نقد و بررسی

هر آنچه لازم است درباره ی سامسونگ گلکسی نوت ۹ بدانیم

سامسونگ گلکسی نوت 9

سامسونگ گلکسی نوت ۹ جدیدترین محصول شرکت سامسونگ و به اصلاح پرچم‌دار جدید این شرکت می باشد. به عقیده ی بسیاری سامسونگ گلکسی نوت ۹ برترین فبلت اندرویدی حال حاضر دنیاست. گلکسی نوت ۹ در واقع نسل نهم سری های نوت شرکت سامسونگ می باشد که جهت رقابت با محصولات رقبایی چون شرکت اپل طراحی و ساخته شده است. در این مقاله قصد داریم با این اعجوبه ی شرکت سامسونگ بیشتر آشنا شویم و ضمن بیان مشخصات گلکسی نوت ۹ به بررسی و نقد مزایا و معایب آن بپردازیم.

سامسونگ گلکسی نوت ۹

گلکسی نوت ۹ در واقع نسل به‌روزرسانی شده‌ی گلکسی نوت های ۷ و ۸ این شرکت می‌باشد که جهت رفع عیب و ایرادهای آن ها عرضه گردید. به عبارت دیگر زمانی که نوت ۹ شرکت سامسونگ را از نزدیک مشاهده می‌کنیم،‌ از لحاظ ظاهری تفاوت قابل ملاحظه‌ای با نسل‌های قبل دیده نمی‌شود. با این حال قسمت‌های داخلی و امکانات گلکسی نوت ۹ به صورت قابل تأملی بهبود یافته است. منحصربه‌فردترین تکنولوژی‌های اضافه شده به سری‌های نوت جدید سامسونگ، قلم اس پن بلوتوثی و تعبیه‌ی حسگر اثر انگشت در قسمت پشت تلفن همراه (در زیر دوربین) می‌باشد.

با این حال ابعاد نوت ۹ از سایر نوت های قبلی بزرگتر است و میزان ظرفیت هارد داخلی، باتری، کیفیت صفحه نمایش و … نیز بسیار بالاتر رفته است. گلکسی نوت ۹ در دو نوع با ظرفیت حافظه داخلی ۵۱۲ گیگابایت و رم ۸ گیگابایت و ظرفیت حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایت و رم ۶ گیگابایت عرضه شده است. سامسونگ گلکسی نوت ۹ در آگوست سال ۲۰۱۸ میلادی (اوایل مرداد ۱۳۹۷) توسط شرکت سامسونگ به دوستداران تلفن‌های همراه سری نوت این شرکت معرفی گردید. امکان خرید سامسونگ گلکسی نوت ۹ در کشور انگلستان نیز از تاریخ ۲۴ آگوست ۲۰۱۸ (۲ شهریور ۱۳۹۷) فراهم شد. گلکسی نوت ۹ امروزه در ایران نیز قابل خریداری می‌باشد.

سامسونگ گلکسی نوت 9

آشنایی با مشخصات سامسونگ گلکسی نوت ۹

یکی از موضوعات مهم در هنگام خرید انواع تلفن همراه، مشخصات دستگاه انتخابی است. اگر علاقه‌مند به دانستن مشخصات سامسونگ گلکسی نوت ۹ می‌باشید، بهتر است بدانید که ابعاد صفحه نمایش محصول جدید شرکت سامسونگ ۱۶۱٫۹ در ۷۶٫۴ در ۸٫۸ میلی‌متر می‌باشد. نکته‌ی مهم در معرفی مشخصات نوت ۹، تفاوت قطعات این محصول قابل عرضه در جهان و تفاوت قطعات این محصول قابل عرضه در چین و آمریکا می‌باشد. سیستم عامل مورد استفاده‌ی سامسونگ گلکسی نوت ۹، نسخه‌ی اوریو اندروید یا همان اندروید ۸٫۱ است.

از دیگر مشخصات اصلی نوت ۹ سامسونگ (نسخه‌ی جهانی)، بهره مندی از پردازنده یا تراشه‌ی اسنپدراگون (Qualcomm SDM845 Snapdragon 845)، پردازنده مرکزی ۸ هسته‌ای هیبریدی و پردازنده گرافیکی Mali-G72 MP18 می‌باشد. مشخصه‌ی دیگر منحصر به فرد گلکسی نوت ۹ مربوط به باتری غیر قابل جداسازی بزرگ و قوی آن با ۴۰۰۰ mAh ظرفیت است. این محصول عموماً با چهار رنگ مسی، سیاه، آبی آسمانی و صورتی در بازار عرضه شده است و قیمت سامسونگ گلکسی نوت ۹ در بازار جهانی به صورت تقریبی ۱۰۰۰ یورو می‌باشد. دیگر مشخصات نوت ۹ را می‌توان در هنگام خرید اینترنتی این محصول ذیل آن مشاهده کرد.

سامسونگ گلکسی نوت 9

قابلیت های سامسونگ گلکسی نوت ۹

قیمت سامسونگ گلکسی نوت ۹ را می‌توان در دو نوع تک سیم کارته و دو سیم کارته خریداری کرد (نانو سیم). نوت ۹ از دو دوربین جلو ۸ و دوربین پشت ۱۲ مگاپیکسل قوی با قابلیت بالا بهره می‌برد. حسگرهایی که در این دستگاه تعبیه شده است، شامل مواردی چون حسگر عنبیه، شتاب و ژیرو سنج، اثر انگشت، قطب‌نما، ضربان قلب سنج و … می‌باشد. دیگر قالبت های این محصول دارا بودن ویراستار اسناد، عکس و ویدئو، پخش کننده‌های mp4 و mp3، ANT+، شارژ با تکنولوژی بی‌سیم Qi/PMA، Samsung DeX، بیکسبی و … می‌باشد.

سامسونگ گلکسی نوت 9

مزایا و معایب سامسونگ گلکسی نوت ۹

از جمله مزایای سامسونگ گلکسی نوت ۹، بزرگی نمایشگر این محصول نسبت به نسخه‌های قبلی نوت، ظرفیت بالای باتری، ظرفیت بالای حافظه‌ی داخلی، دارا بودن رم بالا، دارا بودن نسل جدید با قابلیت بالای قلم نوری یا اس پن و بهره‌مندی از ورژن جدید اندروید می‌باشد. همچنین ارائه‌ی گزارش‌هایی مبنی بر نشر نور از کنار صفحه نمایش نوت ۹، عدم نوآوری در طراحی شکل ظاهری، دوربین سه‌گانه و عملکرد غیر قابل دفاع این محصول نسبت به دارا بودن قطعات داخلی با کیفیت به عنوان معایب سامسونگ گلکسی نوت ۹ یاد می‌شود.

گفتگو ها