اخبار

تلفن هایی که می توانند قفل درب ها را باز کنند!

مجله اینترنتی آی تی پورت

زمان آن رسیده است که با استفاده از تلفن خود درب­های منزل خود را باز کنید.

قفل­های هوشمنده برخی از آخرین طراحی ها در نمایشگاه CES بود. این قفل­ها با استفاده از اتصال بلوتوث تلفن به طور خودکار درب را باز می­کنند.

قفل هوشمند Goji یکی از چندین طراحی ها، در نمایشگاه فناوری لاس وگاس بود که علاوه بر موارد ذکر شده بالا می تواند از هر کسی که قفل را می چرخاند عکس بگیرد و به طور خودکار به تلفن صاحب خانه ارسال کند.

آی تی پورت - اخبار

این قفل­ها از کلیدهای دیجیتال مخصوصی که توسط توابع خاصی تولید می­شوند استفاده می­کنند. این توابع به وسیله گوشی های آیفون و یا برنامه آندروید کنترل می­شوند. صاحب خانه می­تواند کلیدی را تا مدت زمان خاصی ایجاد کند و یا علاوه بر این امکان تولید چندین کلید در روز وجود دارد.

به عنوان مثال صاحب خانه می­تواند کلید دیجیتال را از طریق ایمیل برای همسایه، پرستار بچه یا لوله کش ارسال کند که آنها بتوانند درب های منزل را باز کنند.

بنیانگذار Goji ، Gabriel Bestard-Ribas گفت : کاربران می توانند به طور بالقوه دسترسی به خانه خود را هنگامی که در خارج از منزل هستند و تا منزل خود هزاران کیلومتر فاصله دارند کنترل کنند.

آی تی پورت - اخبار

 او همچنین گفت : قفل درب­های شما به وای فای منزل شما  و سیستم اتوماسیون خانه شما لینک شده­اند. همچنین شما می توانید خانه خود را از هر جایی از دنیا مدیریت کنید.

وای فای متصل شده با نام SkyBell نامیده می شود که یکی دیگر از ابزارهای امنیتی است که در CES  خودنمایی می کند.

آی تی پورت - اخبار

قفل هوشمند این قابلیت را دارد زمانی که شما خانه نیستید و فردی زنگ خانه شما را می­زند یک هشدار به تلفن شما بفرستد و این اجازه را به شما بدهد که بتوانید با فرد پشت درب حرف بزنید.

منبع: news.sky.com

گفتگو ها
    زینب سادات

    بسیار جالب بود.حالا بفرمایید کی این فن آوری به ایران میرسه؟

      حسین جاهدی

      معلوم نیست چند سال دیگه بیاد علاوه بر این باید وضعیت انترنت کشور هم خوب باشه تا این فناوری در ایران مورد استفاده قرار بگیره

    مرتضی

    جالب بود.

    الهام

    وای خدای من عجب قفل توپی درست کردن

    خیلی مفید و کاربردی هست حیفش که دیر وارد ایران میشه.

    ممنون بهاره جون مطالبت همیشه عالیه 🙂 موفق باشی

    بهاره افشارزاده

    سلام

    خواهش می کنم الهام جان . شما لطف داری 🙂

    هانیه سادات

    خیلی جالب بود