آموزشسیستم عامل

آشنایی با بهترین ترفندهای اندروید

ترفندهای اندروید

سیستم عامل اندروید که یکی از سیستم عامل هایی است که امروزه بسیار مورد استفاده قرار می گیرد، آشنایی با ترفندهای اندروید می تواند مزیت های بسیار زیادی برای شما داشته باشد. در این مطلب آموزشی آی تی پورت قصد داریم برخی از مهمترین ترفندهای اندروید را برای شما بیان کنیم تا با استفاده از این ترفندهای اندروید بتوانید راحت تر از سیستم عامل اندروید استفاده کنید.

حالت ذخیره انرژی از کاربردی ترین ترفندهای اندروید

یکی از بهترین ترفندهای اندروید استفاده از حالت ذخیره انرژی در این سیستم عامل می باشد، از من برای شما اتفاق افتاده است که بخواهید مسیر طولانی را بدون اینکه گوشی خود را شارژ کنید بپیماید،  در این مسیر ممکن است استفاده از گوشی برای شما الزامی باشد بنابراین شما دوست دارید که تا آخر مسیر شارژ گوشی خود را نگه دارید، برای این کار کافی است حالت ذخیره انرژی گوشی اندرویدی خود را فعال کنید،  با فعال کردن این مورد از ترفندهای اندروید علاوه بر این که انرژی مورد نیاز برای روشنایی نمایشگر و عملکرد پردازنده کاهش پیدا می‌کند فقط نرم افزارهای ضروری بر روی سیستم عامل شما اجرا می‌شوند و به این ترتیب باعث ذخیره انرژی گوشی شما می شود و به همین علت این مورد یکی از بهترین ترفندهای اندروید است.

حالت ذخیره انرژی گوشی اندروید

مدیریت نرم افزارهای پیش فرض اندروید از جالب ترین ترفندهای اندروید

یکی دیگر از ترفندهای اندروید که کاربرد بسیار زیادی دارد مدیریت نرم افزارهایی است که به صورت پیش فرض برای باز کردن یک فایل مورد استفاده قرار می گیرند، حتما برای شما اتفاق افتاده است که در هنگام باز کردن یکی از فایل‌های گوشی اندرویدی خود سیستم عامل بلافاصله بعد از کلیک بر روی فایل از شما بخواهد یک نرم افزار را برای باز کردن آن به صورت پیش فرض انتخاب کنید، در صورتی که در این شرایط یکی از نرم افزارهای گوشی خود را انتخاب کنید در دفعات بعدی که بخواهید فایل مورد نظر را باز کنید با همان نرم افزار پیش فرض باز می شود، اگر قصد دارید نرم افزار پیش فرض فایل های خود را تغییر دهید برای این کار کافی است به منوی Apps گوشی اندرویدی خود مراجعه کنید و با کلیک بر روی نرم افزار مورد نظرتان گزینه clear default را انتخاب کنید تا با باز کردن فایل مورد نظر بار دیگر از شما نرم افزار پیش فرض برای باز کردن این فایل درخواست شود.

گزینه های مورد نیاز توسعه دهندگان

یکی از بهترین ترفند های اندروید برای افرادی که قصد توسعه دادن سیستم عامل اندروید را دارند این است که می‌تواند از گزینه های ویژه توسعه دهنده را در گوشی خود فعال کنند تا با استفاده از این مکان امکانات ویژه در اختیار آنها قرار داده شود. برای فعال کردن این مورد از ترفندهای اندروید تنها کافی است وارد قسمت تنظیمات گوشی اندرویدی خود شوید و بر روی گزینه Developer Options کلیک کنید، در این قسمت می‌توانید بخش‌ های مختلفی مانند افزایش سرعت انیمیشن ها و سایر تنظیماتی که مورد نیاز توسعه‌ دهندگان است را مشاهده کنید. برای فعال کردن این گزینه کافی است به انتهای این صفحه مراجعه کنید و در قسمت About phone چند بار بر روی گزینه build number  کلیک کنید، معمولا بعد از ۷ بار ضربه زدن بر روی این گزینه پیامی برای شما نمایش داده میشود که هوای این پیام این است که شما یک توسعه دهنده هستید. های بافر کردن این مورد از ترفند های اندروید شما می توانید از امکانات بی نظیر که در اختیار توسعه دهندگان قرار داده می شود استفاده کنید، به همین علت این مورد از مناسب ترین ترفندهای اندروید برای توسعه دهندگان است.

Developer Options

صفحه نمایش خود را به اشتراک بگذارید

یکی دیگر از ترفندهای اندروید که یک ترفند فوق العاده جالب می باشد این است که می توانید صفحه نمایش گوشی خود را با سایر وسایل الکتریکی مانند تلویزیون به اشتراک بگذارید. این مورد از ترفند های اندروید معمولا با نام Screen mirroring  شناخته می شود که می توانید در قسمت تنظیمات سریع گوشی همراه خود به آن دسترسی پیدا کنید و از آن استفاده کنید. برای استفاده از این مورد از ترفندهای اندروید کافی است تنها بر روی این گزینه کلیک کرده و دستگاه خروجی مورد نظر خود را انتخاب کنید و با این کار می توانید صفحه نمایش گوشی خود را با دستگاه خروجی مورد نظر به اشتراک بگذارید.

Screen mirroring

شناسایی نرم افزاری که نوتیفیکیشن داده است یکی از ترفندهای اندروید

یکی از کاربردی ترین ترفند های اندروید شناسایی نرم افزاری است که بر روی گوشی شما نوتیفیکیشن داده است. گاهی اوقات ممکن است برای شما اتفاق افتاده باشد که نوتیفیکیشن هایی بر روی گوشی شما ظاهر شود که ندانید کدام نرم‌افزار عامل اصلی به وجود آمدن این نوتیفیکیشن می باشد، برای اینکه بتوانید نرم افزاری که باعث به وجود آمدن نوتیفیکیشن مورد نظر شما شده است را پیدا کنید کافی است چند ثانیه آن را لمس کنید و بعد در صفحه ظاهر شده نام نرم افزاری که باعث به وجود آمدن این نوتیفیکیشن شده است ظاهر خواهد شد. در صورتی که قصد دارید این نوتیفیکیشن را غیر فعال کنید کافیست بر روی i  کلیک کنید و گزینه disable را بزنید.

غیرفعال کردن نوتیفیکیشن

استفاده از موس و کیبورد در‌گوشی های اندرویدی

یکی از بهترین ترفند های اندروید این است که می توانید از طریق موس و کیبورد با آن در تعامل باشید، متاسفانه بسیاری از افراد و کاربران گوشی‌های اندرویدی از این مورد از ترفندهای اندروید آگاه نیستند. برای اینکه بتوانید از این امکان در گوشی های اندرویدی بهره مند شوید کافی است که گوشی شما قابلیت otg را پشتیبانی کند. با دارا بودن این قابلیت در گوشی شما به راحتی می توانید موس و کیبورد فیزیک خود را به گوشی همراه خود وصل کرده و از آن برای تعامل با رابط کاربری گوشی تلفن همراه خود استفاده کنید. استفاده از این مورد از ترفندهای اندروید دارای مزیت های بسیار زیادی برای شما می باشد، به عنوان مثال در صورتی که برای مدت زمان طولانی می خواهید با گوشی های اندرویدی خود کار کنید بهتر است از موس و کیبورد فیزیکی برای این کار استفاده کنید تا کمتر خسته شوید.

گفتگو ها
    Ailraza

    کوشی سامسونک نوت ۷۱۰۰

    علیرضا

    کوشی من سامسونک نوت۷۱۰۰ پیامک اندرویت پیرووکسی اسرو میاد باید چکار کنم

    IRNMP3

    ممنونم مثل همیشه عالی بود