آموزشنرم افزار

شغل ادمین اینستاگرام چیست و چگونه ادمین اینستاگرام شویم؟

ادمین اینستاگرام چیست

این روزها که همه افراد به دنبال یک شغل پردرآمد می گردند، مشغول به کار شدن به عنوان یک ادمین اینستاگرام می تواند یک فرصت طلایی باشد. به خصوص اگر در خانه هستید و به دلیل شرایط خاصی که دارید، نمی توانید در خارج از منزل کار کنید. با وجود مزایای ادمین اینستاگرام شدن، هنوز هم بسیاری از افراد نمی دانند که ادمین اینستاگرام چیست و چه وظایفی دارد. اگر تصمیم خودتان را برای ورود به شغل ادمین اینستاگرام گرفته اید، این مقاله را از دست ندهید. در این آموزش آی تی پورت قصد داریم به طور کامل در مورد مزایای استخدام ادمین اینستاگرام غیرحضوری و وظایف ادمین با شما صحبت کنیم.

ادمین اینستاگرام چیست و ادمین اینستاگرام کیست؟ 

این روزها شغل ادمین اینستاگرام به یکی از شغل های ترند در ایران تبدیل شده است. اما شاید بسیاری از مردم ندانند که ادمین اینستاگرام چیست؟ معنی کلمه ادمین، مدیریت است. یعنی افرادی که ادمین اینستاگرام هستند، در واقع مدیریت اینستاگرام را برعهده دارند.

 مدیریت اینستاگرام با اقدامات مختلفی از جمله تولید محتوا، انتشار محتوا، هشتگ گذاری وانجام می شود. در واقع بسته به نیاز صاحب پیج هر یک از ادمین های اینستاگرام وظایف متفاوتی را برعهده دارند. بنابراین، ادمین اینستاگرام در واقع یک شغل است که با هدف رشد پیج اینستاگرام و افزایش موفقیت آن، خدماتی را به صاحبان کسب و کارها ارائه می کند.

وظایف ادمین اینستاگرام

ادمین اینستاگرام می تواند بر اساس شرح وظایف صاحب صفحه اینستاگرامی وظایف متفاوتی داشته باشد. همین موضوع باعث شده تا این ابهام در ذهن بسیاری از افراد به وجود بیاید که کار ادمین اینستاگرام چیست؟ به طور کلی، هیچ شرح وظایف مشخصی برای مدیریت پیج اینستاگرام توسط ادمین ها وجود ندارد. چرا که شرایط هر یک از صفحات اینستاگرامی و حجم کار آن ها متفاوت است. به طور مثال برای صفحات اینستاگرامی معروف که حجم کار بسیار بالا است، معمولا هر یک از ادمین ها شرح وظایف متفاوتی دارند. به طور مثال برخی از آن ها ادمین ها باید کار تولید محتوا را انجام دهند و برخی دیگر به مشتریان پاسخ بدهند.

ادمین اینستاگرام چیست

اگر قصد دارید که در زمینه ادمین اینستاگرام مشغول به کار شوید، بدانید که صاحبان کسب و کارها می توانند از شما درخواست خدمات زیر را کنند. اما در حال حاضر با گسترش فعالیت های قابل انجام در اینستاگرام، وظایف ادمین ها متفاوت بوده و معمولا فقط چند وظیفه زیر برای یک ادمین تعریف می شوند. 

  • تولید و انتشار محتوا خلاقانه
  • مدیریت محتوای منتشر شده از نظر زمان و تعداد
  • پاسخگویی به مشتریان در کامنت ها و دایرکت
  • ایجاد ارتباط مناسب با مشتریان و کاربران
  • هشتگ گذاری و انتخاب کپشن متناسب با نوع محتوا
  • حذف و بررسی کامنت های توهین آمیز
  • فالو کردن سایر پیج ها و معرفی پیج با تبلیغات
  • داشتن ایده های ناب برای گرفتن تبلیغات
  • پشتیبانی از خدمات پس از فروش پیج
  • افزایش تعداد فالوورهای پیج با برنامه ریزی دقیق
  • افزایش تعداد لایک، بازنشر و کامنت پست‌ها
  • انجام اقداماتی که باعث افزایش امنیت پیج و یا جلوگیری از هک شدن پیج شود.
  • ثبت اطلاعات سفارش ها و در صورت نیاز پیگیری آنها

ادمین اینستاگرام به چه مهارت های نیاز دارد؟

اگر آگهی های استخدام ادمین اینستاگرام غیرحضوری را بررسی کرده باشید، حتما متوجه شده اید که هر یک از صاحبان کسب و کارها شرایط متفاوتی را برای استخدام ادمین اینستاگرام در نظر می گیرند. این یعنی اینکه شما برای ورود به این شغل و حرفه باید تسلط کافی در موضوعات خاصی داشته باشید. برخی از مهارت های مورد نیاز برای ادمین اینستاگرام از شرکت در دوره ها و مشاهده محتواهای آموزشی بدست می آیند. ولی بعضی از مهارت های دیگر ادمین اینستاگرام ناشی از روحیه و رفتارهای شخصی او است. در ادامه به خصوصیات ادمین اینستاگرام و مهارت های مورد نیاز اشاره می کنیم. 

داشتن خلاقیت و ایده های ناب برای تولید محتوا 

تولید محتوا یکی از اصلی ترین وظایف ادمین اینستاگرام است. اگر می خواهید ادمین اینستاگرام شوید، باید حتما خلاقیت را در کنار ایده های ناب برای تولید محتوا قرار دارید. داشتن مهارت برای استفاده از ابزارهای مختلف جهت تولید محتوای حرفه ای ویدیویی و تصویری بسیار مهم است. یادگیری استراتژی تولید محتوا در اینستاگرام می تواند به ادمین های اینستاگرام برای جذب مخاطبین در پیج های اینستاگرامی کمک کند.

پاسخگویی سریع و تعامل با مخاطبین 

مخاطبینی که در اینستاگرام حضور دارند، زمانی با یک پیج ارتباط خوبی می گیرند که پاسخ خوبی از آن بگیرند. تعامل با مخاطبین به عنوان ادمین اینستاگرام از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. بنابراین، یکی از مهارت های ادمین اینستاگرام، داشتن صبر و حوصله برای پاسخ دادن به مخاطبین است.

ادمین اینستاگرام چیست

داشتن مهارت در هشتگ گذاری 

هشتگ گذاری در اینستاگرام نقش بسیار مهمی را در بهبود عملکرد صفحات اینستاگرامی ایفا می کند. ادمین اینستاگرام باید با بررسی و استفاده از ابزارهای مورد نیاز، امکان هشتگ گذاری حرفه ای برای هر محتوا را داشته باشد.

مسلط بودن بر الگوریتم اینستاگرام 

الگوریتم های اینستاگرام روز به روز در حال تغییر هستند. ادمین اینستاگرام برای موفقیت یک پیج اینستاگرامی فعالیت می کند. بنابراین، یکی از مهارت های اصلی او باید شناخت الگوریتم های اینستاگرام باشد. مسلط بودن روی این الگوریتم ها بسیار به پیشرفت پیج کمک خواهد کرد.

مسلط بودن روی سئو اینستاگرام

سئو اینستاگرام به کلیه اقداماتی گفته می شود که با هدف پیشرفت پیج، دریافت فالوورهای جدید و رسیدن به صفحه اکسپلور اینستاگرام انجام می شوند. ادمین اینستاگرام باید تسلط کافی روی اصول سئو در اینستاگرام داشته باشد.

استراتژی تولید محتوا در اینستاگرام

نظارت بر آمار و انالیزهای صفحه

ادمین‌های اینستاگرام باید بر آمار و انالیزهای صفحه خود نظارت کنند تا با درک دقیق از عملکرد صفحه، تصمیم‌های بهتری در زمینه استراتژی‌ها و محتوا بهینه‌تری اتخاذ کنند. این وظیفه شامل چند جنبه مهم می‌شود: تحلیل بازدیدها، اندازه‌گیری اثربخشی کمپین‌ها و محتوا، تحلیل رقابت و بازار و بهبود استراتژی‌ها بر اساس بازخوردها.

برای کسب اطلاعات و آموزش کامل تر در این حوزه‌ها، مطلب استراتژی تولید محتوا در اینستاگرام را مورد بررسی قرار دهید. این مطلب شامل تکنیک‌ها، راهکارها و راهنمایی‌های جامعی است که به شما در جذب توجه مخاطبین خود کمک خواهد کرد تا بهترین نتیجه را از حضور خود در این شبکه اجتماعی به دست آورید.

مهارت چابکی

در شبکه های اجتماعی، اتفاقات و حوادث ناگهانی رخ می‌دهد و حتی اگر شما از قبل تقویم محتوایی تهیه کرده باشید ممکن است این اتفاقات باعث شوند برنامه انتشار محتوای شما دچار تغییرات شود. به همین دلیل، توانایی واکنش سریع به این رخ دادها یا بحران‌های جدید یک مهارت اساسی در مدیریت شبکه اجتماعی است. مهارت چابکی یا انعطاف‌پذیری بالا ادمین اینستاگرام کمک می‌کند تصمیم‌گیری بهتری در خصوص واکنش‌ها و اتفاقات اتخاذ کند (داشتن استراتژی پویا) و از این رخ دادها جهت بالابردن تعاملات مخاطبین یا افزایش مخاطبین استفاده کنید.

برای مثال این اتفاقات ممکن است مرگ ناگهانی یک شخصیت مهم که حوزه کاری او به حوزه فعالیت شما نزدیک است باشد. واکنش درست و سریع به این رخ داد می تواند برای پیج شما مفید باشد.

مهارت کار با نرم افزارهای گرافیکی

یکی از وظایف اصلی ادمین اینستاگرام، مهارت کار با نرم افزارهای گرافیکی مانند فتوشاپ، پریمیر، و افترافکت است. این مهارت اهمیت زیادی در ایجاد و ویرایش محتوای جذاب، مانند عکس‌ها و فیلم‌ها برای اشتراک‌گذاری در اینستاگرام دارد. از ادمین اینستاگرام انتظار می‌رود که با این نرم‌افزارها به خوبی کار کند و محتوای جذاب و خلاقانه را برای جلب توجه کاربران ارائه دهد.

افزارهای گرافیکی

بهترین ابزارها برای ادمین اینستاگرام

اگر قرار است ادمین اینستاگرام شوید، باید از ابزارهای مختلفی استفاده کنید. ابزارهای مناسب برای پیدا کردن هشتگ های محتواها، ابزارهای تولید محتواها، ابزارهای مدیریت زمان انتشار محتوا وهمگی جزء ابزارهای مفید برای ادمین های اینستاگرام هستند. در ادامه به برخی از بهترین ابزارها برای ادمین اینستاگرام اشاره می کنیم. 

  • Hootsuite: این ابزار مدیریت شبکه‌های اجتماعی چندگانه استفاده می شود.
  • Iconosquare: ابزار تجاری برای آنالیز اینستاگرام کاربرد دارد.
  • Sprout Social: این ابزار اطلاعات دقیقی از تعاملات مخاطبان پیج‌ اینستاگرام ارائه می‌دهد.
  • Later: این ابزار برای زمانبندی پست‌ها و محتوا مفید است.
  • اپلیکیشن canva : برای ساخت طرح‌های گرافیکی، پوسترها و سایر محتواهای تصویری کاربرد دارد.
  • اپلیکیشن InShot : برای ویرایش ویدئوها استفاده می شود.
  • اپلیکیشن  Snapseed : این اپلیکیشن برای ویرایش تصاویر مناسب است.
  • اپلیکیشن Picsart : این اپلیکیشن برای ویرایش عکس مناسب است. همچنین فیلترهای رنگی بالای دارد.
  • اپلیکیشن Unfold : این اپلیکیشن برای طراحی استوری مناسب است.
  • اپلیکیشن Vont : این اپلیکیشن برای زیر نویس گذاشتن مفید است.

درآمد ادمین اینستاگرام

ادمین اینستاگرام یک شغل آزاد است و نباید انتظار داشته باشید که هر یک از صاحبان کسب و کارها در اینستاگرام دستمزد خاص و ثابتی را برای استخدام ادمین اینستاگرام در نظر بگیرند. حقوق دریافتی توسط ادمین اینستاگرام تحت تاثیر خدماتی است که ادمین ارائه می کند. بعضی از ادمین ها فقط پاسخگوی دایرکت ها و کامنت ها هستند. ولی بعضی از ادمین های اینستاگرام وظیفه تولید محتوا در اینستاگرام را نیز دارند. 

در حال حاضر درآمد ادمین اینستاگرام بین ۸ میلیون تومان تا ۲۰ میلیون تومان متغیر است. البته برخی از کسب و کارها حتی بیشتر از این مقدار نیز به ادمین های اینستاگرام حقوق پرداخت می کنند. بنابراین، هیچ بازه قیمتی مشخصی برای درآمد ادمین اینستاگرام وجود ندارد. از آنجایی که در بسیاری از موارد این شغل به صورت دورکاری می باشد می توانید درآمد دلاری از این حرفه کسب کنید. در حال حاضر درآمد ادمین اینستاگرام در خارج از کشور نزدیک به ۱۸ دلار (نزدیک به یک میلیون تومان) برای هر یک ساعت کار می باشد.

درآمد ادمین اینستاگرام

چگونه استخدام ادمین اینستاگرام شویم

حال که متوجه شدید ادمین اینستاگرام چیست؟ احتمالا می خواهید بدانید که چگونه می توانید به عنوان ادمین اینستاگرام استخدام شوید. واقعیت این است که اکثر پیج های اینستاگرامی پرطرفدار نیاز به چند ادمین برای پاسخ دادن به مخاطبین و تولید محتوا دارند. به همین خاطر هر چند وقت یک بار آگهی های استخدام ادمین اینستاگرام غیرحضوری از سوی این کسب و کارها منتشر می شود که می توانید مطابق با شرایطی که در این آگهی ها در نظر گرفته شده اند، به عنوان ادمین استخدام شوید. 

یکی از راه های پیشنهادی آی تی پورت برای استخدام ادمین اینستاگرام این است که در سایت های مانند جاب ویژنایران تلنت, و جابینجا و ای استخدام و … درخواست استخدام را ثبت کنید. همچنین در این وب‌سایت‌ها می‌توانید با استفاده از فیلترهای مربوطه واحد شغلی مناسب خود را پیدا کرده و برای آنها درخواست کاری ارسال کنید. این روزها سایت های متنوعی در زمینه خدمات اینستاگرام فعالیت می کنند. همه این شرکت ها و سایت ها نیاز به ادمین اینستاگرام برای ارائه خدمات به صاحبان کسب و کارهای مختلف دارند. بنابراین، برای تازه کارها و افرادی که سابقه کار زیادی ندارند، استخدام در این شرکت ها تا زمان کسب تجربه لازم فرصت بسیار عالی خواهد بود. در صورتی که سطح زبان انگلیسی شما عالی است می توانید پس از یک سال کسب تجربه در این شغل به دنبال شغل های خارج از کشور باشید و درآمد دلاری کسب کنید. اگر تجربه خاصی در مورد استخدام و خطرات ادمین اینستاگرام دارید، خوشحال می شویم از طریق کامنت ها تجربیات خود را با سایر کاربران در میان بگذارید.

گفتگو ها