آموزشتجارت الکترونیک

نکات مهم درباره راه اندازی وب سایت وردپرسی – بخش دوم

راه اندازی وب سایت

در این مقاله آی تی پورت قصد داریم به مراحل تکمیلی راه اندازی وب سایت وردپرسی بپردازیم. در بخش اول آموزش راه اندازی وب سایت وردپرسی به مباحث ثبت دامنه، خرید هاست مناسب و نصب اولیه وردپرس پرداختیم. حال اگر سایت وردپرسی خود را روی سی پنل نصب کرده اید با یادگیری مراحل تکمیلی راه اندازی وب سایت وردپرسی در نهایت می توانید سایت خود را بالا آورده و فعالیت مورد نظر خود را انجام دهید.

مراحل تکمیلی راه اندازی وب سایت وردپرسی

این مقاله در واقع بخش دوم مقاله راه اندازی وب سایت وردپرسی است که در آن به مراحل تکمیلی راه اندازی وب سایت وردپرسی اشاره خواهیم کرد، یادگیری مراحل تکمیلی به منظور داشتن وب سایتی امن و همچنین فعال شدن سایت شما لازم است، این مرحله نیز آسان است و نیاز به دانش تخصصی خاصی ندارد.

یک افزونه امنیتی نصب کنید

یکی از مهم ترین مراحل تکمیلی راه اندازی وب سایت وردپرسی نصب یک افزونه امنیتی است، به دلیل این که وب سایت های وردپرسی را حملات هکرها تهدید می کند بلافاصله پس از اولین ورود به سایت کاری را که باید انجام دهید نصب پلاگین امنیتی در وردپرس است. برای محافظت از وب سایت وردپرسی افزونه های امنیتی فراوانی موجود هستند که شما می توانید آن ها را انتخاب کنید توجه داشته باشید که تنها یک پلاگین امنیتی نصب کنید و از نصب چندین پلاگین امنیتی به دلیل همپوشانی آن ها خودداری کنید.

برای کسانی که از امکانات کامنت وب ساید وردپرسی استفاده می کنند در مراحل تکمیلی راه اندازی وب سایت وردپرسی لازم است که یک پلاگین ضد اسپم نیز نصب کنند البته برخی از پلاگین های امنیتی وجود دارند که مجهز به آنتی اسپم هستند که در این صورت نیز به نصب دو افزونه مجزا نخواهد بود.

راه اندازی وب سایت

انجام تنظیمات عمومی در وردپرس

یکی دیگر از مراحل تکمیلی راه اندازی وب سایت وردپرس انجام تنظیمات عمومی و یا پیکربندی تنظیمات است. در وردپرس بخش های مختلفی وجود دارد که برای تنظیم آن ها می توانید اقدام کنید یکی از مهم ترین این بخش ها General Settings می باشد. در این بخش می توانید نام سایت خود و توضیحات مربوط به آن را وارد کنید که نقش بسیار مهمی در شناسایی سایت شما توسط موتورهای جست و جو خواهد داشت. در این بخش همچنان امکان تنظیم آدرس سایت و همچنین امکان اجازه برای ثبت نام در وب سایت وجود دارد. یکی از مهم ترین بخش های وب سایت رودپرسی Permalinks که در واقع نشان دهنده ساختار لینک پست شما در سایت است که به صورت پیش فرض در انتهای آن شناسه وجود دارد این قسمت باید تغییر داده شود و از اسم پست و متن در ساختار لینک استفاده شود تا قابل شناسایی برای موتورهای جست و جو باشد.

راه اندازی وب سایت

ایجاد حساب کاربری برای وب سایت وردپرسی

ایجاد حساب کاربری نیز در مراحل تکمیلی راه اندازی وب سایت وردپرسی می تواند مورد توجه قرار بگیرد. اگر شما چند کاربر دارید که برای سایت شما مطلب خواهند نوشت لازم است که در وب سایت وردپرسی خود برای آن ها حساب جداگانه ای ایجاد کنید در صورتی که غیر از مدیر حتی یک کاربر هم داشته باشید لازم است که برای وی حساب کاربری تعیین کنید و بهتر است که حساب کاربری مدیر برای تنظیمات اصلی مورد استفاده قرار بگیر از قسمت Users > Add New می توانید کاربران جدیدی را برای وب سایت وردپرسی تعریف کنید در این قسمت همچنین می توانید میزان دسترسی آن ها به وب سایت را تعیین کنید و به عنوان مدیر، ویراستار، نویسنده و یا عضو سایت قرار بدهید.

راه اندازی وب سایت

گفتگو ها