آموزشاستراتژی محتوا

نکاتی مهم درباره روند تولید محتوای اینستاگرام

تولید محتوای اینستاگرام

در سال های اخیر اینستاگرام به یکی از مهمترین شبکه‌های اجتماعی تبدیل شده است که در آن بازاریابی های بسیار زیادی صورت می گیرد، به همین دلیل نیاز به تولید محتوای اینستاگرام در سال‌های اخیر افزایش پیدا کرده است، با این وجود بسیاری از افراد روند تولید محتوای را به خوبی نمی دانند و به همین دلیل موفق نمی شوند که محتوای مناسبی برای صفحه‌ اینستاگرام خود تولید کنند و همین عامل باعث می‌شود کسب و کار آنها در این شبکه اجتماعی موفق نشود. به همین علت ما تصمیم گرفتیم در این مطلب آی تی پورت روند تولید محتوای اینستاگرام را به صورت کامل توضیح دهیم تا بیشتر با این روند آشنا شوید و بتوانید محتوای مناسب و خوبی برای صفحه اینستاگرام خود تولید کنید.

تحت تاثیر قرار دادن کاربران با تولید محتوای اینستاگرام به صورت بصری

یکی از مهمترین نکاتی که در تولید محتوا اینستاگرام باید به آن دقت داشته باشید این است که از محتوای بصری به خوبی و به جا در تولید محتوای اینستاگرام استفاده کنید تا کاربران خود را تحت تاثیر قرار دهید. امروزه کاربران شبکه های اجتماعی و علی الخصوص کاربران اینستاگرام علاقه چندانی به مطالعه محتوای متنی ندارند و بیشتر دوست دارند که محتواهایی را مشاهده کنند که به صورت بصری هستند و جلوه های ویژه ای را دارا می باشند، به همین علت اگر قصد دارید که آنها را تحت تاثیر قرار دهید بهترین روش برای این کار استفاده از محتوای بصری همچون عکس و فیلم می باشد، این کار باعث می‌شود که کاربران شما با علاقه بیشتری محتوای شما را ببینند و در نتیجه مشتریان شما به میزان بسیار زیادی افزایش پیدا می کند.

تولید محتوای اینستاگرام

بررسی دقیق محتوا در هنگام تولید محتوای اینستاگرام

یکی از مهمترین نکاتی که از روند تولید محتوای اینستاگرام  باید به آن دقت داشته باشید این است که قبل از اینکه محتوای تولید شده را در صفحه اینستاگرام خود قرار دهید آن را از چندین جهت بررسی کنید. مورد اول که حتما باید دقت داشته باشید این است که محتوای تولید شده با موضوع صفحه شخصی شما و یا صفحه کاری شما در ارتباط باشد و موضوع دوم این است که سعی کنید محتوایی که تولید می‌کنید برای کاربران شما جذاب باشد تا کاربران ترغیب شوند که بیشتر به صفحه شخصی شما مراجعه کنند.

استفاده از دوربین حرفه ای در تولید محتوای اینستاگرام

در صورتی که تولید محتوای اینستاگرام از عکس های آماده استفاده نمی کنید و عکس ها را خودتان تولید می‌کنید بهتر است از دوربین‌های حرفه‌ای برای این کار استفاده کنید، عکس های بی کیفیت معمولا کاربران شما را آزرده خاطر می کند و باعث می شود که در مدت زمان بسیار کوتاهی مشتریان شما کاهش پیدا کند به همین علت است که استفاده کردن از دوربین حرفه ای یکی از مهمترین عوامل در روند تولید محتوا اینستاگرام است.

تولید محتوای اینستاگرام

استفاده از ابزارهای اینستاگرام در تولید محتوای اینستاگرام

در روند تولید محتوای اینستاگرام همواره به این نکته دقت داشته باشید که ابزارهای اینستاگرام می توانند کمک بسیار زیادی به شما در تولید محتوا کنند. یکی از مهمترین ویژگی های اینستاگرام این است که امکانات بسیار زیادی را برای شما قرار داده است تا به وسیله آنها بتوانید عکس های خود را فیلتر کنید بنابراین زمانی که شما می‌خواهید محتوای بستری تولید کنید به راحتی می توانید با استفاده از این ابزارها عکس های خود را فیلتر کنید، آنها را ببرید و در نهایت اقدام به زیباسازی آنها کنید، توجه داشته باشید که تمامی این ابزارها درون اپلیکیشن اینستاگرام موجود می باشد و نیازی نیست که از سایر اپلیکیشن‌های ویرایش تصویر برای این کار استفاده کنید.

تولید محتوای اینستاگرام

خلاقیت، عامل مهم در روند تولید محتوای اینستاگرام

بی شک می توان گفت که مهمترین نکته در روند تولید محتوای اینستاگرام این است که خلاق باشید و از خلاقیت خود برای تولید محتواهای منحصر به فرد استفاده کنید. بسیاری از کسب و کارها وجود داشته اند که فقط و فقط به دلیل استفاده از محتوای تکراری مشتری های خود را از دست داده اند و خیلی زود ورشکست شده‌اند، بنابراین در صورتی که نمی خواهید کسب و کار شما هم مانند این کسب و کارها شود بهتر است از تصاویر و همینطور پست‌های منحصر به فرد استفاده کنید تا کاربران خود را راضی نگه دارید. برای اینکه از تصاویر خلاقانه استفاده کنید می توانید با مراجعه به وب سایت های خارجی کسب و کار خود را جستجو کنید و عکس هایی که در این وب سایت ها استفاده می شوند را مشاهده کنید تا ایده‌ های خلاقانه‌ ای به ذهن شما برسد.

استفاده از ابزار استوری اینستاگرام

یکی از امکانات فوق العاده ای که اینستاگرام برای شما فراهم کرده است ابزار استوری می باشد. این ابزار یک ابزار فوق‌العاده است که به وسیله آن می توانید به صورت بسیار موثر تری با کاربران خود در ارتباط باشید و آنها را تحت تاثیر قرار دهید. این ابزار امروزه کاربران اینستاگرام را به مدت زمان بسیار زیادی مشغول می‌کند و شما نیز از این زمان بسیار زیاد که کاربران برای مشاهده استوری ها استفاده می کنند می توانید استفاده کنید تا در طول روز چندین بار استوری های مربوط به کسب و کار خود را به نمایش بگذارید تا کاربران شما متوجه شوند که شما در کار خود ثابت قدم هستید و برای رضایت آنها مشغول به فعالیت می باشید.

تولید محتوای اینستاگرام

صبر و حوصله داشته باشید

بسیاری از افراد انتظار دارند به محض اینکه کسب و کار خود را در فضای مجازی اینستاگرام شروع کردند و اقدام به تولید محتوای اینستاگرام کردند به سود بسیار زیادی دست پیدا کنند، این افراد معمولا نمی‌توانند در کسب و کار خود در شبکه اجتماعی اینستاگرام ادامه دهند چرا که فعالیت در این شبکه اجتماعی نیازمند صبر و حوصله بسیار زیادی است. بهترین کار برای موفقیت کسب و کار در این فضای مجازی این است که یک مسیر مشخص را برای کسب و کار خود تعیین کنید و شروع به تولید محتوا در اینستاگرام کنید و به اندازه کافی صبر داشته باشید تا به موفقیت دست پیدا کنید.

قطعا روندها و راه حل های دیگری برای تولید محتوا در اینستاگرام همانند IGTV وجود دارد که در این آموزش به آنها پرداخته نشده است، از شما دوستان خواهشمندیم نظرات خود را در خصوص این راه حل ها با ما و دیگران به اشتراک بگذارید.

در صورتی که از اینستاگرام خود جهت فروش محصولات و خدمات خود استفاده می کنید و به دنبال افزایش فروش در اینستاگرام هستید در مطلب چگونه با معرفی درست محصولات خود در اینستاگرام فروش خود را افزایش دهیم؟ روش هایی را برای افزایش فروش محصولات در اینستاگرام ارائه شده است که می تواند بسیار مفید و کارآمد باشد.

گفتگو ها
    فکوری

    استفاده از کمپین های کاربر محور که خود کاربران اقدام به تولید محتوا کنند هم یکی از گزینه های خیلی خوبی برای تولید محتوا هست، این مورد دربین برخی از کاربرا خیلی محبوب هست.

    طراحی سایت فروشگاهی

    ممنون مطلبتون بسیار اموزنده و کاربردی بود
    فقط یک سوال ما تو اینستا بیشتر از محتوای عکسی باید استفاده کنیم؟

    تولید محتوا برای پیج اینستاگرام خیلی کار سختیه.