آموزشاینترنتشبکه

آموزش تنظیمات مودم وایرلس در ویندوز

مجله اینترنتی آی تی پورت

در این آموزش آی تی پورت به تنظیمات وایرلس در ویندوز و ساخت کانکشن وایرلس در ویندوز می پردازیم. در صورت داشتن DSL CPE وایرلس و کارت شبکه وایرلس بر روی کامپیوتر می توان به صورت وایرلس با DSL CPE ارتباط برقرار کرده و از اینترنت استفاده نمود. کارت شبکه وایرلس معمولا به صورت Default بر روی اکثر لپ تاپ­ها موجود می­باشد. اما در کامپیوتر های PC نیاز به نصب کارت شبکه وایرلس بر روی سیستم است.

این کارت شبکه می تواند در داخل Case قرار گرفته و یا از طریق پورت USB به کامپیوتر مورد نظر متصل شود. در صورت نصب صحیح درایو کارت شبکه وایرلس در Network Connection یک کانکشن به نام Wireless Network Connection ساخته می شود.

در صورتی که کارت شبکه وایرلس دارای برنامه خاص خود باشد شما به صورت Default نمی توانید از برنامه ویندوز برای کانکت شدن به وایرلس استفاده فرمایید و باید از طریق برنامه وایرلس تنظیمات متصل شدن به شبکه Wireless را انجام دهید. (این برنامه در منوی Start و در قسمت All Programs با نام Wireless مشخص شده است.) برای آشنایی با مراحل اتصال از طریق برنامه خاص وایرلس، می توانید به راهنمای برنامه وایرلس که در هنگام خرید کارت شبکه وایرلس به شما داده شده است مراجعه کنید.

در بعضی مواقع در ویندوز XP شما می توانید با انجام یک تنظیم بر روی کارت شبکه وایرلس خود، سیستم را به حالتی تنظیم نمایید که از برنامه Default ویندوز برای اتصال به شبکه وایرلس استفاده نماید.

در صورتی که از لپ تاپ استفاده می کنید در ابتدا از روشن بودن دکمه وایرلس خود مطمئن شوید.

تنظیمات وایرلس در ویندوز های مختلف به طرق مختلف انجام می شود که در ادامه به شرح تنظیمات در ویندوز ۷ می پردازیم. اگر شما به تنظیمات دیگر سیستم عامل ها نیاز داشتید در قسمت دیدگاه مطرح کنید تا به سرعت در اختیارتان قرار دهیم. (انتهای متن خوانده شود.)

تنظیمات وایرلس در ویندوز ۷

در هنگامی که Ping Modem را ندارید و ارتباط با وایرلس دچار اختلال شده است برای انجام مجدد تنظیمات می توانید مراحل زیر را انجام دهید.

ابتدا وارد منوی Start شده و بعد از باز کردن Control Panel گزینه Network and sharing center را انتخاب کنید.

 وایرلس در ویندوز

در منوی سمت چپ در Network and Sharing Center با انتخاب گزینه Change Adapter Setting می توانید به صفحه تنظیمات کارت شبکه­های سیستم خود وارد شوید.

 وایرلس در ویندوز

برای کانکت شدن به وایرلس در ابتدا این نکته را یادآور می شویم که بهتر است که در تنظیمات Internet Protocol Version 4 (TCP/IP4) در کارت شبکه شما IP خاصی ست نشد باشد و تنظیمات IP به صورت Obtain باشد.

برای چک کردن این مورد می توانید روی Wireless Network Connection کلیک راست کرده و گزینه Properties را انتخاب کنید.

 وایرلس در ویندوز

با دو بار کلیک بر روی گزینه Internet Protocol Version 4 (TCP/IP4) وارد صفحه تنظیمات IP می شوید. در این قسمت گزینه Obtain an IP address automatically را انتخاب کنید.

یاد آور می شویم که این مورد در صورتی می باشد که DHCP مربوط به DSL CEP فعال باشد، که اکثر DSL CPE ها به صورت Default همین طور است. در غیر این صورت شما باید در این قسمت IP های مورد نظر را تنظیم کنید.

 وایرلس در ویندوز

بعد از انجام عملیات مجدد وارد صفحه Network and Sharing center شده و گزینه Manage Wireless Network را انتخاب کنید.

 وایرلس در ویندوز

در این قسمت نام شبکه­های وایرلسی که شما در گذشته به آنها متصل شده اید نشان داده می شود. با انتخاب گزینه Remove آن را Remove کنید. این کار باعث می­شود که تنظیماتی که پیش از این در نوغ کانکت شدن به شبکه وایرلس ست شده است از جمله نوع Security و Password وایرلس پاک شده و امکان تنظیم مجدد آن فراهم شود.

 وایرلس در ویندوز

بعد از این کار در منوی سمت چپ در Network and Sharing center با انتخاب گزینه Change Adapter Setting می توانید به صفحه تنظیمات کارت شبکه های سیستم خود وارد شوید.

با وارد شدن به این صفحه با راست کلیک بر روی گزینه Wireless Network Connection و انتخاب گزینه Connect/Disconnect صفحه­ای برای شما باز خواهد شد.

  وایرلس در ویندوز

در این قسمت نام وایرلس­هایی که در محدوده شما قابل دسترسی می باشد نشان داده می شود و شما می توانید با انتخاب وایرلس خود به آن کانکت شوید. در صورتی که Password خاصی برای وایرلس خود ست کرده باشید در این لحظه از شما پسوردتان را سوال می کند و شما باید پسورد خود را در این قسمت وارد کنید و گزینه کانکت را انتخاب کنید.

 وایرلس در ویندوز

در صورتی که با ورود به صفحه View Available Wireless Network هیچ شبکه وایرلسی Delect نمی شود ممکن است یکی از موراد زیر اتفاق افتاده باشد.

–        دکمه وایرلس لپ تاپ خاموش می­باشد.

–        سیستم از برنامه خاصی برای کانکت شدن به وایرلس استفاده می کند(این برنامه در منوی Start و در قسمت All Programs با نام Wireless مشخص شده است) برای آشنایی با مراحل اتصال از طریق برنامه خاص وایرلس، می توانید به راهنمای برنامه وایرلس که در هنگام خرید کارت شبکه وایرلس به شما داده شده است مراجعه کنید.

–        وایرلس DSL CPE غیر فعال می باشد(که در این صورت باید به کنسول DSL CPE مراجعه کرده و از Enable بودن تنظیمات وایرلس مطمئن شوید. این کار را می توانید با استفاده از راهنمای مودم انجام دهید.)

–        فاصله سیستم شما از DSL CPE زیاد می باشد.

–        نام شبکه وایرلس (SSID) به صورت Hidden (مخفی) set شده است. در این صورت بدون داشتن نام و مشخصات وایرلس نمی توانید به آن کانکت شوید.

در صورتی که بعد از شناسایی کردن شبکه وایرلس باز هم امکان کانکت شدن به وایرلس وجود نداشت:

–        ممکن است پسورد وارد شده اشتباه باشد (پسورد صحیح را می توانید در کنسول مودم خود با استفاده از راهنمای آن چک کنید.)

–        ممکن است نوع Wireless Security انتخاب شده در کنسول مودم توسط کارت شبکه وایرلس پشتیبانی نشود. (برای تست این مورد می توانید نوع Security مودم را در حالت No Security انتخاب کرده و وایرلس را کانکت کرد. در صورتی که مورد بدون مشکل انجام شد و توانستیم به شبکه وایرلس کانکت شویم انواع دیگری از Security را بر روی مودم انتخاب کرده و تست می کنیم. این مورد را می توانید با استفاده از راهنمای مودم انجام دهید.)

–        ممکن است که وایرلس مودم شما مشکل پیدا کرده باشد. (در این صورت می توان با تست یک Device دیگر که می تواند به شبکه وایرلس Connect شود مانند موبایل برای تست شبکه وایرلس استفاده کرد). در صورتی که آن Device نیز نتوانست به شبکه شما کانکت شود، یک بار مودم را با استفاده از راهنمای مودم ریست و مجدد کانفیگ کنید.

–        کارت شبکه سیستم شما مشکل پیدا کرده است. (برای تست این مورد می توانی سیستم را در شبکه دیگری برده و به وایرلس آن شبکه کانکت کرد). در صورتی که سیستم در شبکه­های وایرلس دیگر نیز داری مشکل بود کارت شبکه وایرلس سیستم را Remove و مجدد نصب کنید.

اگر شما به آموزش های زیر احتیاج داشتید کافیست در قسمت دیدگاه درخواست کنید تا آموزش مورد نظر شما را در اختیارتان قرار دهیم.

تنظیمات وایرلس در ویندوز XP

تنظیمات وایرلس در ویندوز VISTA

راهنمای تنظیمات REALTEK USB WIRELESS LAN UTILITY

راهنمای تنظیمات WIRELESSADAPTER UTILITY 202 -ZyXEL G

راهنمای تنظیمات اوایرلس لپ تاپ DELL

راهنمای تنظیمات وایرلس ۹۹۰ -DLINK WIRELESS GDWA

راهنمای وایرلس ۸۸۹۰ -PLANET WL

قطعی پی در پی وایرلس

فعال کردن وایرلس ویندوز

برای دانلود این مطلب در فایل اینجا کلیک کنید.

برای دانلود آموزش جامع تنظیمات وایرلس اینجا کلیک کنید.

گفتگو ها
    مطهره

    مرسی بابت مطلب خوب تون

    اگر لطف کنید تنظیمات وایرلس در ویندوز XP رو برای من ارسال کنید ممنون میشم.

      حسین جاهدی

      ممنون 🙂
      به ایمیل تون ارسال شد.

      نیما

      لطف کنید تنظیم کارت وایرلس در ویندوز ایکس پی را برامبفرستید

        حسین جاهدی

        تنظیمات برای شما ارسال شد.
        بابت تاخیر پیش آمده عذرخواهی می کنیم.
        برقرار باشید.

    بابک حسینی

    با اینکه یاد داشتم ولی برخی نکات آخر مطلب برام جدید بود مرسی آقای جاهدی

    rahnama

    سلام ضمن تشکر لطفا تنظیمات وایرلس در ویندوز xp را برایم ارسال کنید

    با احترام

      حسین جاهدی

      سلام
      ممنون 🙂
      تنظیمات در خواستی به ایمیل شما ارسال شد.

      جاری باشید.

    aras

    سلام ضمن تشکر لطفا تنظیمات وایرلس در ویندوز xp را برایم ارسال کنید

    ممنون میشم

      حسین جاهدی

      سلام
      تنظیمات به ایمیل شما ارسال شد.
      پایدار باشید.

    صمداسمری

    باسلام وخسته نباشید

    لطفا طریقه نصب وراه اندازه مو م wireless usb G-202 مدل zyxel جهت نصب برروی کیس کامپیوتر راارسال فرمایید باتشکراسمری

      حسین جاهدی

      سلام
      تنظیمات در خواستی به ایمیل شما ارسال شد.

        Amirhossein

        Slm

        میخواستم بدونم چجوری میشه کارت وای فای pci رو روی کیس کامپیوتر نصب کرد؟فقط لطفا هر چه زودتر.

      دنیا

      لطفا طریقه نصب وراه اندازه مود م wireless usb جهت نصب برروی کیس کامپیوتر (هم ویندوز ایکس پی هم سون) راارسال فرمایید .

      با تشکر فراوان

    سلام آقای جاهدی ممنون از مطالب خوبتون .مفید وکاربردی.

    احمد

    من یه لب تاپ dell n 5010دارم به وای فای هم وصل میشه اما روی قسمت انتن یک علامت زرد رنگ مثلثی با علامت تعجب میاره و با یک کانکشن دیگه باید به اینترنت وصل بشم اگرنه کانکت نمیشه قبل از اتصال این ارور روش هست information sent over this network might be visible to other

    ahmad

    با سلام لطفا برای xp توضیح بفرمایید

      حسین جاهدی

      سلام
      آموزش طولانی هست اگر مایل هستید ایمیل کنم برایتان مشکلی نیست ؟

    ahmad

    اگر لطف کنید ممنون میشم من مجدد ویندوز نصب کردم تنظیمات بهم خورده است با تشکر

    محمد محمدی

    سلام میشه لطف کنید و برای راه اندازی بی سیم در ویندوز XP SP2 هم توضیح دهید مرسی

      حسین جاهدی

      سلام
      اگر مشکلی نداره براتان ایمیل می کنم 🙂

    مریم

    تنظیمات و ملزومات برای نصب مودم وایرلس در ویندوز ایکس پی چیست؟ مرسی

      مرتضی اعلم الهدی

      سلام
      نصب مودم یا کارت شبکه وایرلس؟!
      جهت نصب کارت شبکه وایرلس در ویندوز ایکس پی به درایور آن سخت افزار نیاز دارید که در صورت نداشتن دیسک نرم افزار می توانید از سایت شرکت سازنده دانلود کنید.و پس از نصب با تجربه ای که بنده دارم دیگر مراحل به صورت خودکار انجام می شود.
      امیدوارم منظور شما سرکار خانم کارت شبکه وایرلس بوده باشد نه مودم وایرلس همچنین توضیحات مختصر بنده مورد استفاده تون قرار گرفته باشد
      موفق باشید

    رها

    سلام تنظیمات وایرلس از سیستم من پاک شده باید چه جوری نصب کنم؟

      مرتضی اعلم الهدی

      با سلام

      شما ابتدا دیسک مربوط به کارت وایرلس خود را بذارید و نرم افزار را نصب نمائید و در صورت نداشتن نرم افزار از سایت شرکت سازنده دانلود نمائید. همچنین میتوانید از DriverPack Solution که مجموعه درایور های سخت افزار هاست استفاده نمائید و در هنگام نصب کار خاصی نبایستی انجام دهید و بعد از نصب درایور از آموزش بالا استفاده نمائید

      موفق باشید

    نیکی

    سلام.من نمیتونم از طریق گوشی یا لپ تاپ به adsl متصل شم.وقتی پرس و جو کردم گفتن که تنظیمات وایرلس شما غیر فعاله!حالا میشه توضیح بدین چطوری میتونم فعال کنم؟؟ممنون میشم از رهنماییتون.میشه خواهش کنم به ایمیلم ارسال کنید.بازم ممنون

    ایمان

    سلام.ممنون.اگه امکان داره در مورد تنظیمات وایرلس ویندوز XP در لب تاب توضیح میدین.هر کاری میکنم پیدا نمیکنه مودمو

    شیوا

    با عرض سلام.ممنون از مطلب خوبتون. میشه تنظیمات وایر لس برای ویندوز xp رو هم برای من ارسال کنید.

      مرتضی اعلم الهدی

      جناب

      شاید شما اصلا نرم افزار مربوط کارت شبکه وایرلستون نصب نکردید یا این قطعهبه سیستمتون اتصالی نداره.

    سامان

    مشکل اینجاست که من اصلا وقتی توی Network and Sharing center میرم گزینه Manage Wireless Network رو نمیبینم یعنی اصن وجود نداره!!..چراا؟؟؟؟؟

    محمد

    سلام با تشکر لطفا تنظیمات وایرلس در ویندوز xp را برایم ارسال کنید

    ممنون میشم

    مهدی

    ممنون از اینکه برای انجام کارهای کامپیوتری به ساده ترین شیوه کاربر را کمک می کنید

    behzad

    با سلام لطفا در مورد نصب وایرلس و راه اندازی در لپ تاپ دل ۶۳۰ را توضیح دهید

    متشکرم سال خوبی داشته باشید

      مرتضی اعلم الهدی

      با سلام

      اگر سی دی درایور لپ تاپ ندارید میتوانید از سایت خود شرکت dell دانلود کنید و نصب کنید.و در نصب آن تنظیمات خاصی نبایستی انجام بدید. و بصورت خودکار کانکت می شود

      موفق باشید

    **********************مهم********************************************مهم*******************************************مهم********************************************مهم**********************با سلام و وقت بخیر دوستان مشکلی دارم هیشکی از پسش بر نمیاد تو رو خدا هرکی بلده کمک کنه ما یک آنتن وای فای داریم که بون نیاز به خط هستش برا محلمون وصل کردن برای وصل شدن با کامپیوتر یه مودم tplink خریدم و یک broad band conection ساختم و یوزرو پسمو وارد میکنم و باهاش به اینترنت وصل میشم اما وقتی میخوام با گوشی اندرویدی خود به آنتن وای فای وصل بشم وای فای گوشیم آنتن رو پیدا میکنه اما به اینترنت وصل نمیشه یعنی قسمتی که بشه یوزر پس اینترنتم رو وارد کنم وجود نداره فقط نام وای فای هستش حالا میخوام بدونم مشکل چیه برا استفاده نرم افزارهای اشتراک وای فای نصب کردم اما اینطوری همش باید سیستمم روشن باشه که با گوشی از وای فای سیستمم استفاده کنم تورو خدا کمک کنید

    **********************مهم********************************************مهم*******************************************مهم********************************************مهم**********************

      مرتضی اعلم الهدی

      با سلام

      جناب شما مودمتون رو به صورت اتوکانکت یا به اطلاحی ppoe کانفیگ کنید که خودکار کانکت شود بعد این مشکل شما حل می شود و بدون کانکشن و حتی با موبایل بصورت راحت می توانیدکانکت شوید و از اینترنت خود لذت ببرید (:

    ahmad

    لطفا تنظیمات ویندوز xp رو نیز توضیح بدید

    احمد

    سلام

    یه مودم تی پی لینک خریدم می خواهم برای لب تاب نصبش کنم ولی از راه admin وارد می شوم ولی هر کار که می کنم اسم وای فا پیدا می شه ولی وقتی که رمز رو وارد می کنم می نویسه که رمز اشتباه است لطفا کمکم کنید ممنون

      مرتضی اعلم الهدی

      با سلام

      تو قسمت network and shiring center دست چپ manage wirelless network باید داشته باشید اگر ذهن بنده اشتباه نکرده باشد به آن قسمت بروید و روی اسم وای فای خود کلیک کرده و گزینه remove را بزنید بعد از اول سرچ کنید نام وایرلس را و پسورد بزنید و راحت کانکت شوید.

      موفق باشید

    behrouz

    سلام ممنون بابت مطالب مفیدتون من از مودم planet استفاده می کنم با لپتاپ به مودم کانکت میشم اما بعد چند دقیقه خود به خود دیسکانکت میشه مشکل چیه؟ ممنون میشم اگه کمکم کنید.

    مرضیه

    سلام خدمت شما

    من میخواستم اینترنت وایرلس برای خونه بگیرم

    چند تا سوال داشتم وعجله هم دارم

    اینترنت وایرلس سرعتش خوب هست

    میشه تلوزیون آنلاین تماشا کرد وآیا هزینه بر هست

    یه شرکت خوب شیراز میخواستم

    میشه آنتن وایرلس پشت پنجره داخل اتاق گذاشت

    میشه روش نصب راه اندازی آنتن وایرلس به من آموزش بدید

    میخوام خودم نصبش کنم

    ممنون منتظر پاسختون هستم

      مرتضی اعلم الهدی

      با سلام

      سرکار خانم شرکت های متفاوتی هستند که اینترنت ارائه میکنند ولی از نظر سرعتی آسیا تک و شاتل برند های خوبی هستند جهت راهنمایی بیشتر به مرکز فروششان مراجعه کنید بهتر است.

      اینترنت وایرلس همان اینترنت خانگی هست ولی سخت افزار اشتراک گذاری اینترنت که همان مودم باشد وایرلس است که اینترنت را به صورت وایرلس به اشتراک میگذاره. که امیدوارم منظورتون همین بوده باشه و این وایرلس را با وایمکس اشتباه نگرفته باشید.

      تلویزیون آنلاین دیدن بر میگرده به سرعت اینترنت شما که در هنگام خرید باید از سرعت بالایی خریداری کنید که دچار اذیت در هنگام نمایش نشوید همچنین تمامی ارسال و دریافت ها محسابه و کسر میشه از حساب اینترنتون که مشمول هزینه است.

      موفق باشید

      اگر منظورتون مودم وایرلس باشه از آنتن که سرکار خانم تمامی مودم ها با انت ارائه می شود نیاز به نصب نیست.

    جواد

    با سلام

    ممنون از مطلب مفیدتون

    لطفا تنظیمات وایرلس در ویندوز xp را برایم ارسال کنید

    با احترام

    reza

    bebahshid font farsi nadarm ba salam lotfan rahnamiy konyd vayles ke vasl misham moratab gahtey vasliy daram

      مرتضی اعلم الهدی

      با سلام

      جناب اگر در مورد قطعی خود بیشتر توضیح بدهید ممنون میشم.

      وقتی قطع می شوید آیا سیگنال ارتباطی ضعیف می شود و قطع می شود ؟! یا اینکه سیگنال مثل قبل است ولی هیچ صفحه ای باز نمی کنید ؟!

      ممنون میشم بیشتردر مورد مشکل خود توضیح دهید تا راهنمایی بهتری صورت گیرد.

    مسعود

    فقط تشکر

    reza

    با تشکر از مطالب مفید دمتون گرم اقای جاهدی بی منت و مزد جواب اونایی که مشکل دارن رو میدی افرین اجرت با خدا

    من یه سئوال داشتم من تو خونه با مودم رادیویی که بالا پشت بام نصب میشه به اینترنت وصل میشوم از طریق یه device – tp link که تو یکی از جاهای pci تو کیس قرار گرفته و یه کابل که از بالا میاد و مستقیم میخوره به یه ادابتور از اونم میره به پشت کیس میخوره همون جایی که رو tp linke هست وقتی میخام حجم یا اشتراکمو تمدید کنم ظاهران اون شرکت اینترنتی میگه شما وایرلس داری ولی احساس میکنم این وایرلس با وایرلس های wifi متفاوته و هنوز تفاوتشو نمیدونم بهرحال سئوال داشتم که ایا با تبلت که اندروید داره و فقط با wifi به اینترنت متصل میشه و جای هیچ کابلی نداره میشود به این اینترنت کابلی من با همین رادیو مودم وصل شد یا اینجوری بگم ایا میتونم اینترنت کابلیمو از طریق pc با این تبلت به اشتراک بزارم اگر میشه محبت بفرمایید راهنماییم کنید درضمن ویندوزم xp البته یه چیزایی راجع به روتر شنیدم نمیدونم ربطی به سئوالم داره یا نه بازم ممنون و سپاسگزارم

      مرتضی اعلم الهدی

      با سلام

      جناب شما انگار از طریق وایرلس های رادیویی اینترنت می گیرین و طریقه اتصال شما با مشترکینی که از طریق خطوط مسی ثبت نام اینترنت انجام میدهند و به اینترنت وصل می شوند فرق داره . به هرحال شما می توانید با داشتن یک روتر وایرلس و اتصال به سیستم خود ، اینترنتی که از طریق دستگاه رادیویی دریافت می شود و مستقیم به سیستم شما وصل هست را شیر کرده و این امکان ر ا فراهم سازید تا دیگر دستگاه ها از این اینترنت استفاده کنند.

    سلام.من وایرلس دارم .لب تاب من ویندوز ۷ داره.خاهشا تنظیمات اینترنتش رو ارسال کنید.در ضمن در مرحله اخر تنظیمات از من یوز و پسورد میخواد ولی ندارم چیکار باید کنم

      حسین جاهدی

      سلام، فایل پایین مطلب مشکلتون رو حل می کنه

      اگر باز هم سوال داشتید بپرسید.

    bahram

    سلام من ویندوز xp دارم .

    می خوام به مودم وایمکس وصل بشم باید چکار کنم . مرسی

      حسین جاهدی

      سلام
      یک فایل در انتهای مطلب برای دانلود قرار گرفته است از اون استفاده کنید برای مشکل تان

    امیر

    با سلام

    من اینترنت adsl دارم و مودمم وای فای نیست میخوام که با کامپیوتر وای فای کنم یه usb RALINK-802.11N WLAN

    گرفتم درایو یو اس بی رو نصب کردم و همه چی خوب پیش رفت با نصب برنامه Connectify Hotspot تونستم شیر کنم ولی تو همین برنامه وای فای شرینگ تیک زرد میزنه یعنی وصل نیست . حتی با لپ تاپ سرچ کردم وای فای مودم رو شناخت ولی یه تیک تعجب زرد رنگ کنار کانکشن وصل بود . خواهشا راهنمایی کنید که مشکل کجاست و چه تنظیماتی باید انجام بدم

      مرتضی اعلم الهدی

      با سلام

      شما اگر از شیر کردن اینترنت خود با نرم افزار هات اسپات اطمینان خاطر دارید در دیگر سیستم هایی که از طریق وایرلس کانکت شدند ای پی ها را به صورت دستی وارد کنید و getway و dns ها را در کارت شبکه خود ست کنید مشکل بر طرف می شود.

    امیر

    حتی وای فای اطرافمو تو کامپیوتر پیدا میکنم ولی سیگنال ندارن

    هاشمی

    سلام بسیار ممنونم از شما با راهنماییتان مشکلم حل شد مرسی

    فریبا

    سلام من از طریق مدم با PC به اینترنت وصل میشم اما لپ تاب و گوشی ام مدم را می شناسند ولی به اینترنت وصل نمی شوند

    بررسی کردم در pc اصلا گزینه ای به نام وایرلس وجود ندارد چطور می توانم وایرلس وتنظیمات وایرلس pc را فعال کنم که گوشی و لپتاب هم به اینترنت از طریق مدم وصل شوند؟ لطفا به ایمیل من ارسال نمایید متشکرم

    abozar

    سلام

    اگر بخواهیم یک میکروتیک در شبکه خود قرار دهیم و تنظیمات را طوری انجام دهیم که کاربرانی که در شبکه قرار دارند اینترنت دریافت کنند و هم چنین به کاربران مدیریت اینترنت را هم اعمال کنیم توسط میکروتیک با وجود مدم که به صورت pppoeتنظیم است ،به چه صورت و چه تنظیماتی را باید برای این دو انجام دهیم.

    لطفا تنظیمات مدم مربوط به planet را در این سناریو اگر میخواهید زحمت بکشید بفرستید اعمال کنید

      مرتضی اعلم الهدی

      دوست عزیز شما با توجه به داشتن میکروتیک به اینگونه ای که میگم ساده تر می توانید مشکل را بر طرف کنید!

      یک اینکه مودم برروی بریج گذاشته شود و در میکروتیک کانفیگ نمائید و میکروتیک را اینترنت دار کنید! و بعد کانفیگ ppoe را برروی میکروتیک ست نمائید!

      یا اینکه کلا بیاین به جای ppoe هات اسپات برروی میکروتیک کانفیگ کنید

      و برای محدودیت و … در هردو مورد بالا یوزرمنیجر برروی میکروتیک فعال نمائید و محدودیت های مد نظرتون در باب هر یوزر تعریف کنید

    afshin

    سلام.من یه مودم پلانت۴۴۰۱ adwدارم که تنظیمش میکنم وبا لب تاب بصورت wifiوصل میشم.ولی دستگاه وموبایل دیگه ای بهش وصل نمیشه.موبایل مودم وپیدامیکنه.به ظاهروصل میشه ولی هیچ صفحه ای روبازنمیکنه.دراصل به اینترنت دسترسی نداره.مودم فقط به یک لب تاب وصل میشه.همون لب تابی که مودمو باهاش تنظیم میکنم.درضمن بستر مودم رو هم روی pppتنظیم میکنو.سرویس adsl هم ازمخابرات گرفتم.آدری ipهم روی اتومات گذاشتم.نمیدونم چرافقط یک دستگاه مجاز به استفاده از اینترنت هست.لطفا راهنمایی بفرمایید

      مرتضی اعلم الهدی

      با سلام

      خدمت شما عرض کنم اگر موبایل شما به وای فای متصل میشود و در استاتوس موبایلتان انتن موبایل قابل مشاهده است و اینترنت ندارید ترجیحا برروی گوشی ای پی و دی ان اس ها به صورت دستی ست نمائید و از حالت dhcp خارج نمائید و علت این مشکل اکثرا بخاطر این است مودم شما نمی تواند ای پی صحیح به دستگاه های متصل بدهد که با انجام این کار بصورت دستی مشکل حل می شود.

    حميد محمدي

    با سلام : در صورت امکان نصب روی ویندوز ۸ را هم عنایت فرمایید سپاسگزارم ………. با تشکر

    معصومه

    با سلام

    لطفا تنظیمات وایرلس در ویندوز XP رو برام میل کنید یا اموزش رو در سایت قرار دهید.خیلی برام مهمه ممنون

    کمک لطفا..

    سلام خسته نباشید

    من مودم دیلینک دارم

    چند روزی میشه که با لپتاپ و موبایلم نمیتونم وای فای مودمم رو پیدا کنم ، درصورتی که می تونم وای فای همسایه ها رو ببینم …!!

    با لپتاپ و گوشی های دیگه که امتحان می کنم مشکلی ندارن و وای فای خونمونو پیدا می کنن.

    مطمینم مشکل از گوشی و لپتاپم نیست همه راه هایی ک مربوط به این دوتا میشه رو امتحان کردم

    مشکل از مودمه ولی نمیدونم چیکارباید بکنم

    ممنون

      مرتضی اعلم الهدی

      با سلام

      دوست عزیز با تغییر channel وایرلس مودم احتمال زیاد این مشکل بر طرف میشود تست نمائید و نتیجه را ذکر کنید تا راهنمایی بعدی خدمتتون عرض شود

      ترجیحا از channel ها ۲ تا ۶ استفاده و تست نمائید

    موسوی

    با سلام . لطفا تنظیمات برای xp را برای من هم ارسال فرمائید. با تشکر

    آرتميس

    سلام من لپ تاپ دل دارم که ویندوز ایکس پی روش نصبه ولی چراغ وایرلس خاموشه میگن باید درایور رو به صورت دستی نصب کنی بازم نشد چه کار باید کنم؟/////////////

    پویا

    راهنمای تنظیمات REALTEK USB WIRELESS LAN UTILITY

    راهنمای ap میخوام با تشکر

    صالحه

    سلام . ما تو خونمون اینترنت به وسیله مودم بی سیم فعاله و لپ تاپ وچند گوشی از اون استفاده می کنند اما نمی دانم جگونه کامپیوترم که دارای ویندوز xp می باشد را چگونه تنظیم کنم که به اینترنت متصل شود . ممنون میشم اگه هرچه سریعتر راهنمایم کنید

    مریم دلاوری

    سلام . همیشه با لپ تاپ به اینترنت کانکت میشم ولی میخوام از کامپیوتر (pc )استفاده کنم . ولی نمیشه . گفتن باید با کابل کامپیوترو به مودم وصل کنم ولی باید یه تغییراتی هم تو ویندوز ایجاد کنم . میشه کمکم کنید واسم ایمیل کنید.

      مرتضی اعلم الهدی

      با سلام

      برای متصل شدن با کامپیوتر بدلیل عدم وجود کارت شبکه وایرلس شما می بایستی با کابل کانکت شوید! در خصوص اینکه باید تغییراتی اعمال گردد شاید منظورشان ست کردن ای پی و دی ان اس هست که در بخش مدیر شبکه خود باشید همین سایت آموزشی در این باب ارائه شده است و می توانید استفاده کنید. در صورت اینکه مشکل بر طرف نشد به صورت واضح مشکل خود را بیان کنید تا مشکلتان مرتفع گردد.

    برهانی نژاد

    سلام.من باتلفن همراه میتونم از اینترنت وایرلسم استفاده کنم ولی سیستم خونه مون یک هفته س وصل نمیشه.یعنی قبلا وصل بوده.بنظرتون مشکل از کجامیتونه باشه؟ممنون

    مرتضی اعلم الهدی

    با سلام

    در هنگام اتصال به وایرلس چه پیغامی در یافت می کنید ؟!

    اگر وایرلس کانکت میشه و صفحه ای باز نمیکنه از طریق CMD پینگ سایت یاهو و ای پی مودمتان را بگیرید و اطلاعات را ذکر کنید

    علی

    سلام با تشکر از زحمات شما – در صفحه Network and Sharing center *گزینه Manage Wireless Network را ندارد باید چکار کنم

      مرتضی اعلم الهدی

      سلام

      در اول ویندوز خود را ذکر کنید ؟!

      بعضی از ویندوزها بدور از manage گزینه forget در بخش کانکت شدن دارند

    h

    سلام.من یه کانکشن برای وایرلس درست کردم ولی وقتی details رونگاه میکنم device type:pppoE هستش ولی من میخوام vpn باشه،باید چیکارکنم؟لطفا راهنماییم کنید.خیلی ممنون

      مرتضی اعلم الهدی

      سلام
      اگر درست متوجه منظورتون شده باشم میتوانید در هنگام ساخت کانکشن گزینه vpn انتخاب کنید و گزینه های brodband و … انتخاب نکنید!

    علی

    ممنون

    افی

    درود…

    واقعن مرسی؛ پسوردمو تغییر دادم جز با کابل نمی تونستم بی سیمی وصل شم؛ مشکلی که هیج جا نتونستن برام درستش کنن، این جا درست شد؛ مطمئن باش این جوری که مشکل مردمو حل می کنی دعای خیرشون بانی می شه که شمام تویه کارای دیگتون مشکلتون گره ش باز بشه؛ خدا پاداش خیرتون بده، ایشالا…

    بازم ممنون

    افی

    با اجازتون و اگه زیاده خواهی منو نرسونه یه مشکل دیگه هم دارم که وقتی تویه کادر یا ورد تایپ می کنم، جهت نما از دنباله تایپ خارج می شه و میاد وسطای تایپ و بین تایپ شده های قبلش تایپ می شه!؛ اگه تنظیمات خاصی هستش ممنون می شم راهنمایی کنین؛ ماوسمم تغییر دادم، اما باز مشکلم حل نشد؛ زود به زود اون جور می شه و حسابی وقت گیر و رو اعصابه؛ همین الانشم تا این جای تایپ هفت بار این ریختی شد؛ اینم بگم که شاید ربط داشته باشه یا نه!، سیستمم لب تابه و ویندوز۷

    صادق

    با سلام و شب بخیر

    دوست عزیز تنظیمات مودم من مشکلی نداردو با گوشی و لب تابهای دیگر میتوانم به اینترنت وصل شوم اما با لب تاپی که سیستم عامل آن ویندوز۸ میباشد با اینکه پسورد وایرلس را هم درست وارد میکنم نمیتوانم کانکت شوم و خطای اشتباه بودن پسورد میدهد لطفا بنده را راهنمایی کنید.سپاسگزارم

      مرتضی اعلم الهدی

      با سلام
      شما هنگام زدن پسورد احتمالا زیر کادر پسورد گزینه security key یا .. می اید که در اول روی آن کلید میکنید بعد مجدد ی کادر جهت نمایش می اورد و رمز خود را وارد میکنید تا کانکت شوید.
      ممنون میشم نتیجه را اعلام کنید
      سربلند باشید

    میثم

    با سلام،من از طریق گوشی میتونم به وایرلس خونه وصل شم اما با همون یوز و پس اجازه اتصال به اینترنت از طریق لپ تاپ رو به من نمیده و خطایی مبنی بر اشتباه بودن پسورد میده.اگه کمکم کنید ممنون میشم .ممنون میشم کمکم کنید

      مرتضی اعلم الهدی

      با سلام
      دقیقا چه پیغامی به شما میدهد ؟ و ویندوز شما چی هست ؟!

    مریم

    تنظیمات وایرلس برای ویندوز xp را توضیح دهید

    mehrab

    با سلام من مودم ADSLسیم دار دارم.بعد الان میخام مودم بیسیم بگیرم باید تنظیماته خاصیو انجام بدم؟؟؟

      مرتضی اعلم الهدی

      با سلام

      بله باید مجدد کانفیگ های مورد نیاز مودم خریداری شده انجام شود

    mohammad

    سلام خاستم بگم این که گفتید برای تمامی کامپیوتر هاست یا فقط لب تاپ

    محمدعلی

    سلام،من یک usb ,وای فای داردارم که میخوام ازش به عنوان وای فای استفاده کنم . چیزی که روش نوشته اینه : ۸۰۲٫۱۱ n

    اما نمیدونم باید چیکار کنم.اگه ممکنه کمکم کنید.لطفا جواب رو به ایمیلم ارسال کنید.

      مرتضی اعلم الهدی

      ساده ترین کار این است کارت را به سیستم خودتون متصل نمائید و نرم افزار ان را نصب کنید و استفاده کنید

    mehraneh

    سلام من روی لپ تابم قسمت آنتن وقتی که اینترنتم قطع بود یک لینک دیگه باز بود با پیغام information sent over this network might be visible to other

    بعد من اون رو کانکت کردم (اینترنتم کاملا خاموشه) یه چیغامی اومد که اون رو نخوندم . میخوام بدونم با توجه به معنی این پیغام که (ارسال اطلاعات به شبکه دیگری میباشد) اون شخص از این طریق ممکنه اطلاعات سیستم من رو کپی کرده باشه؟ لطفا ج بدید.

      مرتضی اعلم الهدی

      دوست عزیز ممنون میشم پیغام بعدی رو کامل ذکر کنید

      و اینکه بنده بصورت کامل متوجه نشدم که اینترنت قطع و اتصال به شبکه!

      اتصال از طریق وای فای با چه شبکه ای انجام دادید؟

    فاضل

    باسلام وخسته نباشید

    انصافاخیلی به دردم خورد کارم راه افتاد خدا عوضتون بده

    فقط یه سوال

    الان که با یو اس بی wlan به اینترنت وصل شدم دیگه نمیتونم با کابل وصل شم

    لطفا یا اینجا یادر ایمیلم من رو راهنمایی کنید باتشکر

    سلام.من از مخابرات اینترنت گرفتم و یه مودم تی پی لینک دارم ولی چراغ سبز اینترنت روشن نمیشه ولی اینترنت دارم.یعنی مودمم تنظیم نیس.لطفا همین جا توضیح بدین مر۳۰

    بهنام

    بسیار عالی بود. از مطالب شما بسیار سود بردم و مشکل تنظیم ارتباط با اینترنت از طریق وایرلس حل شد. بسیار ممنونم. زنده باد، ساق اولون، یاشیاز، long live

    n

    تنظیمات وایرلس در ویندوز XP

    مجید ضیایی

    لطفا طریق نصب بلوتوث لپ تاپ acer رو توضیح بدین ممنون

      باید درایور بلوتوث لپ تاپ تون رو از سایت خود کمپانی acer دانلود کنید و سپس نصب کنید
      دقت کنید که درایور مخصوص لپ تاپ خود تون رو دانلود کنید.

    سلام؛خسته نباشید؛میشه منم راهنمایی کنیدممنون میشم؛من باگوشی نوکیاوپی سی سوئت بالپ تاپم ب اینترنت وصل میشم البته باچی پی آراس ایرانسل؛ولی خیلی کندهست؛یه راهنمای کنیدچطورمیتونم سرعت اینترنتم روبالاببرم؟البته ی راهنمایی کنیدکه فقط ب تلفن خانگی نیازنباشه ؛فقط باگوشی باشه؛هرچی برای اینکارکه سرعتوبالاببره میخادبگیدتامن بگیرم وازاین کندبودن وب راحت بشم؛توهمین صفحه جوابم بزاریدفعلأایمیل دسترسم نیس

      سلام
      اگر بخواهید سرعت اینترنت تون با گوشی افزایش پیدا کنه باید یا سیم کارت رایتل بگیرید یا ۳G ایرانیسل تون رو فعال کنید.

    رها

    سلام خسته نباشیدویندوزسیستممxp هستشمودنا مودم وایرلسمو شناسایی نمیکنه…اگه راهنماییم کنین ممنون میشم…با بلوتوث هم میشه مودمو پیدا کرد…دیگه کلافه شدم

    ال

    سلام تنظیمات وایرلس در ویندوز xp را برای من بفرستید

    Azeen

    سلام من سیستمم کارت شبکه وایرلس نداره بخوام نصبش کنم از این مدل usbرو چجوری باید استفاده کنم میشه راهنماییم کنید از سایت خوبتون واقعاممنونم اگه زحمتتون نیست به ایمیلم بفرستید

      مرتضی اعلم الهدی

      با سلام

      شما میتوانید با خرید کارت شبکه وایرلس نظیر برند tp-link مدل TL-WN723N را خریداری کنید که نصب آن بسیار ساده می باشد!

    شیما

    با سلام

    ممنون از مطلب مفیدتون

    لطفا تنظیمات وایرلس در ویندوز xp را برایم ارسال کنید

    علی

    خییلی ممنون

    سهیل

    لطفا ارسال فرمایید

    مهدی

    درود

    سپاس بابت مطلب مفیدتون

    مشکل من اینه که از وقتی از وسافرت اومدم، نمیتونم با کامپیوتر به وایرلس وصل شم ولی تبلت و موبایلها وصل میشوند

    اصلا اسم وایرلسم در ویندوز دیده نمیشه در صورتیکه وایرلسهای همسایه ها دیده میشه!!!

    جالب اینجاست که دو ویندوز هم دارم و در هردو این مشکل یکسان است!!!

    راهنمایی بفرمایید لطفا

      مرتضی اعلم الهدی

      سلام
      در باب مشکل شما میشه ابتدا با تغییر نام وایرلس بررسی کرد
      در صورت رفع نشدن در مودم با تغییر channel وایرلس و ریست سخت افزازی و … میتوان مشکل را بر طرف که به ازای هر ایتم بررسی خاص خودش باید انجام گردد

    rashin

    سلام .درایورهای نصب برای فعال کردن وایرلس لپ تابم رو از طریق اینترنت چطوری پیدا کنم و اینکه من و برادرم هر دو تا زمانی که می خوایم تو ساعات رایگان از اینترنت استفاده کنیم لپ تاپ برادرم وای فایوش فعاله و میتونه از اینترنت استفاده کنه اما من با لپ تابم تو ساعات رایگان نمی تونم چون لپ تابم وای فایو رو نمی شناسه اما همین که ساعت رایگان استفاده از اینترنت تمام میشه وای فایو رو میشناسه و من می تونم از اینترنت استفاده کنم . یه سوال دیگه هم اینه که رو سیستم لپ تاب برادرم تنظیمات مودم رو انجام دادیم و من دیگه سی دیمودم رو رو لپ تابم قرار ندادم تا تنظیمات رو انجام بدم . لپ تاب برادرم مدلش ایسوس و مال من ایسر هست و هر دو از ویندوز ۸٫۱ رو سیستمامون استفاده می کنیم . لطفا کمکم کنید . با تشکر

      مرتضی اعلم الهدی

      سلام
      اصلا ربطی به این مورد ک گفتید نداره جناب!
      در تایم رایگان وقتی اینترنت ندارید پینگ ای پی مودم و پینگ ۸٫۸٫۸٫۸ بگیرید و نتیحه را اعلام کنید

      اون سی دی اصلا نیاز نیست نصب کنید!
      چون مودم ها تحت پنل وب کانفیگ می شوند و وقتی از کابل lan و یا از طریق وایرلس وصل می شوید نیازی به نصب سی دی نیست!

    محمود

    سلام.من dell inspiron 3521 دارم.ویندوز آن را عوض کردم.windows 7 .ولی اصلا وایرلس را نمی شناسه.لطفا راهنمایی بفرمایید

      مرتضی اعلم الهدی

      سلام
      با all driver میتونید جهت نصب اقدام کنید. یا از سایت خود Dell نسبت به دانلوود درایو کارت شبکه خود اقدام فرمائید

    متین

    با سلام

    لپ تاب من سونی وایو که حدود۱۰سال سن دارد

    تازگی یکی ازدوستان وینودزxp2012 رابرایم نصب کرده است که متاسفانه هیچ وایرلسی را پیدا نمی کند!ممنون میشوم اگر کمکم نمائید

      مرتضی اعلم الهدی

      با سلام
      کارت وایرلس را در اول چک کنید ببینید صحیح نصب شده است یا خیر و در صورت امکان ورژن اصلی درایور را از سایت سونی دانلود کنید و در صورت وجود مشکل برروی مودم چک کنید که اول وایرلس فعال باشد و بعد با تغییر channel ها ببینید مشکل برطرف می شود یا خیر

    افشین

    سلام

    می خواستم با گوشی از اینترنت رایانه استفاده کنم .مودم من وایرلس نداره با کابل وصل میشه من یک شبکه وایرلس از نوع یو اس بی خریده ام حالا نمی دونم چطور تنظیمش کنم

    نوشته not connectedلطفا راهنمایی کنید

      مرتضی اعلم الهدی

      با سلام
      شما در اول که کانکشن خود را کانکنت می کنید میتوانید با استفاده از نرم افزار hotspot با استفاده از کارت وایرلس سیستم اینترنت را به صورت وایرلس به اشتراک بگذارید

    متين

    سلام

    آقای مرتضی اعلم الهدی از توجه شما وپاسخگویی شما کمال قدردانی و تشکررا دارم،واسه رفع خستگئ شما: از یکی پرسیدند با کامپومترآشنایی داری؟کامپیوتر بلدی؟ گفت : آره.

    بهش گفتند : خب پس سیستم را روشن کن، گفت : نه دیگه در این حد !

    متاسفانه من خیلی ابتدائی هستم،وآشنایی من باکامپیوتر کمی بیش از حد خاموش وروشن کردن است،واسه همین دوستم برام ویندوز نصب کرد

    لذا فرمایشات شما بالای دیپلم بود،اگر امکان داره و وقت دارید کلاس پائین ، کمی شمرده و مرحله به مرحله بفرمائید تا خودم بتونم چک کنم

    پیشاپیش ازشما تشکر وقدردانی میکنم

    مرسی

    متين

    سلام

    آقای مرتضی اعلم الهدی از توجه شما وپاسخگویی شما کمال قدردانی و تشکررا دارم،واسه رفع خستگئ شما: از یکی پرسیدند با کامپومترآشنایی داری؟کامپیوتر بلدی؟ گفت : آره.

    بهش گفتند : خب پس سیستم را روشن کن، گفت : نه دیگه در این حد !

    متاسفانه من خیلی ابتدائی هستم،وآشنایی من باکامپیوتر، فقط کمی بیش از حد خاموش وروشن کردن است،واسه همین دوستم برام ویندوز نصب کرد

    لذا فرمایشات شما بالای دیپلم بود،اگر امکان داره و وقت دارید کلاس پائین ، کمی شمرده و مرحله به مرحله بفرمائید تا خودم بتونم چک کنم

    پیشاپیش ازشما تشکر وقدردانی میکنم

    مرسی

      مرتضی اعلم الهدی

      سلام
      خواهش میکنم و ممنون از حسن نظرتون
      جناب ممنون میشم دقیقا مشکل و اموزشی که میخواهید بفرمائید تا مرحله به مرحله خدمتتان توضیح دهم
      با ارزوی بهروزی و بهترینها

        ناشناس

        سلام

        آقای مرتضی اعلم الهدی از توجه شما وپاسخگویی شما کمال قدردانی و تشکررا دارم

        عرض شد که

        لپ تاب من سونی وایو که حدود۱۰سال سن دارد

        تازگی یکی ازدوستان وینودزxp2012 رابرایم نصب کرده است که متاسفانه هیچ وایرلسی را پیدا نمی کند!ممنون میشوم اگر کمکم نمائید(لطفا مرحله به مرحله)

        سپاسگزارم

        متين

        سلام

        آقای مرتضی اعلم الهدی از توجه شما وپاسخگویی شما کمال قدردانی و تشکررا دارم

        عرض شد که

        لپ تاب من سونی وایو که حدود۱۰سال سن دارد

        تازگی یکی ازدوستان وینودزxp2012 رابرایم نصب کرده است که متاسفانه هیچ وایرلسی را پیدا نمی کند!ممنون میشوم اگر کمکم نمائید(لطفا مرحله به مرحله)

        سپاسگزارم

    Mehrdad

    سلام

    من یه مشکلی دارم وقتی که در کاتفینگ مدم قسمت Connection type رو به Dynamic ip تغییر میدم گوشیم به وای فای وصله ولی هیچ کاری نمیکنه، بعضی از گوشی ها اینجوری ان ولی مال بعضی ها کار میکنه.

    ممنون میشم راهنمایی کنید

      مرتضی اعلم الهدی

      سلام
      قسمت dynamicip در بخش کانفیگ wan مودم اگر منظورتون است اصلا تغییر نکند!
      ترجیحا اگر گوشی به وای فای متصل است و صفحه ای را باز نمی کند از بخش lan یا dhcp یا dns که با توجه به نوع و برند مودم متغییر است دی ان اس ها را ست نمائید احتمال اینکه مودم نتواند به صورت اتوماتیک ای پی و dns به دستگاه ها ارسال کند زیاد است

      Mehrdad

      بله منظورم قسمت wan type Connection بود.

      قبلا وصل میشد ولی الان نه.

      البته بعضی گوشی ها وصل میشه بعضی ها نمیشه. مال من چند روزه که نمیشه.

      اگه میشه یکم بیشتر توضیح بدید چجوری dns ست کنم

        مرتضی اعلم الهدی

        در گوشی ها اندروید منو فارسی
        در بخش وای فای > برروی اسم وایرلس خود نگه دارید > تغییر پیکر بندی (modify network) > تیک تنظیمات پیشرفته بزنید (show advance option > بعد دی ان اس ها رو۱ و ۲ را به ترتیب زیر وارد نمائید
        ۲۱۷٫۲۱۸٫۱۲۷٫۱۲۷
        ۸٫۸٫۸٫۸

          Mehrdad

          ممنون

          ولی این کارو کردم بازم نشد. اگه راه دیگه ای میدونید ممنوو میشم راهنمایی کنید

          مرتضی اعلم الهدی

          شما کلا مودم را ریست فکتوری کنید از اول تنظیمات را انجام دهید و در هنگامی که دارید wan را کانفیگ میکنید در مودم های دی لینک به بخش dns می رسید که دی ان اس ها را آنجا وارد کنید تا به صورت خودکار دی ان اس به کلاینت ها ارسال کند
          ترجحا دی ان اس های مربوط به isp خودتون باشد

    متين

    سلام

    آقای مرتضی اعلم الهدی از توجه شما وپاسخگویی شما کمال قدردانی و تشکررا دارم

    عرض شد که

    لپ تاب من سونی وایو که حدود۱۰سال سن دارد

    تازگی یکی ازدوستان وینودزxp2012 رابرایم نصب کرده است که متاسفانه هیچ وایرلسی را پیدا نمی کند!ممنون میشوم اگر کمکم نمائید(لطفا مرحله به مرحله)

    سپاسگزارم

    متين

    سلام

    یکی از دوستان خیلی منو به کمک کردن شما امیوار کرده بود،ولی نمی دانم چرا پاسخم را نمی دهید؟؟؟!!!!!!!!!!!

    مشکلم اینه:‌لپ تاب من سونی وایو که حدود۱۰سال سن دارد

    تازگی یکی ازدوستان وینودزxp2012 رابرایم نصب کرده است که متاسفانه هیچ وایرلسی را پیدا نمی کند!ممنون میشوم اگر کمکم نمائید(من مبتدی هستم لطفا مرحله به مرحله)

    سپاسگزارم

      مرتضی اعلم الهدی

      سلام
      دوست عزیز تا انجایی که بنده خاطرم هست پاسخ دیدگاه قبلیتون رو دادم!
      اگر با تلفن همراه و یا تبلت دستگاه های وایرلس مجاور را پیدا می کنید
      احتمال زیاد کارت وایرلس لپ تاپ شما پس از تغییر ویندوز نصب نشده است . شما لطفا در اول سی دی مربوط به لپ تاپتون رو بذارید و کارت شبکه وایرلس را نصب کنید!درصورتی که این سی دی ندارید از نرم افزار پکیج های درایو معروف به aLL dRIVER استفاده کنید و نصب را انجام دهید ! یا اینکه با سیستم دیگر که متصل به اینترنت هست نرم افزار مربوطه را از سایت خود سونی دانلود نمائید.
      در صورت

    حاج امیر

    با سلام

    بنده مودم وایرلس زاکسل ، لپ تاب ایسوز با ویندوز ۷ دارم .

    چندو روز پیش ویندوزم رو پاک کردم و دوباره نصب کردم، از اون موقع لپ تابم وایرلس همسایه ها رو میشناسه حتی با گوشیم هم میتونم از طریق وای فای با کامپیوترم ارتباط برقرار کنم ولی متاسفانه مودم خودم رو نمیشناسه و تولیست وای فای هاش نیست.با گوشیم میتونم از طریق وای فای به اینترنت وصل بشم ، با کابل هم میتونم با مودمم به اینترنت وصل بشم ولی فقط وای فای رو نمیشناسه.خواهشمندم بنده رو راهنمایی بفرمایید.

    با تشکر.

      مرتضی اعلم الهدی

      سلام
      شما با وارد شدن به تنظیمات مودمتان و در بخش وایرلس channel وایرلس مودم را تغییر بدید .
      ترجیحا چنل ۵ – ۶ – ۱۱ تست نمائید

    مهسا

    سلام مرسی مطالبتون عالیه . یه سوال داشتم.پسورد وایرلسم رو کجا باید ببینم . پسوردمو فراموش کردم اگه میشه لطف کنید کامل توضیح بدید . متشکرم

      مرتضی اعلم الهدی

      سلام
      برند مودمتون چی هست ؟
      با سیستمی که از طریق وایرلس یا کابل با مودم ارتباط دارید و متصل هست باید وارد کانفیگ مودم بشوید و پسورد را مشاهده و یا تغییر دهید
      برند را ذکر کنید تا مسیر دقیق جهت تغییر پسورد خدمتتون عرض کنم

    mohamad

    اقا میشه تنظیمات xp رو برای من ارسال کنید

    علی

    با سلام اگه ممگنه تنظیمات وایر لس xp را برام ارسال کنید باتشکر

    زهرا

    سلام.من لپ تابم اسم وای فای خودمونو رو نمیشناسه ولی برای همسایه هارو میاره.به داتک زنگ زدم گفت برو manageپاک کن.همه این کارهارو کردم.wireless sharingرو disableو enableکردم.روی علامت وای فایم خورشید میزنه.مسوول داتک گفت لابد کارت شبکه ایراد داره ولی پس چرا بقبه رو میاره.ضمنا من با گوشی میتونم کانکت بشم.لپ تابم اپل و با سیستم مک هم نمیتونم کانکت شم.ویندوز سون هم دارم.ممنونم

      مرتضی اعلم الهدی

      سلام
      وارد تنظیمات مودمتان شوید channel وایرلس مودم خود را تغییر دهید در چنل های ۵ – ۶ – ۱۱ بررسی و چک نمائید

    akbari

    سلام ممنون از مطالب خوبتون..اگه امکانش هست تنظیمات وایرلس ویندوز xpرو واسم ایمیل کنین.

    متين

    سلام

    در ویندوز xp اثر انگشت خوان ( به مثابه رمز ) را چگونه میشود فعال کرد؟؟

    پیشاپیش متشکرم

      متين

      سلام

      در ویندوز xp اثر انگشت خوان ( به مثابه رمز ) را چگونه میشود فعال کرد؟؟

      پیشاپیش متشکرم

      واسه چی پاسخ نمیدین؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    طلعت

    سلام.تو رو خدا کمک کنید.من بعد از نصب ویندوز دیگه مودمم بدون کابل به اینترنت وصل نمیشه.خیلی راهها رو امتحان کردم.با گوشی وصل میشه.تو رو خدا کمک کنید.یه علامت زرد رو آنتنم میاد

    احمد

    سلام آقای علم الهدی. ممنون از وبسایت خوبتون. مشکل من اینه که مودم با لب تاب وصل میشه ولی با موبایل نمیتونم کانکت بشم. فقط وای فای خود مودم رو نشون میده ولی به اینترنت وصل نمیشم. مودم من D_LINK 2750 هست . ممنون میشم.

      مرتضی اعلم الهدی

      سلام
      در هنگام کانکت شدن چه پیغامی مشاهده می کنید ؟! اعلام بفرمائید

    علی

    سلام

    لطفا برای من هم طرز ساخت کانکشن وایلرس ر اکس پی را ارسال کنید

    ممنون

    سلام من ویندوزم عوض کردم تنظیمات اینترنتم بهم خورده اگر لطف کنی برام بفرسی.

    مریم

    سلام من لپ تاپم به مودم وایرلس وصل میشد و مشکلی نداشت وقتی مودم و خاموش کردم و بد از چند ساعت روشن کردم دیگه در لپ تاپم شناسایی نشد اگه هم میتونستم رمزشو بزنم میزد رمز اشتباه . البته با گوشی میتونم وصل شم . لپ تاپ جای دیگه ای بردم به مدم های دیگه اتصال پیدا میکرد اما مودم خودم و نه میشناسه واگر هم با خاموش و روشن کردن شناسایی کنه نمیتونه وصل شه

      مرتضی اعلم الهدی

      سلام
      در صورت اینکه اسم وایرلس را می شناسد قبل از همه اسم وایرلس تغییر و بررسی نمائید و با تغییر channel در وایرلس این مشکل را می توان بر طرف کرد و یا حتی با تغییر نوع رمز نگاری بررسی نمائید

    علی

    با سلام

    ضمن تشکر از جنابعالی

    لطفا تنظیمات وایرلس برای لپ تاپ Dell inspiron 15 مدل ۳۵۲۱ را به ایمیلم بفرستین.

    در ضمن مودمم TPlink می باشد

    مشکلی که باهاش دارم اینه که بعد از اینکه ویندوز۷ نصب کردم مودمو میشناسه پسوردم قبول میکنه ظاهرا وصل میشه اما نمیتونم به اینترنت وصل بشم و روی آیکن وایرلس یک مثلث زرد رنگ قرار میگیره.

    با کابلم تست کردم به اینترنت وصل نمیشه

      مرتضی اعلم الهدی

      با سلام
      پینگ ای پی مودم و دی ان اس ۸٫۸٫۸٫۸ را بگیرید و نتیجه را اعلام نمائید

    psk

    تنظیمات وایرلس در ویندوز XP

    psdk

    سلام ممنون از سایت خوبتون من یک سوال داشتم اگه پاسخ بدید ممنون میشم

    من با وایرلس به اینترنت که وصل میشم اولش خوبه ولی بعد چند ثانیه قطع میشه و باز چند ثانیه بعد دوباره وصل میشه این همین طور ادامه داره حتی سرعتش هم پایین نمیاد فقط قطع میشه حتی انتن دهیش میشه در مورد اون ipها بیشتر توضیح دهید

    علیرضا

    سلام من ویندوزم xp ببخشید شما درباره ی ویندوز ۷ راهی دادید میشه برای درست کردن اینترنت ویندوزxp راهی بدبد

    ss

    سلام

    وقت شما بخیر

    ویندوز هشت استفاده میکنم هر کار میکنم تا رمز وای فا رو تغییر بدم نمیشه

    ممنون میشم اگر من رو راهنمایی کنید

    با تشکر

    ناشناس

    سلام

    ببخشید لطف میکنید نحوه عوض کردن رمز وای فا در ویندوز ۸ روارسال فرمایید

    با تشکر

    خسروی

    با سلام و خسته نباشید،لطفاً تنظیمات وایرلس در لپ تاب و ویندوز۸ را برای من ارسال فرمایید .باتشکر

    سلام من مودم tp-link خریدم ولی با وجود درستی تنظیمات سی دی مودم نصب نمیشه چه کار کنم .

    فرهان

    سلام مودم به مدلTP-LINK TL-WN723N 150Mbps Mini Wireless N USB Adapter خریدم ولی روی کامپیوتر PC در حالیکه تازه ویندوز XP را عوض کردم و برنامه مودم را هم نصب کردم ولی وقتی مودم را وصل میکنم نمی شناسه لطفا راهنمایی کنید .

    ناشناس

    بسیار متشکرم

    عالی بود

    Manaf

    سلام،با عرض خسته نباشید خدمت شما دوست عزیز

    بر روی رایانه بنده ویندوز xp نصب هستش.

    من میخوام رایانه خودم رو به مودم وای فای مبین نت وصل کنم اما نمیتونم.لطفا بنده رو راهنمایی کنید

    با سپاس

      مرتضی اعلم الهدی

      سلام
      از چه طریقی مودم با سیستم در ارتباطه ؟!

        محمدمتين

        سلام جناب اعلم الهدی

        ما هم دل داریم

        تحویلمون بگیرید،خیلی وقته جواب این سوالمو نمیدین!!!!

        لب تاب من (سونی وایو . ویندوزxp) از طریق وایرلس به اینترنت دانشگاهم وصل میشه ،آیا میتونم با wifa گوشیم از اینترنت لب تابم استفاده کنم؟ بعبارتی لب تاب که خودش با وایرلس از اینترنت دانشگاه استفاده میکندآیا میتواند همزمان بعنوان مودم برای گوشیم عمل کند و با گوشیم از همان اینترنت دانشگاه بواسطه لب تاب استفاده کنم؟(دانشگاه خودش رمز را فقط در لب تاب وارد میکنند!)

        اگر پاسخ سؤالم را سریع ترایمیل فرمائیدو

        اگردقیق راهنمائیم کنید چگونه، از شماکمال تشکر وقدر دانی را دارم

          محمدمتين

          سلام

          لب تاب من (سونی وایو . ویندوزxp) از طریق وایرلس به اینترنت دانشگاهم وصل میشه ،آیا میتونم با wifa گوشیم از اینترنت لب تابم استفاده کنم؟ بعبارتی لب تاب که خودش با وایرلس از اینترنت دانشگاه استفاده میکندآیا میتواند همزمان بعنوان مودم برای گوشیم عمل کند و با گوشیم از همان اینترنت دانشگاه بواسطه لب تاب استفاده کنم؟(دانشگاه خودش رمز را فقط در لب تاب وارد میکنند!)

          اگر پاسخ سؤالم را سریع ترایمیل فرمائیدو

          اگردقیق راهنمائیم کنید چگونه، از شماکمال تشکر وقدر دانی را دارم

        ناشناس

        در سوالم نوشتم از طریق وایرلس سیستم من به اینترنت دانشگاه وصل است!

    پریسا

    سلام من ویندوز ۸ استفاده میکردم و روی لپتاپم برنامه هات اسپات برای شیر اینترنت داشتم خیلی راضی بودم. یه هفتس ویندوزم عوض کردم و ویندوز ۷ ریختم، الان برنامه هات اسپات رو دوباره دانلود و نصب کرم که این پیغام میاد wifi adapter driver does not support AP mode

    باید چیکار کنم؟

    m

    با سلام و سپاس فراوان برای سایت مفیدتون.

    من چند وقنی هست که با مودم خونه خیلی مشکل دارم و یه جورایی اینترنتو زیر و رو کردم برای این موضوع و راه حل های ارائه شده رو همه رو امتحان کردم و تا الان مشکلم حل نشده و با سایت شما روبرو شدم که خیلی اطلاعاتتون کامل و جامع هست.

    مدل مودم من Soliton هست و خیلی سال هست که داره برام سالم و بدون هیچ مشکلی کار میکنه ولی جدیدا که خونمونو جابجا کردیم مشکلی که دارم اینه که: وقتی با وای فای گوشی وصل میشیم پیغام wifi disconnected.sign in required رو میده وبعدش وقتی روی اسم مودم کلیک میکنیم برای کانکت شدن،صفحه ای باز میشه که شامل connect, forget , cancel میاد و وقتی روی کانکت کلیک میکنیم وارد صفحه browser میشه و وصل میشه.

    در این حالت یا دیگه قطع نمیشه یا هر چند دقیقه یکبار قطع میشه.

    من با گوشی های مختلف امتحان کردم و همه همینطور هستند و تنظیمات مودم رو هم چندین بار چک کردم و واقعا نمیدونم به چه صورت حل کنم این مشکل رو.

    ممنون میشم راهنمایی کنین.

    با سپاس

    با عرض سلام و خسته نباشید خدمت شما و تشکر بابت مطلب کامل و مفیدتون

    ممنون میشم اگر آموزش کامل تنظیمات وایرلس و نصب و راه اندازی آن و توضیح در مورد علت آمدن علامت تعجب زرد رنگ روی آنتن وای فای رو به ایمیلم ارسال کنید.

    باتشکر.موفق و پیروز باشید.

    محمد

    سلام خسته نباشید لطفا تنظیمات وایرلس در ویندوز ویستا را ارسال فرمایید لپ تاپ من سونی وایو cs هستش ویندوزشم ویستا. ممنون

    مارتین

    با سلام اگه ممگنه تنظیمات وایر لس xp را برام ارسال کنید باتشکر

    محمدمتين

    سلام

    لب تاب من ( ویندوزxp) از طریق وایرلس به اینترنت دانشگاهم وصل میشه ،آیا میتونم با wifa گوشیم از اینترنت لب تابم استفاده کنم؟ بعبارتی لب تاب که خودش با وایرلس از اینترنت دانشگاه استفاده میکندآیا میتواند همزمان بعنوان مودم برای گوشیم عمل کند و با گوشیم از همان اینترنت استفاده کنم؟

    اگر راهنمائیم کنید چگونه از شما سپاسگزارم

    باسلام همه چیزرانوشده اید ولی برای ویندوزxpهیچی ننوشته اید لطفااصلاح فرمایید.باتشکر.

    ناشناس

    بسیار تشکر

    ناشناس

    ببخشید ممنون میشم راهنماییم کنید. من یه لب تاب hp دارم. تا ۱ ماه بدون هیچ مشکلی کانکت میشد و فقط اگه مودم خاموش بود و بعد از روشن کردن لب تاب مودم رو روشن میکردی اون موقع نمیشناخت و باید ریست میکردی. اما الان هر کاری میکنم نمیتونم کانکت شم. هیچ کاری هم نکردم خودش یهویی شد.

    بعضی وقتا که کلا مودمو نمیشناسه. بعضی وقت ها هم که شناخت اصلا کانکت نمیشه. اما بعضی وقتام خود به خود وصل میشه. مثلا این مطلبو الان با این نوشتم.

    محمد

    با سلام اگه ممگنه تنظیمات وایر لس xp را برام ارسال کنید باتشکر

    احمد ایرانی

    سلام با تشکر لطفا تنظیمات وایرلس در ویندوز xp را برایم ارسال کنید

    ممنون میشم

    مهدی

    با سلام وخسته نباشید خدمت شما

    من ۴٫۵ ماهی از وایرلس استفاده میکنم.که قبلا تنظیمات از طرف نمایندگی شهر خودمون تنظیم کرد.الان بهشون زنگ زدم که گفتم پسوردمو عوض کنن.بهشون پسورد دادم ولی نمیودونم کجا بنویسم؟والان میخوام پسورد وایرلسم در تنظیمات وایرلس تو کامپیوتر بنویسم؟؟لطف کنید راهنمایی کنید…

    باتشکر

    مهدی

    با سلام وخسته نباشید خدمت شما

    من ۴٫۵ ماهی از وایرلس استفاده میکنم.که قبلا تنظیمات از طرف نمایندگی شهر خودمون تنظیم کرد.الان بهشون زنگ زدم که گفتم پسوردمو عوض کنن.بهشون پسورد دادم ولی نمیودونم کجا بنویسم؟والان میخوام پسورد وایرلسم در تنظیمات وایرلس تو کامپیوتر بنویسم؟؟لطف کنید راهنمایی کنید…

    باتشکر

    سیروس

    با سلام و خسته نباشید.

    یه سوالی خدمتتون داشتم. لب تاب من از نوع hp هست و روی خودش مودم رو نداره. من اگه مودم E3372 (4G, 3G) رو بخرم می تونم از طریق vpn و wifi هم به اینترنت متصل بشم؟ چونکه توی شرایط مودم مدل D-100 (4G, 3G, wifi) به پشتیبانی از VPN و تونل GRE و همچنین قابلیت اتصال به wifi رو اشاره کرده ولی واسه اولی نه. کدومیک ارزش خریدن رو داره؟

    Arman

    عالی بود ممنون هیچ سایتی نتونسته بود مشکلمو حل کنه.

    ممنون بابت زحمات شما.

    سلام خسته نباشید…لطفا تنظیمان مربوط به ویندوز۱۰ را برای من ارسال میکنید؟

    مجتبی

    سلام من یک USB WiFi دارم که مال ریسیور بود الان وصلش میکنم به کامپیوتر نمیدونم چطوری فعالش کنم لطفا راهنمایی کنید چه استفاده ای میشه ازش کرد؟

    مدل

    USB\VID_148F&PID_5370&REV_0101

    USB\VID_148F&PID_5370

    ارش

    اقا من تمام راه های شما رو رفتم پورت هم نصب کردم پورتم ۸۰۲٫۱۱n هست ولی گزینه ی Manage Wireless Networn نیست

    مجید

    با سلام و احترام.خیلی ممنون واسه مطالب عالیتون.مشکل وایرلس من بعد از مدتها با کمک شما برطرف شد.همیشه موفق و پیروز باشید.بازم ممنون

    شکیبا

    آموزش اتصال وایرلس با ویندوز xpدر کامپیوتر pc

    با سلام

    ممنون از مطلب مفیدتون

    لطفا تنظیمات وایرلس در ویندوز xp را برایم ارسال فرمایید

    با احترام

    با سلام و عرض ادب
    علت اینکه با دانگل سیستم شبکهنمیشه چیست؟
    در صورتی که با کابل Lan شبکه و shir انجام میشه

    رامین

    سلام کامپیوتر م وای فای را شناسایی نمی کند چیکار کنم

    هادی

    سلام
    ببخشین من دو تا مودم دارم که یکی برا اینترنت هست و دیگری برا شبکه داخلی
    و کارت شبکه ام از طریق یو اس بی هست(دانگل)
    به هر دو وصل میشدم ولی تا ویندوز عوض کردم و درایور تی پی لینک رو نصب کردم الان به اینترنت وصل میشه ولی به شبکه داخلی نه و شبکه داخلیمم آی پی اینترنت رو میگیره .
    DHCPاستفاده میکنم
    حالا باید چیکار کنم؟
    تورو خدا سریعتر جواب بدین ممنون

    MMF

    لطفا تنظیمات ویندوز XP رو برای من ارسال کنید.ممنون

    افشین

    لطفا قطعی پی در پی وایرلس رو برای ویندوز ۱۰ آموزش بدید

    هوشنگ

    سلام لطف کنید تنطیم کردن کارت شبکهxp تی پاینک برام ایمیل کنید .ممنون میشم

    saead

    سلام ضمن تشکر لطفا تنظیمات کارت شبکه وایرلس در ویندوز xp را برایم ارسال کنید

    ممنون میشم

    منصور

    سلام خسته نباشید
    من ویندوز ۱۰ نصب کردم و برای اتصال هات اسپات لپ تاب و شیر با گوشی مشگل دارم و اصلا روشن نمیشه وپیغام
    wifi adapter driver does not support AP mode میده .خواهش دارم کمکم کنین.
    ممنون از شما

    Amir

    سلام کامپیوتر من ویندوز ۷داره و تمام مراحل انجام دادم اما موقع ای ک تو مرورگر سرچ میکنم میزنه ((اتصال اینترنت وجود نداره و مشکل در سرور پروکسی وجود داره یا این آدرس درست نیست)) ؟؟؟

    متین

    سلام خسته نباشید من‌ اینترنتم از طریق فلش مموری مخصوص اینترنت متصل بود من‌ کامپیوترم را ویندوزش عوض کردم فلش و داخل‌ کامپیوتر قرار دادم نیاورد
    سی دی مخصوص نصب داشت آن را
    داخل‌ کامپیوتر گذاشتم ولی خطا میده نه که نیاد میاد ولی هیچ شبکه ای و نشان نمیده