اخبار

ایسنا باز نمی‌شود چه رسد به فیس‌بوک!

مجله اینترنتی آی تی پورت

حتما این روز ها اینترنت شما را خیلی کلافه کرده است و در آرزوی داشتن اینترنت پرسرعت هستید. از چند سال قبل قرار است وضعیت اینترنت ایران بهبود یابد ولی هر روز بد تر از دیروز است حتی چند سال قبل خبری مبنی بر انتقال فیبرنوری به خانه ها و استفاده از اینتر نت با سرعت ۱۰ برابر ADSL تمام سر تیترهای اخبار دنیای مجازی را به خود اختصاص داد اما پس از گذشت چند سال خبری از آن نیست و این امر برای مسئولان که فقط به مردم قول های واهی دهند طبیعی شده است. در ادامه شما را دعوت می کنم چند خبر با عناوین مختلف که همه گی اشاره به یک مسئله دارند را بخوانید.

اینترنتی که به هیچ کس ربط ندارد (باایمیل)

فکر می‌کنم صحبت کردن درباره وضعیت اسفبار اینترنت در ایران تبدیل به یک کلیشه تکراری و خسته کننده شده است. اوضاع برای کاربران داخل کشور به قدری نابسامان است که خیلی از اما آروز می‌کنیم کاش الآن همان اینترنت کم سرعتِ پُر از قطعی و ایرادی را که تا همین چند ماه پیش به آن دسترسی داشتیم را دوباره تجربه می‌کردیم.

گلایه از سیاست‌های نادرست فیلترینگ هم نه تنها طی سال‌های گذشته کارساز نبوده است، بلکه باعث شده روز به روز بر اشتباهات این سیستم افزوده شود. گمان می‌کنم همه ما هم طی این مدت حتی به اندازه یک بار انتظار داشتیم یکی از مسئولان مهربان و دلسوز کشور می‌آمد و دست کم به جای انکار و یا انداختن تقصیرات به گردن سازمان‌های دیگر، فقط بخشی از این مشکلات را می‌پذیرفت.

حالا اما درباره پاسخگویی مسئولان چیزی عوض نشده. تنها نکته‌ای که هفته به هفته در حال تغییر است، شیوه دسترسی ما به شبکه نیمه جهانی-تمام داخلی‌ای است که آن را با عنوان “اینترنت” از یکی از شرکت‌های آی‌اس‌پی گران‌فروش در ایران دریافت می‌کنیم.

و این داستان همچنان ادامه دارد…

آرش زاد.

اینترنت بانک در ایران: سرعت کدام یک بیشتر است؟ (نارنجی)

شما از خدمات اینترنتی کدام بانک استفاده می کنید؟ کم کم خدمات اینترنت بانک نسبت به سرویس های حضوری اهمیت بیشتری پیدا می کند. چرا که روز به روز سرویس های بیشتری از طریق اینترنت ارایه می شوند و دیگر کمتر دلیلی برای مراجعه حضوری به بانک پیدا می کنیم. بنابراین حالا رقابت بانک ها بر سر خدمات و سرویس بهتر در اینترنت است. امروز قصد نداریم خدمات اینترنت بانک ها را از نظر «تنوع و کیفیت سرویس ها» مورد بررسی قرار دهیم. بلکه سراغ «سرعت» رفته ایم و با انجام دو تست، سرویس اینترنتی ۱۰ بانک مشهور ایرانی را مورد بررسی قرار داده ایم.

در این بررسی ما «صفحه ورود» به اینترنت بانک را انتخاب کردیم، چرا که به طور معمول انتظار داریم با یک صفحه ساده و سبک مواجه شویم و این صفحه قرار است سریع ترین صفحه ای باشد که در سایت بانک بارگذاری می شود. چرا که «درب ورودی» مشتری ها به حساب می آید. با مراجعه به این مطلب در نردبان می توانید حاصل آزمایش را ببینید. نتایج این بررسی به شما کمک خواهد کرد تا بانک خودتان را بهتر انتخاب کنید.

 

ایسنا باز نمی‌شود چه رسد به فیس‌بوک! (ایتنا)

ایتنا- اینترنت شما که قطع نیست؟ هست؟ سرعتش که کم نیست؟ هست؟ حتما اشتباه می‌کنید! تازه مسئولان قرار است به هر خانوار اینترنت پرسرعت هم بدهند!

من به عنوان یک کاربر حقیر و کوچک فکر می‌کنم که این روزها تمام پارامترهای مذکور دخالت کرده‌اند و دخیل شده‌اند و اینترنت را از کار انداخته‌اند…

ساده‌اید اگر فکر کنید مسئولان ذره‌ای قبول دارند که اینترنت چهار روز است قطع است! یعنی نه فقط قبول ندارند، بلکه ایده‌های جالبی هم دارند:

علیرضا صیدی، رییس مرکز توسعه فناوری اطلاعات شرکت مخابرات ایران، در اظهارنظری اعلام کرد: «توان بازار اینترنت پرسرعت کشور بسیار بالاست و به‌زودی طرح «هر خانوار ایرانی یک خط اینترنت پرسرعت» برای پاسخ‌گویی به نیاز بازار اجرا می‌شود.»

کور شوم اگر دروغ بگویم، چهار روز است همین ایسنا به‌زور باز می‌شود، چه رسد به فیس‌بوک!

پریروز می‌خواستم عکسی برای خبرگزاری بفرستم یک ساعت تمام طول کشید تا فرستاده بشود! کاربران اینترنت از دسترسی به خبرگزاری‌ها و سایت‌های دولتی و رسمی هم محروم‌اند!‍ ایمیل هم که کلا باز نمی‌شود!

حالا چرا این‌طوری است، خدا می‌داند. عده‌ای بحث نزدیکی انتخابات را دلیل این قطعی می‌دانند، ولی مسئولین این را هم قبول ندارند:

علی حکیم‌جوادی، رییس سازمان فناوری اطلاعات، در پاسخ به این شبهه تأکید کرد: «پارامترهای متعددی در سرعت اینترنت دخیل است و نزدیک شدن زمان انتخابات هیچ نقشی در کاهش سرعت نخواهد داشت.»

من به عنوان یک کاربر حقیر و کوچک فکر می‌کنم که این روزها تمام پارامترهای مذکور دخالت کرده‌اند و دخیل شده‌اند و اینترنت را از کار انداخته‌اند.

به نظرم اگر مسئولین طرح «هر خانوار ایرانی یک خط اینترنت معمولی» را اجرا کنند مردم تا ابد دعاگوی ایشان خواهند بود!

راستی به نظر شما آیا پارازیت‌های ماهواره‌یی ربطی به بحث اینترنت دارد؟ یا آن بحث به این بحث مربوط نیست؟ چون روی ماهواره بدر چنان پارازیتی هست که کانال‌های خودمان را هم از دسترس خارج کرده است، چه رسد به شبکه‌های ضاله‌ای مثل «من‌وتو» و «بی‌بی‌سی»!

 

منتظر نظرات شما دوستان هستیم.

گفتگو ها

    برای من حتی قسمت جستجوی تصاویر گوگل هم باز نمی شه

      حسین جاهدی

      حتی گاهی خود گوگل بالا نمیاد قسمت جستجوی تصاویر که پیشکش 😐

    رضا

    زیرساخت کشورمون داغون هست باید اول بیان اینو درست کنند بعد به مردم قول اینترنت پرسرعت رو بدن