چگونه یک استراتژی بازاریابی محتوا تهیه کنیم؟ (قسمت اول)
چه شما تازه بازاریابی محتوای خود را شروع کرده باشید و چه از یک استراتژی یکسان برای مدتی استفاده میکردهاید، بازاریابی محتوایی شما در سال ۲۰۱۷ باید از همیشه بهتر باشد. بازاریابی محتوا مسئله مهم در بیزینس شماست.
چرا؟ به این علت که در این سال، تعداد رقبای شما افزایش مییابد. طبق گفته ی content marketing institute هفتاد درصد از بازاریابان B2B اعلام کرده اند که در این سال تمایل به ساخت محتوای بیشتری به نسبت سال گذشته دارند.
اولین قدم برای پیشی گرفتن از سایرین در این روند داشتن یک برنامه ی مناسب برای بازاریابی محتوا میباشد. اگر شما برای برنامه ریزی بازاریابی محتوای خود با مشکل مواجه هستید و یا فقط به ایدههای جدیدی نیاز دارید، به خواندن این مقاله ادامه دهید.
در این آموزش آی تی پورت به این سوال میپردازیم که چرا بیزینس شما به یک برنامهی خوب برای بازاریابی محتوا نیاز دارد و در ادامه تمامی مراحل لازم که برای دست یافتن به آن نیاز است را خواهیم گفت.
چرا بازاریابی محتوا برای کسب و کار اهمیت دارد؟
بازاریابی محتوا به بیزینس ها کمک می کند تا یک منبع مورد اطمینان و کم هزینه برای دریافت ترافیک وبسایتهای اینترنتی داشته باشند. فقط کافی است کمی به آن فکر کنید، اگر شما بتوانید که با نوشتن یک پست، یک ترافیک ثابت از کاربران را به سمت خود بکشید، یک لینک جاسازی شده به یک کتاب و یا یک محصول رایگان باعث جذب شدن مشتری به سمت شما به مرور زمان میشود.
یک منبع قابل اعتماد برای جذب کسانی که به کسب و کار شما علاقه دارند و به واسطهی پست همیشه جذاب شما جذب شدهاند، به شما توانایی امتحان کردن سایر روشهای بازاریابی را به قصد کسب درآمد میدهد. روشهایی همچون پستهای حمایت شده، تبلیغات مجازی و محتوای توزیع شده. به علاوه، محتوای شما نه تنها باعث جذب شدن افراد میشود، بلکه علاوه بر آن باعث اطلاع رسانی به مخاطبان و آگاه سازی آنها از محصولات و برند شما نیز میشود.
سوالی که باقی می ماند این است که چگونه می توان یک برنامه برای بازاریابی محتوا ریخت.
۷ قدم برای ساخت یک استراتژی بازاریابی محتوای خوب
۱) مشخص کردن هدف
هدف شما از ساخت یک برنامه برای بازاریابی محتوا چیست؟ چرا می خواهید محتوا تهییه کنید و برنامهی بازاریابی محتوا را مشخص کنید؟ بهتر است که شما قبل از شروع از هدف خود مطلع باشید. با این کار شما می توانید با گذاشتن وقت کمتری از استراتژی مناسب برای سال ۲۰۱۷ مطلع شوید. (لینک دانلود)
۲) هدایت کردن تحقیقات افراد
برای ساخت یک برنامهی موفق، شما نیاز دارید تا جامعهی هدف خود را مشخص سازید.
این کار به خصوص برای افرادی که به تازگی وارد عرصهی بازاریابی شده اند اهمیت دارد. با شناخت جامعهی هدف، شما می توانید محتوایی آماده سازید که برای آن افراد ارزشمند است و آن افراد به دنبال خواندن آن هستند.
اگر هم که شما یک بازاریاب حرفه ای هستید، بازار هدف شما ممکن است تغییر کرده باشد. آیا شما میخواهید بازار هدف خود را تغییر دهید یا قصد نگه داشتن همان بازار هدف قبلی را دارید؟ بازبینی معیار های موجود در جامعهی هدف با بهره بردن ازتحقیقات سالانه یک امر ضروری برای گسترش کار میباشد.
۳) امکان بازبینی محتوا را قرار دهید
اکثر مردم با قرار دادن پست خود در وبلاگ شروع به کار میکنند. اما اگر شما می خواهید در سایر روش ها نیز سرمایه گذاری کنید، بهتر است که روش مورد نظر از قبل در نظر گرفته شده و بررسی شود. برای نمونه اگر شما برای یک سال گذشته پستهای خود را در وبلاگ قرار می دادهاید، ساخت یک کتاب الکترونیکی که تمامی پستها در آن قرار داده شده و شامل یک راهنما میباشد، یک روش برای ارائه ی اطلاعات به نحوهای دیگر است. در ادامهی این مقاله ما چند روش را به شما معرفی خواهیم کرد.
اگر شما بیزینس خود را مدتی است که راه اندازی کردهاید، باید شیوهی بازاریابی محتوایی خود را در سال گذشته بررسی کرده و نتایج آن را نیز بررسی کنید. با این کار می توان فهمید که بهترین راه برای انجام دادن این قبیل کارها در سال جاری به چه شکلی است.
۴) پیدا کردن یک سیستم برای مدیریت محتوا
بهتر است شما یک سیستم برای مدیریت محتوای خود داشته باشید. این سیستمها معمولا از امکاناتی همچون ویرایش، افزودن و آنالیز برخوردار هستند.
۵) پیدا کردن ایدهی محتوا با استفاده از روش طوفان مغزی
اکنون زمان آن رسیده است که شما ایدههای خود را برای پروژهی محتوایی بعدی مشخص کنید. در ادامه چند ابزار برای شروع به کار معرفی شدهاند.
- HubSpots Website Grader: این وبسایت ابزاری مناسب برای مشاهدهی جایگاه شما در بازاریابی میباشد. از وبلاگ نویسی گرفته تا فعالیت در شبکههای اجتماعی. این وبسایت بخشهای حیاتی از بازاریابی شما را امتیاز دهی میکند و به شما گزارشهایی کامل ارسال می کند. با استفاده از این وبسایت شما میتوانید به این نکته پی ببرید که چگونه می توان وبسایت را به یک وبسایت SEO Friendly تبدیل کرد و هم چنین می توان با استفاده از این وبسایت به ایدههای جدید برای بازاریابی محتوا پی برد.
- What To Write: با استفاده از این ابزار شما می توانید به ایدههایی که برای شما تهییه می شود دست پیدا کرده و این ابزار از شما چند سوال میپرسد که به شما در دست پیدا کردن به ایده کمک میکند. به علاوه پس از پاسخ دادن به تمامی سوالها، برای شما چند ایده برای پستهای وبلاگتان تولید می کند. شما می توانید به راحتی از این ایدهها در برنامهی بازاریابی محتوایی خود استفاده کنید.
- HubSpots Blog Topic Generator: با استفاده از این ابزار شما می توانید برای یک سال خود ایدهی پستهایتان را به دست آورید. تنها کاری که شما نیاز دارید انجام دهید ورود موضوعاتی است که به نوشتن در زمینهی آنها تمایل دارید و این سازندهی موضوع سایر کارها را برای شما انجام میدهد.
- Feedly: این ابزار یک RSS خوان معروف است که که شما با استفاده از آن میتوانید از سایر مطالبی که در حیطهی کاریتان منتشر میشود مطلع شده و به ایدههای جدید دست یابید.
- Buzzsumo: با استفاده از این ابزار شما می توانید به محتواها و ایدهی جدید دست یابید. این ابزار ازتعداد به اشتراک گذاشته شدن پستهای مختلف و تعداد لایکهای آنها یه محبوبیت یک مقاله پی میبرد.
- Content Forest: این وبسایت به شما ابزاری رایگان همچون KeyworkKiwi و ContentIdeator ارائه میدهد. شما از این ابزارها میتوانید برای گرفتن متنهای رقیبان خود و هم چنین کلمات کلیدی موثر برای استفاده در متن استفاده کنید. در حالت کلی با استفاده از این ابزارها میتوان به ایدههای خوبی دست پیدا کرد.
- Blog Post Headline Analyzer: با استفاده از این ابزار شما میتوانید از مناسب بودن عنوان انتخابی خود مطلع شوید. به این شکل که این وبسایت عنوان شما را از نظر طول، کلمات کلیدی استفاده شده، گرامر و کلمات انتخاب شده بررسی میکند. اگر شما ایدهای در سر دارید میتوانید برای آن ایده چند سر تیتر انتخاب کنید و به این شکل ایدهی خود را پرورش دهید.
در قسمت دوم چگونه یک استراتژی بازاریابی محتوا تهیه کنیم؟ به موارد ششم و هفتم که به مباحث تعیین نوع محتوا و مدیریت صحیح آن اشاره می شود خواهیم پرداخت. با آی تی پورت همراه باشید.
[aio_button align=”center” animation=”pulse” color=”pink” size=”small” icon=”link” text=”چگونه یک استراتژی بازاریابی محتوا تهیه کنیم؟ (قسمت دوم)” target=”_blank” relationship=”dofollow” url=”http://www.itport.ir/1396/02/13/content-marketing-plan-second-part/”]
دقیق، کاربردی و جامع
بازاریابی محتوا حوضه هست که واقعا باید بیشتر بهش توجه داشت
ممنون
سپاس از زحمات بیشمارتون . خیلی سایت خوبی دارید .
بسیار عالی
محتوای خوبی بود ممنون از شما که اطلاعات مفید آپلود می کنید.