آموزشنرم افزار

آموزش حل مشکل page isn’t available right now در اینستاگرام

page isn't available right now در اینستاگرام

خطای page isn’t available right now یکی از آزار دهنده ترین مشکلاتی است که کاربران پلتفرم اینستاگرام در بازه های زمانی مختلف با آن مواجه می شوند. این مشکل آزار دهنده همواره چالش های متنوعی را سر راه کاربران قرار می دهد. جالب است بدانید که ارور اینستاگرام page isn’t available right now می تواند روند انجام فعالیت های مختلف را به صورت مستقیم تحت تاثیر خود قرار دهد. امروز ما در مجموعه آی تی پورت قصد داریم تا راه حل page isn’t available right now را بررسی کنیم. پس اگر شما هم با این ارور آزار دهنده مواجه شده اید، ادامه این آموزش آی تی پورت را از دست ندهید.

پیغام page isn’t available right now در اینستاگرام چیست؟

بیایید کارمان را با پاسخ به یک سوال مهم و کلیدی شروع کنیم: page isn’t available right now چیست؟ زمانی که شما به دنبال باز کردن یک محتوای خاص هستید اما محتوای مذکور به خاطر محدودیت حساب کاربری شما و یا دسترسی به صفحه‌ای که درخواست کرده‌اید نمایان نشود و یا به دلیل استفاده از VPN های مختلف که باعث می شود هر سری با یک IP متفاوتی وارد اکانت خود شوید، پیغام خطای page isn’t available right now از سمت اینستاگرام دریافت کنید. مسلما این ارور یکی از آزار دهنده ترین ارور های موجود در پلتفرم اینستاگرام به حساب می آید که روند انجام فعالیت های مختلف را تحت تاثیر خود قرار می دهد. 

بهترین راه حل رفع مشکل page isn’t available right now در اینستاگرام

تا امروز افراد زیادی به دنبال این هستند که بهترین راه حل رفع مشکل اینستاگرام page isn’t available right now کدام است؟ بسته به شرایط، راه حلی که شما باید آن را مورد استفاده قرار دهید هم فرقی می کند. گاهی اوقات کاربران به خاطر بلاک شدن با page isn’t available right now مواجه می شوند. گاهی اوقات هم آنها به خاطر قطعی لحظه ای سرورهای اینستاگرام و یا مشکل شادوبن (shadowban) این ارور را مشاهده می نمایند. دلیل ایجاد ارور مهم ترین متغیری است که روند انتخاب راه حل را تحت تاثیر خود قرار می دهد. آی تی پورت همه تلاش خود را به کار گرفته اند تا دلایل مختلف ایجاد این ارور و مهم ترین راه حل هایش را مورد بررسی قرار دهند. 

به خاطر داشته باشید که ارور page isn’t available right now فقط مربوط به یک سیستم عامل خاص نیست! یعنی هم کاربران اندروید و هم کاربران آیفون می توانند با ارور page isn’t available right now مواجه شوند. البته که مراحل عیب یابی و حل مشکل بر اساس سیستم عامل متغیر خواهد بود. پس اگر شما به دنبال حل خطای page isn’t available right now در آیفون و یا اندروید هستید این آموزش برای شما کاربردی خواهد بود.

حل مشکل ورود به اینستاگرام page isn’t available right now با بررسی لینک

در صورتی که بر روی یک لینک ضربه میزنید مانند لینک های موجود در کانال ها و یا گروه های تلگرامی و این پیغام خطا را دریافت می کنید، راه حلی که برای page isn’t available right now در نظر گرفته می شود، بررسی سلامتی لینک است. برخی از کاربران ترجیح می دهند به جای کپی و پیست، لینک را به صورت دستی تایپ نمایند. این مسئله می تواند یک سری اشتباهات خاص را در لینک ایجاد کند. برای اطمینان حاصل کردن از سلامتی لینک، شما می توانید آن را کپی کنید. و یا اگر از لینکی استفاده می کنید که برای شما ارسال شده است از درست بودن آن اطمینان پیدا کنید.

بررسی سرور های اینستاگرام برای حل مشکل

اگر شما در یک بازه زمانی چندین بار ارور page isn’t available right now را مشاهده کردید و لینک هم مشکلی نداشت، بهتر است وضعیت سرور های اینستاگرام را بررسی نمایید. اگر سرور های این پلتفرم به درستی کار نکنند، جلوی انجام یک سری فعالیت های خاص را می گیرند. 

بررسی وضعیت سرور اینستاگرام

برای بررسی دقیق وضعیت سرور های اینستاگرام، شما می توانید وارد این صفحه شوید و گزارش را بررسی نمایید. اگر گزارش نشان دهنده وجود مشکل در اینستاگرام بود، بهتر است کمی صبر کنید تا مشکل حل شود. 

بررسی وضعیت سرور اینستاگرام

بررسی وضعیت سرور اینستاگرام

پس از ورود به سایت Downdetector در نمودار تصویر بالا گزارش قطعی اینستاگرام در ۲۴ ساعت گذشته را نشان می دهد.

خروج از حساب کاربری و بررسی مجدد لینک 

برای حل مشکل page isn’t available right now شما می توانید با خارج شدن از حساب کاربری خود علت را بررسی کنید. ما برای کسب بازدهی مطلوب از اینستاگرام به کاربران خود توصیه می کنیم تا همواره وارد حساب کاربری شان شوند. البته که برای مشاهده صفحات عمومی اینستاگرامی شما نیازی به ورود نخواهید داشت! پس برای اطمینان حاصل کردن از سلامتی لینک، شما می توانید در حالت مخفی مرورگر (incognito) خود نسبت به بررسی لینک اقدام نمایید. به شما توصیه می شود تا قبل از دنبال کردن مراحل زیر، مرورگر را وارد حالت Incognito کنید. 

incognito mode chrome

اول بر روی سه نقطه کلیک و سپس گزینه New incognito را انتخاب کنید.

  • مرحله اول: مرورگر اینترنت خود را باز کنید. 
  • مرحله دوم: در قسمت جستجو لینک مد نظر را درج کنید. 
  • مرحله سوم: روی گزینه Enter کلیک کنید تا صفحه باز شود. 
page isn’t available right now

در قسمت URL لینک مد نظر را وارد نمایید.

حال صبر کنید تا صفحه باز شود. اگر مجددا این ارور را دریافت نمودید، سایر روش های موجود را تست کنید. 

بررسی اتصال اینترنت برای رفع مشکل اینستاگرام page isn’t available right now

اینترنت یک عنصر مهم در عملکرد برنامه هایی همچون اینستاگرام به حساب می آید. اگر شما به اینترنت پر سرعت دسترسی نداشته باشید، ممکن است با ارور page isn’t available right now مواجه شوید. پایین بودن سرعت اینترنت یا قطع شدن مداوم اتصال، می تواند باگ های زیادی را در این برنامه ایجاد نماید. برای بررسی وضعیت اینترنت و سرعتش شما می توانید از ابزار های تست آنلاین سرعت استفاده کنید. برخی از کاربران خلاق از صفحات یوتیوب هم برای دنبال کردن این پروسه استفاده می کنند. آنها یک فیلم یوتیوب را باز کرده و روند اجرایش را مورد بررسی قرار می دهند. اگر موفق به باز کردن یک فیلم در یوتیوب نشدید، مشکل از اینترنت یا VPN شما است. 

مطمئن شوید که کاربر مذکور فعال است.

اگر شما یک لینک از یک کاربر خاص را باز می کنید و با ارور page isn’t available right now مواجه می شوید، بهتر است صفحه کاربر مذکور را مورد بررسی قرار دهید. گاهی اوقات کاربران این ارور را فقط در لینک های مربوط به یک صفحه خاص مشاهده می نمایند. این مسئله می تواند نشان دهنده غیر فعال بودن صفحه باشد. برای دنبال کردن این پروسه فقط کافی است مراحل زیر را پشت سر بگذارید. 

  • مرحله اول: اینستاگرام را باز کنید و روی آیکون جستجو ضربه بزنید. 
  • مرحله دوم: در قسمت مربوط به جستجو، نام یا نام کاربری صفحه مد نظر را درج نمایید. 
  • مرحله سوم: اگر حساب کاربر مد نظر ظاهر شد، روی آن ضربه بزنید تا پروفایلش را مشاهده کنید.

page isn’t available right now

اگر اکانت مذکور در اختیار شما قرار نگرفت، به احتمال زیاد علت ایجاد ارور page isn’t available right now به غیر فعال بودن او اشاره دارد. اگر یک کاربر حساب اینستاگرام خود را حذف کند، شما دیگر نمی توانید به محتوا هایش دسترسی داشته باشید. لازم به ذکر است که مسدود شدن حساب کاربری شما هم می تواند این مشکل را ایجاد کند. 

مطمئن شوید که کاربر مد نظر شما را بلاک نکرده است

گاهی اوقات بلاک شدن حساب کاربری مهم ترین علت ایجاد ارور page isn’t available right now است. همچون سایر پلتفرم های محبوب در دنیای اینترنت، اینستاگرام هم به کاربر خود اجازه می دهد تا صفحات مختلفی را مسدود کنند. یعنی همه کاربران می توانند صفحات دلخواه خود را بلاک نمایند. اگر یک نفر شما را در اینستاگرام بلاک کند، قابلیت مشاهده پست ها یا استوری هایش را نخواهید داشت. این مسئله تحت هیچ شرایطی تغییر پیدا نمی کند. یعنی حتی اگر شما لینک پست مذکور را تهیه کنید، مسدود بودن حساب کاربری اجازه نمی دهد تا آن را مشاهده نکنید. 

اگر مطمئن هستید که کاربر مذکور اکانت شما را بلاک نکرده است، می توانید پس از یک هفته پست را مجددا بررسی کنید. گاهی اوقات کاربران در اینستاگرام با مشکل شادوبن (shadowban) مواجه شده و این مسئله جلوی افزایش آمار پست هایشان را می گیرد. در اکثر مواقع شادوبن پس از یک هفته خاموش می شود. 

بستن و باز کردن مجدد برای رفع مشکل اینستاگرام

یکی از راه حل های مطرح برای مشکل page isn’t available right now بستن اجباری برنامه می باشد. اگر شما یک برنامه را به صورت اجباری ببندید، همه عملیات های موجودش را قطع خواهید کرد. زمانی که برنامه مجددا باز شود، آن عملیات ها فعالیت خود را از نو شروع می کنند. این مسئله می تواند مشکلات موقتی را حل نماید. کاربران اندرویدی و آی او اس برای دنبال کردن این پروسه باید مراحل مختلفی را پشت سر بگذارند. 

برای آیفون: 

  • مرحله اول: بر اساس نسخه دستگاه خود دو بار دکمه Home را فشار دهید یا اینکه انگشت خود را از قسمت پایینی صفحه به بالا بکشید. 
  • مرحله دوم: وقتی برنامه اینستاگرام مشخص شد، انگشت خود را روی آن نگه دارید و مجددا به سمت بالا بکشید تا به صورت کامل بسته شود. 
بستن اینستاگرام در آیفون

بستن اینستاگرام در آیفون

در نهایت شما می توانید روی آیکون اینستاگرام مجددا کلیک کنید تا برنامه باز شود. 

برای اندروید: 

  • مرحله اول: روی آیکون برنامه های فعلی کلیک کنید تا برنامه های اجرا شده در پس زمینه نمایان شوند. 
  • مرحله دوم: انگشت خود را روی اینستاگرام نگه دارید و آن را به سمت بالا بکشید. 

حال شما مجددا می توانید روی آیکون اینستاگرام کلیک و این برنامه را باز کنید.

توجه داشته باشید در برخی از حالات نیاز است کش نرم افزار اینستاگرام در گوشی های اندرویدی پاک شود که برای این کار باید با توجه به مدل گوشی یکی اذ مسیرهای زیر را طی نمایید و اقدام به پاک کردن کش نرم افزار نمایید و پس از این کار برنامه را باز نمایید.

Settings -> Apps -> instagram -> Storage -> Clear Cache
Settings -> Storage -> Apps -> instagram -> Clear Cache

به‌روزرسانی برنامه اینستاگرام

در نهایت، به‌روزرسانی و آپدیت برنامه آخرین راه حلی است که در جلوی پای کاربران قرار گرفته است. به روز رسانی اینستاگرام همواره نتایج مطلوبی را به همراه دارد. با استفاده از آخرین نسخه اینستاگرام شما می توانید به جدید ترین قابلیت های این برنامه هم دسترسی داشته باشید. اگر نسخه اینستاگرام شما قدیمی باشد، احتمال اینکه به هیچکدام از ابزار های پر اهمیت این پلتفرم دسترسی نداشته باشید، بالا می رود. جالب است بدانید که قدیمی بودن اینستاگرام یکی از مهم ترین دلایل ایجاد این ارور به حساب می آید. 

برای حل این مشکل فقط کافی است وارد فروشگاه های معتبر ( در سیستم عامل اندروید نرم افزار play store و در آیفون نرم افزار app store) شوید و نسخه اینستاگرام خود را مورد بررسی قرار دهید. اگر نسخه جدیدی از اینستاگرام برای دستگاه شما موجود بود، با خیال راحت می توانید آن را دانلود و نصب کنید. پس از آپدیت، شما می توانید وضعیت لینک را بررسی کنید و مطمئن شوید که ارور رفع شده یا همچنان موجود است.  

سوالات متداول

  • آیا page isn’t available right now instagram در آیفون هم ایجاد می شود؟ این خطا مربوط به سرور های داخلی اینستاگرام بوده و هم در سیستم عامل اندروید و هم در آی او اس ایجاد می شود. نوع سیستم عامل و گوشی موبایل شما تاثیری در روند مدیریت این ارور نخواهد داشت. 
  • چگونه از ایجاد این مشکل جلوگیری کنیم؟ اگر بخواهیم واقع بینانه به این مشکل نگاه کنیم، اگر دلیل ایجاد آن کش گوشی باشد، با ری استارت اینستاگرام شما می توانید آن را حل نمایید. در غیر این صورت راه حل دیگری که در بالا بیان شده است را امتحان نمایید. 
  • اگر راه حل های مذکور نتیجه درستی را به همراه نداشتند چه کنیم؟ اگر مطمئن هستید که کاربر مد نظر شما را بلاک نکرده و به صفحه اش دسترسی دارید، می توانید این مسئله را از طریق پشتیبان اینستاگرام مورد پیگیری قرار دهید. خیلی از اوقات باگ هایی که در سرور این مجموعه ایجاد می شوند، ارور های مشابه این مورد را به کاربران نمایش می دهند. همچنین می توانید از طریق بخش کامنت های این آموزش مشکل تان را با ما مطرح نمایید تا در صورت امکان راهنمایی های لازم به شما دوست عزیز ارائه شود.
  • آیا نرم افزار های تغییر آی پی روی لینک های اینستاگرام تاثیر گذار هستند؟ اگر شما قصد دارید تا یک محتوای خاص و کپی رایت دار را باز کنید، روشن بودن وی پی ان می تواند برای شما محدودیت های متنوعی را ایجاد نماید. 

کلام آخر

در این آموزش اینستاگرام ما سعی کردیم تا بهترین راه حل ارور اینستاگرام page isn’t available right now را مورد بررسی قرار دهیم. همانطور که گفته شد، تکنیک های زیادی را می توان برای حل این مشکل مورد استفاده قرار داد. هر کدام از این تکنیک ها به نحوی خاص روند عیب یابی در اینستاگرام را تحت تاثیر خود قرار می دهند. اگر شما هم با ارور های مشابه این مورد مواجه شده اید، می توانید یکی از چند روش مذکور را به کار گیرید. 

اگر هیچکدام از این روش ها نتایج مطلوبی را برایتان به همراه نداشتند، می توانید مشکل خود را با ما از طریق کامنت ها درمیان بگذارید، برای ما باعث افتخار است بتوانیم مشکل شما همراهان آی تی پورت را برطرف نماییم.

گفتگو ها