آموزشنرم افزار

چگونگی حل مشکل https در اندروید

حل مشکل https در اندروید

شاید شما هم به آن دسته از افرادی تعلق داشته باشید که بارها و بارها هنگام کار با صفحات اینترنتی استفاده کننده از پروتکل https با خطای اتصال شما خصوصی نیست، مواجه شده اید. بدون شک آشنایی با روش حل مشکل https در اندروید در چنین مواردی بسیار ضروری به نظر می رسد. بدین ترتیب دیگر دیدن چنین خطایی نمی تواند موجبات اذیت و آزار شما را فراهم سازد. 

اهمیت حل مشکل https در اندروید آی تی پورت را بر آن داشته است که در ادامه به معرفی روش های موجود در این زمینه بپردازد. اگر شما هم نیازمند آموزش اندروید در این زمینه هستید، تا پایان مطلب با ما همراه باشید!

روش های حل مشکل https در اندروید

یکی از اصلی ترین و در عین حال عمده ترین دلایل بروز مشکل https که معمولا در مرورگرهایی همچون فایرفاکس و گوگل کروم رخ داده و با دیدن یک خط قرمز بر روی نوشته https قابل مشاهده است، عدم به روز بودن مرورگر و نامعتبر بودن مجوزهای دسترسی می باشد. بنابراین برای پایان دادن به این مشکل نخست مرورگر خود را به روزرسانی نمایید. این کار را زمانی انجام دهید که از عوض کردن مرورگر خود نتیجه نگرفته و با رفرش نمودن صفحه نیز به نتیجه قابل قبول نرسید.

ترفند اول

ساده ترین راه برای حل مشکل https در گوگل کروم اندروید خاموش کردن و یا راه اندازی مجدد سیستم و بستن مرورگر و ریستارت آن است. بنابراین در گام نخست سعی کنید از این روش بهره بگیرید. 

حل مشکل https در اندروید

ترفند دوم

تغییر زمان و روز سیستم یکی دیگر از روش های حل مشکل https در اندروید می باشد. یکی از مهم ترین علل بروز این مشکل عدم انطباق سیستم شما با زمان و تاریخ سرور مربوط به وب سایت جستجو شده است.

بنابراین به سادگی می توانید نسبت به تغییر زمان ویندوز نصب شده اقدام نموده بدین منظور کافی است در نوار ابزار تعبیه شده در قسمت زیرین ویندوز بر روی تاریخ نوشته شده کلیک نموده و پس از انتخاب Date and Time Setting زمان ویندوز را تغییر دهید. در چنین شرایطی حتما تعیین کنید که زمان و موقعیت شما به طور خودکار تنظیم گردد. 

در صورت تنظیم زمان و تاریخ بر روی حالت خودکار و مشاهده عدم به روزرسانی تاریخ دقیق در ویندوز نسبت به خاموش نمودن Set Time Automatically اقدام نموده و آن را به صورت دستی تغییر دهید. 

ترفند سوم حل مشکل https در اندروید

یکی دیگر از روش های حل مشکل https در اندروید چک نمودن سایت های بدون پروتکل امنیتی به منظور باز نشدن سایت های بخش پشتیبانی گوگل مرتبط با بارگذاری صفحات اینترنتی است. بخش پشتیبانی گوگل در چنین شرایطی به کاربران خود توصیه می کند که در صورت استفاده از وای فای بار دیگر اقدام به بارگذاری مجدد صفحه اینترنتی تحت عنوان Splash Page کنند. بدین منظور کافی است به یک وب سایت حفاظت نشده با https وارد شده و با قوانین به نمایش گذاشته شده در این مرورگر موافقت نمایید تا بدین ترتیب بتوانید بدون دردسر به اینترنت دسترسی پیدا کنید.  

گفتگو ها
    جعفراصغزی

    باسلام.گوشی من بعد از بازنشدن بر روی صفحه این عبارت نمایش داده می شود .not found
    Erorr_403
    Provid.
    Ip هم مثل اینکه مشکل دارم.بایدبا فیلتر شکن در کل کار انجام بدهم.راهنمایی کنید.ممنون.

    کامران

    سلام خسته نباشید مشگل عیب یابی

    Setareh

    بسیار واضح ودقیق توضیح دادید البته من هنوز استفاده نکردم ببینم اشکال برطرف می‌شود یا نه ولی چون واضح وبخش بخش وزیبا آرایش ادبی داشتید خواستم تشکر کنم ونظر بدهم مجددا اگر اشکال برطرف شد نظر خواهم داد.باسپاس