اخبار

مشکل امنیتی در گلکسی S4 سامسونگ

مجله اینترنتی آی تی پورت

محققان اسرائیلی آسیب پذیری در  گلکسی S4 سامسونگ شناسایی کردند که به هکر اجازه می دهد به راحتی اطلاعات امنیتی را رهگیری کند. سامسونگ به مجله وال استریت و رسانه های دیگر گفته است که به دنبال حل این مشکل است و تا کنون به این باور نرسیده است که این مشکل، جدی و بزرگی است. این گزارش باعث می شود که نه تنها مردم گوشی گلکسی S4 را دیگر  به عنوان هدیه کریسمس به دیگران ندهند؛ بلکه مشخص می کند که سامسونگ از پلت فرم امنیتی Knox جدید در دستگاه برای آژانس فدرال مانند وزارت دفاع استفاده می کند.

آی تی پورت - اخبار

نرم افزار Knox ویژگی vpn دارد و راهی برای جداسازی اطلاعات شخصی از اطلاعات کاری اشخاص می باشد. همچنین مدیران آی تی را به مدیریت دستگاه موبایل از طریق سیاست های خاص قادر می سازد. دستگاه های فعال Knox در حال حاضر توسط پنتاگون برای استفاده دولت تایید شده است.

این آسیب پذیری گفته شده در اوایل این ماه توسط محققان در آزمایشگاه امنیتی دانشگاه Ben-Gurion کشف شد. به ویژه آنها گفتند در حالی که Knox پیشرفته ترین زیرساخت وسیله امنیتی برای گوشی های موبایل است نقص ادعا شده برنامه های مخرب را برای ردیابی ایمیل ها و ضبط ارتباطات داده ها قادر می سازد

این نقص توسط Mordechai Guri که دانشجوی دکترا بود هنگام کار پژوهش نامربوطی کشف شد. او گفت : ما همچنان  به منظور فراهم کردن جزئیات تکنیکی کامل تر با سامسونگ در تماس هستیم.

Knox به طور گسترده ای توسط بسیاری از سازمانها و ادارات دولتی به تصویب رسیده بود و این ضعفی است که فورا باید به آن رسیدگی شود قبل از اینکه به دست هکرها بیفتد.

منبع: cnet

گفتگو ها
    مطهره

    نه کیفیت داشت نه ظاهر حالا امنیت هم نداره

    نمیدونم به چه امیدی مردم s4 می گیرند. 😀

    الهام

    به دون بررسی هم مشخص بود که گوشیش گوشی نیست

    نه سیستم عامل خوبی داره نه کیفت سیستم عامل IOS بس

    آقا مگه گوشی های دیگه مشکل امنیتی نداشتن تا حالا؟! انشالله که سریع رفع میکنه خدارو شکر سامسونگ همیشه پیگیر همچی هست.

    ولی هیچوقت نمیشه گفت گوشی خوب نیست چون واقعا نوآوری ، سخت افزار و ساختار فوق العاده ای داره محشره… اصلا نمیشه باهاش شوخی کرد خدایی گوشیه شاخیه با امکانات کامل تر از کامل و باورنکردنی

    مهران

    گوشی های ساسونگ سخت افزار خوبی داره ولی از لحاظ نرم افزاری از بقیه پایین تره

      حسین جاهدی

      سیستم عاملش هم که به قول دوستان خدای باگ هست 😀

    سعید

    مفت نمیارزه :)))))))))))))))))))))))))

    مهران

    سامسونگ باید تو ساخت محصلاتش یکم از اپل یاد بگیره

    حسین برای کامنت های سایتت امکان لایک/دیسلایک اضافه کن خیلی لازم هست