اخبار

از ماجرای قلم گلکسی نوت ۵ تا آشتی اینستاگرام با مستطیل — اخبار هفته

مشکل در طراحی جایگاه قلم استایلوس در سامسونگ گلکسی نوت ۵ برای برخی از کاربران گران تمام شده و حالا آنها را به شدت عصبانی کرده، یوتیوب با سرویس جدیدش قصد دارد با سرویس محبوب توییچ در جذب بازی‌بازها رقابت کند، آمارها حاکی از آن است که تعداد کاربران واقعی مونث در اشلی مدیسون نزدیک به صفر بوده و مردان عضو این سرویس بیخود و بی‌جهت آبرو و اطلاعات خود را از دست داده‌اند، فیسبوک با یک رکوردشکنی جدید پایش را از آمار مخاطبان جام جهانی هم فراتر گذاشت؛ آن هم فقط در عرض یک روز، و اینستاگرام هم با عکس‌ها و ویدیوهای مستطیلی آشتی کرد. هر هفته ما خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخبار هفته در زمینه تکنولوژی را با شما در میان می‌گذاریم. با ما باشید با این شماره از اخبار هفته.

ماجرای استایلوس سامسونگ گلکسی نوت ۵

استایلوس گلکسی نوت ۵

سامسونگ گلکسی نوت ۵ مشکلی در طراحی خود دارد که برخی کاربران با دادن بهایی گزاف به این مشکل پی بردند. این فبلت که اخیرا به همراه گلکسی اس ۶ اج پلاس به جهانیان معرفی شد، با استایلوسی عرضه می‌شود که به نام S Pen شناخته می‌شود. از S Pen برای نوشتن و رسم کردن روی صفحه نمایش گلکسی نوت ۵ استفاده می‌شود و زمان‌هایی که مورد استفاده قرار نمی‌گیرد هم در جایگاه خود در داخل گوشی قرار می‌گیرد.

همان‌طور که می‌توانید حدس بزنید، S Pen طوری طراحی شده که فقط از یک طرف وارد جایگاهش در داخل این فبلت بشود. اما متاسفانه کاربرانی بوده‌اند که S Pen را برعکس وارد جایگاهش کردند که این کارشان باعث شده S Pen در جایگاه خود گیر کند. در این حالت اگر کاربران سعی کنند S Pen را از جایگاه خود به زور بیرون بکشند کل مکانیزم جایگاه S Pen به هم می‌خورد.

کاربرانی که با این مشکل مواجه شدند از دست سامسونگ به شدت عصبانی هستند و معتقدند که سامسونگ در طراحی این دیوایس اشتباه کرده است. اما از سوی دیگر سامسونگ خود کاربران را مقصر می‌داند چون اولا در دفترچه راهنمای این دیوایس به خوبی در مورد نحوه استفاده از S Pen توضیح داده شده و ثانیا فهمیدن روش صحیح قرار دادن S Pen در جایگاهش در گلکسی نوت ۵ کار بسیار آسانی است و خیلی به ندرت پیش می‌آید که کسی به اشتباه آن را در جایگاهش وارد کند.

یوتیوب به جنگ با توییچ می‌رود

یوتیوب گیمینگ

یوتیوب این هفته از YouTube Gaming پرده برداری کرد، یک سرویس از یوتیوب که هدفش بازی‌های ویدیویی و بازی‌بازها است. با اینکه بازی‌های ویدیویی همیشه یک بخش محبوب از یوتیوب بوده‌اند، اما یوتیوب گیمینگ کاملا بازی‌ها را از حاشیه به متن آورده و فقط و فقط برای بازی‌بازها طراحی شده است.

یوتیوب گیمینگ بی شک پاسخی است از از طرف یوتیوب به سرویس محبوب توییچ، همان پلتفرمی که به بازی‌بازها اجازه می‌دهد بازی‌های خود را به صورت زنده استریم کنند. این رقابت را می‌توان جنگی بین گوگل و آمازون بر سر تصاحب بازار سرویس‌های استریم بازی‌های کامپیوتری دانست.

مهم‌ترین ویژگی یوتیوب گیمینگ همین استریم زنده هست که به کاربران اجازه می‌دهد بازی کردن خود را به صورت زنده با دوستان خود به اشتراک بگذارند. البته یوتیوب گیمینگ تمام آن ویژگی‌ها و کانال‌های محبوب یوتیوب را هم دارد، از راهنمای بازی‌ها گرفته تا نقد و بررسی تخصصی آنها.

یوتیوب گیمینگ روی وب، اندروید و iOS در دسترس است و بعید است که نتواند علاقه‌مندان به بازی‌های ویدیویی را به سمت خودش جذب کند. حالا که توییچ یک رقیب بزرگ و توانا پیدا کرده باید دید که چطور در این رقابت سخت و نفس‌گیر از رقیب خود پیشی می‌گیرد.

گوگل از لوگوی جدیدش پرده برداری کرد

لوگوی جدید گوگل

گوگل بالاخره لوگوی خودش را به روز رسانی کرد. گرچه نظرات مختلفی در مورد لوگوی جدید گوگل وجود دارد ولی خیلی‌ها عقیده دارند که این لوگو آن چنان ساده است که هر کودکی می‌تواند خیلی راحت آن را با ماژیک طراحی کند!

اما تغییر ظاهری لوگوی جدید تنها ویژگی جالبش نیست. این لوگو کاملا ریسپانسیو است به این معنی که با توجه به اندازه صفحه نمایشی که از آن استفاده می‌کنید، لوگوی گوگل هم خودش را هماهنگ می‌کند.

تقریبا هیچ زنی از سرویس‌های اشلی مدیسون استفاده نمی‌کرده

کاربران زن اشلی مدیسون

این‌طور که معلوم است، تعداد زنانی که از اشلی مدیسون استفاده می‌کردند خیلی کمتر از آن چیزی است که تصور می‌شده. بر اساس تحقیقات جدید، از کل ۳۷ میلیون پروفایلی که در اشلی مدیسون به ثبت رسیده، ۵.۵ میلیون پروفایل ظاهرا متعلق به کاربران مونث بوده است.

اما  جالب اینجاست که درصد زیادی از پروفایل‌های مونث غیر واقعی بوده‌اند، یعنی یا توسط مردان یا ربات‌های کامپیوتری و یا توسط کارکنان اشلی مدیسون ساخته شده‌اند. از سوی دیگر تعداد زنانی که از سرویس‌های اشلی مدیسون استفاده کرده‌اند در مقایسه با تعداد مردان بسیار کمتر بوده است. آمار کاربران زن اشلی مدیسون آنقدر کم است که حتی می‌توان آن را صفر در نظر گرفت.

فیسبوک برای اولین بار در یک روز بیش از یک میلیارد کاربر داشت

یک میلیارد کاربر در فیسبوک

روز دوشنبه فیسبوک به یک موفقیت جدید دست یافت چون در آن روز برای اولین بار در تاریخ این شبکه اجتماعی، بیش از یک میلیارد کاربر وارد فیسبوک شدند و از آن استفاده کردند.

یک میلیارد نفر. این یعنی تقریبا یک هفتم جمعیت کل جهان. یک شرکت توانست در طول یک روز به این میزان جمعیت دسترسی پیدا کند (و به آنها تبلیغات نشان دهد!). مسلما مارک زاکربرگ از این موضوع بسیار خوشحال شده:

یک دنیای باز و مرتبط دنیای بهتری است. این دنیا ارتباطات قوی‌تری با کسانی که دوست‌شان دارید را شکل می‌دهد، این دنیا اقتصادی بزرگ‌تر با موقعیت‌هایی بهتر را شکل می‌دهد، و در نهایت این دنیا جامعه‌ای قوی‌تر را شکل می‌دهد که می‌تواند تمام ارزش‌های ما را بازتاب دهد.

صرفا جهت مقایسه باید بیان کنم که فیفا گفته جام جهانی، یکی از بزرگ‌ترین رویدادهای ورزشی جهان، حدود ۷۱۵ میلیون نفر مخاطب جذب کرده. این یعنی آمار خود فیفا از مخاطبان جام جهانی ۳۰۰ میلیون نفر کمتر از تعداد مخاطبان فیسبوک است… آن هم در یک روز!

اندروید Wear حالا روی iOS هم کار می‌کند

اندروید Wear روی iOS

اگر هنوز اپل واچ نخریده‌اید شاید خوشحال شوید اگر بدانید که گوگل حالا دست شما را برای انتخاب خیلی بازتر کرده. خوشبختانه از این به بعد اندروید Wear روی iOS هم کار می‌کند و این یعنی خیلی از اسمارت واچ‌های اندرویدی می‌توانند با آیفون شما جفت شوند.

هوآوی واچ، ایسوس زن‌واچ ۲، ال جی واچ همگی با آیفون شما سازگار هستند. تمام اسمارت واچ‌های اندرویدی که از این پس ساخته می‌شوند نیز با دیوایس‌های مبتنی بر iOS سازگار خواهند بود. البته با اینکه این اسمارت واچ‌ها روی iOS امکاناتی در حد اپل واچ ارائه نخواهند کرد ولی با این حال می‌توانند بسیاری از خواسته‌های کاربران خود را پاسخ بدهند.

با اینکه اپل واچ شکل و شمایل خاص خودش را دارد ولی اسمارت واچ‌های اندرویدی خیلی متنوع‌تر هستند و قطعا از نظر قیمت هم می‌توانند مقرون به صرفه‌تر از اپل واچ باشند. بنابراین به لطف گوگل کاربران آیفون حالا انتخاب‌های بیشتری در انتخاب اسمارت واچ خود در اختیار دارند.

گوگل کروم جلوی محتوای فلش کم اهمیت را می‌گیرد

گوگل کروم و فلش

گوگل تصمیم گرفته در مرورگر خود یعنی کروم، جلوی محتوای فلش کم اهمیت را بگیرد و با این تصمیم، فلش را یک قدم دیگر به مرگ نزدیک‌تر کرده. منظور گوگل از کم اهمیت، تمام آن محتوای فلشی است که در مرکزیت صفحه وب قرار ندارد. این یعنی ویدیویی فلشی که اغلب اوقات شما می‌خواهید مشاهده کنید به کار خود ادامه می‌دهد، ولی بقیه تبلیغات و محتوای فلش متوقف می‌شوند.

این ویژگی البته از ماه مارس معرفی شد ولی تا به حال به صورت پیش‌فرض فعال نبود. در ماه ژوئن برای کاربران نسخه بتا این ویژگی به صورت پیش‌فرض فعال بود. ولی از اول سپتامبر گوگل این ویژگی را به صورت پیش‌فرض برای تمام کاربران کروم فعال کرده است.

آن دسته از کاربران گوگل کروم که همچنان می‌خواهد تمام محتوای فلش را مشاهده کنند می‌توانند این ویژگی جدید را غیرفعال کنند. روی Settings کلیک کنید، به بخش Show Advanced Settings بروید و روی Content Settings کلیک کنید. سه گزینه در بخش Plugins وجود دارد و شما می‌توانید بر اساس سلیقه خود این گزینه‌ها را تغییر دهید.

اینستاگرام با مستطیل آشتی کرد

اینستاگرام با مستطیل آشتی کرد

از زمانی که به یاد داریم، تمام ویدیوها و عکس‌ها در اینستاگرام قالب مربعی داشتند. اما خوبشختانه بالاخره اینستاگرام با مستطیل هم آشتی کرده است. از این پس کاربران این شبکه اجتماعی می‌توانند علاوه بر عکس‌ها و ویدیوهای مربعی، محتوای خود را در قالب‌های مستطیلی هم با دوستان خود به اشتراک بگذارند.

نظر شما در مورد اخبار هفته

نظر شما چیست؟ به نظر شما آیا حق با سامسونگ است که در مورد مشکل استایلوس گلکسی نوت ۵ کاربران را مقصر بداند؟ آیا یوتیوب گیمینگ می‌تواند با توییچ رقابت کند و پیروز شود؟ نظرتان در مورد آمار جالب تعداد کاربران زن در اشلی مدیسون چیست؟ آیا شما هم از حضور یک میلیارد کاربر در فیسبوک در طول یک روز شگفت‌زده شدید؟ در مورد اضافه شدن امکان آپلود عکس‌ها و ویدیوهای مستطیل شکل در اینستاگرام چه نظری دارید؟ ما مشتاقانه منتظر نظرات شما درباره اخبار هفته هستیم.

گفتگو ها