آموزشنرم افزار

نکات مهم در رابطه با آموزش متلب – بخش سوم

در این مقاله قصد داریم که به چند مورد دیگر از نکات مهم آموزش متلب بپردازیم اگر علاقمند به یادگیری آموزش متلب هستید در این مقاله همراه ما باشید. نرم افزار متلب در سال ۱۹۷۰ توسط شخصی بنام کلو مولر نوشته شد که در ابتدا زبان آن بر اساس فورترن بود، بعدا و در سال ۱۹۸۳ نرم افزار متلب براساس زبان برنامه نویسی c نوشته شد. این نرم افزار یکی از محصولات شرکت مث ورکس محسوب می شود که پس از تولید، این برنامه در سال ۱۹۸۴ تاسیس شد. برخلاف تصورات رایجی که وجود دارد این نرم افزار فقط به منظور حل معادلات ریاضی و رسم نمودار استفاده نمی شود و از آن برای محاسبات مختلف از جمله فنی و صنعتی استفاده می شود.

نکات مهم آموزش متلب

در حال حاضر در بسیاری از صنایع و حرفه ها از متلب استفاده می شود و به همین دلیل است که آموزش متلب ضروری به نظر می رسد بسیاری از محققانی که در فعالیت های خود به بررسی و تجزیه و تحلیل اطلاعات و دیتاها نیاز دارند به دنبال یادگیری نکات مهم آموزش متلب هستند تا بتوانند از کاربردهای آن استفاده کنند. کسانی که آموزش متلب را یاد می گیرند به راحتی می توانند با ماتریس ها کار کنند، رسم انواع توابع و داده ها را انجام دهند و انواع الگوریتم ها را پیاده سازی کنند. نرم افزار متلب یک محیط کاربری توسعه یافته دارد که کتابخانه آن امکانات بسیار زیادی دارد از طریق این نرم افزار می توان با برنامه هایی که به زبان های دیگری هستند، ارتباط برقرار کرد.

Matlab برگرفته از Matrix Laboratory است و همان طور که از نام آن مشخص است دارای رویکرد ماتریکسی می باشد که امکانات زیادی را دارد.

دستور input در متلب

یکی از مهم ترین نکات آموزش متلب توجه به دستور  input است، با استفاده از این دستور این امکان وجود دارد که بتوان یک یا چند متغیر را وارد برنامه متلب کرد. در موارد بسیاری می توان از این ورودی ها بهره برد، کاربرد این دستور را در متلب با ذکر یک مثال می توانیم این گونه شرح دهیم ، برای نمونه ما قصد داریم که در نرم افزار متلب اسم و مشخصات یک شخص مانند قد، وزن و سن را از ورودی گرفته و در خروجی نمایش دهیم در این مواقع است که باید از دستور input استفاده شود.

 آموزش متلب

دستور disp در متلب

توجه به دستور disp نیز در آموزش متلب می تواند مورد توجه قرار گیرد که یکی از مهم ترین دستورات در متلب محسوب می شود و یادگیری آن الزامی است. کاربرد اصلی این دستور در command window نمایش خروجی است. نمایش متغیر در این دستور بدون نام است یعنی مقدار متغیر بدون نام مشاهده می شود. اما دستور disp در متلب یک کاربرد بسیار مهم دیگر نیز دارد و آن این است که یک عبارت که از نوع کاراکتر یا رشته ای است را در خروجی نشان می دهد.

آموزش متلب

دستور pause در متلب

در آموزش متلب باید به دستور pause نیز توجه شود، این دستور نیز از دستورات بسیار مهم در اسکریپت جاوا محسوب می شود، با استفاده از این دستور می توان روند اجرای برنامه را متوقف کرد، دستور فوق به دو صورت قابل انجام است:

  • اجرای برنامه را به مدت N ثانیه متوقف می کند و N عددی است که توسط شخص کاربر تعیین خواهد شد.
  • با استفاده از یک کلید دلخواه از روی کیبورد می توان برنامه را اجرا و یا متوقف کرد.

آموزش متلب

گفتگو ها