اخبار

تاچ آی‌دی اپل بهتر از اندروید از اثر انگشت شما حفاظت می‌کند

اپل

کنفرانس سالانه امنیتی بلک هت، به هکرها و متخصصان امنیت کامپیوتری این امکان را می‌دهد که دور هم جمع شوند و اطلاعات و دانش خود را با هم به اشتراک بگذارند. با وجود چندین و چند اسمارت فون که طی هفته‌های گذشته منتشر شدند و اسمارت فون‌هایی که قرار است در آینده نزدیک معرفی شوند، ممکن است که خبرهای این کنفرانس از زیر دست شما در رفته باشد. البته برای کسانی که به موضوع امنیت کامپیوتری علاقه‌مند هستند این چند روز گذشته حتما جذاب بوده. در این کنفرانس مشخص شد که فریمورک اثر انگشت در اندروید توسط هکرها قابل نفوذ است. ولی با این حال آسیب پذیری‌های موجود در فریمورک اثر انگشت اندروید، روی دیوایس‌های ساخت شرکت اپل و سیستم تاچ آی‌دی تاثیری ندارند.

از آنجایی که این روزها از اثر انگشت برای پرداخت از طریق موبایل استفاده می‌شود، حتی فکر کردن به اینکه هکرها می‌توانند این لایه امنیتی را پشت سر بگذارند می‌تواند ترسناک باشد. اما این داستان ترسناک به همین جا ختم نمی‌شوند. همان‌طور که دو محقق به نام‌های Tao Wei و Yulong Zhang در یک دمو نشان دادند، حمله به سنسور اثر انگشت حتی می‌تواند از راه دور، اطلاعات واقعی اثر انگشت‌ها را در اختیار هکرها قرار دهد. طبق تحقیقات این دو نفر، HTC One Max و  سامسونگ گلکسی اس ۵ مورد آزمایش قرار گرفته‌اند و تمام اطلاعات اثر انگشت‌ها را در دسترس هکرها قرار داده‌اند.

اما در عوض، تاچ آی‌دی به این راحتی اطلاعات اثر انگشت‌ها را به هکرها نمی‌دهد. بنابراین حتی اگر یک هکر بتواند به سیستم تاچ آی‌دی نفوذ کند احتمالش خیلی کم است که بتواند به اطلاعات مهم و ضروری دست پیدا کنند.

خبر خوب، مخصوصا برای کاربران اندروید این است که توسعه دهندگان اندروید از این مشکل آگاه هستند و چند وقتی هست که در حال ارائه به روز رسانی‌ها برای رفع این مشکل هستند. پس اگر دیوایس خود را به روز نگه دارید، خطر کمتری شما را تهدید می‌کند.

گفتگو ها