آموزشاندرویدسیستم عامل

آشنایی با علت و راه حل نصب نشدن برنامه از گوگل پلی

نصب نشدن برنامه از گوگل پلی

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که بارها و بارها برنامه هایی را از گوگل پلی دانلود کرده اید، اما در حین نصب آن ها به مشکل برخورده اید. همین امر موجب شکل گیری سوالات متعددی در ذهن کاربران شده است. دلیل نصب نشدن برنامه از گوگل پلی چیست؟ چه راه حل هایی برای رفع این مشکل وجود دارد؟

همان گونه که می دانید مارکت ها و بازارهای متعدد و متنوعی وجود دارند که با به کارگیری آن ها می توان برنامه های اندروید مورد نظر خود را دانلود نموده و مورد استفاده قرار داد. اما در این میان تنها بازار رسمی که برای این کار موجود است، گوگل پلی می باشد. اگرچه گاهی دیدن پیغام هایی نظیر بارگیری در حالت تعلیق در گوگل پلی کاربران را به دردسر می اندازد، ولی رسمی و مورد تایید بودن آن موجب شده است که همواره انتخاب اول بسیاری از کاربران باشد.

به منظور استفاده از گوگل پلی می توانید یک حساب کاربری گوگل ساخته و آن را در دستگاه اندروید مورد نظر خود وارد نمایید. بدین ترتیب شما بی نهایت برنامه معتبر در دسترس داشته و می توانید هر زمان که لازم شد نسبت به دانلود و نصب آن ها اقدام کنید. 

نصب نشدن برنامه از گوگل پلی

علت و راه حل نصب نشدن برنامه از گوگل پلی

یکی از بزرگ ترین مشکلاتی که امروزه کاربران گوگل پلی با آن مواجه هستند، نصب نشدن برنامه از گوگل پلی است. اهمیت آشنایی با دلایل بروز این مشکل و راه حل های رفع آن آی تی پورت را بر آن داشته است که در ادامه به بررسی این موضوع بپردازد.

بروز خطای Google play error processing purchase DF-BPA-09

یکی از اصلی ترین دلایل نصب نشدن برنامه از گوگل پلی مواجه شدن با این خطا است. لازم به ذکر است که در صورت دانلود مجدد برنامه نیز خطای مذکور مجددا رخ خواهد داد. برای پایان دادن به این مشکل که هیچ گونه ارتباطی با شما نداشته و مستقیما به گوگل مرتبط است، می توانید با ورود به تنظیمات گوشی خود و وارد شدن به مدیریت برنامه ها، به تب تمام برنامه ها مراجعه نموده و برنامه Google play services را بیابید. سپس این برنامه را باز نموده و با زدن گزینه clear data  به مشکل پیش آمده پایان دهید.

بروز خطای Google play store error code 194

در صورت مواجه شدن با چنین خطایی برای پایان دادن به مشکل نصب نشدن برنامه از گوگل پلی به تنظیمات دستگاه اندروید خود و منوی مدیریت برنامه ها مراجعه کنید. گزینه Google play store را در تمام تب ها پیدا کرده و در گام بعدی وارد جزئیات آن شوید. توقف اجباری این برنامه ها و زدن گزینه clear data مشکل موجود را پایان می دهد.

بروز خطای Google play store error code 495

گاهی اصلی ترین علت نصب نشدن برنامه از گوگل پلی بروز این خطا می باشد. اگر می خواهید از شر این خطا خلاص گردید، وارد تنظیمات تلفن همراه خود و مدیریت برنامه های آن شوید. به تب همه برنامه ها مراجعه نموده و سپس برنامه Google play store را باز نمایید. با زدن گزینه پاک سازی اطلاعات خطای موجود از بین می رود. این مراحل را برای برنامه Google services نیز انجام داده و پس از حذف حساب کاربری گوگل خود از روی گوشی مجددا آن را نصب کنید.

بروز خطای Google play store error code 941 یکی دیگر از دلایل نصب نشدن برنامه از گوگل پلی

برخی مواقع نیز وجود این خطا اصلی ترین دلایل نصب نشدن برنامه ها است. برای رفع این خطا می توانید به تنظیمات گوشی خود و مدیریت برنامه های آن مراجعه نموده و با رفتن به تب همه برنامه ها، cash برنامه Google play store را خالی نموده و برنامه مورد نظر را نصب کنید.

بروز خطای Google play store error code 504

گاهی نیز به دلیل رو به رو شدن با چنین خطایی امکان نصب برنامه دانلود شده از گوگل پلی برایتان میسر نیست. برای پایان دادن به این مشکل نیز می توانید از راه حل رفع خطای Google play store error code 941 استفاده کنید.

علاوه بر راه حل ها مطرح شده برای حل این مشکل خواندن مطلب “آموزش رفع پیغام خطای گوگل پلی سرویس” به شما دوستان پیشنهاد می کنیم.

گفتگو ها
    maryam ana

    سلام من حافظه پنهان را از گوگل پلی حذف کردم ولی بازم برنامه نصب نمیشود میشه بگین چی کار کنم و همچنان یوتیوب هم ویدیو را پلی نمیکند و من فقط از یک حساب کاربری استفاده میکنم

    سلام مال من از گول پلی نصب نمیشه فقط میچرخه که نصب بشه نمیشه

    حمید علیرضازاده

    سلام گوگل پلی من هم هر بار برنامه ای میخواستم نصب کنم همانطور که خانم زاهدی گفته فقط دور خودش می چرخید اما حل شد رفتم تنظیمات بعد اعلانها و برنامه ها بعد روی برنامه بزن صفحه که باز شد برنامه رو غیر فعال کن بعد تو همون صفحه داده ها حافظه پنهان همه رو پاک کن بعد دوباره فعالی کن امیدوارم نتیجه بده برا من که جواب داد