آی بیام فناوری واقعیت تقویت شده را وارد کسب و کارهای فروشگاهی میکند!
شرکت آی بیام در حال توسعه راهکارهایی برای استفاده از فناوری واقعیت تقویت شده در خرده فروشیها و کسب و کارهای فروشگاهی است.آی بیام قصد دارد با عرضه راهکارهای مبتنی بر فناوری واقعیت تقویت شده (augmented reality) به عرضه کنندگان خدمات خرده فروشی کمک کند تا اطلاعات بیشتری از کالاهای خود را در اختیار مشتریانشان قرار دهند و از طرف دیگر اطلاعات بیشتری را نیز در مورد آنها کسب کنند.
لابراتوارهای پژوهشی شرکت آی بیام در حال طراحی نرم افزارهای کاربردی بر روی فناوریهای همراه هستند که به مشتریان خردهفروشیها کمک میکند اطلاعات بیشتری در مورد کالای مورد نظر خود کسب کنند.
این شرکت به کمک چند خرده فروشی هم اکنون در حال آزمایش یکی از این نرم افزارهای کاربردی است.
بر اساس این گزارش، اگر تلاشهای شرکت آی بیام در زمینه این نرم افزار موفقیت آمیز باشد، میتوان آن را نخستین کاربرد تجاری فناوری واقعیت تقویت شده در جهان دانست. این فناوری به مشتریان و خریداران اجازه میدهد با نگه داشتن گوشی هوشمند یا رایانه لوحی خود بر روی کالای مورد نظر اطلاعات بیشتری درباره آن کالا را مشاهده کنند. استفاده از فناوری واقعیت تقویت شده شبیه استفاده از کسب اطلاعات بیشتر از طریق بارکد کالا است. امروزه نرم افزارهایی بر روی فناوریهای همراه قرار دارد که کاربران به کمک آنها میتوانند از بارکد کالای مورد نظر خود عکس بگیرند و بلافاصله اطلاعاتی را مشاهده کنند که بر روی آن کالا درج نشده است. مزیت استفاده از فناوری واقعیت تقویت شده در این است که نرم افزارهای کاربردی سازگار با این فناوری میتوانند صرفاً با تشخیص شکل یا تصویر کالا آن را شناسایی کنند و اطلاعات لازم را در اختیار مشتریان قرار دهند.
شرکت آی بیام همچنین تلاش میکند ابزاری را طراحی کند که گردانندگان خردهفروشیها و فروشگاهها به کمک آن میتوانند اطلاعات به دست آمده از مشتریانشان را تجزیه و تحلیل کنند. فروشندگان به کمک این فناوری و ابزار جانبی آن مثلاً میتوانند دریابند که در خرید یک کالا چه ویژگیها و خصوصیاتی برای مشتریان مهم است.
اهمیت توسعه چنین نرم افزارها و راهکارهایی بویژه از این جهت مهم است که بدانیم علیرغم استقبال مشتریان از خریدهای اینترنتی هنوز هم بخش زیادی از خریدها با حضور مستقیم خریداران در فروشگاهها انجام میشود. برآوردهای شرکت فورستر نشان میدهد در حال حاضر بیش از ۹۲ درصد از خریدها به طور مستقیم در داخل فروشگاهها صورت میگیرد.
منبع: computerworld
خیلی جالبه…
یه پایگاه داده فعال هم میخواد.
به احتمال زیاد 🙂
در بین شرکت های ایرانی تولید کننده نرم افزار فروشگاهی، شرکت ورانگر نیز با تکیه بر دانش و تجربه بیش از یک دهه خود، محصولی جدید با عنوان نرم افزار فروشگاهی جهت مدیریت هر یک از نیازها و فرآیند سازمان فروشگاه را روانه بازار نموده است.