آموزششبکه

آشنایی با روش های رفع مشکل err-proxy-connection-failed

رفع مشکل err-proxy-connection-failed

آیا تا به حال برایتان پیش آمده است که در حین باز کردن یک سایت در گوگل کروم با خطایی مبنی بربدون اتصال به اینترنتمواجه شوید؟ خطای مذکور با کد err-proxy-connection-failed نمایان می گردد. در چنین حالتی می توان گفت آدرس وارد شده نادرست بوده و یا مشکلی در سرور پروکسی به وجود آمده است. حال سوالی که ذهن بسیاری از کاربران را به خود درگیر کرده، این است که چه روش هایی برای رفع مشکل err-proxy-connection-failed وجود دارد؟ 

جالب و در عین حال لازم است بدانید که روش های متعدد و متنوعی برای رفع مشکل err-proxy-connection-failed وجود دارد. اهمیت پایان دادن به این موضوع آی تی پورت را بر آن داشته است که در ادامه به معرفی و بررسی ترفندهای رفع مشکل err-proxy-connection-failed بپردازیم. اگر شما هم از دیدن این خطا بر روی صفحه نمایش خود خسته شده اید، تا پایان مطلب با ما همراه باشید.

معرفی روش های رفع مشکل err-proxy-connection-failed

رفع مشکل err-proxy-connection-failed

ریست کردن تنظیمات

یکی از روش های رفع مشکل err-proxy-connection-failed ریست کردن تنظیمات می باشد. بسیاری از کاربران بر این باورند که خطای مذکور در اکثر مواقع از تنظیمات اینترنت ناشی می شود. در صورتی که تنظیمات اینترنت خود را به صورت دستی تغییر داده اید، احتمالا با این خطا مواجه شوید. اما جالب و در عین حال لازم است بدانید که برخی برنامه ها به طور خودکار و بدون ارائه اطلاع قبلی به تغییر خودسرانه تنظیمات اینترنت موجود در سیستم شما پرداخته و زمینه بروز خطای err-proxy-connection-filed را فراهم می سازند.

برای رفع مشکل err-proxy-connection-failed در چنین حالتی می توانید به تنظیم مجدد اینترنت خود بر اساس دستورالعمل زیر بپردازید:

کلید ویندوز و کلید S را به طور همزمان فشرده، Internet Option را وارد نموده و بخش مذکور را باز کنید. پس از باز شدن پنجره به سربرگ Advance مراجعه نموده و دکمه Reset را بزنید. سپسDelete Personal Settings را علامت زده و بر روی Reset کلیک کنید.

گفتنی است که با انجام مراحل فوق الذکر اینترنت شما به طور پیش فرض بازنشانی شده و رفع مشکل err-proxy-connection-failed صورت می پذیرد. اما در برخی موارد دیده شده است که مشکل باز نشدن وب سایت حتی پس از انجام روش گفته شده پابرجا است. در چنین شرایطی می توان به غیرفعال نمودن پروکسی روی آورد. 

غیرفعال سازی پروکسی

غیرفعال سازی پروکسی یکی از روش های رفع مشکل err-proxy-connection-failed است. این روش بسیار ساده بوده و درکمترین زمان ممکن به رفع مشکل err-proxy-connection-failed می پردازد. بدین منظور کافی است پنجره Internet Option را باز نموده، به سربرگ Connection مراجعه نموده و بر روی گزینه LAN Setting کلیک کنید. سپس تیک گزینه Use a Proxy for your LAN را برداشته و تغییرات انجام شده را با زدن گزینه OK ذخیره نمایید.

استفاده از آنتی ویروس

گاهی عدم اتصال به اینترنت می تواند به دلیل وجود ویروس در کامپیوتر شما باشد. بسیاری از بدافزارها قادر به ایجاد اختلال در اتصال سیستم شما به اینترنت بوده و یا تنظیمات پروکسی شما را به طور کاملا خودسرانه تغییر می دهند. در چنین شرایطی برای رفع مشکل err-proxy-connection-failed می توانید سیستم خود را با یک آنتی ویروس قوی اسکن نمایید. در صورتی که در حال حاضر از آنتی ویروس استفاده می کنید، اما موفق به اسکن ویروس موجود نمی شوید، باید بدانید که استفاده از یک آنتی ویروس متفاوت می تواند نتیجه بخش واقع گردد.

علاوه بر راه حل های مطرح شده برای حل این مشکل راه حل های دیگری وجود دارد که در مطلب “چگونگی رفع مشکل باز نشدن وب سایت خاص” قبلا به آنها پرداخته ایم. به شما دوستان خواندن این مطلب را پیشنهاد می کنیم.

گفتگو ها
    Majid

    بسیار عالی و جالب