بهینه سازی وب سایتتجارت الکترونیک

افزایش بازدید سایت، مسئله این است !

ترافیک و بازدید بالای وب سایت

درنگاه مدیران سایت ها ، از سایت های تجاری گرفته ، فروشگاه های آنلاین ، مجله های اینترنتی تا سایت های شخصی و … . داشتن مخاطب بالا و بازدید کننده زیاد یک مسئله حیاتی به شمار میرود. تغییرات کوچک و ساده ای هستند که می توانند سایت شمارا برای داشتن بازدید بالا بهبود بخشند ، شاید در نگاه اول بگوید که توضیح واضحات است اما بهتر است حتی در همین نکات ساده هم بیشتر تامل کرد.تنها سایتی که ساده و خوب به نظر آید و مخاطب را جذب میکند کافی نیست .

اگر شما حتی یکی از مولفه های حیاتی برای داشتن یک سایت تاثیر گذار را از دست دهید موفق به این تغییر نخواهید شد.

افزایش بازدید سایت

سادگی را حفظ کنید

قبل از اینکه سایت را با گرافیک ، محتوا یا هرچیز دیگری پر کنید باید به صفحه نخست خود فکر کنید با این انتظار که یک مخاطب آگاه یک بیننده با انگیزه خواهد بود. حقیقت این است که شما مخاطب را در انبوهی از مواردی که دوست داشتنی به نظر می آیند غوطه ور میکنید تا او را بریا برگشتن دوباره به سایت تحریک کنید.در حالیکه با این درهم ریختگی مخاطب را به زحمت میاندازید.پس هوم پیج را سفید و متمرکز نگه دارید.اهمیت دادن به این نکته بیننده شما می خواهد چه بداند زمانی امکان پذیر خواهد بود که بتواند در فضایی کم از سرخط اطلاعات آگاه بشود.پس فرم های مختصر را جایگزین فرم های طولانی کنید.

 

 محتوای متعدد و مرتبط بنویسید

ممکن است تصور کنید محصولتان بسیار خوب است و در واقع  خودش به فروش خودش کمک میکند ، شاید درست بگویید و اینگونه باشد اما اگر کسی شرکت شما را نشناسد برای محصولتان نیز هزینه ای نخواهد پرداخت. یک توصیف و تعریف بی نقص  محصول باعث فراهم کردن انگیزه خرید در مخاطب شما خواهد شد. یکی دیگر از موارد مربوط به ایجاد محتوا نوشتن مقالات مربوط به محصولات یا برند شماست. نمونه اش را شما در سایت موفق دیجی کالا حتما مشاهده کرده اید.این ها دو نمونه کوچک از موارد مربوط به ایجاد محتوا بودند و قطعا موارد دیگری هم در این زمینه با توجه به کاربری سایت شما ممکن است وجود داشته باشد. به هر حال چیزی که عیان است هرچه محتوای بیشتر و متنوع تری عرضه کنید گروه هدف را بزرگتر تشکیل داده و آگاهی از برند را افزایش خواهید داد.

افزایش بازدید سایت

 

 مولفه های جذاب اضافه کنید

آیتم های ساده و تازه ای اضافه کنید که روی برند شما و درخواست مخاطبانتان تمرکز داشته باشد.تصاویر یا ویدئوهایی که بین شما و بینندگان سایت شما ارتباط برقرارمیکند. در مواردی هم استفاده بجا از تکنولوژی های روز طراحی وب نظیر آیتم های شناور و یا هاورهای جذاب برای دکمه ها و باکس محصولات میتواند خود در ایجاد جذابیت مثمرثمرباشد.

 

 نحوه عملکردتان را روشن کنید

ممکن است بیهوده به نظر برسد اما بسیاری از شرکت ها و یا مدیران سایت ها این موضوع را از نظر می اندازند که موجب گیج شدن کارمندان وحتی مخاطبانشان میشود.

نحوه عملکردسایت شما باید واضح باشد و برجسته نشان داده شود و با نشانه های بصری بر آن تاکید شود.مخاطبتان را به سمت عمل موردنظرش با دقت و سرعت سوق دهید و از افزایش تغییر لذت ببرید. اینکه مشخص باشد که دقیقا میخواهید در چه زمینه ای فعالیت کرده و اقدام به تولید محتوا کنید ، مثل یک صافی عمل می کند بدین گونه که مخاطب میداند که برای موضوعی که در سر دارد و به دنبالش میگردد فقط شما و سایت شما میتواند به او کمک کنید پس بدون هیچ گونه معطلی و یا گیج شدن به سراغ شما می آید. منظورم روشن بود ؟

افزایش بازدید سایت

امتحان کنید

از درستی وجود یک آیتم در سایت خود مطمئن نیستید ؟ ساده است امتحان کنید. تست A/B به شما این امکان را میدهد که سایت خود را از هر جنبه ای امتحان کنید.از رنگ گرفته ، طراحی ، محتوا ، فهم بهتر ، سود دهی ، رفتار مخاطبان و تا اطمینان از اینکه چه محصولاتی بهترین نتیجه را دارند. در مورد تست A/B صحبت بسیار است ، برای درک آن یک جستجوی ساده در اینترنت موضوع را روشن میکند.

 

در نگاه مخاطب و یا متشری یک سایت خوب به نظر آمدن مهم است . اما تغییرات کلید اصلی موفقیت هاست. گنجاندن این ۵ نکته و سود شما از دنبال کنندگان ، شناخت برند شما را و سریالی از ترقی و خبرهای خوب برای تجارت شما خواهد بود.

گفتگو ها