اخبار

سامسونگ مدعی است حالا ۴۰ درصد بازار اسمارت فون‌های هند را در اختیار دارد!

سامسونگ

هندوستان اقتصاد رو به رشدی دارد و بازار اسمارت فون‌ها هم در هند با سرعت خیلی زیادی در حال پیشرفت کردن است. سامسونگ هم مدت‌ها است که یکی از بازیگران کلیدی بازار اسمارت فون‌های هند بوده و هست، هر چند مدتی هست که شیائومی تبدیل به یک رقیب جدی برای سامسونگ و دیگر شرکت‌های بزرگ سازنده اسمارت فون‌ها شده است. حالا سامسونگ ادعا کرده که از نظر بها و ارزش ۴۰ درصد از بازار اسمارت فون‌های هند را در اختیار خود گرفته.

شیائومی به همران هوآوی و دیگر شرکت‌های در حال توسعه چینی این اواخر در آسیا به شدت پیشرفت کرده‌اند. همین اواخر باخبر شدیم که این دو شرکت در سه ماهه دوم سال جاری میلادی اپل را در جدول محبوب‌ترین اسمارت فون سازها در چین به مقام سوم تنزل داده‌اند. از این گذشته، محبوب‌تر شدن میکرومکس و موتورولا در هند، می‌تواند جایگاه سامسونگ در این کشور را تهدید کند.

هر چند سامسونگ هم بی کار نمی‌نشیند و دست به کار می‌شود. این شرکت اعلام کرده که به تولید و عرضه اسمارت فون‌هایش در هند ادامه می‌دهد، مخصوصا گوشی Z1 مبتنی بر تایزن که با وجود شروع کندش، به گفته سامسونگ روند خوبی از خود نشان داده. با گسترش ماه به ماه ارزش سامسونگ در بازار اسمارت فون‌های هند این شرکت امیدوار است که بتواند به جایگاه خوبی در هند دست پیدا کند.

البته اگر به تصویر کلی این ماجرا نگاه کنید متوجه می‌شوید که تلاش‌های سامسونگ در بین گوشی‌های سردم‌دار چندان که باید و شاید موفق نبوده است، حتی با وجود موفقیت نسبی گلکسی اس ۶ اج. در شرایط کنونی تعداد اسمارت فون‌های کلاس متوسط و پایین خیلی بیشتر از اسمارت فون‌های سردم‌دار شده که این برای سامسونگ زیاد خوب نیست. با اینکه بازار هند برای اسمارت فون‌های کلاس متوسط و پایین بازار بسیار پر تقاضایی می‌باشد می‌توان پیش‌بینی کرد که در هند اوضاع به کام سامسونگ پیش برود، ولی در مورد اسمارت فون‌های کلاس بالا و بین گوشی‌های گران قیمت و سردم‌دار، شاید سامسونگ هنوز با مشکلات مختلفی روبه‌رو باشد.

در عوض اپل در بازار اسمارت فون‌های سردم‌دار بر خلاف سامسونگ با رشد تندی در حال پیشروی است – حتی در بازار اسمارت فون‌های هند. این تایید کننده افزایش محبوبیت اسمارت فون‌های گران قیمت در دنیاست، مخصوصا با توجه به اینکه سامسونگ برای رقابت با آیفون ۶ در زمینه محبوبیت عمومی، خیلی به دردسر افتاده است.

اما در عین حال با معرفی گلکسی نوت ۵ تا هفته آینده و همین‌طور با چندین و چند اسمارت فون دیگر که در دستور کار شرکت سامسونگ قرار دارند، شرایط زیاد هم برای سامسونگ بد نیست. در نظر داشته باشید که در اختیار داشتن ۴۰ درصد از یک بازار حدودا یک میلیارد نفری امتیاز نسبتا بزرگی هست و از آنجایی که اقتصاد هند در حال رشد کردن است، سامسونگ قطعا پیشرفت خودش در بازار اسمارت فون‌های هند را به عنوان یک موفقیت در نظر می‌گیرد و به بهبود جایگاهش در این کشور ادامه خواهد داد، البته اگر رقبا اجازه دهند.

گفتگو ها