اخبار

Sony Xperia Z

Sony Xperia Z

در این مطلب به برسی گوشی Xperia Z شرکت سونی می پردازیم که یکی از قوی ترین گوشی این شرکت است. امکانات قوی گوشی مانند پردازنده چهار هسته ای از نوع Krait با فرکانس ۱٫۵ گیگاهرتز و پردازشگر گرافیکی Adreno 320 که به همراه ۲ گیگابایت حافظه رم و حافظه داخلی ۱۶ گیگ و قابلیت پشتیبانی از کارت حافظه‌ی microSD تا ۳۲ گیگابایت و دوربین ۱۳٫۱ مگاپیکسلی با سنسور Exmor RS می‌باشد که قابلیت عکاسی HDR و Panorama و همچنین فیلم برداری FullHD را دارد و  صفحه نمایش این گوشی یک صفحه نمایش ۵ اینچی از نوع LED-backlit می‌باشد که رزولوشن ۱۰۸۰×۱۹۲۰ پیکسل

را دارد و دارای امکانات صفحه نمایش ضد خراش و خرد شدن – مالتی تاچ با قابلیت دریافت چندین لمس همزمان (Multi-Touch Input Method) ، تراکم پیکسلی ۴۴۱ppi ، مجهز به موتور براویا ( Sony Mobile Bravia Engine 2 ) و مجهز به نسل دوم تکنولوژی Mobile Bravia نیز شده است و سیستم عامل این گوشی نسخه ۴٫۱ اندروید می‌باشد که به گفته خود سونی امکان بروز رسانی آن به نسخه جدید می باشد. به گفته سونی شما با دوربین این گوشی در هر مکان و هر زمان و در هر میزان روشنایی عکس ها و فیلم های خوبی را برای شما به ارمغان می آورد و تکنلولژی دوربین این گوشی با همان تخصص پیشرو دوربین های سونی ساخته شده است. در مورد ویژگی های دوربین این گوشی به این صورت است:

۱۳٫۱ مگاپیکسل ، ۴۱۲۸×۳۰۹۶ پیکسل ، فوکوس اتوماتیک ، فلش LED ، ثبت اطلاعات مکانی (geo-tagging) ، فوکوس لمسی (touch focus) ، تشخیص چهره ، تثبیت کننده تصویر (image stabilization) ، فیلم برداری ۱۰۸۰p با سرعت ۳۰ فریم در ثانیه ، فوکوس اتوماتیک مداوم ، نور ویدئو ، تثبیت کننده ویدئو ، دوربین جلویی ۲٫۲ مگاپیکسل با قابلیت فیلم‌برداری با کیفیت FullHD 1080P و با سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه ، لرزشگیر دست ( Image Stabilization ) ، قابلیت عکاسی پانوراما و قابلیت عکاسی HDR را دارد.

 

هوشمند، براق و با دوام ، بدنه باریک ۷٫۹ میلیمتر، با سطح شیشه ای منعکس کننده آن به نظر می رسد ، اما  Xperia Z در برابر گرد و غبار و آب مقاوم است. به گفته خود سونی این گوشی در عمق یک متر به مدت ۳۰ دقیقه در برابر آب مقاومت می کند و دارای گواهی نامه IP57 است.

و سایر امکانات این گوشی به صورت زیر است:

مجهز به رابط کاربری Timescape  –  فقط از میکروسیم کارت پشتیبانی می‌کند  –  دارای خروجی تلویزیون  –  قابلیت حذف نویز و سر و صداهای اضافی با میکروفن اختصاصی برای مکالمه بهتر  –  قابلیت DLNA  –  مجهز به مرورگر مستندات (Document Viewer)  –  دارای سازمان دهنده (Organizer)  –  جاوا

۳G – 4G  – Google Search –  Maps – Gmail – YouTube – Calendar – Google Talk – SNS Integration – Voice memo/dial/commands – Predictive text input – PDF – Push Email  – Instant Messaging – USB – NFC – GPS  – WLAN  – GPRS

قیمت این گوشی حدود ۱۷۴۰۰۰۰ تومان است. و زمان ورود این گوشی به بازار از اسفند ماه به بعد خواهد بود. 

برای نمایش بهتر تصاویر و در ابعاد بزرگتر بر روی آنها کلیک کنید.

 

آیا به نظر شما گالاکسی نوت ۲ سامسنگ بهتر است یا Xperia Z ؟

منتظر نظرات شما دوستان در مورد این گوشی هستیم.

گفتگو ها
    آرش انوشه

    ااااا…. :O
    ایول سونی دیگه امکانات و چیز دیگه ای دستش نبود در این گوشی به کار بگیره!

    مهران

    حسین جون این اگه ضد آبه پس صداش از کجاش درمیاد که آب نمیره توش؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

      حسین جاهدی

      دو روزه که دارم به این قضیه فکر می کنم 😀
      تکنلوژی دیگه هر چیزی ازش بر میاد 😀

    مهران

    نکنه از چسب آکواریوم استفاده کردن :دی :))

      حسین جاهدی

      😀
      برای اینکه بفهمم به چه صورت هست، باید برم ببینم این گواهی نامه IP57 چی هستش !!

        IP مخفف عبارت Ingress Protection هستش. که به معنای محافظت از وروده و در کلاس های مختلفی طبقه بندی میشه. این مساله رو در صنعت زیاد می بینیم. مثلاً کلاس بندی موتورهای الکتریکی صنعتی ، دوربین های outdoor و هر ابزاری که قراره در یه محیط باز کار کنه.

        در هر کلاس از IP وسیله ما از ورودی های مختلف ایزوله میشن. مثلاً در کلاس های پایین تر فقط از گرد و غبار و ذرات نسبتاً بزرگ و در کلاس ۵۷ از مایعاتی مثل آب یا روغن کاملاً ایزوله هستند.

        معیار IP هم مشمول استاندارد هستش و در کل دنیا از یک قاعده یکسان پیروی میکنه.

          حسین جاهدی

          جالب بود

          پس یعنی هر چی این عدد IP افزایش پیدا کنه استاندارد های بیشتریی رو رعایت می کنه ؟

          برای هر ابزاری محافظت تا یه حد معین نیاز هست.

    می خرمش!!

    اول نظرم روی xperia zr بود ولی این چشممو گرفت!

    تا یکی دو ماه دیگه خریدمش! یکم پول دستم بیاد حله