ای او اسسیستم عامل

چند نکته برای استفاده از سنسور اثر انگشت آیفون ۵S

مجله اینترنتی آی تی پورت

تاچ ID سنسور اثر انگشت اپل یک ابزار امنیتی مناسب برای  آیفون ۵S ، و احتمالا برای دستگاه های IOS آینده اپل است. ما در این مطلب برخی از راهکارها و ترفندها، برای استفاده از تاچ ID را به شما آموزش می دهیم.

از ویژگی های برتر سنسور اثر انگشت بر روی آیفون ۵S، یک ابزار امنیتی مناسبی در مقایسه با رمز ۴ رقمی است، و باز کردن قفل آیفون راحت تر صورت گیرد. همچنین اجازه می­دهد که از آن در خرید از iTunes و فروشگاه App بدون نیاز به تایپ رمز عبور اپل خود از آن استفاده کنید.

شاید شما از رمز ۴ رقمی استفاده  می­کنید. و امنیت برای شما چندان زیاد مهم نباشه ولی به هر حال ما به شما توصیه می کنیم از آن استفاده کنید. برای راه اندازی تاچ ID مسیر زیر را دنبال کنید.

Settings > General > Touch ID & Passcode > Touch ID

سپس به قسمت ثبت اثر انگشت بروید (fingerprint enrollment) . برخی از ترفندها و نکات در هنگام استفاده از تاچ ID وجود دارد که ما در اینجا  برخی از این نکات و ترفندها را ذکر کرده ایم.

اسکن انگشت به صورت وارونه

هنگامی که شما اثر انگشت خود را ثبت می کنید به نظر می­رسد که جهت و نحوی قرار گیری انگشت مهم می باشد. اما در واقع سنسور تاچ ID دارای قابلیت خواندن ۳۶۰ درجه است.

پشتیبانی از ۵ اثر انگشت، اما بدون عملکر چندان مهم

شما می­توانید پنج انگشت خود را ذخیره کنید، اما به یاد داشته باشید این اثر انگشت ها همگی ذخیره می­شوند و درست است که اپل گفته است از این اثر انگشت ها استفاده نمی­شود و دراختیار دیگران قرار نمی­گیرد ولی یادمان باشد از یک شرکت آمریکایی توقع چندان زیادی برای حفظ رازداری نمی­توانیم داشته باشیم. پس تعداد کمتری از انگشتان خود را اسکن کنید.

آی تی پورت - آموزش

پنج بار تلاش برای ورود، نه سه بار

هنگامی که در تلاش برای باز کردن قفل آیفون ۵S هستید و در سه بار تلاش برای باز کردن آن نا موفق بودید، شما می­توانید دو بار شانس ورود را با وارد کردم رمز امتحان کنید. دقت کنید که قبلا باید این رمز را مشخص کرده باشید.

تاچ ID یک اقدام امنیتی بی فایده­ای نیست، یکی از ویژگی های خوب آن این است که عامل بازدارنده خوبی برای بسیار از افراد در شرایط مختلف است.  اما اگر شما با ترفند و یا نکته مهمی در مورد این گوشی با آن آشنایی دارید لطفا آن را با ما در میان بگذارید.

گفتگو ها