استراتژی محتوابهینه سازی وب سایت

۹ نکته جهت تولید محتوای تاثیرگذار برای بهینه سازی موتور جستجو (سئو)

استراتژی بهینه سازی موتور جستجو ی شما چیست؟ چه در حال نوشتن آخرین پست وبلاگتان یا کنار هم قرار دادن یک پست در گوگل پلاس باشید، نیاز است که دو چیز را به خاطر داشته باشید. اول، با خوانندگان تعامل داشته باشید. دوم، اطمینان حاصل کنید که نوشتار شمار به لحاظ اصول سئو موثر نوشته شده باشد!در این مقاله شما ۹ نکته جهت تولید محتوای تاثیرگذار سئو یاد خواهید گرفت. از این ۹ نکته برای اصلاح بهینه سازی موتور جستجو ی خود بهره ببرید.

تیتر نوشتار خود را طوری انتخاب کنید که عبارت های کلیدی را در بربگیرد.

موتور جستجوی گوگل اهمیت بسیار زیادی به تیتر مقاله یا وبلاگ شما می دهد. بنابراین، قرار دادن عبارت کلیدی در تیتر بخش مهمی از ایجاد محتوای موثر برای بهینه سازی موتور جستجو است.

علاوه بر این جهت جلب توجه مخاطبین خود، از اعداد فرد در تیتر نوشتار استفاده کنید. به عنوان مثال در این مقاله ما از ۹ نکته استفاده کردیم.

عبارت های کلیدی خود را در عناوین فرعی به کار ببرید.

زمانیکه مقاله خود را با عناوین فرعی تقسیم بندی می کنید هم برای خوانندگان و هم جهت بالا بردن رتبه بندی تان در گوگل می تواند مفید باشد. در این صورت خوانندگان درک بهتری از مقاله خواهند داشت چرا که عناوین فرعی به آنها کمک می کند مقاله را با سهولت بیشتری بخوانند. علاوه بر این بیشتر مردم در اینترنت مطالب را سرسری می خوانند. بنابراین اگر خواننده بتواند عنوان فرعی را که نیاز دارد به سرعت بیابد، بر روی آن مقاله توقف می کند و آن را می خواند.

موتورهای جستجوی گوگل نیز از این روش استقبال می کنند زیرا آنها هم مقاله شما را برای عنواین فرعی جستجو می کنند. براساس کلمات و عبارت ها در عناوین فرعی انتخابی شما، جستجوی گوگل مقاله را رتبه بندی می کند.

بهینه سازی موتور جستجو

استفاده از عبارات کلیدی شامل ۱۲۵ تا ۱۵۰ کلمه

استراتژی بهینه سازی موتور جستجو ی خود را بوسیله استفاده از عبارات کلیدی شامل ۱۲۵ تا ۱۵۰ کلمه بهبود ببخشید. اشتباه استراتژیک تازه کارها را انجام ندهید! زمانیکه صاحبان تجارت های کوچک در ابتدا درباره چگونگی بهبود بخشیدن به سئوی وبلاگ خود یاد می گیرند، بیش تر از حد از آن استفاده می کنند! بله، از اتفاقی که می افتد طبیعتا خوشحال نخواهید شد. گوگل به جای تشویق، شما را مجازات می کند.

زمانیکه از یک عبارت کلیدی در مقاله ای بیش از حد استفاده کنید، موتور جستجوی گوگل فرض می کند که شما عبارت های کلیدی را انباشته می کنید! این کاری است که هرگز نباید آن را انجام دهید، چرا که کارتان شبیه اسپم کردن است.

در این قسمت می خواهیم بدانیم که چند بار بیش از حد محسوب می شود؟ مقاله ای به خوبی نوشته شده است و از قوانین بهینه سازی موتور جستجو به طور موثر بهره می برد شامل عبارات کلیدی در هر ۱۲۵ تا ۱۵۰ کلمه است.

عبارت کلیدی را در اولین جمله وبلاگ خود استفاده کرده و آن را درشت کنید.

تنها جایی که قانون سه را خواهید شکست فقط بعد از تیتر است. تیتر شما (اگر ممکن باشد) باید شامل عبارت کلیدی باشد. سپس، در ادامه از عبارت کلیدی در اولین جمله مقاله استفاده کنید. برای ایجاد تغییرات در مقاله ممکن است اولین جمله را به یک جمله سوالی تبدیل کنید.

به علاوه برای استفاده از عبارت کلیدی در اولین جمله ی وبلاگ، مطمئن باشید که آن را درشت خواهید کرد. دوباره درشت کردن عبارت کلیدی تان در زمان بررسی مقاله توسط موتور جستجوی گوگل اهمیت بسیار بیشتری به آن می دهد.

بهینه سازی موتور جستجو

استفاده از تصاویر در متن مقاله را فراموش نکنید!

زمانی که جستجوی گوگل مقاله شما را بررسی می کند، تصاویر استفاده شده در آن را نیز فهرست بندی می کند. و همچنین از توضیحات متن جایگزین (تگ alt) برای تصویر جهت کمک به این امر بهره می برد. برای آشنایی بهتر با تگ های کاربری صفحات وب پیشنهاد می کنیم مطلب آموزشی ” ۱۸ متاتگ که باید در صفحات وب از آنها استفاده کنید. ” را مطالعه بفرمایید.

نکته مهم درباره تصاویر این است که جستجوی تصویر گوگل به همان روش پینترست عمل می کند. وقتی کسی بر روی یک تصویر از جستجوی گوگل کلیک می کند، در واقع این عکس از یک مقاله یا صفحه وب مرتبط گرفته شده است. و این مساله به این معناست که جایگاه وب سایت شما به راحتی و سریع در صفحه اول تصاویر گوگل رتبه بندی می شود.

از تکنیک ایتالیک برای بهینه سازی موتور جستجو ی خود استفاده کنید.

زمانی که از عبارات کلیدی خود در هر ۱۵۰ کلمه استفاده می کنید، یکبار آن را با ایتالیک کردن، برجسته کنید. در هنگامی که موتور جستجوی گوگل مقاله شما را بررسی می کند، توجه ویژه ای به عبارات و یا کلمات برجسته شده نشان می دهد. می توانید عبارات کلیدی را با ایتالیک کردن یا استفاده از ویژگی درشت کردن برجسته نمایید.

italic بهینه سازی موتور جستجو

از عبارت کلیدی در آخرین جمله مقاله تان استفاده کنید.

همانطور که از عبارت کلیدی خود در اولین جمله ی مقاله تان استفاده کردید، در آخرین جمله نیز از آن استفاده کنید. به سئوی مقاله مانند یک بیسکوییت کرم دار نگاه کنید. تیتر، اولین و آخرین جمله مانند لایه های بیرونی بیسکوییت هستند درحالیکه عناوین فرعی و کلمات برجسته شده نقش کرم وسط بیسکوییت را ایفا می کنند.

عبارت کلیدی خود را به یک لینک قابل کلیک به مقاله یا محصولی مرتبط تبدیل نمایید.

به مانند برجسته کردن عبارت کلیدی، زمانی که شما عبارت کلیدی خود را به یک لینک قابل کلیک تبدیل می کنید، جستجوی گوگل اهمیت بسیار بیشتری به عبارت کلیدی می دهد.

این معمولا کاری است که در ابتدا یا انتهای یک مقاله انجام خواهید داد. به عنوان مثال، اگر یک مقاله دنبار دار می نویسید، ممکن است لینک به مقالات دیگر را در انتهای پست خود اعمال کنید. یا، اگر مقاله بلندی وجود دارد که قبل از مقاله کنونی می آید، امکان دارد به خوانندگان پیشنهاد کنید که برگردند و آن را با یک لینک قابل کلیک در ابتدای پست بخوانند.

نکته مهم اینجاست که لینک قابل کلیک دربردارنده عبارت کلیدی باشد.

بهینه سازی موتور جستجو

محتوای خود را به راحتی قابل اشتراک گذاری کنید.

هر چه موتوری جستجوی گوگل بیشتر محتوای شما را در وب سایت های مختلف ببیند، در کل وب سایت شما در رتبه بالاتری قرار خواهد گرفت. بنابراین، مهم است که مطالب خود را به راحتی قابل اشتراک گذاری کنید. پلاگین هایی مانند “shara-a-holic” و “ping” ویژگی های آسان و عالی برای این موضوع دارند.

کدامیک از این ۹ نکته را در استراتژی بهینه سازی موتور جستجو ی خود استفاده خواهید کرد؟ آیا متوجه شدید که عبارت کلیدی این مقاله کدام است؟

گفتگو ها
    قیمت لیفتراک

    خیلی ممنون از مطلب بسیار ارزشمندتون
    ممنون میشم درباره ORM هم توضیح بدید و بگید فرقش با سئو چیه
    تشکر