آموزشاندرویدسیستم عامل

حل مشکل عدم دانلود برنامه توسط گوگل پلی

مشکل دانلود گوگل پلی

یکی از محبوب ترین و پرطرفدارترین سیستم عامل های جهان اندروید است ولی مشکل دانلود گوگل پلی باعث شده کاربران ایرانی کمتر از این استور استفاده نمایند و از جایگذین های مثل کافه بازار استفاده کنند. در حال حاضر سیستم عامل اندروید ۱۳ آخرین نسخه اندروید عرضه شده به بازار است که پس از تلاش های بسیار توانسته است به موفقیتی جهانی دست پیدا کرده و نظر بساری از کاربران را به خود جلب نماید.

اگرچه سیستم عامل اندروید از محبوبیت زیادی برخوردار است، اما فاقد مشکل نبوده و در برخی موارد موجب بروز دردسرهایی برای کاربران می شود. گاهی افراد پس از رو به رو شدن با این مشکلات در حل آن ها احساس ناتوانی کرده و مجبور به پرداخت هزینه های هنگفتی برای رهایی از شر آن ها می شوند. از همین رو آی تی پورت بر آن شده است که در آموزش اندروید به بیان مشکلات مختلف سیستم عامل اندروید نظیر کرش کردن پی در پی گوگل پلی، عدم وجود فضای ذخیره سازی کافی در دستگاه، نصب مجدد گوگل پلی و… و روش های رفع آن ها بپردازد.

عدم دانلود برنامه توسط گوگل پلی؛ یکی از بزرگترین مشکلات اندروید

بسیاری از کاربران اندروید در زمان دانلود از گوگل پلی با خطاهای گوناگونی مواجه شده و بدین ترتیب موفق به دانلود برنامه مورد نظر نمی شوند. اگر شما هم به این دسته از افراد تعلق دارید، نگران نباشید. آی تی پورت در ادامه برترین روش های حل مشکل عدم دانلود برنامه توسط گوگل پلی را عنوان می کند.

مشکل دانلود گوگل پلی

راه حل تغییر آی پی برای مشکل دانلود گوگل پلی

یکی از مشکلاتی که کاربران اندروید در زمان تلاش برای دانلود برنامه توسط گوگل پلی با آن مواجه می شوند، بروز پیغام آزار دهنده ” این مورد در کشور شما قابل دسترسی نمی باشد”، است. در این مورد برای رهایی از شر این پیغام باید یک برنامه تغییر آی پی مناسب نصب نمایید. پس از اینکه از عملکرد صحیح این برنامه اطمینان حاصل نمودید، کلیه برنامه های پس زمینه را ببندید و سپس به تنظیمات گوشی بروید. پس از ورود به بخش تنظیمات، به قسمت App رفته و از میان برنامه ها، برنامه پلی استور را انتخاب نمایید. با کلیک بر روی این برنامه گزینه مدیریت حافظه را برگزینید. با کلیک بر روی این گزینه با گزینه های پاک کردن داده و پاک کردن حافظه پنهان مواجه می شوید. 

در این مرحله باید بر روی گزینه پاک کردن حافظه پنهان کلیک نموده و مجددا کلیه برنامه های باز را ببندید. سپس در حالی که برنامه تغییر آی پی مذکور باز است، به سراغ گوگل پلی رفته و به دانلود برنامه مورد نظر خود بپردازید. 

با استفاده از این روش به احتمال ۹۰ درصد از شر مشکل عدم دانلود برخی از برنامه ها توسط گوگل پلی خلاص خواهید شد.

ریستارت نمودن گوشی

یکی از ساده ترین روش های پایان دادن به مشکل عدم دانلود برنامه توسط گوگل پلی ریستارت کردن گوشی است. در صورت بروز هر گونه مشکل در تلفن همراه اندروید خود که قادر به رفع آن نیستید، یک بار روش ریستارت نمودن را امتحان کنید. اکثر اوقات نتیجه مطلوبی از این روش خواهید گرفت.

گفتگو ها