آموزشسیستم عامل

آموزش مخفی کردن فایل های شخصی در سیستم عامل

مخفی کردن فایل های شخصی در سیستم عامل

برخی از افراد به مخفی کردن فایل های شخصی در سیستم عامل می پردازند چون آن ها فایل های شخصی و مهمی می باشند که تمایل ندارند دیگران از آن آگاه شوند. راه کارهای مختلفی برای مخفی کردن فایل های شخصی در سیستم عامل وجود دارد که از طریق آن می توانید دسترسی دیگران به این فایل ها را از بین ببرید. در این مقاله آی تی پورت نیز به آموزش مخفی کردن فایل های شخصی در سیستم عامل خواهیم پرداخت.

مخفی کردن فایل های شخصی در سیستم عامل

برای مخفی کردن فایل های شخصی در سیستم های عامل مختلفی چون ویندوز ۱۰، لینوکس، اندروید،ios  و … روش هایی وجود دارد که به آموزش آن ها خواهیم پرداخت. با این روش جز خودتان فردی به این فایل های شخصی دسترسی نخواهد داشت و نمی تواند آن ها را مشاهده کند. برخی از افراد هستند که به دلیل مسائل شخص و یا کاری از دیده شدن برخی از فایل های خود توسط افراد غریبه نگران هستند و با این روش می توانند خیالی آسوده داشته باشند.

مخفی کردن فایل های شخصی در سیستم عامل

آموزش مخفی کردن فایل های شخصی در سیستم عامل

کاربرانی که گوشی هوشمند دارند اغلب تمایل دارند تصاویر و ویدئوهای خصوصی را مخفی نمایند، فایل کاربران دیگر در فضای ابری ذخیره می شود. اگر قصد دارید تصویری را مخفی کنید ابتدا باید در نرم افزار گوگل فوتوز اندروید آن را انتخاب کرده و دکمه سه نقطه ای عمودی معرف منو را لمس کنید و گزینه Archive را انتخاب کنید. این تصاویر آرشیو شده همچنان از بایگانی استخراج خواهند شد اما آن تصویر را از دسترس بودن مرورگر فایلی که در سیستم عامل وجود دارد محافظت می کند.

مخفی کردن فایل های شخصی در سیستم عامل

مخفی کردن فایل های شخصی با پیش فرض Gallery

افرادی که دارای تبلت سامسونگ و یا گوشی هوشمند هستند، بهترین راه برای مخفی کردن فایل های شخصی در سیستم عامل استفاده از نرم افزار پیش فرض Gallery است که برای این منظور باید ابتدا تصویر و یا ویدئو را انتخاب کنید و سپس دکمه منویی که به شکل سه نقطه عمودی است لمس کنید. با زدن گزینه Move to Secure Folder رمز پوشه را وارد کنید تا با این کار محتوای مورد نظرتان وارد آن شود. در این صورت هیچ شخص دیگری بدون داشتن رمز نمی تواند وارد آن شود و فایل را مشاهده کند.

مخفی کردن فایل های شخصی در دارندگان گوشی هوشمند هواوی

افرادی که قصد مخفی کردن فایل های شخصی در سیستم عامل را دارند و گوشی هواوی دارند باید ابتدا تصویر و یا ویدئوی مورد نظر را انتخاب کنند و با انتخاب دکمه سه نقطه عمودی که در قسمت راست و پایین صفحه قرار دارد و با عنوان More شناخته می شود گزینهMove to Safe را لمس کنند. در صورتی که گاوصندوق و یا Safe فعال نباشد باید دکمه ENABLE را انتخاب کنید که در کادر محاوره ای ظاهر شده است. بعد از اینکه حافظه ای را برای گاوصندوق انتخاب کردید رمزی ۱۶-۶ حرفی که شامل اعداد و حروف است انتخاب کنید و سپس گزینه DONE را بزنید، در این صورت فایل مورد نظرتان به آنجا انتقال داده خواهد شد.

مخفی کردن فایل های شخصی در سیستم عامل با Keepsafe 

اگر فایلی برای تان اهمیت فوق العاده ای دارد استفاده از نرم افزار Keepsafe جهت مخفی کردن فایل های شخصی در سیستم بهتر خواهد بود. این نرم افزار گاوصندوقی دیجیتالی ایجاد می کند که محافظت شده است و رمز عبور دارد و سبب می شود فایل های مورد نظرتان چه تصویر و چه ویدئو کاملاً ایمن باقی بمانند. خروج و انتقال فایل به گاوصندوق ساده است و بدون اینکه از فردی کمک بگیرید آن را می توانید انجام دهید.

مخفی کردن فایل های شخصی در سیستم عامل با Vaulty

نرم‌افزار Vaulty روشی دیگر برای مخفی کردن فایل های شخصی در سیستم عامل است. این نرم افزار به Keepsafe شباهت دارد ولی انتقال فایل ها و یا خارج کردن فایل در آن راحت تر است. دقت داشته باشید که اگر برای گالری خود از نرم افزار Google Photos استفاده می کنید فایل های اصلی تصاویر و یا ویدوئو های خود را حذف کنید.

مخفی کردن فایل های شخصی در سیستم عامل

گفتگو ها