آموزشای او اسسیستم عامل

آموزش استفاده از فونت نستعلیق برای آیفون

فونت نستعلیق برای آیفون

یکی از بزرگترین دردسرهایی که گریبان گیر بسیاری از کاربران IOS شده است، مشکلات استفاده از فونت نستعلیق برای آیفون می باشد. جالب است بدانید که امکان استفاده از فونت نستعلیق برای آیفون همچون گوشی های اندرویدی میسر می باشد. بدین ترتیب این افراد نیز می توانند در فضاهایی نظیر اینستاگرام و تلگرام از این فونت استفاده نمایند. البته نه به همان سادگی که کاربران اندرویدی قادر به استفاده از این فونت در تلفن های همراه خود هستند!  

اشتیاق کاربران IOS به استفاده از فونت نستعلیق برای آیفون و سوالات متعدد و متنوع آن ها در این زمینه آی تی پورت را بر آن داشته است که در ادامه به آموزش گام به گام استفاده از فونت نستعلیق برای آیفون بپردازد. اگر شما هم جزء علاقه مندان به یادگیری این مبحث هستید، تا پایان مطلب با آی تی پورت همراه باشید!

فونت نستعلیق برای آیفون

فونت نستعلیق برای آیفون

آموزش گام به گام به کارگیری فونت نستعلیق برای آیفون

قدم اول

در گام نخست به مرورگر Safari خود مراجعه کرده و جستجوگر گوگل را در آن باز کنید. پس از باز شدن صفحه جستجوگر عبارت &#64444 را در آن وارد نمایید. لازم به ذکر است که جستجوگر گوگل به فارسی و یا لاتین بودن این اعداد حساس نمی باشد.

قدم دوم

پس از وارد نمودن عبارت فوق الذکر در جستجوگر گوگل جستجو را آغاز نمایید تا نتایج برای شما به نمایش درآیند. اگر به فیلد جستجو دقت نمایید، کاراکتر ll را مشاهده خواهید کرد. این کاراکتر را به منظور استفاده در گام های بعدی کپی نمایید.

قدم سوم

به بخش تنظیمات تلفن همراه خود مراجعه نموده و وارد قسمت General شوید. 

قدم چهارم

حال به بخش keyboard موجود در این قسمت بروید. 

قدم پنجم

پس از رفتن به بخش کیبورد، به بخش text replacement مراجعه نمایید. 

قدم ششم

علامت + موجود در قسمت سمت راست بالای صفحه را انتخاب کنید.

قدم هفتم

کاراکتری را که در قدم دوم کپی کرده اید، در بخش phrase وارد نمایید. سپس یک نام دلخواه نظیر نستعلیق را در قسمت shortcut وارد کرده و سپس گزینه save را بزنید.

قدم هشتم

پس از طی هفت مرحله فوق الذکر و انجام کلیه عملیات گفته شده، این بار اپلیکیشن اینستاگرام خود را باز کرده و وارد استوری آن شوید. سپس کلمه نستعلیق را در آن تایپ نمایید. با این کار علامتی که در مرحله دوم کپی کرده بودید، در پایین کلمه ایجاد شده به نمایش درخواهد آمد.

قدم نهم

در این مرحله یک بار کلید فاصله موجود بر روی صفحه کلید را زده و بدین ترتیب کلمه نستعلیق را پاک کنید. با این کار کلمه نستعلیق پاک شده و کاراکتری که در زیر آن قرار دارد، جای آن را می گیرد. این بار اقدام به پاک کردن فاصله موجود تا کاراکتر نموده و سپس کلمه مورد نظر خود را تایپ نمایید. 

قدم دهم

با نوشتن این کلمه خواهید دید که فونت نوشته شما به نستعلیق تغییر کرده است. به یاد داشته باشید که برای استفاده از فونت نستعلیق در آیفون باید حتما نیم فاصله را به کار بگیرید. نیم فاصله همان کلید سمت راست فاصله روی کیبورد می باشد. 

با طی کردن این مراحل می توانید به سادگی و بدون هیچ دردسری به استفاده از فونت نستعلیق برای آیفون بپردازید. لازم به ذکراست که استفاده از این فونت تنها محدود به اینستاگرام نبوده و شما می توانید این فونت را در سایر برنامه های آیفون نیز به کار ببرید. لازم به ذکر است که روش گفته شده تنها برای گوشی های آیفونی است که از سیستم عامل IOS 11 به بالا برخوردار هستند. سایر تلفن های همراه آیفون امکان استفاده از این ترفند به منظور استفاده از فونت نستعلیق برای آیفون را نخواهند داشت.

گفتگو ها