تجارت الکترونیکمعرفی وب سایت

معرفی شرکت ca technologies

ca technologies

شرکت ca technologies ، یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های مستقل نرم‌افزارهای مدیریت IT در جهان محسوب می‌شود که در سال ۱۹۷۶ بنا نهاده شد. مقر اصلی این شرکت در نیویورک واقع شده و دارای صد شعبه در بیش از ۴۵ کشور جهان است. این شرکت به تولید نرم‌افزارهای کاربردی و سیستمی می‌پردازد که قابل اجرا در پردازنده‌های مرکزی، ماشین‌های مجازی و محیط‌های محاسبات ابری است و از این طریق به شرکت‌ها برای رقابت بهتر، نوآوری و توسعهٔ کسب ‌و‌ کار خود کمک می‌کند.

محصولات CA، سازمان‌ها را قادر می‌کند که به‌گونه‌ای موثر و ایمن از مزایای تکنولوژی‌های جدید در روند مدیریت IT خود استفاده کنند. آن‌ها از این طریق می‌توانند فرآیندهای مهم و وقت‌گیر برای بهبود هزینه‌ها و کیفیت خدمات را به‌صورت اتوماتیک انجام دهند و از این طریق میزان ریسکی که کسب‌ و‌ کار با آن مواجه است را کاهش دهند.

ca technologies

 اگرچه CA زمانی به تولید و فروش برنامه‌های امنیتی آنتی‌ویروس و اینترنت ‌سکیوریتی برای کامپیوترهای شخصی نیز اقدام کرده است اما پس از مدتی تولید این محصولات به یکی از شرکت‌های منشعب شده از آن با نام Total Defenseسپرده ‌شد و از آن پس شهرت کمپانی ca technologies به‌طور خاص به ‌دلیل برنامه‌هایی است که برای کامپیوترهای پردازندهٔ مرکزی و شبکهٔ متصل به آن تولید می‌کند که در شرکت‌ها و سازمان‌های دولتی به‌طور گسترده مورد استفاده قرار می‌گیرد.

کمپانی ca technologies ادعا دارد محصولات نرم‌افزاری آن توسط اکثریت شرکت‌های موجود در این لیست مورد استفاده و استقبال قرار می‌گیرد و علاوه بر این با سازمان‌های دولتی و هزاران شرکت فعال در صنایع مختلف در سراسر جهان همکاری دارد.

 مجلهٔ «فوربس» [۱]، سالانه لیستی از ۲۰۰۰ کمپانی بزرگ جهان بر اساس میزان سود، فروش، سرمایه و ارزش بازار آن‌ها منتشر می‌کند که بر اساس گزارش این مجله، کمپانی CA Technologies توانست در سال مالی ۲۰۱۰ به سود ۴. ۴ میلیارد دلاری دست یابد و بیش از ۱۳۲۰۰ نیروی کار از جمله ۵۹۰۰ مهندس را به استخدام خود درآورد. این شرکت بیش از ۴۰۰ اختراع ثبت ‌شده و حدود ۷۰۰ نرم‌افزار ابداعی و در دست بررسی دارد و در سال ۲۰۱۰  توانست حمایت هشت کمپانی را برای استراتژی ابری خود بدست آورد.

 تاریخچه

 در سال ۱۹۶۹ صنعت کامپیو‌تر تحت سلطهٔ ابررایانه‌ها و سیستم‌ عامل‌های مربوط به آن‌ها بود که عمدتا توسط IBM تولید می‌شد. در این سال IBM تصمیم گرفت فروش ابرکامپیوتر‌ها را از برنامه‌ها و خدمات پشتیبانی آن جدا کند. این اتفاق زمینهٔ رقابتی جدیدی را ایجاد کرد و فرصتی شد برای کارآفرینان برای ورود به صنعت نوپای نرم‌افزار. «چارلز وانگ» به همراه دوست و همکارش «راس آرتزیت» از این فرصت استفاده کرده و شرکتی ایجاد کردند که در آن به توسعه و فروش نرم‌افزارهای مورد استفادهٔ ابررایانه‌های تولید شده توسط IBM پرداختند. آن‌ها اقدام به ارائهٔ محصولات مختلفی کردند اما در این راستا به موفقیت نسبتا کمی دست‌ یافتند.

  CA-Sort، یکی از مشهور‌ترین محصولات این شرکت، مجموعه‌ای از نرم‌افزارهای مرتب‌سازی، ادغام، کپی و مدیریت داده‌ها است که به کامپیوترهای پردازندهٔ مرکزی برای دستکاری موثر داده‌ها کمک می‌کند که در سال ۱۹۷۶ شرکت ca موفق شد حق توزیع آن را به دست گیرد. فروش این محصولات در اروپا با موفقیت روبه‌رو شد اما در آمریکا وضعیت قدری متفاوت بود. وانگ و آرتزیت شروع به فروش محصولات تولیدی خود تحت عنوان CA-Sort کردند و در این مسیر عملکرد بر‌تر این محصولات و قیمت مناسب آن‌ها به همراه درایت در فروش منجر به رشد سریع در بازار بزرگ و سودآور آمریکای شمالی شد و از آن پس با ادغام شدن با شرکت‌های کوچک‌تر با فعالیت‌های مشابه توانست به قدرت انحصاری توزیع این دست نرم‌افزار‌ها در دههٔ ۱۹۸۰ تبدیل شود و با توسعهٔ محصولات خود توانست در سال‌های بعد به بازار بورس «نزدک» (NASDAQ) راه یابد و با رشد ۳٫۸ درصدی در نرخ سهامش رتبهٔ اول در گروه صد شرکت بر‌تر در این بازار را به خود اختصاص دهد.

محصولات این شرکت

 این شرکت توزیع محصولات و خدمات خود را در سراسر جهان از جمله ایالات‌ متحده‌ آمریکا، استرالیا، چین، آلمان، هند، ژاپن و انگلستان گسترش داده است.

بیشتر محصولات CA شرکت‌های بزرگ و متوسط را هدف قرار می‌دهند و تنها برخی از محصولات آن مانند آنتی‌ویروس، نرم‌افزارهای ضدجاسوسی و فایروال‌های شخصی برای کاربران خانگی و اداری تولید شده‌است.

برخی محصولات نرم‌افزاری این شرکت عبارت‌اند از:

– مدیریت داده: مدل‌سازی داده‌ها امکان مدیریت محیط‌های پیچیدهٔ داده‌ با استفاده از دیاگرام‌های ابتکاری و ابزار تجسمی را امکان‌پذیر می‌کند و پهنای باند و فضای لازم برای ذخیرهٔ اطلاعات را کاهش می‌دهد، از طرفی باعث حفاظت از داده‌ها در مقابل از بین رفتن ناخواستهٔ اطلاعات در زمان تعمیرات، قطع ناگهانی برق و سایر وقایع ناگهانی می‌شود.

– مجازیسازی و اتوماسیون: CA با ارائهٔ نرم‌افزارهای اتوماسیون IT  در سراسر زیرساخت‌های مجازی و فیزیکی و خدمات و برنامه‌های کاربردی باعث کاهش هزینه‌ها، تسریع و تسهیل خدمات و مدیریت بحران، همچنین پاسخگویی سریع به تقاضاهای روز افزون کسب‌ و ‌کار‌ها می‌شود.

 – مدیریت انرژی و توسعهٔ پایدار: اگر خواهان کاهش انرژی مصرفی، کاهش انتشار کربن و گزارشات خودکار در مورد نحوهٔ تاثیر اقدامات خود بر محیط ‌زیست هستید گروه محصولات eco Software این امکان را فراهم می‌کند و از این طریق موجب افزایش بهره‌وری انرژی و کاهش هزینه‌های عملیاتی در این راستا می‌شود. این محصولات کارخانه‌ها را قادر می‌سازد تا به سادگی به اندازه‌گیری، ارزیابی و گزارش اثرات زیست‌محیطی و عملکرد خود بپردازند و به آن‌ها کمک می‌کند تا بتوانند ایده‌های نوین خود را با اهداف کسب‌ و‌ کارشان منطبق کنند.

 – مدیریت امنیت و دسترسی دادههای IT: در هر کسب ‌و ‌کاری حفاظت از اطلاعات امری حیاتی برای موفقیت محسوب می‌شود. برای حفاظت کامل از تمام محیط IT خود، تنها مدیریت دسترسی به داده‌ها کافی نیست بلکه باید بر اینکه این داده‌ها چگونه مورد استفاده قرار می‌گیرند نیز احاطه داشت. محصولات این گروه به شما امکان کنترل کامل بر محیط‌های IT مجازی، فیزیکی و ابری را می‌دهد. در این روش شما نه‌ تنها کاربران و میزان دسترسی آنان به اطلاعات را بر اساس سیاست‌های خاص خود و پروفایل آن‌ها کنترل می‌کنید بلکه نحوهٔ استفادهٔ آن‌ها از این اطلاعات را تحت مدیریت خود دارید. در واقع در این روش کنترل بر اطلاعات شرکت و کاربران بعد از دسترسی به آن‌ها به روش سنتی قبلی اضافه‌ شده است.

آزمایشگاه‌های پیشرفته CA

آزمایشگاه‌های پیشرفته CA در سال ۲۰۰۵ تاسیس شد و هدف از آن تقویت ارتباط میان جوامع پژوهشی و CA بود و به همکاری نزدیک با دانشگاه‌ها، انجمن‌های حرفه‌ای و دولت در انجام پروژه‌های مختلف و مرتبط با محصولات تولیدی خود پرداخت. اجرای این پروژه‌ها نتایج مختلفی را در بر دارد همچون انتشار مقالات پژوهشی و جهت‌دهی جدید در تولید محصولات. علاوه بر این CA به دنبال همکاری هرچه بیشتر با دانشگاه‌ها است تا از این طریق زمینه‌ساز ترویج نوآوری در این شرکت باشد. به عنوان مثال به تامین بودجهٔ لازم برای پروژه‌ها در برخی زمینه‌های خاص می‌پردازد و با کمک گرفتن از اساتید دانشگاهی سعی در ارتقاء برنامه‌های آموزشی خود و جذب آن‌ها برای تعامل با پژوهش‌ها و کار‌شناسان توسعه در CA دارد.

گفتگو ها