گوشی های هوشمندنقد و بررسی

معایب آیفون چیست؟ آیا خرید آیفون برای شما دردسر ایجاد می کند؟

معایب آیفون

تا چه اندازه با مزایا و معایب آیفون آشنایی دارید؟ همان گونه که می دانید امروزه گوشی های آیفون به دلیل برخورداری از ظاهری شکیل و قابلیت های بی نظیر به یکی از پرطرفدارترین گوشی های موجود در بازار تبدیل شده اند. شاید هم اصلی ترین دلیل خرید این گوشی ها توسط مردم همان سیب گاز زده با کلاسی است که در پشت آن ها نقش بسته و پرستیژ خاصی را به فرد می بخشد! البته نباید از سرعت بالای اجرای برنامه ها و کم بودن لگ و هنگی سیستم عامل ios نسبت به اندروید چشم پوشی کرد، اما با این حال نمی توان از معایب آیفون چشم پوشی کرده و بدون اطلاع دقیق از دردسرهای خرید آن پول هنگفتی را در ازای خرید آن پرداخت نمود.

اگر شما هم جزء آن دسته از افرادی هستید که همواره در این زمینه بلاتکلیف بوده و مدام از خودتان می پرسید آیفون بخرم یا نخرم؟ بهتر است تا پایان مطلب با آی تی پورت همراه باشید.

معایب آیفون

معایب آیفون و دردسرهای خرید آن در ایران

کمپانی اپل یکی از بزرگترین و صاحب نام ترین کمپانی های سراسر دنیا است و امروزه کمتر کسی وجود دارد که از کیفیت بی نظیر محصولات تولیدی آن بی خبر بوده و یا رویای داشتن آن ها را در سر نپروراند! 

اگرچه گوشی های آیفون و آی پدها و آی پادهای ساخت این شرکت در مقایسه با بسیاری از محصولات بازار از قابلیت ها و امکانات بی نظیری برخوردار هستند، اما بدون شک این محصولات نیز عاری از ایراد نبوده و در نوع خود باعث بروز دردسرهایی برای کاربران می شوند. اهمیت آشنایی با این مشکلات آی تی پورت را بر آن داشته است که راهنمای شما و سایر دلباخته های آیفون در این زمینه باشد!

بلوتوث

حتما به خاطر دارید که پیش از تولید نرم افزارهایی نظیر shareit که امروزه به منظور انتقال فایل مورد استفاده قرار می گیرند، این کار با استفاده از بلوتوث انجام می شد. استفاده از بلوتوث هنوز هم منسوخ نشده و بسیاری از ما هنگامی که در ارسال فایل ها با استفاده از برنامه های جدید به مشکل بر می خوریم، سراغ بلوتوث می رویم. جالب است بدانید که بلوتوث یکی از قابلیت های اندروید بوده و آیفون فاقد این ویژگی می باشد. بنابراین عدم پشتیبانی از بلوتوث یکی از معایب آیفون محسوب می شود.

فلش

یکی دیگر از معایب آیفون عدم پشتیبانی از فایل های فلش است. گفتنی است که سیستم عامل IOS این دسته از گوشی ها قادر به پشتیبانی از این قابلیت نبوده و اجازه باز کردن فایل های فلش را به مرورگرها نمی دهد. در نتیجه آن دسته از افرادی که گوشی آیفون دارند، اغلب در وبگردی به مشکل بر می خورند!

خرید از پلی استور

اپ استور ایرانی

یکی از بزرگ ترین معایب آیفون این است که کاربران ایرانی آن به منظور خرید نرم افزارهای مورد نیاز از فروشگاه اپ استور ناچار به ایجاد حساب کاربری با آدرس کشورهای دیگر می باشند. اصلی ترین علت این موضوع این است که اپل به تحریم ایران روی آورده و اجازه نمی دهد که کاربران ایرانی از محتویات اپ استور استفاده کنند! هر چند که در حال حاضر برخی از اپ استورهای ایرانی تا حدی این مشکل را برطرف کرده اند ولی با این حال برخی اوقات اپ های دانلود شده از این اپ استورها غیرفعال می شوند و چاره ای جز پاک کردن آنها و نصب مجدد آن نیست. ضمنا در مطلب “نقد و بررسی اپ استورهای ایرانی، بهترین اپ استور ایرانی کدام است؟” به معرفی این اپ استورهای ایرانی پرداخته ایم که خواندن آن برای کاربران آیفون خالی از لطف نیست.

نقل و انتقال فایل های مختلف

کاربران اندروید این امکان را دارند که بدون وجود هیچ گونه مشکل و دردسری به سادگی گوشی های خود را با استفاده از یو اس بی به کامپیوتر متصل کرده و به انتقال فایل بین موبایل و کامپیوتر خود بپردازند. اما این کار برای کاربران آیفون نشدنی بوده و انتقال فایل ها در این نوع گوشی ها تنها از طریق آیتونز قابل انجام می باشد.

مدیریت فایل ها

یکی از مهم ترین معایب آیفون این است که این نوع گوشی ها امکان مدیریت فایل ها را از شما اخذ می کنند. برای مثال در صورتی که یک فایل پی دی اف را انتقال دهید، امکان مطالعه آن با استفاده از یکی از نرم افزارهای پی دی اف خوان برای شما وجود ندارد. به منظور مطالعه این فایل لازم است آن را دانلود کنید تا نرم افزار پی دی اف خوان موفق به شناسایی و باز کردن آن شود.

گفتگو ها

    خرید آیفون در ایران یعنی بدبختی و محدودیت….

    الیاس

    تمام مواردی که نوشته شده اشتباهه و تمام این گزینه ها روی آیفون قابل دسترسی و استفاده شده، حتی با اومدن دانگل فلش خیلی راحت اطلاعات از گوشی به فلش و بالعکس قابل جابجایی