بهینه سازی وب سایتتجارت الکترونیک

چگونه سایت خود را برای موتورجستجوگر بهینه سازی کنیم ؟

موتور جستجوگر

یکی از مشکلاتی که بیشتر مدیران سایت ها با آن درگیراند بهینه سازی سایت خود برای موتور های جستجوگر است. شما وقتی بتوانید سایت خود را بهینه کنید برای موتورجستجوگر این امر باعث می شود تا شما از رقبان خود پیشی بگیرید و بازدیدکننده بیشتری دریافت کنید . به این نکته باید توجه کرد که بعد از این که سایت شما برای موتورهای جستجوگر بهینه شد و بازدید شما بالا رفت همچنان

به بهینه سازی سایت باید توجه ویژه ای داشته ، در بعضی از موارد دیده شده است که بعد از اینکه سایت از نظر SEO در شراط خوبی قرار گرفته و ترافیک سایت بالا رفته دیگر به بهینه سازی سایت توجه نشده و همین امر باعث پایین آمدن رتبه سایت شده است و ترافیک بالای خود را از دست داده است پس به این نتیجه میرسیم که بهینه سازی سایت مربوط به یک بازه زمانی کوتاه نیست بلکه همیشه باید به آن توجه کرد.

موتور جستجوگر

در ادامه ما به چند مورد از نکاتی که باعث می شود شما از رقبای خود پیشی بگیرید، اشاره می کنیم

۱- یک کار مهم که باید انجام دهیم این است که اطلاعات مان را در مورد کلمات کلیدی افزایش دهیم. هنگامی که ما از آنها در صفحات وب سایت خود استفاده می کنیم باید بدانیم که هر کدام را در محل شناخته شده خودش استفاده کنیم. برای مثال: استفاده از کلمات کلیدی در عنوان مطلب ، استفاده از تک های متا در بین تک هد و استفاده از تک های Alt برای تصاویر. لینک باید به درستی نیز قالب بندی شده باشد. هنگام استفاده از کلمات کلیدی در محتوا صفحات باید در نظر داشت که به خوبی از کلمات کلیدی استفاده شود. شاید این سوال برایتان پیش بیاید که آیا بیش از حد از کلمات کلیدی استفاده نکرده ایم ؟ بر اساس تجارب برخی از ناشران با تجربه، تراکم کلمات کلیدی برای مطالب باید از ۲ درصد تجاوز نکند. حتی قرار دادن کلمات کلیدی، یک قاعده اساسی دارد که باید توجه کرد به آن ، بهترین جا برای قرار دادن کلمات کلیدی در عنوان، جمله اول، بند دوم و در آخرین جمله است.

۲- بعد از استفاده از کلمات کلیدی، ایجاد مطالب بزرگ و مفید است. مطالب مفید زود تر از موتورجستجوگر سایت شما را با ارزش می کند. همچنین مطالب که در سایت نوشته شده باید به طور مرتب به روز رسانی شود و بازه زمانی مشخصی داشته باشد. و همچنین ارائه مقالات مفید و کاربردی. اگر شما قادر به نوشتن مقالات خوب نیستید می توانید از دیگران کمک بگیرید و حتی اجازه دهید دیگران برای شما بنویسند.

۳- درست کردن یک نقشه برای سایت. که علاوه بر اینکه کاربران استفاده می کنند می تواند توسط موتور جستجو مورد استفاده قرار گیرد. ابزار های آنلاین هم وجود دارد که می تواند شما را راهنمایی کند برای ایجاد نقشه سایت.

۴- یک حرکت خوب دیگر برای منتشر کردن مطالب در دایرکتوری‌های مطالب و سایر وبسایت‌های ثبت‌کننده مطالب است. این حرکت خوبی است از زمانی که موتورهای جستجو علاقه به جستجوی پیوندهای داخلی به سایت‌ها دارند. صفحه‌های سایت‌ها با رنک و رتبه بالاتر که به سایت شما اشاره می‌کنند بهترند.

۵- و در آخر  به شما پیشنهاد می کنم توصیه های خود گوگل را در این مورد مطالعه کنید. هر کس که مایل است وب سایتش مورد توجه گوگل قرار بگیرد بهتر است راهنمایی ها مدیر این غول موتور جستجو را مطالعه کند.

منتظر نظرات شما دوستان در مورد این مطلب هستیم 🙂

گفتگو ها

    واقعا عالی بود ممنون
    این تیکه ای که باید مطالب قدیمی رو هم بروز کرد واسم خیلی مفید تر بود

    سجاد!

    طبق معمول خوب بود (:
    ببخش ک نرسیدم پست بذارم
    هنوز چشمام یاری نمیکنن درست ):

      حسین جاهدی

      نه عزیز هر وقت چشم هات بهتر شد مطالب آموزشیت رو شروع کن 🙂

    عالی بود حسین جان
    در ضمن میتونی این قسمت رو اضافه کنی که به غیر از سایت های ثبت لینک، در انجمن ها و فروم های مرتبط هم مطالب رو به اشتراک بگذاری و همینطور در شبکه های اجتماعی بسیار مفید خواهد بود

      حسین جاهدی

      ممنون 🙂
      بله درسته این مورد هم خیلی میتونه کمک کنه به افزایش ترافیک سایت

    پارسیس روزگار

    درود به شرفت بزرگمنش..کاش زودتر یک سایت بزنم دسستتو میبوسم اونوقت باید کلی کمکم کنیا… درود به شرفت.یکم هم درمورد این seo بگو تا بیشتر مطلبو بگیرم.. بابت همه چیز سپاس مردو ببخش دور اومدم ..

      حسین جاهدی

      خیلی ممنون 🙂
      باشه در مورد سئو بیشتر مطلب میزارم