اخبار

نارنجک جاسوس!

آی تی پورت

طراحی هنرمند، نارنجکی به سبک نارنجک های دستی شوروی سابق طراحی کرده است که می تواند پس از انفجاری نمادین، اطلاعات شبکه محلی را به سرقت برده و آن را به سرعت بر روی اینترنت منتشر کند. در صورتی که شما هم یکی از مخالفان فعالیتهای وب سایت “ویکی لیکز” هستید، بهتر است مراقب “نارنجک شفافیت” باشید، این نارنجک شفاف که به سبک نارنجکهای دستی F1 شوروی سابق ساخته شده است، می تواند هر نوع اطلاعاتی را با کشیدن ضامنی کوچک به سرقت برده و به سرعت بر روی اینترنت منتشر کند.

این ابزار درواقع یک رایانه کوچک مجهز به یک آنتن بی سیم پرقدرت و یک میکروفن است، پس از کشیده شدن ضامن این نارنجک ترافیک شبکه محلی را ردیابی کرده و اطلاعات صوتی آن را دریافت می کند و این اطلاعات را به سرعت بر روی اینترنت منتشر می کند.آی تی پورت

 

اطلاعاتی که در محل انفجار نارنجک جمع آوری شده به صورت ناشناس بر روی سرورهای ویژه ای ارسال می شوند و این سرور از میان اطلاعات ایمیلها، کدهای HTML، تصاویر و فایلهای صوتی متعددی را استخراج می کند. سپس این اطلاعات استخراج شده به شکل مخزن اطلاعاتی در قالب نقطه ای قرمز رنگ بر روی نقشه محل انفجار نارنجک گنجانده خواهد شد تا کاربر با کلیک بر روی این نقطه قرمز اطلاعات مربوط به آن نمایش داده شود.

قابل حمل بودن و ساده بودن عملکرد این ابزار می تواند این نارنجک را به سلاحی قدرتمند در دستان شهروندان نگران یا کارمندان ناراضی در حوزه خدمات اجتماعی تبدیل کند. با اینکه نارنجک توسط هنرمندی به نام “جولیان اولیور” برای نمایشگاهی هنری ساخته شده است، فراتر از یک طرح ساده است.

پوسته خارجی این نارنجک که جنس آن رزینی بسیار مقاوم است، با کمک فناوری چاپ سه بعدی چاپ شده و بخشهای انفجاری داخلی آن با استفاده از نقره و به صورت دست ساز ساخته شده است. رایانه کوچک درون این نارنجک دارای پردازشگر و سیستم عامل و سکویی برای نمایش تصاویر نمایشگر است.

بر اساس گزارش گیزمگ، رهگیری اطلاعات با کمک آنتنی قدرتمند و میکروفنی ۵ میلیمتری انجام می شود و اطلاعات جمع آوری شده نیز درون حافظه ای هشت گیگابایتی ذخیره می شوند. همچنین به زودی برنامه جانبی “نارنجک شفافیت” ویژه گوشی های آندرویدی ارائه خواهد شد که کارایی هایی مشابه با این نارنجک را خواهد داشت.

منبع:

mehrnews.com

گفتگو ها