سیستم عامللینوکس

آموزش نصب CentOS 6.4 به صورت متنی

آموزش های امنیت در دنیای مجازی به مرحله تخصصی خود رسیده است و نوبت به تامین امنیت در سرورها شده است. که ما در سلسله مطالب آموزشی به تامین امنیت در سرورها خواهیم پرداخت.

در این آموزش قصد دارم نصب سیستم عامل CentOS 6.4 را در حالت متنی یا Text Mode را آموزش بدهم.

برای اینکار کافیست فایل ایمیج لینوکس را درون درایو قرار داده و لود کنید که در Vmware به صورت درایو مجازی می باشد.278__x_centos-1

خب صبر می کنیم تا بوت بشه. بعد از بوت شدن مانند تصویر زیر چند گزینه برای نصب و بوت می آید که بر روی Install Text Mode اوکی می کنیم.283__x_centos-2

در مرحله بعدی سوال می کند که در حالت متنی یک سری از موارد به صورت محدود اجازه انتخاب می دهد. بر روی Use Text Mode قرار می دهیم. علت هم این است که در حالت متنی به صورت نصب می کنیم و تمام موارد لازم برای راه اندازی روی وب سرور را در اختیار ما قرار می دهد. در آموزش های بعدی پیکربندی لینوکس را آموزش می دهیم.

284__x_centos-3مرحله بعدی خوش آمدگویی CentOS هست که بر روی OK اینتر می کنیم.

285__x_centos-4مرحله بعدی مربوط به تنظیمات زبان می باشد. زبان دلخواه را از لیست انتخاب می کنیم که پیشنهاد می شود همان انگلیسی قرار دهید.

286__x_centos-5این مرحله تنظیمات کیبورد می باشد. روی us قرار می دهیم.

287__x_centos-6معمولا بعد از این مرحله اخطاری در مورد درایوها می دهد که در این صورت برروی Reintialize all اینتر می کنیم.

288__x_centos-7مرحله بعدی تنظیمات زمان می باشد که به صورت دلخواه تنظیم می کنیم. اگر به زمان سرور برای اسکریپت خاص نیاز ندارید برروی همان New York قرار دهید.

289__x_centos-8مرحله بعدی از شما کلمه عبور Root را می خواهد. این کلمه عبور باید قوی باشد و حتما آن را درجایی بر روی سیستم شخصی خود یا برگه ای یادداشت نمایید چرا که با فراموشی آن به دردسر میوفتید.

290__x_centos-9در این مرحله پارتیشن مورد نظر برای ذخیره لینوکس را باید انتخاب کنید. همانند تصویر قرار دهید.

279__x_centos-10مرحله ذخیره سازی اطلاعات است. اگر از تنظیمات انجام داده شده مطمئن هستید بر روی Write Changes To Disk اینتر کنید.

280__x_centos-11اکنون شما لینوکس CentOS را نصب کرده اید. سرور مجازی را ریبوت کنید.

281__x_centos-12بعد از ریبوت تنظیمات سرور برای شما ظاهر می شود که هر موقع خواستید می توانید آنها را تغییر دهید.

282__x_centos-13

امیدوارم این آموزش برایتان مفید واقع شده باشد.

گفتگو ها
    مطهره

    خیلی دوست دارم کار کردن با این os رو یاد بگیرم

    ممنون که آموزش قرار میدید 🙂

      مهران ترابی

      خواهش می کنم. به زودی آموزش های جدید هم در راه است.

    علی اکبر

    سلام خسته نباشید ممنون از سایت خوبتون لطفا آموزش هایی که میزارید بگید کاراییش چیه یا میشه چیکار باهاش کرد و برنامه ای که میزارید واموزش میدین بیشتر دربارش توضیح بدیدن تا کسایی که با برنامه ها اشنا نیستن کار و کار نکردن بیشتر و بهتر اشنا بشن.

    متشکر از این همه زحماتی که میکشین تا ما یه چیزایی یاد بگیریم.

      مهران ترابی

      سلام ممنون. این آموزش برای نصب لینوکس روی وب سرور هست. چون اگه بخواین به صورت گرافیکی نصب کنید با این سرعت های اینترنت ایران به مشکل می خورید. برای همین داریم آموزش های کار با سرور رو قرار میدیم و به زودی هم بالا بردن امنیت وب سرور رو آموزش خواهیم داد.

    roya

    سلام ممنون از مطالب خوبتون ,لطفا اگر امکانش هست آموزش نصب اوراکل ۱۱g رو روی centos6.4 رو هم قرار بدید ممنون.

    این سیستم عامل توی شرکت های هاستینگ خیلی کاربرد داره 🙂

    خیلی ممنون ، از آموزش خوبتان