اخبار

ابزار رایگان گوگل پولی شد !!!

گوگل

شرکت گوگل به عرضه رایگان ابزار آنلاین Google Apps مخصوص شرکت‌ها و سازمان‌های کوچک پایان داد تا از این پس ابزار مربوطه به صورت پولی در اختیار آن‌ها قرار گیرد.گوگل در وبلاگ رسمی خود توضیح داد که از هم‌اکنون سازمان‌های کوچک با ۱۰ کارمند یا کمتر باید برای استفاده از این پلتفورم آنلاین باید هزینه پرداخت کنند که این پلتفورم حاوی چندین ابزار و نرم‌افزار تاکنون رایگان بوده است.

بر اساس گزارش منتشر شده در وبلاگ رسمی گوگل، تمامی شرکت‌ها و سازمان‌هایی که قصد استفاده از این ابزار را دارند باید به‌ازای هر کاربر سالانه ۵۰ دلار بپردازند.

ابزار Google Apps برای اشخاص غیرحقوقی، همچنان به صورت رایگان عرضه می‌شود و علاوه بر آن، کاربران کنونی شرکت‌ها و سازمان‌هایی که هم‌اکنون در حال استفاده رایگان از این ابزار هستند نیز می‌توانند همچنان آن را رایگان در اختیار بگیرند.

شرکت گوگل در سرویس Google Apps for Business ابزار پست الکترونیکی، تقویم الکترونیکی و ابزار Office آنلاین را به همراه سرویس کامل خدمات خود در اختیار کاربران می‌گذارد تا آن‌ها بتوانند قابلیت‌هایی از جمله نام دامنه‌های اینترنتی خود یا پشتیبانی ۲۴ ساعته تلفنی را به این سیستم اضافه کنند.

گوگل هم‌اکنون آماری در مورد تعداد کاربران این ابزار منتشر نکرده است، اما در مطلبی که سال قبل در وبلاگ رسمی این شرکت منتشر شد توضیح داده شد که این ابزار ۴۰ میلیون کاربر دارد. گوگل در این ابزار قصد رقابت با سرویس آنلاین Office ۳۶۵ مایکروسافت را دارد که امکان دسترسی به خدمات پست الکترونیکی و نسخه آنلاین ابزارهای Word، PowerPoint و Excel را فراهم می‌کند و سازمان‌ها موظفند به‌ازای استفاده هرکاربر از این سرویس ماهانه ۶ دلار بپردازند.

[bsbutton size=”small” style=”default” icon=”icon-glass” iconcolor=”black” text=”منبع” link=”http://www.citeworld.com/cloud/21172/google-start-charging-all-businesses-google-apps” target=”This page”]

گفتگو ها