آموزشاندرویدسیستم عامل

آشنایی با علت باز نشدن برخی برنامه ها در اندروید

علت باز نشدن برنامه های اندروید

باز نشدن برنامه های اندروید؛ مشکلی رایج در میان کاربران اندروید. آیا تا به حال برای شما هم پیش آمده است که بعد از دانلود یک برنامه اندروید و تلاش برای نصب آن متوجه شوید که برنامه مورد نظر باز نمی شود؟ آیا تا به حال از خودتان پرسیده اید که علت باز نشدن برنامه های اندروید چیست؟ رواج این مشکل و اهمیت پایان دادن به آن آی تی پورت را بر آن داشته است که در ادامه به معرفی علت باز نشدن برنامه های اندروید و بررسی آن ها بپردازد. با آی تی پورت همراه باشید.

علت باز نشدن برنامه های اندروید چیست؟

بسیار دیده شده است که برخی برنامه های اندروید باز شده، اما پس از گذشت چند ثانیه به طور ناگهانی متوقف شده و بسته می شوند. این در حالی است که برخی دیگر از برنامه ها حتی بازهم نمی شوند. بازنشدن برنامه های اندروید یکی از بزرگ ترین دردسرهایی است که امروزه گریبان کاربران بسیاری را گرفته است. بدون شک این مسئله موجبات ترس کاربران از خرابی دستگاه اندروید را تشدید می نماید. اگر شما هم جزء این کاربران هستید، آی تی پورت به شما مژده می دهد که مشکل باز نشدن برنامه های اندروید به راحتی قابل حل بوده و دلیلی برای نگرانی در این زمینه وجود ندارد!

جالب و در عین حال لازم است بدانید که گاهی اوقات با به کارگیری برخی روش های ساده می توانید به مشکل باز نشدن برنامه های اندروید پایان دهید. برای مثال می توانید دستگاه را مجددا راه اندازی نمایید. این روش اگرچه بسیار ساده و پیش پا افتاده به نظر می رسد، اما جالب است بدانید که در بسیاری از مواقع شما را به هدفتان می رساند.

در صورتی که پس از نصب برنامه اندروید با بروز مشکل در اجرای آن مواجه شدید، می توانید نتیجه بگیرید که علل گوناگونی در پشت پرده این مشکل وجود دارند که برخی از آن ها عبارتند از:

نیاز برنامه اندروید به یک محیط بدون محدودیت برای انجام عملکردهای مورد نظر

بسیاری از برنامه های اندروید برای این که بتوانند به درستی از پس انجام عملکردهای مورد نیاز کاربران برآیند، به یک محیط بدون محدودیت نیاز دارند. بنابراین می توان گفت که وجود محدودیت در محیط نمونه ای از علت باز نشدن برنامه های اندروید است. در صورتی که دستگاه شما محدودیت هایی را در زمینه باتری و شبکه اعمال نموده باشد، ممکن است اختلالاتی در کارکرد برنامه اندروید ایجاد گردد. برای حل این مشکل کافی است این تنظیمات را به صورت موقت غیر فعال کرده و مجددا نحوه عملکرد برنامه اندروید را بسنجید. در صورتی که متوجه شدید که علت باز نشدن این برنامه محدودیت های مذکور است، برای همیشه آن ها را غیر فعال نمایید.

علت باز نشدن برنامه های اندروید

پر بودن حافظه کش و وجود داده های خراب

جمع شدن داده های موقت در طول یک دوره زمانی یکی از اصلی ترین علت باز نشدن برنامه های اندروید است. پرونده های خراب داده نیز می توانند در این زمینه دردسر ساز شده و مشکل مذکور را تشدید نمایند. در چنین شرایطی برای حل این مشکل کافی است داده های موقت و داده های خراب را حذف کرده و برنامه مورد نظر خود را مجددا راه اندازی نمایید.

به روز نبودن برنامه؛ یکی از علت باز نشدن برنامه های اندروید

یکی از اساسی ترین علت باز نشدن برنامه های اندروید به روز نبودن آن ها می باشد. همانگونه که می دانید، توسعه دهندگان برنامه های اندرویدی هر چند وقت یک بار نسخه جدیدتر و کامل تری از برنامه های خود را ارائه می دهند. گفتنی است که این کار موجب رفع مشکلات پیشین برنامه می شود. بنابراین به عنوان یک راه حل دیگر در صورت باز نشدن برخی برنامه های اندروید می توانید نسخه جدید آن ها را دانلود نموده و نصب نمایید.

نیاز به نصب مجدد، نیاز به نصب نسخه قبلی، نیاز دستگاه به بازنشانی کارخانه واز دیگر علت نصب نشدن برنامه های اندروید محسوب می شوند. 

گفتگو ها