مهارت های فردی

چگونه از زمان خود به بهترین شکل استفاده کنیم؟

مجله اینترنتی آی تی پورت

ما زمان را تلف نمی کنیم، زمان است که ما را تلف می کند. بیشتر ما مجبوریم کاری را در ساعات دیگری از روز انجام دهیم. اما تا زمانی که کسی یک برنامه برای اداره کردن زمان تهیه نکند، ما مجبوریم زمان خود را بسیار موثر تر مدیریت کنیم. اینجا به ۱۳ روش را که به پربار تر بودن روز شما کمک می کند می پردازیم.

  1. زمان را با برنامه کنید. یک قسمت از زمان خود را برای کارهای شخصی کنار بگذارید، مواردی مثل پرداخت قبوض و توجه به ایمیل های شخصی می تواند شما را از کار دور کند.
  2. از همه چیز جدا شوید، هنگامی که به دقت ۱۰۰ درصدی نیازمندید. برای یک جلسه یا مهمانی آماده می شوید؟ موبایل خود را خاموش کنید، ایمیل های خود را ببندید و تماس های دفتر خود را به پست صوتی خود هدایت کنید. شما بدون حواس پرتی زمان خود را پربارتر خواهید کرد.
  3. یک لیست «وظایفی که باید انجام شوند» تهیه کنید. یک لیست دقیق داشته باشید و در هنگام کارهای ساده تکمیلش کنید. در انتهای هر روز، لیست خود را برای روز آینده ایجاد کنید. این به شما اجازه می دهد که هر روزی را آغاز کردید به وظایف خود حمله کنید.
  4. از تکنولوژی نترسید. تکنولوژِ را بپذیرید. افرادی را در پشت میز کار خود دیده ام در حالی که تلفن را در کنار گوش خود نگه داشته اند و منتظر پاسخ هستند. یک هدست به محل کار خود ببرید و می توانید در هنگامی که منتظر هستید ایمیل ها را پاسخ دهید و به لیست وظایف خود بپردازید.
  5. نه بگویید. ممکن است شما از اینکه مردم را ناامید کنید متنفر باشید، اما برای اینکه موثرتر باشید، چگونگی «نه» گفتن را یاد بگیرید. همیشه احساس خوبی به آدم دست نمی دهد، اما غیر ممکن است که بتوانید از همه دلجویی کنید. اگر به همه و هر درخواستی «بله» بگویید شما زمانی برای به انجام رساندن کارها نخواهید داشت.
  6. خیلی منعطف باشید. اکثر ما تلفن های هوشمند داریم بنابراین باید از آنها به نحوه احسنت استفاده کنیم. اگر شما در خارج از محل کار هستید و ایمیلی دریافت می کنید، اگر می توانید همانجا به آن رسیدگی کنید، پس انجامش دهید!مجله اینترنتی آی تی پورت
  7. انرژی منفی را نابود کنید. هیچی نمی تواند سریعتر از افراد با انرژی منفی، انرژی شما را تخلیه کند یا روز شما را به نابودی بکشد. کسانی را که در رابطه با هر چیزی منفی هستند را ملاقات می کنید؟ عاشق هستید؟ دوستی دارید که داستان هر روز خود را برای شما بازگو کنند؟ به افراد منفی گرا اجازه ندهید زمان شما را بگیرند.
  8. کارهای سخت و کسل کننده را زمین نگذارید. وقتی لیست انجام وظایف شما چند کار غیر جذاب داشته باشد، افکار شما را مغشوش می کنند تا انجام شوند. اول آنها را ناک اوت کنید سپس شما می توانید یک ذهن آسوده برای انجام بقیه کارهایتان داشته باشید.
  9. مسائل و مشکلات را فورا رفع رجوع کنید. در این حالت، انتظار برای حل یک مشکل می تواند بین ۱۵ دقیقه برای یک راه حل سریع و یک روز کامل، برای تمیز کاری زمان ببرد.
  10. فعالیت فیزیکی داشته باشید. قبل از شروع روز خود ۳۰ دقیقه نرمش صبحگاهی داشته باشید. شما انرژی بیشتری در طول روز خواهید داشت و احساس کسلی نخواهید کرد. احساس خستگی یا تنبلی زمان با ارزش را می بلعد. وقتی من هر روز صبح نرمش می کنم به من انرژی بیشتری برای دقت در کارم در طول روز می دهد. (این جمله را هر روز صبح زمان نرمش کردن به خود بگویید. سه مرتبه :دی)
  11. کارها را محول کنید. اگر شما یک تیم یا کارمند دارید، از آنها استفاده کنید. خیلی از آی تی پورتی ها لجوج هستند و فکر می کنند همه فن حریف هستند ولی اینطور نیست. محول کردن کارهای تخصصی زمان شما را آزاد می کندآی تی پورت
  12. همه چیز را یادداشت کنید. از اپلیکیشن «یادداشت ها» در گوشی هوشمند خود یا از یک کاغذ قلم استفاده کنید و مطمئن شوید همیشه همراه شماست. تا حالا شده بنشینید و سعی کنید چیزی را سریعتر از یک تیک تاک ساعت بخاطر بیاورید؟ زمان با ارزش به هدر می رود!
  13. با برنامه باشید. اگر شما وظایفی دارید که ملزم به توجه هر هفته ای شماست، در یک تقویم علامت بزنید. چیزهایی مانند حقوق، دستمزد و گزارش دهی می تواند در یک زمان مشخص مثلا در هر هفته باشد. بجای تکاپوی زمان برای گرفتنش، یک زمان مشخص ایجاد کنید و آن را در تقویم علامت بزنید. (یا مثل خارجکیا روی تقویم دیواری برچسب بزنید)

شما چه کاری برای بهبود کیفیت زمان خود انجام می دهید و زمان بیشتری در روز برای خود ایجاد می کنید؟ ما را یاری کنید تا به موارد فوق بیافزاییم.

گفتگو ها
    محمد

    عاااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااالی بود… 😀

    یخرده کشیده تر البته 🙂

    احسان جعفرنژاد

    عالی بود . سه یا پنج یا حتی بیشتر از این موارد رو هر جوونه امروزی انجام میده 😉 بیشتر نرمش صبحگاهی توجه منو جلب کرد به خودش.

    مرسی بابت مقاله .

    تشکر مهران عزیز. شدیداً استفاده بردیم 🙂

    یکی از مواردی که باعث شده زمان مفید بیشتری در طول روز داشته باشم. نخوابیدن بعد از طلوع آفتاب هستش.

    یک نرمش کوتاه (البته هنوز اینقدر پیشرفت نکردم که ۳۰ دقیقه نرمش کنم 😀 ) و بعد دوش آب سرد باعث میشه از ساعات اولیه روز که معمولا با انرژی بیشتری هم همراه هست استفاده بهتری کنم.

    یادداشت کردن کارهای ریز و درشت روی استیکی نوت بصورت روزانه هم باعث شده که ذهنم زیاد شلوغ نباشه و یک اطمینان خاطر بابت حجم کارهای پیش رو داشته باشم.

    تشکر مجدد از دوست خب آی تی پورتیمون 🙂

    مرسی

    از این که سایت رو اپ کنید هم تشکر

    ممنون مقاله خیلی خوب و مفیدی بود 🙂

    دستت درد نکنه مهران جان من که خیلی استفاده کردم داداش

    محمد مهدی عنایتی

    خیلی ممنون از آقای ترابی

    یکی از مواردی که باعث میشه همیشه هر روزم رو سرحال باشم این هستش که هر روز صبح دوش میگیرم.

    البته هنوز که هنوزه نتونستم به خوبی روی کارام تمرکز کنم و راه حل های این مقاله رو به ذهن سپردم ولی در کل دوش هر روز صبح باعث میشه حس متفاوتی داشته باشین.

    همچنین سعی کنید که همیشه به چیزای خوب مثل طبیعت فکر کنید و یا سر ساعت ۶ یا ۷ بزنید بیرون از خونه و تو خیابونا بگردید که هوای خنک صبح خیلی می چسبه و سر حالتون میکنه.

    من نمی دونم چرا با وجود اینکه معمولا در روز خیلی از کارهای توی لیست رو انجام می دم بازم همیشه یه طوری وقت کم میارم!

    عالی بود اقا مهران.

    اگر این موارد رو رعایت کنیم واقعا زندگیمون متحول میشه

    دقیقا

    نوشتن برنامه ی کاری خیلی رو روند انجام کار ها تاثیر داره

    مخصوصا اگه با زمانبندی همراه باشه

    عالی بود . سپاسگذارم . موفق باشید

    ممنون از سایت خوبی که دارید

    مرسی دوست عزیز

    هم بخاطر سایت و هم به خاطر متن جالبی که گذاشتی.توجه جوون پسندارو که جلب کرد.

    ممنون از اطلاعاتتون از سایت ما هم دیدن کنید

    بسیار عالی

    همراه وب

    هرچقدر برنامه ریزی کنیم آخرش یچیزی خرابش میکنه D:
    تشکر از مطلب خوبتون/

    ممنون سایت خیلی خوبی دارید

    مطلب خوبی بود ممنون