بازاریابیتجارت الکترونیک

۳ استراتژی بازاریابی فروشگاه آنلاین در عید نوروز

بیشتر از ۳ نفر از ۱۰ خریدار ایام عید، قبل از انجام هر خریدی به صورت آَنلاین به دنبال هدایا و آگهی‌های هدایا میگردند و فرصت‌های قابل‌توجهی را برای خرده‌‌فروشان اینترنتی ایجاد می‌کنند. اما برای کسب درآمد در فروش‌های عید، بیشتر بازرگانان باید هم‌اکنون شروع به اجرای هماهنگ‌شده کمپین‌های بازاریابی نمایند.

آماده شدن جهت فصل خرید عید که از بعد از بهمن‌ماه آغاز و در بعضی موارد، حتی تا فراتر ۱۵ فرودین ادامه دارد، هم‌اکنون هم خیلی زود نیست.

چگونه در عید ۱۳۹۳ فروش کنید؟

گرچه یقینا برای جذب مشتریان جدید و فروش در تعطیلات امسال ده‌ها روش ماندگار وجود دارد، ۳ استراژی ویژه که ممکن است وعده‌های بسیاری را برای خرده‌فروشی‌های آنلاین کوچک و متوسط داشته باشند را ذکر میکنیم:

    ۱٫               بازاریابی برای مشتریان شناخته‌شده

    ۲٫               بازاریابی ورودی

    ۳٫               تبلیغات pay-per-clicks ( پرداخت به ازای کلیک )

این استراتژی‌ها یا نسبتا ارزان هستند یا می‌توان برایشان بودجه مناسبی در نظر گرفت. هر کدام می‌توان مشوق ترافیک سایت، و هر کدام می‌توان منبعی برای فروش‌های بجا باشد.

بازاریابی برای مشتریان شناخته‌شده

مشتریان وفادر و شناخته‌شده معمولا بهترین مبنع درآمد یک خرده‌فروش هستند. برای نمونه، در ایالات متحده، ۴۰% از درآمد تجارت الکترنیکی خرده‌فروشی از خریداران برگشتی یا تکراری کسب می‌شود. و این خریداران برگشتی معمولا تنها حدود ۸% از بازدیدهای سایت را انجام می‌دهند. (این یعنی این کاربران با اعتماد بالا و بدون بررسی مجدد از شما خرید می‌کنند و این یک گنج است، بخوبی از آن‌ها مراقبت کنید).همچنین خریداران برگشتی بین ۳ الی ۵ برابر وقت بیشتری برای بازدید صرف می‌کنند تا مشریان جدید.

برای آدرس‌دهی به مشتریان شناخته‌شده، تلاش‌های بازاریابی از طریق ایمیل، رسانه‌های اجتماعی و اگر شما سیستم اشتراک روزنامه دارید، پیام‌های متنی شمارده می‌شوند.

برای ایمیل، یک سری از ایمیل‌ها که از هم‌اکنون آغاز به ارسال‌شده را ‌طرح‌ریزی کنید که یکی از این ۳ هدف : ۱- تشویق خریدان به دیدن کالاهای ترخیصی قبل از تعطیلات ۲- معرفی یا نمایش محصولات جدید یا برجسته ۳- تشویق به تعامل با وب‌سایت و محتوای رسانه‌های اجتماعی که مرکزی برای پیشنهاداتی برای تعطیلات خواهد بود، را دنبال کند.

برای وب‌سایت‌ها و رسانه‌های اجتماعی، از مشتریان شناخته‌شده بپرسید که از Facebook استفاده می‌کنند یا Pinterest برای آغاز کردن ایجاد یک لیست درخواستی از محصولاتی که دوست دارند در عید به عنوان هدیه دریافت کنند. همچنین از آنها درخواست ارائه ایده‌‌ها و پیشنهاد‌هایی برای هدایا را بکنید. بهترین لیست‌های درخواستی و پیشنهاد‌های هدایا را در وب‌سایت به عنوان پست جمع کنید.

خریداران معمولا به پیامک در حدود ۹۰ ثانیه واکنش نشان می‌دهند. تصور کنید برای یک خرده‌فروش برقراری ارتباط انحصاری در پیشنهادهای جمعه سایبری چه معنایی می‌تواند داشته باشد؟ اگر یک پنل ارسال پیامک داشته باشید، یک پیشنهاد منحصر به فرد تعطیلات در نیمه دوم بهمن یا نیمه اول اسفند را یک هفته‌ای طرح‌ریزی می‌کنید. اگر از ارسال پیامک استفاده نمی‌کنید، آن را راه‌اندازی کنید.

بازاریابی ورودی

بازاریابی ورودی به دنبال جذب مشتریان جدید با استفاده از محتواهایی مانند مطالب وب‌سایت، ویدئوها و دیگر وسایل مفید است.

مفهوم ساده‌ایست، محتوایی را به وب‌سایت خود اضافه کنید که خریدرانی را از موتورهای جستجو و دهان به دهان جذب خواهد کرد. اینکه تعداد قابل‌توجهی از مشتریان بالقوه شما از موتورهای جستجو یا پیشنهادهایی از دوستانشان به سایت شما می‌آیند یک واقعیت بلا انکار است.

تبلیغات pay-per-clicks (پرداخت به ازای کلیک)

آخرین روش که خرده‌فروشان آنلاین قطعا می‌خواهند از آن استفاده کنند، تبلیغات pay-per-click است.

این شکل از ترویج، ممکن است نسبتا قیمت بیشتر و نرخ تبدیل کمتری از بازاریابی ورودی و ایمیلی داشته باشد، اما برای زمان عید باید قسمتی از مخلوط باشد.

فرض کنید، یک کمپین امتحانی کلیدواژه ppc کوچک را آغاز کنید. بازاریابی ppc مقدار قابل‌توجهی نظارت نیاز دارد، وقتیکه شما کلیدواژه‌ها را تغیبر می‌دهید، با متن و تصاویر تبلیغات تجربه کسب می‌کنید و توجه مشتری را  متمرکز می‌کنید.

گفتگو ها
    رضایان

    مقاله بسیار مفیدی بود جناب علی حسینی

    با تشکر از شما