بهینه سازی وب سایتتجارت الکترونیک

۱۸ متاتگ که باید در صفحات وب از آنها استفاده کنید.

مجله اینترنتی آی تی پورت

متاتگ (Meta Tag) یک بخش از کد HTML یا XHTML است که اطلاعات اضافی در مورد محتوای یک صفحه وب را ارائه می‌دهد. این اطلاعات برای مرورگرها و موتورهای جستجو مفید هستند تا صفحه وب را بهتر درک کنند و نمایش دهند. متاتگ‌ها عمدتاً در سرآیند (Head) صفحه HTML قرار می‌گیرند. اگر بخواهم صادق باشم، در حال حاضر مهمترین توانایی متا تگ ها معرفی بهتر مطالب شما به موتورهای جستجو می باشد و می توان گفت تاثیر مستقیمی بر رتبه بندی صفحات در موتورهای جستجو ندارد.

سه شبکه اجتماعی بزرگ برای بازاریابان این اجازه را فراهم کرده­اند تا از توانایی های متاتگ ها که در آنها نهفته است استفاده کنند.

شاید برایتان سوال باشد پس چرا باید متاتگ ها استفاده کنیم؟ مهم ترین فاکتوری که بر رتبه بندی وب سایت شما در صفحه نتایج دارد، تجربه کاربری است که موتورهای جستجو از رفتار کاربر بازخورد می گیرد. از این رو اگر شما محتوای تولید نمایید که نیاز یا مشکل مخاطب را رفع نمایید و از طرف دیگر این محتوا را به خوبی به موتورهای جستجو معرفی نمایید باعث می شود کاربر از محتوای شما رضایت داشته باشد (موتورهای جستجو از روی رفتار مخاطب خود متوجه این بازخورد خوب می شود) و این فرآیند باعث بهبود جایگاه سایت شما در صفحه نتایج می شود.

البته ناگفته نماند تاثیر بک لینک ها در رتبه بندی صفحه نتایج موتورهای جستجو بسیار بالاست ولی تنها فاکتور نمی باشد.

اتخاذ متاتگ جدید

Common Crawl یکی از حداقل کار هایی است که باید در سئو به آن توجه داشت. وقتی شما از ساختار مناسبی برای هدایت بهتر صفحات استفاده می­کنید، ارزش لینک های شما در وبسایت­ باقی می­ماند. همچنین متا­تگ­های بسیار مهمی وجود دارند که باید برای SEO آماده­سازی شوند. واضح است که محتوای موجود در صفحه کلیدی است، اما اگر نتوانیم بر روی محتوا کلیک کنیم، تأکید بر روی چیست؟

Page Title

طول عنوان صفحه به عنوان مهم­ترین عامل در صفحات وب در نظر گرفته می­شود، به تازگی برسی هایی بر روی تگ عنوان انجام شده است. نتایج جدید مشخص کرده است که طول عنوان صفحه به ۷۰ کاراکتر محدود نمی­شود، بلکه به اندازه عرض پیکسل مرتبط است. همچنین می­توانید آزمایش انجام شده بر روی تگ عنوان با بیش از ۷۰ کاراکتر را مشاهده کنید.(لینک دارد) در بین مطالب نویسنده های تازه کار عناوین بسیار طولانی دیده­ام که در نتایج جستجو اغلب خرد شده و یا توسط الگوریتمی با توجه به بیشترین تطابق با متن برای نمایش، کوتاه شده است.

لازم نیست شما پهنای پیکسل موضوع خود را اندازه گیری کنید، بهترین کار این است که شما متنی که انتخاب می کنید کمتر از ۷۰ کارکتر باشد و سعی کنید کلمات کلیدی را در آن استفاده کنید.

Format:

<title>Up to 70 Characters of Keyword-relevant text here</title>

 

 Meta Description

اگر وبسایت شما تجاری است از meta description به عنوان شعار وبسایت خود می توانید استفاده کنید. در تحقیقاتی که iacquire و SurveyMonkey انجام داده اند متوجه شده­اند که ۴۳ درصد افراد با توجه به شرح meta description بر روی نتایج جست و جو کلیک کرده اند و وارد وبسایت شده اند. دورانی که در این متاتگ فقط کلمات کلیدی را لیست می­کردند و فقط عنوان «وب­سایت رسمی …» را داشتند گذشته است. در این متاتگ سعی کنید کلمه کلیدی در آن استفاده شود و هدف اصلی از این متاتگ این است که نظر کاربر را جلب کند. با استفاده از این متاتگ به کاربران این جازه را بدهید که آنچه را انتظار دارند در مورد وبسایت شما بدانند، و  متقاعد شوند که بر روی وبسایت شما کلیک کنند.

طول meta description باید کمتر از ۱۵۵ کاراکتر باشد.

Format:

<meta name=”description” content=”۱۵۵ characters of message matching text with a call to action goes here”>

 

Authorship Markup

همانطور که در سرچ Love NYC در نوامبر ۲۰۱۱ پیش­بینی کردم و این پیش­بینی توسط اریک اشمیت تأیید شد، گوگل در حال رتبه­بندی محتوایی است در رابطه با مولفانی که به نظر می­رسد دارای منابع قابل اطمینانی بر روی محتوای خود نسبت به سایر مولفان هستند. انگیزه­ی آشکار و قابل توجه این است که شما در صورتی که مولف باشید، نام و تصویر شکیل خود را در SERPها مشاهده خواهد کرد.

آی تی پورت | ITport - متاتگ

در صورتیکه ناشر باشید، پست­های شما در قسمت سمت راست  SERPها قرار خواهند گرفت.

 آی تی پورت | ITport - متاتگ

اکنون اجازه بدهید به متاتگ­هایی نگاه بیندازیم که رخدادی جادویی را موجب می­شوند!

  • Rel-Author این متاتگ می­تواند زمان پیاده­سازی تعیین کند چه کسی مولف  بخشی از محتوا است و از گوگل پلاس برای شناسایی افراد استفاده می­کند. گوگل در ابتدا این مورد را تنها به عنوان تگی تعیین کرد که در کد <head>  قرار می­دهیم،

فرمت:  در مورد نسخه­ای که در تگ <head> استفاده می­شود، در شکل زیر را می­بینید:

<link rel=”author” href=”https://plus.google.com/[YOUR PERSONAL G+ PROFILE HERE]“/>

 

در مورد کد بالا  ، می­توانید از XFN’s rel-me  تقلید کنید و لینک را به شکل مستقیم بر روی صفحه قرار دهید. من معتقدم می­توانیم این فرمت را به عنوان راهبرد ایجاد لینک معتبر بپذیریم.

در صورتیکه از این روش استفاده کنید، باید با ایجاد ارتباط به محتوای خود از پروفایل گوگل پلاس از گام دوم تأیید استفاده کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر به توضیحات گوگل مراجعه کنید.

  • Rel-Me تنها نسخه­ی XFN از re-author است. بسادگی متاتگ را بر روی لینکی قرار دهید که به پروفایل گوگل پلاس شما اشاره می­کند.
Format:

<a href=”https://plus.google.com/[YOUR PERSONAL G+ PROFILE NUMBER]” rel=”me”>Me on Google+</a>

 

  • Rel-Publisher مختص موجودیت­های کسب و کار است که ادعای مالکیت محتوای خود را دارند. این نوع می­تواند در زمینه­هایی که دارای rel-author هستند استفاده شود یا جایگزین آن شود، اما باید به پروفایل کسب و کار بر روی گوگل پلاس بجای پروفایل فردی اشاره شود.
Format:

<link rel=”publisher” href=”https://plus.google.com/[YOUR BUSINESS G+ PROFILE HERE]“/>

 

متاتگ­های شبکه های اجتماعی

رسانه­ اجتماعی بوضوح جایگاهی مطلوب برای کشف محتوا است، اما اغلب متادیتای ایجادشده­ی تحقیقاتی برای ایجاد انگیزه در افراد به منظور کلیک کردن آنها کافی نیست، بنابراین استفاده از متاتگ­ها ارائه­شده برای هر شبکه اجتماعی  بهترین روش هستند. این متاتگ­ها همیشه در مورد قراردادن کلمه­ی کلیدی نیستند، بلکه می­توانند در مورد جلب توجه افراد و ترغیب آن­ها به کلیک ­کردن باشند. همه­ی ما می­دانیم که کاربران گوگل پلاس عموماً افراد حرفه­ای هستند، کاربران فیس­بوک به دنبال پیداکردن دوستان پیشین خود هستند و کاربران توییتر با تایم لاین هایی مملو از طرز تفکر افراد روبرو هستند. اجازه بدهید در مورد گزینه­های متادیتای مختص کانال صحبت کنیم.

OpenGraph tags

OpenGraph فیس­بوک به شما اجازه می­دهد متادیتا را به منظور بهینه ­سازی نحوه ­ی نمایش محتوای خود در تایم لاین بکار بگیرید. ارزش استفاده از این داده­ها این است که  با ایجاد «لبه» در فیس­بوک، می­توانید داده­های خارق­العاده­ای را در مورد کاربرانی که محتوای شما را از طریق گزینه ­های مشاهده  فیس­بوک کنترل می ­کنند، بدست بیاورید. اگر از تگ­های گراف باز استفاده نمی­کنید، فیس­بوک از متادیتا­های استاندارد پیش­فرض استفاده خواهد کرد.

آی تی پورت | ITport - متاتگ

  • og:title  این تگ، عنوان بخشی از محتوا است. از این تگ باید به عنوان سرخطی استفاده شود که برای کاربران فیس­بوک جذاب باشد. استفاده از عنوانی متفاوت با سایت حقیقی تا زمانیکه پیام نهایی مشابه است، بلامانع است. برای اینکار ۹۵ کاراکتر در اختیار دارید.
Format:

<meta property=”og:title” content=”iAcquire’s awesome blog”/>

 

  • og:type –  این تگ عنوان شی است که بخشی از محتوای شما است.  برای آنچه مد نظر شما است این تگ می­تواند وبلاگ، وب­سایت یا مقاله باشد، اما اگر قصد مطالعه­ی بیشتر دارید، فیس­بوک لیست کاملی را ارائه می­دهد
Format:

<meta property=”og:type” content=”article”/>

 

  • og:image  این تگ تصویری است که فیس­بوک در تصویر لحظه­ای محتوا نشان خواهد داد. از تخصیص تصویری مربع­شکل به منظور اطمینان از بهترین دیدگاه در خط زمانی کاربر مطمئن شوید. در صورتیکه تصویری اختصاص­داده­شده به مشتری منطبق با محتوای موجود نباشد، بر آن اساس فیس­بوک می­تواند آن را پاک کند. این تگ تنها روش برای اطمینان از بهترین و اولین اثر نیست.
Format:

<meta property=”og:image” content=”http://www.iacquire.com/some-thumbnail.jpg”/>

 

  • Og: url این تگ به بیان ساده URL (یا لبه­ی) صفحه است. این تگ را باید بخصوص زمانی تعیین کنید که محتوایی رونوشت برای اطمینان از اینکه مقدار لبه در فیس­بوک در URL یکپارچه شده است، وجود دارد.
Format:

<meta property=”og:url” content=”http://blog.iacquire.com”/>

 

  • og:description  این تگ توصیفی است که فیس­بوک در تصویر لحظه­ای قسمتی از محتوا نشان خواهد داد. دقیقاً مانند توصیف متای استاندارد، این تگ باید جذاب و شامل درخواست اقدام باشد. اما در این مورد تقریباً دو برابر تعداد کاراکترها را برای کار در اختیار دارید. اطمینان حاصل کنید که این دو در اختیار کاربران فیس­بوک هستند. برای انجام اینکار ۲۹۷ کاراکتر در اختیار دارید.
Format:

<meta property=”og:description” content=”Stop hitting refresh on your ex-girlfriend’s Facebook page? You should check out the iAcquire blog and learn something instead”/>

 

  • Fb: admins – این متاتگ برای دسترسی به ارزش واقعی داده­های در دسترس از طریق ابزارهای مشاهده­ی فیس­بوک ضروری است. بسادگی باید شناسه­ی کاربری فیس­بوک را در متادیتای کاربرانی قرار دهید که قصد دسترسی دارند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد ابزارهای مشاهده­ی فیس­بوک این مستند را ببینید.
Format:

<meta property=”fb:admins” content=”USER_ID”/>

به علت پذیرش عمومی فیس­بوک، سایر شبکه­های اجتماعی نسبت به متاتگ­های Open Graph به صورت پیش­فرض عمل می­کنند، در صورتیکه هیچ متاتگ دیگری وجود نداشته باشد. با وجود این، همانطور که پیشتر در این بحث بیان کردم، به منظور آماده­سازی مجموعه­ای از متادیتاها، باید قابلیت صحبت افراد مختلف در کانال­های متنوع نادیده گرفته شود. با درک این موضوع که گوگل پلاس غالباً توسط افراد حرفه­ای استفاده می­شود، کاربران فیس­بوک دارای تنوع بیشتری هستند و کاربران توییتر اغلب با محتوایی سر و کار دارند که به سرعت از اذهان می­گذرند، چرا نباید متادیتای شما را در نظر گرفت؟

برای کسب اطلاعات بیشتر مستند پروتکل Open Graph را ببینید.

 Twitter Cards

 Twitter Cards به بیان ساده پاسخ توییتر به پروتکل Open Graph هستند و می­توانید آن­ها را جداگانه بررسی کنید، اما اینجا فقط تصویری لحظه­ای از مستندسازی توییتر را می­بینیم.

آی تی پورت | ITport - متاتگ

 ارزش برجسته­کردن محتوا در تایم لاین آشفته­ ی توییتر و در نهایت بازگرداندن افراد بیشتر است. گرچه با گذشت زمان نشان داده شده که بسیاری از کاربران برخی مطالب را بدون خواندن دقیق آن­ها و با استفاده از Twitter Cards مانند تبلیغاتی که به بازنشر آسان محتوا کمک می­کنند نیز بازتوییت می­کنند. بیشتر این تگ­ها مانند آنچه فقط در مورد Open Graph فیس­بوک خوانده­اید، است، بنابراین فقط خلاصه­ای از آن را بیان می­کنم.

  • twitter:card –  این تگ نوع Card است. گزینه­های شما خلاصه، عکس یا پلیر هستند. در صورتیکه این تگ تعیین نشود، توییتر به شکل پیش­فرض به «خلاصه» تغییر شکل خواهد داد.
Format:

<meta name=”twitter:card” content=”summary”>

 

  • twitter:url  این تگ URL محتوا است.
Format:

<meta name=”twitter:url” content=”http://www.nytimes.com/2012/02/19/arts/music/amid-police-presence-fans-congregate-for-whitney-houstons-funeral-in-newark.html”>

 

  • twitter:title  این تگ عنوان محتوای به ­اشتراک­ گذاشته ­شده است و باید به ۷۰ کاراکتر محدود شود و بیش از این مقدار را توییتر کوتاه خواهد کرد.
Format:

<meta name=”twitter:title” content=”Parade of Fans for Houston’s Funeral”>

 

  • twitter:description  این تگ توصیف محتوای به­اشتراک­گذاشته­شده است و باید به ۲۰۰ کاراکتر محدود شود و بیش از این مقدار را توییتر کوتاه خواهد کرد. باز هم با داشتن متنی جذاب­تر فرصت­های بیشتری را در مقایسه با حالت عادی توییتر در اختیار خواهید داشت.
Format:

<meta name=”twitter:description” content=”NEWARK – The guest list and parade of limousines with celebrities emerging from them seemed more suited to a red carpet event in Hollywood or New York than than a gritty stretch of Sussex Avenue near the former site of the James M. Baxter Terrace public housing project here.”>

 

  • twitter:image  این تگ تصویری است که بر روی کارت توییتر نمایش داده خواهد شد و باید تصویری مربعی با ابعادی باشد که کمتر از ۶۰ * ۶۰ پیکسل نباشد.
<meta name=”twitter:image” content=”http://graphics8.nytimes.com/images/2012/02/19/us/19whitney-span/19whitney-span-articleLarge.jpg”><b>&nbsp;</b>

متاتگ­های twitter card با گزینه­های بیشتری به عنوان سایت و ایجادکننده وجود دارد که ابزارهای توییتر سایت و مولف مسئول محتوا را تعیین می­کند، اما لازم نیست محتوا در ابتدا دارای برداشت اولیه­ی مطلوبی باشد، بنابراین آن­ها را نادیده گرفتم. برای کسب اطلاعات بیشتر مستندسازی کارت توییتر را ببینید.

اسکیما یا زبان نشانه گذاری سایت

اسکیما (Schema) یا زبان نشانه‌گذاری سایت (Schema Markup) یک نوع کد نشانه‌گذاری است که برای توصیف و تبیین محتواهای صفحات وب به موتورهای جستجو ارائه می‌شود. درست است که اسکیما متا تگ نمی باشد ولی معرفی آن در اینجا خالی از لطف نیست چرا که این نشانه‌گذاری به موتورهای جستجو کمک می‌کند تا محتوای صفحه را بهتر درک کنند و در نتایج جستجوی خود نمایش دهند. به عبارت دیگر، این کد نشانه‌گذاری به موتورهای جستجو اطلاعات دقیق‌تری در مورد محتوای صفحه ارائه می‌دهد.

اسکیما از نمایه‌های مختلفی برای توصیف انواع مختلف محتوا استفاده می‌کند. برخی از مهم ترین اسکیما ها شامل موارد زیر است:

کدهای ذکر شده برای هر مورد به زبان json-ld می باشد و باید در تگ script قرا بگیرد. به عبارت دیگر با تگ <script type=”application/ld+json”> شروع و در انتها با </script> بسته می شود.

Person: برای توصیف افراد، از جمله نام، نام خانوادگی، آدرس ایمیل و سایر مشخصات.

"@context": "http://schema.org",
"@type": "Person",
"name": "John Doe",
"jobTitle": "Software Engineer",
"email": "johndoe@example.com",
"telephone": "+1-123-456-7890",
"url": "http://www.example.com/johndoe"

Product: برای توصیف محصولات، از جمله نام محصول، قیمت، موجودی، تصاویر و ویژگی‌ها.

"@context": "http://schema.org",
"@type": "Product",
"name": "Smartphone",
"description": "A high-end smartphone with advanced features.",
"brand": "Example Brand",
"sku": "12345",
"offers": {
"@type": "Offer",
"price": "599.99",
"priceCurrency": "USD",
"availability": "InStock"
}

Organization: برای توصیف سازمان‌ها و شرکت‌ها، از جمله نام شرکت، آدرس، شماره تماس و لوگو.

"@context": "http://schema.org",
"@type": "Organization",
"name": "Example Company",
"description": "A leading technology company.",
"url": "http://www.example.com",
"logo": "http://www.example.com/logo.png",
"contactPoint": {
"@type": "ContactPoint",
"telephone": "+1-123-456-7890",
"contactType": "customer service"
}

Event: برای توصیف رویدادها و فعالیت‌ها، از جمله تاریخ، زمان، مکان و توضیحات.

"@context": "http://schema.org",
"@type": "Event",
"name": "Tech Conference 2023",
"startDate": "2023-10-15T09:00",
"endDate": "2023-10-17T18:00",
"location": {
"@type": "Place",
"name": "Convention Center",
"address": "123 Main St, City, Country"
},
"description": "A three-day technology conference."

Review: برای توصیف نقدها و بررسی‌های مشتریان، از جمله امتیاز، متن نقد و اطلاعات نویسنده.

{
"@context": "http://schema.org",
"@type": "Review",
"itemReviewed": {
"@type": "Product",
"name": "Laptop",
"url": "http://www.example.com/laptop123"
},
"author": {
"@type": "Person",
"name": "Alice Smith"
},
"reviewRating": {
"@type": "Rating",
"ratingValue": "4.5",
"bestRating": "5",
"worstRating": "1"
},
"reviewBody": "This laptop is fast and reliable. Highly recommended!"
}

Recipe: برای توصیف دستورالعمل‌های آشپزی، از جمله مواد لازم، مراحل تهیه و زمان پخت.

"@context": "http://schema.org",
"@type": "Recipe",
"name": "Spaghetti Carbonara",
"author": {
"@type": "Person",
"name": "Chef John"
},
"image": "http://www.example.com/spaghetti.jpg",
"recipeIngredient": [
"200g spaghetti",
"2 eggs",
"100g grated Parmesan cheese",
"100g pancetta",
"Salt and pepper to taste"
],
"recipeInstructions": "..."

Article: برای توصیف مقالات و مطالب وب، از جمله عنوان، توضیحات و نویسنده.

"@context": "http://schema.org",
"@type": "Article",
"headline": "How to Create Schema Markup for Your Website",
"datePublished": "2023-10-01",
"dateModified": "2023-10-02",
"author": {
"@type": "Person",
"name": "Jane Doe"
},
"mainEntityOfPage": {
"@type": "WebPage",
"@id": "http://www.example.com/article123"
}

FAQPage: برای توصیف صفحات پرسش‌های متداول، از جمله سوالات و پاسخ‌ها.

"@context": "http://schema.org",
"@type": "FAQPage",
"mainEntity": [
{
"@type": "Question",
"name": "What is Schema Markup?",
"acceptedAnswer": {
"@type": "Answer",
"text": "Schema Markup is a structured data format used to provide information about the content on web pages."
}
},
{
"@type": "Question",
"name": "Why is Schema Markup important?",
"acceptedAnswer": {
"@type": "Answer",
"text": "Schema Markup helps search engines understand and display content more effectively in search results."
}
}
]

با استفاده از اسکیما، موتورهای جستجو می‌توانند محتوای وب را به دقت ترجمه و تفسیر کنند و از اطلاعات بهتری برای نمایش در نتایج جستجو استفاده کنند. این کار به بهبود SEO (بهینه‌سازی موتورهای جستجو) کمک می‌کند و می‌تواند به افزایش ترافیک وب‌سایت شما منجر شود. برای کسب اطلاعات و مثال های بیشتر و ایجاد اسکیما می توانید به سایت schema.org مراجعه نمایید.

با من در میان بگذارید که آیا صفحه­ای بدون متاتگ­ها می­تواند وجود داشته باشد؟

گفتگو ها
    بهاره

    سلام

    خیلی عالیه

    مطالب جدیدی هست که تابحال جایی ندیده بودم

    کلی به اطلاعاتم اضافه شد

    ممنونم

    خیلی عالی اتفاقا یک چند وقت پیش دنبالش بودم توی منابع خارجی پیدا کردم گفتم ترجمه کنم بزارم تو سایت حیف که توی سرزمین وردپرس محدودیت دارم

    احتمالا برای سرزمین وردپرس قسمت لینک های مفید راه اندازی کنم این مطالبو بزارم

      حسین جاهدی

      ممنون محمدرضا
      به هر حال ما به پیشنهاد دوستان احترام می گذاریم 🙂

    سلام ،

    مطلب خوبی بود ، ممنون بابت ترجمه و انتشار .

    استفاده کردم 🙂

      حسین جاهدی

      سلام
      خواهش می کنم
      خوشحال مون کردی با بررسی مطلب 🙂
      برقرار باشی

    با سلام و وقت بخیر.

    مطالب سایتتون عالیه.

    من یک وبمستر ساده هستم و یک راهنمایی به شما می کنم هر چند خیلی کوچیک تر از اونم که بخوام این کار رو انجام بدم.

    مطالب شما توسط خود شما نوشته شده اند و برای اولین با در سایت شما منتشر شده اند پس به نظر من موردی نداره که امکان اینکه کاربر نتونه از مطالب کپی کنه رو بردارید.این کار برای من منفعتی نداره ولی با اینکار کاربران سایت شما کمتر میشه چون که کاربر وقتی می بینه به اون اعتماد ندارید ، کاربر هم به شما اعتماد نداره ؛ شک نکنید.

    موفق باشید.نیما ظاهری

      حسین جاهدی

      سلام دوست عزیز
      مرسی 🙂
      خیلی خیلی ممنون بابت تذکر تون 🙂
      در مورد نکته ای که گفتید باید بگم چون آی تی پورت هنوز سرعت اندیکس مطالب جدیدش در گوگل زیاد نیست و معمولا یک روز یا دو روز طول میکشه و از طرفی برخی افراد مطالب رو کپی می کردند و چون سرعت سایت اونها در اندیکس کردن مطالب بالاتر بود گوگل سایت طرف مقابل رو به عنوان منبع اولیه انتخاب می کرد به همین خاطر من برای اون افراد اندکی که این کار رو می کردند قابلیت کپی کردن متن رو برداشتم البته کد ها که در متن مطالب هست امکان کپی کردن هست براش البته جز این مطلب که نمی دونم چرا در این یکی عمل نکرد که البته شما می توانید از سایت منبع که در پایین مطلب لینکش موجود هست کد ها رو کپی کنید.
      در مورد این مشکل راه حل های پیدا کردم از قبیل شیر کردن مطالب بعد از انتشار در گوگل پلاس که این امر باعث بالا رفتن سرعت اندیکس میشه
      و حتما در آینده خیلی نزدیک این مشکل رو برطرف می کنیم.
      ممنون از اینکه وقت گذاشتید برای ما 🙂

      برقرار و سبز باشید.

    خیلی خوب بود. خسته نباشی. حتما توی سایتم استفاده میکنم از بعضی هاش که تا حالا اسمشونم نشنیده بودم 🙂

    مطلب بسیار جالبی بود.

    به شخصه کلی بر اطلاعات من افزود و امیدوارم شاهد مطالب بیشتری از این دست از آی تی پورت باشیم

    سلام واقعاً مفید و کاربردی…

    با سلام. خسته نباشید عرض می کنم و کمال تشکر را از شما دارم

    سلام خیلی ممنون از مطالب خوبتون برقرار باشید

    بسیار عالی بود موفق باشید

    armin

    عرض سلام

    متا تگ های twitter:image و og:image در تگ head قرار دادم ولی متاسفانه در هنگام شیر یا توئیت کردن سایت، تصویر مورد نظر نمایش داده نمیشه!

    لطفا راهنمایی کنید

    ممنون خیلی مفید و کاربردی بود 🙂 اما نحوه توضیح دادن رو شامل نمیشه ، من که دقیق متوجه نشدم 😐

    خیلی عالی بود ممنون از مطالب بسیار خوبتون

    سلام

    عالی بود کلی دنبالش گشتم بالاخره سر از itport در آوردم 🙂 ممنون

    برای من نتیجه پنجم بود امیدوارم اول بیاد

    https://www.google.com/search?q=%D9%85%D8%AA%D8%A7%D8%AA%DA%AF+%D9%87%D8%A7%DB%8C+%D9%84%D8%A7%D8%B2%D9%85+%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C+%D8%B3%D8%A6%D9%88&ie=utf-8&oe=utf-8

    بازم ممنون عالی بود.

    ممنون از سایت زیباتون

    مرسی از سایت زیباتون

    مرسی عالی پیجتون ممنون

    مرسی بسیار زیبنده

    بسیار ممنونم از سایت جالبتون

    منتظر مطالب جذاب و خواندنیتون هستیم

    با سلام ممنون از سایت پر طرفدارطون در پناه حق موفق و موید باشید

    سلام واقعا عالی بود با تشکر از وب سایت خوبتون واقعا ممنونم!!

    خیلی کامل و مفید بود دستتون درد نکنه

    ممنونم سایتتون عالیه مرسی

    خیلی ممنون از سایت بسیار خوبتون

    سلام ازینکه با سایتتون اشنا شدم خیلی خوشحالم

    شاهین

    با درود،

    مطلبی که منتشر کرده اید صرفا ترجمه ایست که باحتمال بالا توسط مترجم های ماشینی مانند گوگل انجام داده اید. بعضی از جملات یا عبارات نیاز به بازبینی یا ویرایش دستی برای نزدیکتر کردن به محاوره رایج فارسی دارد.

    تشکر می کنم از مطالب مفید سایتتون.

    ممنون از اطلاعات بسیار مفیدتون.

    فقط ارتباط تگ های og رو با محتوای سایت متوجه نشدم. برای مثال در تگ og:image باید آدرس عکسی از سایت خودم رو قرار بدم و یا عکسی از صفحه فیسبوک ؟

    عالی بود مرسی از سایت خوبتون

    ممنون عالی بود خیلی ! امیدوارم دوستان …

    با سلام و سپاس بسیار عالی بود مرسی

    Arman

    سلام و درود …

    وقتی که توی سایتم چندتا لینک به شبکه های اجتماعی دارم ولی فقط یکیشون مربوط به سایت خودمه و میخام که گوگل اونو بعنوان صفحه شبکه اجتماعی سایتم شناسایی کنه .باید چ کنم؟

    ممنون

    آموزش تون عالی بود . متشکرم .

    ممنون استفاده کردم

    دنبال تگ نویسنده گوگل بودم

    با عرض سلام و خسته نباشید خدمت حسین جاهدی عزیز

    داداش خیلی عالی بود من اولش فکر کردم مطلب کوتاه هست بعد دیدم بلند هست خوندمش کاملا مفید و آموزنده بود خیلی چیزا یاد گرفتم ممنون از سایت خوب و زحمات شما

    سلام . ممنون از مطلب شما.

    خیلی خوب بود

    ممنون

    سلام . واسه سایت mstiran.com چه تگ هایی رو پیشنهاد می دید؟؟

    با تشکر

    سپاس از مطالب مفیدتون

    ممنون از سایت مفیدتون.

    خیلی ممنون

    مطالب خوبی بود

    مفید بود

    ممنون

    با سپاس از درج این مطلب مفید !

    این کد های مربوط به schema.org رو دقیقا باید کجای مطلب بزاریم ؟؟؟

    ممنون میشم راهنمایی کنین

    مطلب مفیدی بود

    ممنون

    بسیار سپاس ممنونم

    بسیار عااالی،ممنون

    با سلام و با تشکر از مطالب خوبتان

    آیا استفاده از Schema.org به عنوان متا تگ تاثیری در سئو سایت دارد؟

    با تشکر

    مطلب بسیار عالی و مفیدی بود

    خسته نباشید

    ممنون

    خیلی عالی بود .واقعا مفید بود

    با تشکر. سایت زیبایی دارید

    مطالب مفیدی بود موفق باشید

    عالی بود

    ممنون از آموزش عالیتون

    ممنون از سایت بسیار عالی شما.

    بسیار عالی هستید

    موفق باشید

    با سلام

    متا تگ شبکه های اجتماعی را در وبلاگ قرار دادم ولی بازهم بدون عکس و متن مطالب share می شود ؟ راهنمایی لطفا

    با سپاس

    از مطالب کاربردی و مفیدی که به رایگان در دسترس عموم قرار می دهید

    عالی بود ممنون از سایت خوبتون

    خیلی جالب و مفید بود تشکر از متاهای مفیدی که معرفی کردید

    تشکر مطلب مفید و جامعی بود

    با سلام .من مقاله شما رو خوندم . در مورد متا توضیحات حرفهای زیادی در این مورد گفته شده و همچنین نظرات . من فکر میکنم گوگل به تگ توضیحات دیگه اهمیت نمیده .چون من سایتهایی دیدم که اصلا تگ توضیحات ندارند ولی در صفحه اول گوگل هستند

    واقعا در مورد متا تگها چه نکات مهم و کلیدی رو اشاره کردین. واقعا اگر همین چند مورد رو هم رعایت کنیم در سایتمون مظمئنا جایگاه بهتری میتونیم بگیریم

    خیلی از مطلبی که گذاشتید لذت بردم

    ممنون از مطالب خوبتون

    بسیار مطلب جالب و مفیدی بود , ممنون

    ممنون عالی بود

    با تشکر از مطالب خوبی که در سایتتون گذاشتین

    ممنون

    بسیار عالی ، ممنون بابت به اشتراک گذاری

    موفق و سربلند باشید

    سلام

    بسیار عالی بیگ لایک

    واقعا عالی بود.

    واسه فیس بوک استفاده کردم

    مرسی سایتتون خیلی خوبه

    از مطلب عالیتون سپاسگزارم.

    سلام ممنون از مطالب خوبتون

    ممنونم خیلی خوب بود این مطلب

    ممنونم از مطالب بسیار خوبی که در سایتتون قرار می دهید.

    از مطلب عالیتون سپاسگزارم.

    آموزش تون عالی بود

    خیلی ممنونم از مقالاتی که در سایت تون قرار میدهید. موفق باشید.

    واقعا عالی بود.خیلی دنبال این مطلب بودم.

    سلام سایت خوبی دارین. موفق باشید.

    ممنون از سایت عالی و مفیدتون

    خیلی بهم کمک کرد ، ممنونم ازتون

    سلام بسیار عالی بود کمکم کرد

    تشکر و قدردانی از سایت خوبتون

    خیلی عااالی و مفید بود استفاده کردیم ممنون

    مطلب خوبی بود ، ممنون بابت ترجمه و انتشار .

    ممنون از سایت خوبی که دارید

    سلام متشکرم از سایتتون

    ممنون از نکات خوبی که ذکر کردید

    خیلی خوب بودش افرین وخسته نباشین

    تشکر و قدردانی بابت مطالب خوب و ارزندتون

    ممنون از سایت عالیتون

    سایت خوبی دارین ممنونم

    ناشناس

    سلام بسیار ممنونم بابت مطالب عالی و مفیدتون
    عالی با تشکر ویژه از زحمات شما
    موفق باشید

    سلام بسیار ممنونم بابت مطالب عالی و مفیدتون
    عالی با تشکر ویژه از زحمات شما
    موفق باشید

    سلام بسیار ممنونم بابت مطالب عالی و مفیدتون
    عالی با تشکر ویژه از زحمات شما
    سپاس

    ممنون از اطلاعات خوب سایتتون

    عالی بود ممنون

    پست مفیدی
    امیدوارم در این راه موفقیت های بیشتری کسب کنید

    ممنون از اطلاعات خوب سایتتون

    ممنون از سایت عالیتون

    ممنون از سایت خوب و سازندتون

    مطالب مفیدی بود سپاس

    مطالب مفیدی بود موفق باشید

    سایت خیلی قشنگیه

    منتظر مطالب جذاب و خواندنیتون هستیم

    ممنون از سایتتون

    ممنون عالی و مفید بود

    با تشکر از سایت خوبتون خیلی استفاده کردیم

    خیلی سایتتون عالیه خسته نباشید

    بسیار عالی است

    ممنون از سایت بسیار خوبتان

    ممنون از مطالب عالیتون

    بابت سایت خوبتون ممنونم عالی بود

    خیلی سایت خوبی دارید ممنون

    خیلی عالی بود سپاس

    سلام ممنون از مطالب خوبتون

    ممنون از اطلاعات خوب سایتتون

    سلام بابت سایت خوبتون ممنونم

    با تشکر از سایت خوبتون

    ممنون خوب و مفید بود

    سلام بابت سایت خوبتون متشکرم

    خیلی سایت خوبی دارید عالی بود

    سایت خیلی خوبی دارید عالی بود

    خیلی عالی بود متشکرم

    خیلی عالی بود خسته نباشید

    خیلی عالی بود موفق باشید

    عالی بود خسته نباشید

    عالی بود موفق باشید

    خیلی سایت خوبی دارید عالی بود

    خیلی عالی بود موفق باشید

    آموزش تون عالی بود

    سایتتون عالیه خسته نباشید

    عالی بود خسته نباشید

    خیلی سایت خوبی دارید عالی بود ممنون

    عالی بود موفق باشید

    خیلی سایت خوبی دارید عالی بود

    از ارائه مطالب مفیدتون تشکر میکنم

    خیلی خیلی عالی بود واقعا
    خیلی از این هارو من اصلا نشنیده بودم

    خیلیاشون رو سخته رعایت کرد
    خیلی خوبه ها ولی نمیشه همش رو رعایت کرد
    واقعا مقاله خوب و بینظیری بود
    درود بر شما

    خیلی خوب بود

    نکات خوب و قابل ملاحظه ایی بود ممنون

    نصب داکت اسپلیت

    مطالب عالی بووووود

    بسیار مقید و کاربردی … من تو سایتم استفاده کردم

    از مطالب مفید و نکات بسیار خوبتان ممنونم

    با عرض سلام خدمت شما ، تشکر میکنم بابت این پست بسیار ارزنده ، بوسیله کدها و راهنمایی های شما تونستم به امتیاز سایتم از نظر سئو اضافه کنم . تشکر میکنم
    امیدوارم همیشه موفق باشید

    بسیار عالی
    موفق باشید

    ممنون از آموزش خوبتون موفق باشید

    سلام و سپاااس فراوان موفق باشید

    مطلب فوق العاده خوب و مفیدی بود با سپاس از وب سایت عالیتون
    موفق باشید

    سلام و تشکر از اشتراک گذاریتون

    بسیار عالی متشکرم

    وب سایت خوبی دارید موفق باشید

    بسیار عالی هستید

    مطالب تون عالی بود متشکرم

    سلام و سپاس
    اشتراک گذاری خوبی بود
    قدردان زحمات شما هستیم.

    خیلی خوب بود ممنون مخصوصا تگ گوگل پلاس من حتما تو سایتمون از این استفاده میکنم

    سلام منتظر آموزش های بعدی تون هستیم

    مطالب تون عالی بود متشکرم

    سایت بیسار خوبی دارید . موفق باشید

    ممنونم مفید بود

    بسیار عالی و مفید بود سپاس

    مطلب خوبی بود ممنو ن و خسته نباشید

    سرویس و نگهداری آسانسور

    سلام. واقعا مطلب فوق العاده خوبی بود. واقعا متشکرم

    بسیار عالی بود
    موفق و پیروز باشید

    سلام ممنون از اشتراک گذاریتون.. موفق باشید

    سلام سایت خوبی دارید ممنونم

    ممنون از سایت بسیار عالی و مفیدتون

    باتشکر از شما عالی و بسیار مفید

    ممنون از مطالب خوبتون
    امیدوارم استفاده ببریم از مطالب

    ممنون از سایت خوبتون

    مرسی خیلی کامل بود ممنون بابات قرار دادن عکس در متن

    ممنون بابت ترجمه این محتوای مفید

    سلام
    ممنون مطلب خیلی مفیدی بود .

    با سلام مرسی از سایت خوبتون.

    با تشکر از مطالب مفیدتون.

    مطلب مفید و کلیدی در سئو سایت بود. سپاسگذارم.

    ممنون خیلی خوب بود

    با سلام و خسته نباشید تشکر از سایت خوبتون…

    ممنون از مطالب خوبتون
    امیدوارم استفاده ببریم از مطالب

    سلام، مطلبتون خیلی مفید و کاربردی هست، حتما از موارد گفته شده استفاده می کنم. موفق و پیروز باشید.

    بسیار عالی، از سایت ما هم دیدن کنید خرید زیورآلات

    ممنون از مطالب خوبتون که در این سایت به اشتراک گذاشتید

    ممنون از مطالب خوبتان
    پاینده باشید.

    افزونه Yoast SEO

    سلام سپاس از مقاله خوبتون.استفاده از داده های نشانه گذاری Schema سبب میشه گوگل به راحتی محتوای سایت رو تفسیر و پردازش کنه و بنابراین این موضوع به نوبه ی خود باعث افزایش قابلیت دیده شدن سایت شما و تشخیص کلمه کلیدی اصلی توسط گوگل می شه

    مقاله مفید و آموزنده ایی بود ممنون

    ممنونم از سایت خوبتون

    لطفا در مورد تگ H1 هم توضیح بدید ممنون از سایت خوبتون

    شما فوق العاده اید ممنون ازتون

    ممنون از مطلب مفیدتون

    سایت خیلی خوبی دارید و مقالاتتون بار علمی زیادی داره. موفق باشید

    ممنون از سایت خوب ایتی پورت

    سلام و خسته نباشد
    ممنون از مطالب خوبتون
    موفق باشید

    مرسی ممنون از شما
    خسته نباشید

    azmoon.medu.ir

    سلام و خسته نباشید سایت خیلی خوبی دارید به جرات می تونم بگم تو حوضه ی فعالیتتون بهترینید تشکر فراوان

    تور استانبول

    خیلی خوب بود
    مرسی

    خرید هاست

    سلام و خسته نباشد
    ممنون از مطالب خوبتون
    موفق باشید

    تبلیغات شهری

    عالی بود

    طراحی قالب وردپرس

    مقاله مفید و آموزنده ایی بود ممنون

    قالب وردپرس

    ممنون از مطالب خوبتون که در این سایت به اشتراک گذاشتید

    خشکشویی

    خیلی خوب بود
    مرسی

    آژانس هواپیمایی

    مرسی
    فقط لازمه که از همه متا تگ ها استفاده کنیم یا نه؟

    پرستاری از کودک در کرج

    بازم ممنون

    عطر و ادکلن زنانه

    ممنون مطلب خوبی بود. اما برای من که تخصص ندارم یکم جایگذاری این کدها سخت بود. در کل ممنون

    خرید تخته نرد چوب گردو

    تبریک بابت سایت بسیار عالیتون

    برشکاری سی ان سی

    وقتی که توی سایتم چندتا لینک به شبکه های اجتماعی دارم ولی فقط یکیشون مربوط به سایت خودمه و میخام که گوگل اونو بعنوان صفحه شبکه اجتماعی سایتم شناسایی کنه .باید چ کنم؟

    سركه سيب

    اموزنده بود مرسی

    لوله بازکنی

    ممنون و مچکر از شما

    ali

    ممنون از سایت خوبتون.

    سپتیک تانک

    بسیارمطلب مفید و آموزنده ای بود با تشکر از شما

    پارس پلیمر

    ممنون از شما

    پارس پلیمر صفاهان

    موفق باشید عالی

    گنبد فیروزه

    مطالبتون بسیار مفید بود.
    موفق باشید.

    گنبد فیروزه

    بسیار عالی.

    پارس پلیمر صفاهان

    با تشکر از شما
    موفق و پایدارباشید

    اجاره آپارتمان مبله

    سلام
    قسمت متاتگ های og یا open graph رو خیلی خوب توضیح دادی. عاالیه

    وب سرویس

    عالی بود

    راتین

    انقد مفید و خوب بود که من در سایتم استفاده میکنم. حتما. ممنون

    پاد کالا

    بسیار عالی

    در مورد سئو تا صد ها سال میشه صحبت کرد و نوشت و درس خواند و درس پس داد. اما این که وضعیت سئوی پارسی با سئوی انگلیسی کمی متفاوت هستش باز هم کسی به این مسائل توجه نمیکنه و صرفا ترجمه خالصی از منابع لاتین شاید زیاد کاربردی نیست.

    خرید دوربین عکاسی

    مرسی ممنونم

    ممنونم از مطالب مفید جالبتون

    فروش اینترنتی پسته

    فقط لازمه که از همه متا تگ ها استفاده کنیم یا نه؟

    متاتگ های مربوط به عکس کاربردشون چیه؟

    مطالب بسیار مفید و خوب است

    ساندویچ پانل دیواری

    ممنون از مطالب ارزنده ای که در سایت به اشتراک می گذارید. سربلند باشید.

    استارترماست

    ممنونم از مطالب خوبتون. آیا متا تگ عکس ها سودی هم داره؟

    ممنونم عالی بود

    ممنونم عالی بود

    مطلب خوبی بود ، ممنون بابت انتشار
    همچنان بعد ۱۰ سال می توان گفت متا تگ ها تاثیر چندانی بر رتبه بندی صفحات ندارد ؟

    در مورد سئو تا صد ها سال میشه صحبت کرد و نوشت و درس خواند و درس پس داد. اما این که وضعیت سئوی پارسی با سئوی انگلیسی کمی متفاوت هستش باز هم کسی به این مسائل توجه نمیکنه و صرفا ترجمه خالصی از منابع لاتین شاید زیاد کاربردی نیست.

    مطلب بسیار مفیدی را در مورد تگ های سئو نوشتید. ممنون از اشتراک گذاری آن برای کاربران وب سایت تان.

    ممنون- خوب بود

    سلام، مطلب بسیار عالی و تخصصی در زمینه صفحات وب گفته شده و دقیقا تمامی توضیحات بصورت تخخصی و شیوا ما در اولین وب این مطلب را خواندیم و لذت بردیم.
    موفق باشید

    بخاری انرژی

    سلام، مطلب بسیار عالی و تخصصی در زمینه صفحات وب گفته شده و دقیقا تمامی توضیحات بصورت تخخصی و شیوا ما در اولین وب این مطلب را خواندیم و لذت بردیم.
    موفق باشید