اندرویدسیستم عامل

دیوایس اندرویدی جدید خود را در یک چشم به هم زدن راه اندازی کنید

دیوایس جدید اندرویدی

پس بالاخره یک دیوایس اندرویدی جدید خریدید. شاید گلکسی اس ۶ خریده باشید شاید هم نکسوس ۶. ممکن است وان پلاس ۲ را به دیگر مدل‌ها ترجیح داده باشید. هر دیوایسی را که انتخاب کرده باشید مهم این است که الان می‌خواهید هر چه سریع‌تر اسمارت فون خود را راه اندازی کنید و از آن استفاده کنید. تا همین چند وقت پیش راه اندازی یک اسمارت فون اندرویدی کار دشوار و پیچیده‌ای بود، ولی با دو ویژگی‌ جدید اندروید لالی‌پاپ دیگر لازم نیست اپ‌های مورد علاقه خود را یک به یک دانلود و نصب کنید. ویژگی اول که Tap & Go نام دارد برای انتقال اطلاعات بین دیوایس قدیمی شما و دیوایس جدیدتان از NFC کمک می‌گیرد. تنها شرایط لازم این است که دیوایس جدیدتان از اندروید لالی‌پاپ نیرو بگیرد و دیوایس قدیمی‌تان از NFC پشتیبانی کند که آن هم از سال ۲۰۱۰ به بعد در اکثر دیوایس‌های اندرویدی وجود داشته. ویژگی دوم به شما اجازه می‌دهد که اپ‌های مورد نظر خود را از یکی از دیوایس‌های رجیستر شده خود ریستور کنید که این ویژگی زمانی به دردتان می‌خورد که دیوایس قدیمی‌تان از NFC پشتیبانی نکند یا اینکه به هر دلیلی به NFC دسترسی نداشته باشید. مسلما اگر دل‌تان بخواهد اصلا می‌توانید دیوایس اندرویدی خود را از آغاز و بدون انتقال تنظیمات قبلی هم راه اندازی کنید.

اندروید Tap & Go

وقتی دیوایس اندرویدی‌تان را برای اولین بار روشن می‌کنید به شما امکان استفاده از Tap & Go داده می‌شود که دقیقا همان کاری را انجام می‌دهد که از اسمش بر می‌آید. فقط کافی است NFC را روی هر دو دیوایس جدید و قدیمی‌تان فعال کنید و پشت هر دو دیوایس را آرام به هم بکوبید تا تمام اطلاعات‌تان از جمله اکانت گوگل و اپ‌ها از دیوایس قدیمی به دیوایس جدید منتقل شوند. اگر از گوگل Now هم استفاده می‌کنید، دکمه هوم نیز ریستور می‌شود.

ریستور از یک دیوایس قدیمی اندرویدی

اما چه می‌شود اگر دیوایس قدیمی شما از NFC پشتیبانی نکند؟ در طول مراحل راه اندازی دیوایس جدیدتان اگر از مرحله Tap & Go گذر کنید به مرحله ریستور می‌رسید که به شما اجازه می‌دهد انتخاب کنید که از کدام یک از دیوایس‌های قدیمی خود ریستور کنید و اینکه دقیقا چه اطلاعاتی را می‌خواهید از این طریق به دیوایس جدید خود منتقل کنید. هر دیوایسی که به اکانت گوگل شما متصل باشد امکان ریستور شدن را دارد.

شروع جدید

شما همچنین می‌توانید یک شروع جدید را با دیوایس اندرویدی جدید خود تجربه کنید. اگر دل‌تان نمی‌خواهد اطلاعاتی را از دیوایس‌های قدیمی خود به دیوایس جدید منتقل کنید کافی است گزینه set up as a new device را انتخاب کنید. اگر کانتکت‌های خود را با اکانت گوگل خود سینک کرده باشید، بعد از ورود به اکانت گوگل‌تان در دیوایس جدید، کانتکت‌ها خودبه‌خود به دیوایس جدیدتان منتقل می‌شوند.

وقتی نرم‌افزارهای دلخواه خود را دانلود و نصب کردید باید ببینید نرم‌افزارهای پیش‌فرض به روز رسانی دارند یا نه. سپس باید تنظیمات وای فای و بلوتوث را چک کنید و در صورت لزوم تغییر دهید. حالا نوبت به شخصی سازی نوتیفیکیشن‌ها می‌رسد که البته در اندروید لالی‌پاپ بسیار پیشرفته‌تر و بهتر شده‌اند.

آیا لازم است که دیوایس جدیدتان را روت کنید؟

در قدم بعدی باید به این فکر کنید که آیا می‌خواهید دیوایس اندرویدی جدیدتان را روت کنید یا نه. اگر وان پلاس ۱ دارید که اصلا نیازی به روت کردن نیست چون خودش از یک رام شخصی استفاده می‌کند؛ رام محبوبی به نام سیانوژن. روت کردن دیوایس اندرویدی با این هدف انجام می‌شود که به شما به عنوان کاربر امکان دسترسی به تنظیماتی داده شود که در حالت معمول توسط شرکت سازنده مسدود شده‌اند. وقتی دیوایس اندرویدی خود را روت کنید می‌توانید Bloatwareها یا همان نرم‌افزارهای پیش‌فرض را از روی دیوایس پاک کنید و به نرم‌افزارهای پرقدرتی مثل تیتانیوم بک‌آپ دست پیدا کنید.

لوازم جانبی اندروید

حالا که از نظر نرم‌افزاری همه چیز را از نظر گذراندید، می‌توانید به فکر سخت‌افزار باشید. آیا به یک قاب احتیاج دارید؟ اگر از آن دسته از کاربرانی هستید که دیوایس‌تان روزی چند بار از دست‌تان می‌افتد حتما به فکر یک قاب محکم برای دیوایس‌تان باشید. نظرتان در مورد یک شارژر سیار چیست؟ اگر گلکسی اس ۶ دارید حتما پد شارژر بی‌سیم آن را خریداری کنید. با آن پد دیگر برای شارژ کردن دیوایس نیازی به سیم و کابل ندارید، فقط دیوایس را روی پد بگذارید تا عملیات شارژ انجام شود.

گفتگو ها