هشتگ ها به چه معناست؟

اگر این سوالی است که از خود می پرسید، بدانید تنها نیستید. درک هشتگ و زبان های ویژه دیگر برای موفقیت در اینستاگرام بسیار مهم است. و به من اعتماد کنید، این کار اصلا پیچیده نیست.

آشنا کردن خود با چند اصطلاح کلیدی به شما کمک خواهد کرد که زبان عامیانه اینستاگرام را بهتر بشناسید!

بسیاری از هشتگ های محبوب اینستاگرام معنای متمایز و خاصی دارند.

و درک معنای این هشتگ ها به شما کمک خواهد کرد که فالوور های خود را افزایش دهید.

به عنوان مثال، #TBT به معنای “Throw back Thursday” (بازگشت به پنجشنبه) است. استفاده از این هشتگ فوق العاده محبوب در هر روز دیگر می تواند باعث شود مانند یک حرفه ای در اینستاگرام به نظر آیید.

  1. از هشتگ های مرتبط با حرفه خود استفاده کنید.

آیا از محبوب ترین هشتگ های اینستاگرام در حرفه خود اطلاع دارید؟ اگر خیر، باید اطلاع داشته باشید!

اکثریت شغل ها حداقل مشتی هشتگ ویژه برای یک موضوع خاص دارند. به عنوان مثال، برای حیوانات خانگی، این هشتگ #petstagram یا #instapug است.

علاقمندان به بدنسازی از هشتگ #fitfam و #fitspo استفاده می کنند.

دنبال کردن افراد مهم در حرفه خود برای پیدا کردن هشتگ های مهم و جذب افراد به موقعیت خود کمک می کند. کشف کنید که کدام هشتگ توسط افراد موثر استفاده می شود و از آن هشتگ برای پست خود استفاده کنید.

  1. دانش اینستاگرام را درک کنید.

درک دانش اینستاگرام به شما در بازاریابی آنلاین تجارت خود کمک خواهد کرد.

با این اصول آشنا شوید:

  • هشتگ ها
  • فیلترها
  • فراخوان برای عمل
  • ویرایش عکس
  • رنگ ها
  • ترکیب عکس
  • سلفی
  1. بر روی “لایک” کلیک کنید.

زمانی که عکس کسی را لایک می کنید، در معرض توجه بیشتری در اینستاگرام قرار خواهید گرفت.

افراد جدید شما را در نوتیفیکیشن های خود خواهد دید و برخی شما را فالو خواهند کرد.

حتی اگر برخی شما را فالو نکنند، اکانت اینستاگرام شما را بررسی کرده و عکس هایتان را خواهند دید.

  1. برای پست های دیگران نظر بگذارید.

نظر دادن برای تصاویر افراد دیگر توجه بیشتری را در اینستاگرام برایتان به ارمغان خواهد آورد.

در واقع این یکی از بهترین (و آسان ترین) راه ها برای کسب فالوور بیشتر است. فقط برای عکس شخص دیگری نظر بگذارید!

ارسال نظر در اینستاگرام برای برجسته بودن به شما کمک می کند.

  1. ویرایش عکس

کمی دستکاری کردن عکس قبل از ارسال، جذابیت بیشتری به تصاویر شما خواهد بخشید!

اگر حرف من را باور ندارید، به این عکس نگاه کنید:

بر روی این عکس یک ویرایش فوق العاده سریع و آسان انجام شده است.

بهترین اپلیکیشن های عکس اینستاگرام این نوع از ویرایش را سهولت می بخشند.

  1. مطالب جذاب ارسال کنید.

در ادامه به برخی موضوعات جذابی که می توان در اینستاگرام ارسال کرد اشاره کردیم که می توانید از آنها استفاده کنید.

  • عکس های محصولات
  • نقل قول ها و جملات الهام بخش
  • طنز
  • تصاویر پشت صحنه
  • تصاویر روزمره

به اشتراک گذاری محتوای صمیمانه تر، لایک و کامنت بیشتری در اینستاگرام برای طراح پست کسب می کند.

نتیجه گیری

 

این ۷ نکته به بازاریابی تجارت شما کمک می کند و کمک می کند لایک و فالوئر بیشتری کسب کنید.

به یاد داشته باشید: فقط بر روی یک روش تمرکز نکنید. به طورمساوی از این استراتژی ها در اکانت خود استفاده کنید تا همیشه یک ترکیب جالبی از تصاویر گوناگون در صفحه خود داشته باشید. درضمن از موضوع امنیت حساب کاربری اینستاگرام به سادگی عبور نکنید! پیشنهاد می کنیم مطلب آموزش فعال سازی تایید هویت دو مرحله‌ای اینستاگرام در اندروید را مطالعه داشته باشید.

اولین کاری که برای بازاریابی تجارت خود در اینستاگرام انجام خواهید داد، چیست؟

حسین جاهدی

مهندس فناوری اطلاعات IT علاقه مند به مباحث امنیت شبکه ، برنامه نویسی و طراحی وب - مدیر راهبردی و نویسنده آی تی پورت

View Comments

  • ممنون برخی نکات جدید بودن ولی به بهترین زمان پست گذاشتن در اینستاگرام اشاره نکردید. بهترین زمان برای ارسال پست طرف روز ساعت ۱۷ تا ۱۹ و در شب هم ۲۱ تا ۱ صبح هستش

  • این مطلب جالب بود ، خیلی ها رو می دونستم اما هشتگ #TBT جالب بود :دی

  • ساعت ۱۰ شب به بعد وقت خوبی هست برای پست گذاشتن مخصوصا اگر هشتگ های پرطرفدار انگلیسی هم استفاده کنید کلی لایک خارجی می خوره پست

  • سلام
    خیلی مطالب فوق العاده ای بود ممنونم من لذت بردم و استفاده نمودم عالی بود

  • هشتگ هایی که معرفی کردید و اغلب میبینم ولی بحثی که میمونه اینه، با این هشتگ ها لایک و فالوور غیر ایرانی نصیبمون نمیشه؟ در حالی که ما دنبال مخاطب ایرانی هستیم .

  • خیلی خیلی مطلب خوب نوشتید. ممنون از شما

Recent Posts

نکات ضروری برای دانلود ایمن؛ چگونه از ورود به دام سایت‌های مخرب جلوگیری کنیم؟

در دنیای بی‌پایان نرم‌افزارها و فایل‌های دیجیتال، امنیت در دانلود و استفاده از آنها یک…

10 ماه ago

معرفی و بررسی سری های لپ تاپ ایسوس

شرکت ایسوس یکی از پیشتازان در صنعت فناوری اطلاعات و الکترونیک است که در زمینه…

10 ماه ago

آموزش دستورات پاورشل به همراه فهرست کامل کد های ویندوز پاورشل

آیا شما هم به دنبال کار با کد های پاورشل برای هک هستید؟ در این…

11 ماه ago

شغل ادمین اینستاگرام چیست و چگونه ادمین اینستاگرام شویم؟

این روزها که همه افراد به دنبال یک شغل پردرآمد می گردند، مشغول به کار…

11 ماه ago

آموزش حل مشکل page isn’t available right now در اینستاگرام

خطای page isn’t available right now یکی از آزار دهنده ترین مشکلاتی است که کاربران…

12 ماه ago

ویندوز پاورشل چیست ؟ کاربرد ها و نحوه فعال سازی powershell

ویندوز پاورشل چیست؟ پاورشل ابزاری قدرتمند به حساب می آید که همه افراد علاقه مند…

12 ماه ago