اخبار

احتمال انتشار اپ‌های اپل برای اندروید

اندروید

اپل این پاییز اپ‌های موسیقی و مهاجرت خود را برای اندروید منتشر می‌کند، اما این پایان داستان نیست. لیست مشاغلی که روز سه‌شنبه برروی سایت اپل منتشر شد، نشان داد که اپل به دنبال مهندس اپلیکیشن اندروید است و بنظر می‌رسد اپل قصد دارد تا اپ‌های بیشتری را برای اندروید منتشر کند. ۹to5mac اولین سایتی بود که در این باره گزارش داد.

نویسنده لیست مشاغل در سایت اپل در این باره می‌گوید:

ما به دنبال مهندسانی هستیم که به ما کمک کنند تا محصولات موبایلی هیجان‌انگیزی را به پلتفرم اندروید بیاوریم.

این مفهوم نشان می‌دهد که اپل پشت اپ‌های موسیقی و مهاجرت خود دنبال جاه‌طلی‌های بیشتری است.

در حال حاضر هیچ جدول زمانی برای انتشار اپ وجود ندارد اما انتظار می‌رود اپ‌های موسیقی و مهاجرت اپل پاییز امسال برای اندروید منتشر شوند. تا بحال هیچکدام از اپ‌های اپل برای اندروید منتشر نشده است مگر اینکه شما بیتس موزیک را اپ‌های اپل به حساب بیاورید.

در اینکه امکان حمله اپل به اندروید وجود دارد، کسی نمی‌تواند کمک کند، اما فکر کنید به وقتی که آیتونز اولین بار در سال ۲۰۰۳ برای ویندوز منتشر شد. استیو جابز با افتخار در رویداد اکتبر ۲۰۰۳ می‌گفت: این احتمالا بهترین برنامه‌ای است که برای ویندوز نوشته شده است. اپ آیتونز مخصوص ویندوز بسیار قابل توجه بود چرا که دقیقا مشابه همتایش در مک بود. طوری که آن موقع استیو جابز با حالت کنایه‌آمیز به خبرنگار والت موزبرگ گفت: آیتونز مانند این است که لیوان آب یخی را به کسی در جهنم بدهید! اپل همچنین مرورگر وب خود سافاری را در سال ۲۰۰۷ به ویندوز آورد که پشتیبانی‌اش در سال ۲۰۱۲ قطع شد.

تیم کوک در سال ۲۰۱۳ گفت: هیچ مسئله خاصی با آوردن اپ‌هایمان به اندروید نداریم ولی تنها زمانی این کار را انجام می‌دهیم که در این مورد احساس خوبی داشته باشیم.

جالب توجه است که سبک طراحی متریال گوگل در اپ‌ موسیقی اپل به جای سبک طراحی ios بکار رفته است. هرچند که سبک طراحی ios در گوگل ممکن است کمی گیج کننده باشد. همانطور که اپ‌های گوگل در اپ استور هم ترکیبی از طراحی متریال و ios است.

سوالی که باقی می‌ماند اینست: اپل چه چیزی برای اندروید به ارمغان خواهد آورد؟ مارک گورمان از گروه ۹t5mac معتقد است آی‌مسیج، آی‌تونز و سافاری می‌توانند از اجتمالات باشند. شاید اپل آی‌کلود را برای کاربران اندروید توسعه دهد تا بتوانند حساب آی‌کلود خود ار روی آن سینک کنند. مطمئنا تعداد کثیری از کاربران اندرید از کامپیوترهای مک استفاده می‌کنند.

و یا در احتمال دیگر اپل می‌خواهد مانند مورد ویندوز طعمی از ios را به کاربران اندرویدی بچشاند، شاید که آن‌ها با اپ مهاجرت به اکوسیستم اپل نقل مکان کنند. ما به وزدی اطلاعات بیشتری از کارهایی که اپل در حال انجام است باخبر خواهیم شد اما تا آن موقع منتظر حدس و گمان و صدالبته شایعات بمانید.

نظرتان چیست؟ آیا اپل می‌تواند اندرویدی‌های وفادار را به سمت خود بکشد؟ یا در این کار ناموفق خهد بود؟

گفتگو ها