آموزشسیستم عامل

دلایل بالا نیامدن ویندوز و رفع آنها

بالا نیامدن ویندوز

در این مقاله قصد داریم به دلایل بالا نیامدن ویندوز بپردازیم، اگر ویندوز شما دچار مشکل شده است و به هر دلیلی بالا نمی آید در این مقاله می توانید با دلایل بالا نیامدن ویندوز آشنا شوید و همچنین اقداماتی را برای برطرف کردن بالا نیامدن یک ویندوز انجام دهید. زمانی که کامپیوتر خود را راه اندازی می کنید و مشاهده می کنید که ویندوز شما بالا نمی آید بسیار ناراحت کننده خواهد بود خصوصا که اگر تلاش کنید و دلایل بالا نیامدن آن را پیدا نکنید بسیار سردرگم خواهید شد. البته نگران نباشید هیچ مشکلی وجود ندارد که راه حل نداشته باشد.

ابتدا به صورت مختصر به دلایل بالا نیامدن سیستم عامل می پردازیم، دلایل مختلفی می تواند موجب بالا نیامدن یک ویندوز شود، ممکن است که شما سخت افزاری را جدیدا نصب کرده باشید و همین علت بالا نیامدن سیستم عامل شما باشد، ممکن است که روز قبل درب کیس را باز کرده باشید و با دستکاری موجب قطع اتصالات شده باشید، مشکل بالا نیامدن ویندوز ممکن است به واسطه نصب درایورهای جدید نیز باشد که اگر باگ داشته باشند موجب بالا نیامدن سیستم عامل خواهند شد. نصب نرم افزارهای جدید نیز می تواند از عوامل مهمی در بالا نیامدن سیستم عامل باشد. در ادامه به روش های رفع این مشکل خواهیم پرداخت.

درایوهای خارجی متصل به کیس را بررسی کنید

ابتدا برای بررسی دلیل بالا نیامدن ویندوز پیش از هر کاری بهتر است که درایوهای خارجی متصل به ویندوز بررسی شوند. ممکن است که یک دی وی بوتیبل در کیس قرار داده باشید و زمانی که کامپیوتر را روشن می کنید ویندوز بالا نیاید. اگر از قبل فلش مموری و یا دیگر حافظه خارجی به سیستم وصل کرده اید آنها را خارج کنید تا اگر قابل بوت باشند ویندوز آنها را شناسایی نکند.

بالا نیامدن ویندوز

از Safe Mode  استفاده کنید

یکی دیگر از روش های رفع مشکل بالا نیامدن یک ویندوز این است که از Safe Mode می باشد، در بسیاری از موارد استفاده از این روش موجب خواهد شد که مشکل بالا نیامدن ویندوز حل شود. در ویندوز ۱۰ برای ورود به بخش Safe Mode باید از طریق Windows Recovery اقدام کنید. برای وارد شدن به این قسمت زمانی که لوگوی ویندوز بالا می آید ۳ دفعه کامپیوتر خود را ریستارت کنید تا به ویندوز ریکاوری وارد شوید از طریق Choose an Option گزینه Troubleshoot را انتخاب کنید و از بخش Advanced Options روی Startup Setting کلیک کنید و با استفاده ازSafe Mode کامپیوتر خود را بوت کنید.

بالا نیامدن ویندوز

سیستم را یک بار اسکن کنید

یکی از مهمترین دلایل بالا نیامدن یک ویندوز می تواند بدافزارها باشد، معمول ترین روشی که برای از بین بردن انواع بدافزارها استفاده می شود، استفاده از نرم افزارهایی است که به صورت آنتی ویروس ارائه می شوند، بنابراین شما باید از نرم افزارهای امنیتی و آنتی ویروس هایی استفاده کنید که قابلیت بوتیبل را داشته باشند و با استفاده از درایوهای یو اس بی و یا دی وی دی قابلیت اجرا شدن را داشته باشد.

بازیابی تنظیمات کارخانه

هر چند روش های دیگری نیز برای حل مشکل بالا نیامدن ویندوز وجود دارد ولی آخرین روشی که می توانید از آن استفاده کنید بازیابی تنظیمات کارخانه است. در صورتی که روش های بالا جواب نداد از آن استفاده کنید تنها عیبی که این روش دارد این است که به احتمال زیاد بخشی از اطلاعات شما از دست خواهد رفت.

بالا نیامدن ویندوز

گفتگو ها