اخبار

کاهش فروش سرور‌ها در خاورمیانه، اروپا و آفریقا

پایگاه داده

مرکز تحقیقاتی IDC طی گزارشی توضیح داد که بازار سرور‌ها در منطقه اروپا، خاورمیانه و آفریقا (EMEA) در فصل نخست سال جاری میلادی با کاهش تعداد سرورهای عرضه شده به بازار و همچنین کاهش درآمدهای خود مواجه شد.

بررسی IDC در بازار سرورهای منطقه اروپا، خاورمیانه و آفریقا نشان داد که در فصل نخست سال جاری میلادی درآمد این بازار نسبت به مدت مشابه سال قبل ۹/۱۱ درصد کاهش یافته و به رقم ۱/۳ میلیارد دلار رسیده است.

همچنین گفته می‌شود که در این دوره زمانی تعداد سرورهای عرضه شده به بازار با کاهش ۸/۳ درصدی به ۵۵۶ هزار و ۸۸۷ دستگاه رسیده است.

این دومین فصل متوالی است که درآمد بازار سرور‌ها کاهش میابد. همچنین گفته می‌شود که از فصل سوم سال ۲۰۰۹ میلادی تاکنون این نخستین باری است که میزان کاهش درآمدهای بازار سرور‌ها دو رقمی می‌شود. کار‌شناسان عامل اصلی این جریان را بروز مشکلات و بحران‌های اقتصادی می‌دانند.

«ناتانائیل مارتینِز» مدیر تحقیقات مرکز Enterprise Server Group در شرکت IDC توضیح داد: «تولیدکنندگان سرور در منطقه اروپا، خاورمیانه و آفریقا در فصل نخست سال ۲۰۱۲ میلادی با مشکلات فراوانی در بازار مواجه شدند که از مهم‌ترین آن‌ها بروز مشکلات اقتصادی در بازار بود. در کل بازار سرور‌ها در این منطقه طی فصل نخست امسال مطابق پیش‌بینی‌های قبلی IDC بود».

در فصل نخست امسال ۷۳ درصد سرورهای فروخته شده در اروپا، خاورمیانه و آفریقا از سری سرورهای x۸۶ بودند که درآمد کسب شده از فروش آ‌ن‌ها معادل ۲/۲ میلیارد دلار بود. سرورهای غیر x۸۶ نیز ۷/۲۸ درصد این بازار با درآمدی معادل ۹/۸۴۱ میلیون دلار را از آن خود کردند.

گفتگو ها