اخبار

یک‌چهارم اروپایی‌ها هیچ مهارتی در حوزه فناوری اطلاعات ندارند

فناوری اطلاعات

بر اساس گزارش جدید منتشر شده از سوی اتحادیه اروپا، نبود نیروی متخصص و ماهر در حوزه فناوری اطلاعات باعث خواهد شد تا فرآیند بازسازی اقتصادی این منطقه با تاخیر مواجه شود.

رتبه‌بندی دیجیتالی سالانه اتحادیه اروپا نشان می‌دهد که تنها نیمی از نیروی کاری اروپایی به میزان کافی مهارت لازم و مرتبط با کار خود را در در زمینه فناوری اطلاعات را دارند.

فناوری اطلاعات

بر اساس این آمار و ارقام، فقط ۴۳ درصد مردم ساکن در منطقه اتحادیه اروپا برای ورود به اینترنت و استفاده از ابزارهای آن مهارت‌های متوسط یا سطح بالا دارند و به عنوان مثال از این فضا برای برقراری تماس تلفنی یا ساخت صفحات اینترنتی استفاده می‌کنند. همچنین گفته می‌شود که تقریبا یک‌چهارم ساکنان اروپا هیچ مهارتی در حوزه فناوری ارتباطات و اطلاعات ندارند. پیش‌بینی شده است که در سال ۲۰۱۵ میلادی بیش از ۷۰۰ هزار اروپایی هیچ گونه مهارتی در حوزه ICT نداشته باشند.  صنعت فناوری اطلاعات هم‌اکنون ۶ درصد درآمد تولید ناخالص این منطقه را تامین می‌کند و ۸ میلیون فرصت شغلی ایجاد کرده است. اگرچه درخواست بازار برای اینترنت پرسرعت‌تر، قابلیت‌های دیجیتالی موبایلی و خریدهای اینترنتی روز به‌روز در حال افزایش است، ‌ اما تنها یک‌دهم از مشتریان اروپایی خریدهای خود را به صورت آنلاین انجام می‌دهند. بر این اساس، بخش قابل ملاحظه‌ای از شرکت‌های کوچک و متوسط (SME) هیچ اقدامی در حوزه خرید و فروش‌های آنلاین انجام نمی‌دهند و سرمایه‌گذاری‌ در این زمینه نمی‌کنند.  به هر حال، ‌ کمیسیون اروپا در این فرآیند نشانه‌هایی از خوش‌بینی را مشاهده کرده است. طبق آمار موجود در سال گذشته میزان استفاده از اینترنت موبایلی در اروپا ۶۲ درصد افزایش یافته است تا درمجموع ۲۱۷ میلیون کاربر اروپایی از این سرویس بهره‌مند شوند. همچنین گفته می‌شود که ۶۸ درصد اروپایی‌ها به صورت مداوم و مستمر وارد اینترنت می‌شوند و ۱۷۰ میلیون نفر از آن‌ها از شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند.

گفتگو ها