آموزشاندرویدسیستم عامل

۷ راه حل رفع خطای err_connection_timed_out در اندروید

رفع خطای err_connection_timed_out در اندرويد

حتما شما هم با خطای err_connection_timed_out در اندروید مواجه شدهاید که هماکنون اینجا هستید تا اطلاعاتی را در جهت رفع این خطا کسب کنید.
این خطا اغلب در زمانی رخ میدهد که افراد سعی میکنند از طریق یکی از مرورگرهای تلفن اندروید خود، به یک صفحه وب متصل شوند. در این حالت مرورگر شما نمیتواند به صفحه مورد نظرتان دسترسی پیدا کند و به همین ترتیب پس از چندین بار تلاش با خطای err_connection_timed_out در اندروید مواجه خواهید شد. مرورگر به شما هشدار میدهد که لود شدن یا باز شدن صفحه دچار مشکل شده و اتصال صفحه نیز منقضی شده است. برای رفع خطای err_connection_timed_out در اندروید راهکارها و راه حل های زیادی وجود دارد که شما میتوانید با استفاده از آنها از این مشکل رهایی پیدا کنید. از این رو قصد داریم در ادامه این مطلب، با بررسی بیشتر مفهوم این خطا به ذکر راهکارهای رفع خطای err_connection_timed_out در اندروید نیز بپردازیم.

رفع خطای err_connection_timed_out در اندروید

علت خطای err_connection_timed_out چیست؟

همانطور که گفتیم، خطای err_connection_timed_out در اندروید به معنی عدم توانایی برقراری ارتباط با سرور مورد نظر است. این خطا ممکن است به دلایل مختلفی از جمله مشکل در اتصال اینترنت، تنظیمات نادرست پروکسی یا فایروال، مشکل در سرور مقصد و یا مشکل در برنامههای اندروید و.. باشد. میتوانید راهکارهای رفع این خطا را همراه با تصویر در ادامه مشاهده کنید.

چگونگی رفع err_connection_timed_out در اندروید

طبق چیزی که گفتیم، رفع خطای err_connection_timed_out در اندروید با استفاده از یک سری راهکارها و راه حل ها قابل انجام است. ۷ مورد از بهترین و موثرترین راه حل های پیشنهاد برای رفع این خطا شامل موارد زیر می شوند.

بررسی اتصال اینترنت

اتصال اینترنت

ابتدا مطمئن شوید که دستگاه شما به اینترنت متصل است و اتصال شما به شبکه Wi-Fi یا داده همراه به درستی کار می‌کند. یعنی باید بررسی کنید که آیا اتصال اینترنتی خوبی دارید یا خیر. شما یک طرح داده تلفن همراه یا یک اتصال Wi-Fi در خانه خود دارید، پس باید مشکل را پیدا کنید. گاهی اوقات این امکان وجود دارد که اتصال اینترنتی شما مختل شود. بسته به اینکه در هنگام ظاهر شدن خطا از کدام یک از اتصالات اینترنتی استفاده میکنید، تنها باید از اتصال درست آن اطمینان حاصل کنید.

برنامه های باز اندروید را ببندید

کم بودن سرعت و در نتیجه دریافت پیام خطا ممکن است از فعالیت بیش از حد گوشی شما نشأت گرفته باشد. افزایش تعداد برنامه های باز گوشی که از پهنای باند استفاده میکنند سبب عدم کارکرد درست مرورگر خواهد شد. البته باز بودن تعداد زیادی از برگه های مرورگر نیز در پیدایش خطای err_connection_timed_out در اندروید، بی تاثیر نیست.

 

البته بررسی برنامه های اندروید نیز نیاز است. این امکان وجود دارد که خطا در یک برنامه خاص رخ دهد؛ در این حالت ممکن است برنامه مورد نظر نیاز به بروزرسانی یا حذف و نصب مجدد داشته باشد. در صورت لزوم، این اقدامات را انجام دهید تا به رفع خطای err_connection_timed_out در اندروید پرداخته باشید.

 

عملکرد گوشی هوشمند خود را بهبود بدهید

رفع خطای err_connection_timed_out در اندروید

به طور معمول اکثر گوشیهای هوشمند اندرویدی قابلیتی را در منوی خود ارائه میدهند که شما میتوانید از طریق این قابلیت از سطح عملکرد سیستم مطلع شوید. اگر این سطح زیر ۹۰ درصد باشد، لازم است که اقداماتی صورت بگیرد که با یک کلیک ساده قابل انجام است.

حافظه مرورگر خود را پاک کنید

حافظه مرورگر شما شامل تمام اطلاعاتی میشود که مرورگر به عنوان یک سری اطلاعات از صفحه ها مورد استفاده شما، آن را جمع آوری مرده است. همین موضوع میتواند از لود شدن و بارگیری درست صفحه جلوگیری به عمل آورد و سبب عدم نمایش صفحه مورد نظر شما شود. برای همین لازم است که حافظه مرورگر خود را از اطلاعات غیرضروری پاک کنید.

بررسی تنظیمات پروکسی

در صورت استفاده از پروکسی برای اتصال به اینترنت، مطمئن شوید که تنظیمات پروکسی به درستی وارد شده است و همچنین مطمئن شوید که پروکسی فعال و قابل دسترس است. این گزینه میتواند همان مورد اول یعنی بررسی اتصال اینترنت را یادآوری کنید که نقش بسیار مهمی را در بروز این خطا ایفا میکند.

بررسی تنظیمات فایروال

اگر از فایروال استفاده می‌کنید، مطمئن شوید که تنظیمات فایروال به درستی تنظیم شده است و هیچ محدودیتی برای اتصال به سرور مقصد وجود ندارد. البته

بررسی سرور مقصد

اگر مشکل از سمت سرور مقصد است، ممکن است نیاز به بررسی و تعمیر سرور باشد. در این صورت، با مدیر سرور تماس بگیرید و مشکل را گزارش کنید.

احتمالا این راهکارها به درستی پاسخ خواهد داد؛ بهتر است دوباره به صفحه مورد نظرتان رجوع کنید؛ در صورتی که پیام خطای err_connection_timed_out در اندروید را مجددا دریافت نکنید و ناپدید شده باشد، شما موفق به رفع خطای err_connection_timed_out در اندروید شده اید.

اگر با انجام این اقدامات همچنان با خطای err_connection_timed_out در اندروید مواجه هستید، ممکن است نیاز به مشاوره یا کمک فنی بیشتر داشته باشید. در این صورت، در پایین همین آموزش مشکل خود را مطرح نمایید.

 

اگر شما این خطا را در ویندوز دریافت می کنید، به منظور حل این مشکل آموزش رفع خطای err_connection_timed_out در ویندوز را مطالعه بفرمایید. در این صفحه راهنمایی های لازم برای نحوه برخورد با این خطا در ویندوز به شما ارائه میشود تا بتوانید در کمترین زمان ممکن از شر این خطای مرورگر راحت شوید.

گفتگو ها